Dudeusz Opublikowano 5 Lutego 2012 Opublikowano 5 Lutego 2012 Witam! 1. Wydaje mi się że mam skopany kąt wtrysku, http://vaglog.rtnet.pl/martinuss_71283.html - 000bs 2. Temperatura płynu chłodzącego mi się nie podoba, na kanale 49 i liczniku temp. i Vag-u temperatura się pokrywa max.70-77stopni. http://vaglog.rtnet.pl/martinuss_71284.html Logi robione przy temperaturze -20 stopni na silniku po trasie 25km poza miastem. Rano na zimnym przy -19,5 , problemy z odpaleniem. Nie chciał za skoczyć. Po 5 razie i dłuższym kręceniu rozrusznikiem zapalił. Temperatura na bloku silnika, (u mnie kanał 51) -15 stopni. Co jest uszkodzone? Ja stawiam termostat, i kąt do regulacji. Czy też tak uważacie? Jeszcze jedno masa powietrza? Kilka dni wcześniej było OK, chyba że przepławka zaczyna dawać o sobie znać. Praca silnika przenosi się na cała karoserie i trzęsie jak na fotelu masującym. http://vaglog.rtnet.pl/martinuss_71284.html 22:11:44 - MAF (actual) nawet do 505.0 mg / str 22:13:23 - MAF (actual) 285.0 mg / str [mod]Czy masz trudności z prawidłowym wyborem prefix-u!? w polu wyboru jest Twój silnik i model, więc po co kombinujesz na około - poprawiłem kolejne odrazu wylądują w koszu[/mod]
danu44 Opublikowano 5 Lutego 2012 Opublikowano 5 Lutego 2012 Co jest uszkodzone? Ja stawiam termostat, i kąt do regulacji. Czy też tak uważacie? Kąt wtrysku napewno do poprawy. Prawidlowy 49-52 Termostat do wymiany. Zacznij moze od tego.
Dudeusz Opublikowano 5 Lutego 2012 Autor Opublikowano 5 Lutego 2012 do Moderatora: Nie mam !!! Modyfikowałem post bo dopisywałem nowe fakty i nie sprawdzałem za każdym razem czy prefix jest czy go nie ma. Na przyszłość będę tego pilnował ! A co z masą powietrza? Nieszczelność dolotu czy przepływomierz daje ciała.?
banshee Opublikowano 5 Lutego 2012 Opublikowano 5 Lutego 2012 Przepływka pokazuje poprawnie. Po dłuższej pracy silnika na postoju egr się zamyka, więc i MAF jest większe - poczytaj na forum. Jeśli przy takim kącie słabo pali to przy mniejszym będzie jeszcze gorzej. Wrzuć logi z temperaturami na zimnym silniku z engine 007 i z instruments z kanału 003 (przed odpaleniem). Do tego przed odpaleniem ( pierwszym kręceniem) zacznij logować kanał 000MB i 004 (jednoczenie), nastęnie logując zacznij zapalać - zakończ logowanie kilkanaście sekund na pracującym silniku.
danu44 Opublikowano 5 Lutego 2012 Opublikowano 5 Lutego 2012 Jeśli przy takim kącie słabo pali to przy mniejszym będzie jeszcze gorzej. Dokladnie, zgadzam sie z tym. Niemniej jednak kat jest zawczesny. Moja odpowiedzi dotyczy tylko tego, co kolega zasugerowal. Czyli kat wtrysku i termostat. Natomiast jesli chodzi o zly start w temp. - 19.5 stopnia, to mysle ze nalezaloby sprawdzic swiece zarowe i filtr paliwa. Oraz pomyslec o dobrym zimowym paliwie i jakims dodatku do niego. Np. STP z antyzelem
banshee Opublikowano 5 Lutego 2012 Opublikowano 5 Lutego 2012 Jak będzie powietrze w paliwie to też nie odpali. Daj te logi i się pomyśli.
Dudeusz Opublikowano 5 Lutego 2012 Autor Opublikowano 5 Lutego 2012 Wrzuć logi z temperaturami na zimnym silniku z engine 007 i z instruments z kanału 003 (przed odpaleniem). Do tego przed odpaleniem ( pierwszym kręceniem) zacznij logować kanał 000MB i 004 (jednoczenie), nastęnie logując zacznij zapalać - zakończ logowanie kilkanaście sekund na pracującym silniku. Mogą być teraz czy może lepiej po wymianie termostatu ? Natomiast jesli chodzi o zly start w temp. - 19.5 stopnia, to mysle ze nalezaloby sprawdzic swiece zarowe i filtr paliwa. Oraz pomyslec o dobrym zimowym paliwie i jakims dodatku do niego. Np. STP z antyzelem Świec nie sprawdzałem, filtr jest nowy max.2000km oczywiście zalany prze mechanika do pełna, ale nie kojarzę żeby się z niego "ulewało" Jeżeli chodzi o dodatek to dolałem przed wczoraj SKAYDD, a dziś rano miał konsystencję żelu. Ale podobno w połączeniu z ON takiego efektu nie ma
banshee Opublikowano 5 Lutego 2012 Opublikowano 5 Lutego 2012 temperatury mają być na zimno - przed odpaleniem. Zacznij od sprawdzenia świec.
