mati101086 Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 Witam podejrzewam ze przeskoczyl mi rozrzad poniewaz auto zaczelo znacznie glosniej pracowac. Rozrzad sam wymienialem chyba w listopadzie wiec sobie pomyslalem rozbiore przod i zobacze czy znaki sie pokrywaja lecz niestety znaki sie gdzies podzialy zmyly czy co w kazdym badz razie teraz nie bardzo wiem jak sprawdzic czy nie przeskoczyl. Na forum jest fotostory tylko nie bardzo go pojmuje. Fajnie gdyby ktos pomogl
marewel Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 Kolek 15mm w pompe blaszka 5mm w walek a na wale znak jest w okienku .
mati101086 Opublikowano 7 Lutego 2012 Autor Opublikowano 7 Lutego 2012 dobra kolek na pompe to wiem. Znak 0 z tylu silnika ustawia sie walem korbowym. A jak to wyglada z ta blaszka ?
mati101086 Opublikowano 7 Lutego 2012 Autor Opublikowano 7 Lutego 2012 a i co jeszcze z tym kolem walka posredniego czy jakos tak [br]Dopisany: 07 Luty 2012, 13:11_________________________________________________ale zeby ta blaszke tam umiescic to musze zdjac pokrywe zaworów ?
Lukasz_N Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 Walka posredniego nie ruszasz. Musisz zdjac pokrywe zaworow i w wyciecie na koncu walka rozrzadu wlozyc blaszke
mati101086 Opublikowano 7 Lutego 2012 Autor Opublikowano 7 Lutego 2012 Czyli reasumujac. Kolo na wale korbowym ustawiam tak by znak 0 byl widoczny w szczelinie (obojetnie gdzie ma byc byle byl widoczny) walek ustawawiam tak by blaszka weszla w szczeline i zakladam pasek oczywiiscie blokuje tez pompe. A jesli mi sie przestawi kolo walka posredniego ?[br]Dopisany: 07 Luty 2012, 13:23_________________________________________________ Rozrząd należy ustawić w następujący sposób:1.Założyć nowy pasek, napinacz kontrolując znak "0" na kole zamachowym oraz pokrycie otworu kontrolnego koła pompy wtryskowej. 1.Napiąć pasek napinaczem zgodnie z rysunkiem (pokazałem celowo prosty przyrząd jak można go napiąć nie stosując specjalnego przyrządu) 1.Ostawić koło zamachowe na znak "O" jeżeli zmieniło położenie. 2.Poluzować śrubę koła pasa zębatego wałka rozrządu i zluzować koło uderzając delikatnie je przez otwór od strony głowicy. 3.Ustawić wałek rozrządu wykorzystując przyrząd do jego zabezpieczenia (np. suwmiarka) 4.Dokręcić koło 5.Wkręcić z tyłu pompy (wykręcając uprzednio centralną śrubę - klucz 12) czujnik zegarowy. 6.Sprawdzić znak na kole "0" 7.Obracając wał korbowy w przeciwną stronę do jego ruchy odczytać wartość z czujnika do momentu, aż wartośc przestanie się zmieniać. Powinna wynosić 0,65mm. Jeżeli jest inna skorygować poprzez obrót pompą lub jeżeli czujnik nie pokazuje żadnej wartości sprawdzić czy wszystkie kontrolne znaki rozrządu pokrywają się. Po uruchomieniu auta i jego nagrzaniu sprawdzić za pomocą VAGa kąt wtrysku i ewentualnie skorygować. Wartość powinna wynosić 49. Jak to zrobić? kieruje do działu --> Diagnostyka VAG tu jest niby wszystko ok opisane lecz nie do konca rozumiem wszystko z tego opisu
Lukasz_N Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 Kolo walka posredniego nie ma nic do ustawienia rozrzadu. To nie jest kolo uzebione, pasek opasa je zewnetrzna strona, wiec zawsze bedzie pasowac.
mati101086 Opublikowano 7 Lutego 2012 Autor Opublikowano 7 Lutego 2012 ok. Sciagnolem pokrywe zaworów widze wyciecie w walku. Tylko teraz jak z tym 0 musi byc w jakims odpowiednum miejscu czy nie koniecznie
danu44 Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 tu jest niby wszystko ok opisane lecz nie do konca rozumiem wszystko z tego opisu Domyslam sie ze nie wszystko rozumiesz, bo tam pisze jak ustwic rozrzad kompletny łacznie z pompa paliwa... a Ty masz miernik do jej ustawiania...? A poza tym Ty chcesz tylko sprawdzic, a nie od nowa ustawiac... Po co chcesz zdejmowac pasek rozrzadu...?
