lukaszj221 Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 witam mam problem mianoicie taki iz po odpaleniu po 2 dniach podgrzalem swiece 3 razy silnik zakrecil i odpalił (nowe aku) po przejechaniu 200m zaczął szarpać po czym zaczął kopcić na biało i zgasł. nie udało juz sie do uruchomić. auto garażowane pod chmurą temp w nocy -20 zbiornik pełen ropy + 2 l benzynki. czy możliwe aby paliwo zamarzło? zstawiłem auto do garażu ogrzewanego i czekam. może miał ktoś podobny przypadek, świece trzeba grzać kilka razy żeby zakręcił rzekomo są dobre ale dziwne jest to że po odpaleniu przez chwilę trzęsie silnikiem
junior_tdi Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 2l benzyny na bak? nie za dużo do diesla?
SkOs Opublikowano 7 Lutego 2012 Opublikowano 7 Lutego 2012 hmm nie wiem kolego ale 2 l to i dla mnie wydaje sie duzo przesadzone ja mam specyfik do paliwa to na full zbiornik nie leje nawet 40 ml
lukaszj221 Opublikowano 8 Lutego 2012 Autor Opublikowano 8 Lutego 2012 a jednak gdzieś parafina się wytrąciła i lekko przymarzło, 2 godz. w grzanym garażu i odpaliła ale na plaka i teraz chodzi jak lala. koledzy 2l beny na zbiornik to nie jest za dużo, kiedys jak miałem tdsa to lałem 5 litrów beny na 60 litrów ropy i hulał aż miło. nie przesadzajmy to nie commonrail.
Musashi Opublikowano 8 Lutego 2012 Opublikowano 8 Lutego 2012 wytracona parafina. dodaj dobrego srodka do paliwa. nie benzyny. szkoda pompy wtryskowej
tomek198724 Opublikowano 9 Lutego 2012 Opublikowano 9 Lutego 2012 2 litry benzy to jest nic na pełen bak , kolego mial podobny przypadek i mu zlapala ropa i tez na plaka odpalil i chodzi tezaz jak trzeba wlej mu jakiejs lepszej ropy
krzysmaj Opublikowano 9 Lutego 2012 Opublikowano 9 Lutego 2012 Jeżeli chodzi o dolewanie benzyny to można bez konsekwencji robić to w starych (25 lat temu) autobusach i traktorach. W ON jest coś takiego jak liczba cetanowa: "...W polskiej normie dla olejów napędowych ustalone jest minimum liczby cetanowej, wynoszące 51, ponieważ badania eksploatacyjne silników Diesla wykazały, że paliwa o niższej liczbie niekorzystnie wpływają na silnik (powodując spalanie w rosnącej objętości nad tłokiem, co termodynamicznie jest niekorzystne) i znacznie obniżają ekonomikę jazdy. Generują też większy hałas, a zwiększone zużycie paliwa (przy niezupełnym spalaniu) powoduje zwiększoną emisję sadzy. Natomiast wzrost liczby cetanowej powyżej 50 wydatnie poprawia własności eksploatacyjne paliwa, praca silnika jest "miękka", łatwiej wchodzi on na obroty, ułatwia rozruch silnika, spowalnia zanieczyszczenie dysz wtryskiwaczy, ogranicza udział cząstek stałych w spalinach i obniża hałaśliwość silnika." -całość na Wikipedia. proponuje tez doczytać o liczbie oktanowej. Dolewając benzyny do ON zmieniamy parametry paliwa. Powiedziałbym, że jednorazowo dopuszczalna taka dolewka, ale na dłuższa metę szkoda silnika. Osobiście bym tego nie zrobił. Tankuje ON na Orlenie i nie zdarzyło mi się żeby złapało mi paliwo, ostatnio w moim regionie temperatura spadła do -32C - widocznie w porę dowożą zimowy ON. Jeżeli już coś dolewać to specjalne dodatki.
Musashi Opublikowano 9 Lutego 2012 Opublikowano 9 Lutego 2012 2 litry benzy to jest nic na pełen bak , kolego mial podobny przypadek i mu zlapala ropa i tez na plaka odpalil i chodzi tezaz jak trzeba wlej mu jakiejs lepszej ropy nie chce sie nawet komentowac tego typu postow. sa specjalne dodatki, ktorych stosowanie nie powoduje ryzyka uszkodzenia pompy wtryskowej.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się