Dudeusz Opublikowano 5 Lutego 2012 Autor Opublikowano 5 Lutego 2012 Świece sprawdzę bo jak już odpalił to przez chwilę pracował nie równo, po 20 sekundach już pracował równo. Dziś jeszcze logi zrobię.[br]Dopisany: 05 Luty 2012, 20:54_________________________________________________http://vaglog.rtnet.pl/martinuss_71363.html KANAŁ 000MB 004 Ten będę musiał poprawić bo pie puściłem logowania przed odpaleniem http://vaglog.rtnet.pl/martinuss_71364.html KANAŁ 007 http://vaglog.rtnet.pl/martinuss_71365.html KANAŁ 003 na zimnym na zewnątrz -10,5 stopnia[br]Dopisany: 05 Luty 2012, 21:56_________________________________________________Właśnie zrobiłem test świec. Nie wykręcając. Test za pomocą kabla podłączonego do akumulatora pod + , drugim końcem delikatnie muskając po świecach. Na żadnej świecy nie było widać iskrzenia, co by znaczyło że są do wymiany. Ale sprawdzę to jeszcze na zimnym silniku. Co wy o tym sądzicie ?
ciahciah Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 świece do wymiany, kup beru lub z braku laku bosch temp w instruments 003 ok, a w engine 007 lipton, czy auto stało min 10h na dworze przed pomiarem? zanim wymienisz termostat trzeba go sprawdzić jak należy, jedziesz, po 15-20km z ustawieniami klimatronik 21C 1 kreska podczas normalnej jazdy na piątce czy czwórce logujesz 007, jak temp będzie poniżej 85C wymieniaj termostat, ze względu na mróz dodatkowo zrób z nawiewem Low bo nagrzewnica może wysysa całe ciepło, ze względu na duża awaryjność najlepiej kupić termostat w aso, na postoju loga 007 można robić na zimnym silniku ale nie na ciepłym bo jak dowalisz nawiew HI max kresek to na zdrowym termostacie temp spadnie do 70C a nawet mniej, sam dzisiaj jechałem spokojnie stówką i nawiew auto 23C i temp spadła do 81C, delikatna jazda, mało strat w postaci ciepła generuje silnik, a nagrzewnica oddaje ciepło i schładza silnik, przy obecnych mrozach nie ma sensu lać co kol wiek do baku i tankować droższe paliwo kąt wtrysku popraw http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t10913.0.html;highlight=k%C4%85ta+wtrysku
Dudeusz Opublikowano 6 Lutego 2012 Autor Opublikowano 6 Lutego 2012 Witam! 1. Wydaje mi się że mam skopany kąt wtrysku, http://vaglog.rtnet.pl/martinuss_71283.html - 000bs 2. Temperatura płynu chłodzącego mi się nie podoba, na kanale 49 i liczniku temp. i Vag-u temperatura się pokrywa max.70-77stopni. http://vaglog.rtnet.pl/martinuss_71284.html Logi robione przy temperaturze -20 stopni na silniku po trasie 25km poza miastem. Rano na zimnym przy -19,5 , problemy z odpaleniem. Nie chciał za skoczyć. Po 5 razie i dłuższym kręceniu rozrusznikiem zapalił. Temperatura na bloku silnika, (u mnie kanał 51) -15 stopni. PROBLEM Z ODPALANIEM ROZWIĄZANY: :> WSZYSTKIE 4 świece czarne, sprawdzałem jeszcze raz na krótko, żadna po wymontowaniu po podłączeniu do akumulatora się nie zagrzała "zaświeciła" Wymieniłem na nówki BERU G855 0100226227. PROBLEM Z TEMPERATURĄ ROZWIĄZANY Nowy termostat z ASO, stary otwierał się już przy temp. około 60-70 stopni. Teraz na Vagu 92 stopni, liczniku 90 stopni, (kanale 49), 89 stopni Jeszcze tylko kąt wtrysku do ustawienia i będzie :> Jakie korzyści będą ze zmiany początkowego kąta wtrysku? Teraz mam za wczesny. 84-86
przemik Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 Bedzie lepiej palił... ustaw w granicach 60....