mati101086 Opublikowano 7 Lutego 2012 Autor Opublikowano 7 Lutego 2012 nie mam mienrnika ale chyba do samego ustawienia rozrzadu jes mi on nie potrzebny
danu44 Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 nie mam mienrnika ale chyba do samego ustawienia rozrzadu jes mi on nie potrzebny Oczywiscie miernik nie potrzebny do kontroli ustawienia, masz tam laptopa, jestes w garazu Wiesz kim ja jestem, wiec wiesz ze nie znam sie na mechanice...ale w jesieni mechanik sprawdzal mi rozrzad i widzialam jak to robil. Wszystko razem trwalo 15 minut. Moge Ci napisac co widzialam. Musisz krecic silnikiem, kluczem oczywiscie, az ustawisz z tylu silnika w tym okienku 0 Nastepnie sprawdzasz czy pompa jest ustawiona na otworach i czy z tylu w walek rozrzadu wchodzi np. suwmiarka. Chyba zrozumiales...? ps. mam nadzieje ze pasek jest na kolach...?
mati101086 Opublikowano 7 Lutego 2012 Autor Opublikowano 7 Lutego 2012 nie chodze do domu i pisze ale jesli zajdzie taka potrzeba to go wezme [br]Dopisany: 07 Luty 2012, 14:02_________________________________________________mam tez ksiazke sam naprawiam. Jest w niej dosyc dobrze wszystko opisane tylko o co chodzi z tym gmp[br]Dopisany: 07 Luty 2012, 14:29_________________________________________________Spróbuje to wszystko zklecic w calość. 1 Krece walem do momentu az pojawi sie znak 0 znak w otworze z tylu silnika (wazne jest jego dokladne polozenie ??) 2 Blokuje pompe 3 luzuje napinacz i sciagam pasek 4 luzuje kolo zebate walka rozrzadu i umieszczam w tylnej czesci blaszke blokujaca walek 5 zakladam pasek zaczynajac od walu nastepnie pompa i walek rozrzadu 6 dokrecam kolo walka 7 nastepnie napinacz
danu44 Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 mam tez ksiazke sam naprawiam. Jest w niej dosyc dobrze wszystko opisane tylko o co chodzi z tym gmp Sorry kolego, ale az tak dobra w tym nie jestem. Myslalam ze chcesz sprawdzic ustawienie rozrzadu, a Ty widze chcesz chyba wymienic rozrzad...? Jedyne co moge ci powiedziec, to ze jesli sciagniesz pasek... to musisz zalozyc NOWY...
mati101086 Opublikowano 7 Lutego 2012 Autor Opublikowano 7 Lutego 2012 no tak chce go poprawic tak jak ksiazka pisze a jesli chodzi o pasek no to jesli nie zmienie jego kierunku to moge zalozyc jeszcze raz ten sam[br]Dopisany: 07 Luty 2012, 14:48_________________________________________________aha i to wyciecie w walku rozrzadu musi sie znajdowac w poziomie ?
danu44 Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 no tak chce go poprawic tak jak ksiazka pisze a jesli chodzi o pasek no to jesli nie zmienie jego kierunku to moge zalozyc jeszcze raz ten sam[br]Dopisany: 07 Luty 2012, 14:48_________________________________________________aha i to wyciecie w walku rozrzadu musi sie znajdowac w poziomie ? Tak to wiem, musi byc w poziomie.
mati101086 Opublikowano 7 Lutego 2012 Autor Opublikowano 7 Lutego 2012 jeszcze ostatnie pytanie o co chodiz z tym gmp i jak to ustawic i czy dobrze mysle jesli chodzi o sama wymiane ktora napisalem w punktach[br]Dopisany: 07 Luty 2012, 15:05_________________________________________________chyba ze gmp sie ustawia walem i chodzi o to 0 ktore ma byc ustawione w taki sposob ze pol 0 widac a pol nie
danu44 Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 jeszcze ostatnie pytanie o co chodiz z tym gmp i jak to ustawic i czy dobrze mysle jesli chodzi o sama wymiane ktora napisalem w punktach[br]Dopisany: 07 Luty 2012, 15:05_________________________________________________chyba ze gmp sie ustawia walem i chodzi o to 0 ktore ma byc ustawione w taki sposob ze pol 0 widac a pol nie Sorry, ale tego juz nie wiem. Moze ktorys kolega sie tu pokaze to napewno doradzi... Pozdrawiam i powodzenia..
Lukasz_N Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 Kolego GMP - czyli gorne martwe polozenie, ustawiasz krecac walem korbowym i patrzac na znak w okienku na kole zamachowym.
mati101086 Opublikowano 7 Lutego 2012 Autor Opublikowano 7 Lutego 2012 Pol dnia czytania pol dnia dlubania i udalo sie zrobilem tak jak potrafilem najlepiej i chyba glosna praca byla powodem przeskoczenia rozrzadu. Poza tym ustawilem wszystko tak jak ksiazka pisze i auto ciszej pracuje i latwiej odpala jeszcze tylko zrobic logi sprawdzic bledy i mysle ze juz bedzie ok. Oczywiscie wielkie dzieki dla wszystkich ktorzy zechcieli pomoc gdyby nie wy forumowicze napewno nie dalbym rady :>
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się