Dudeusz Opublikowano 6 Lutego 2012 Autor Opublikowano 6 Lutego 2012 A dlaczego nie 49-52 który jest ideałem
banshee Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 książkowo jest pomiędzy 49-54, a nawet należy sugerować się wykresem TDI TIMING. Jak będzie przy tym ustawieniu dobrze odpalał to tak zostaw, jak nie to podnieś do 60.
Dudeusz Opublikowano 6 Lutego 2012 Autor Opublikowano 6 Lutego 2012 Zobaczcie logi, co jeszcze oprócz kąta jest nie tak jak być powinno. Auto zostało dość mocno przegonione http://vaglog.rtnet.pl/martinuss_71456.html http://vaglog.rtnet.pl/martinuss_71459.html na samym zapłonie http://vaglog.rtnet.pl/martinuss_71460.html przy uruchamianiu
banshee Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 62.23 065 077 084 070 101 206 095 176 115 159 62.58 073 068 082 068 107 206 095 176 115 176 62.92 073 070 000 000 115 206 095 177 115 150 63.27 052 038 000 008 111 206 095 177 115 167 63.60 042 080 016 038 108 206 095 177 115 148 63.96 042 081 037 049 106 206 095 177 115 115 64.31 044 080 060 051 104 206 095 177 115 111 64.66 045 080 072 070 103 206 095 177 115 149 65.01 048 081 071 066 103 206 095 177 115 151 65.36 050 077 065 059 103 206 095 177 115 153 65.72 052 072 043 044 104 206 095 177 115 154 66.05 052 072 017 025 104 206 095 177 115 151 66.40 050 068 000 008 104 206 095 178 115 098 66.74 049 038 000 005 104 206 095 178 115 085 67.09 047 038 000 006 103 206 095 178 115 084 67.44 045 038 000 007 102 206 095 178 115 080 67.80 043 038 000 007 101 206 095 178 115 082 68.15 041 070 000 011 100 206 095 177 115 080 68.48 039 079 000 025 100 206 094 177 115 085 Takie skoki świadczą o powietrzu w paliwie! [br]Dopisany: 06 Luty 2012, 20:50_________________________________________________Dla zrozumienia tego co napisałem możesz zrobić taki sam log (od momentu odpalania), ale w logu 004 Tam będziesz to lepiej widział.
Dudeusz Opublikowano 6 Lutego 2012 Autor Opublikowano 6 Lutego 2012 Powietrze w filtrze paliwa ?[br]Dopisany: 06 Luty 2012, 21:04_________________________________________________ Wężyki przy wtryskiwacz wymienię bo jeden jak by się pocił. Co jeszcze warto sprawdzić?
banshee Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 Powietrze w układzie bierze się z nieszczelności. Zazwyczaj winą jest plastikowy trójnik na filtrze (zaworek) oraz zapchany smok w zbiorniku. Nie można też wykluczyć wadliwego filtra i nieszczelnych przewodów. Jeśli problemów nie było przed mrozami to stawiam na zapchany smok w zbiorniku, ale zacznij od najprostszych rzeczy: 1. Wężyk idący z filtra do pompy (zasilający) podłącz do dłuższego dodatkowego wężyka. Ten z kolei włóż do bańki/butelki z ropą (taki osobny zbiornik tymczasowy). Skoro pocą się przelewy to przypchany może też być powrót - wówczas masz nadciśnienie na przelewach - w najgorszym przypadku zwali ci któryś przelew i zapaskudzisz ropą silnik z zewnątrz :> Takie rzeczy mogą się zdarzyć przy zatkanym powrocie, a pojawienie się powietrza świadczy albo o zapchaniu smoka, albo o nieszczelności przewodów.
Dudeusz Opublikowano 8 Lutego 2012 Autor Opublikowano 8 Lutego 2012 Powietrze w układzie bierze się z nieszczelności. To jest chyba oczywista sprawa. Jeśli problemów nie było przed mrozami to stawiam na zapchany smok w zbiorniku Przed mrozami, sporadycznie i to minimalnie dłużej trzeba było kręcić silnikiem. Trochę ciężej odpalał, ale po 3 sek już chodził i przez kilka sekund miał nie równą pracę. Z reguły odpala po 2 sek. [br]Dopisany: 07 Luty 2012, 09:48_________________________________________________Czy zostawić taki kąt czy nastawić 49-52 http://vaglog.rtnet.pl/martinuss_71592.html [br]Dopisany: 08 Luty 2012, 21:45_________________________________________________Co jeszcze jest do poprawy?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się