seb-k Opublikowano 9 Kwietnia 2008 Opublikowano 9 Kwietnia 2008 Chciałbym zapytać Was, co sądzicie o malowaniu rury wydechowej w celu zabezpieczenia przed korozją. Moje podwozie ma się w miarę przyzwoicie, natomiast rura jak to rura - jest już dość ruda. Jeśli malować to czym? Jest coś takiego jak srebrzanka na wysokie temperatury, co o tym sądzicie? Gdzieś kiedyś, nie wiem czy nie w książce "Sam naprawiam" spotkałem się z poradą "nie malować", tylko oczywiście bez uzasadnienia.
slaweq Opublikowano 9 Kwietnia 2008 Opublikowano 9 Kwietnia 2008 Pierwsze słysze zeby malować wydech przed korozją... radzilbym dokładnie sprawdzic czy ten kolor to napewno od rdzy... jakos nie chce mi sie wierzyć ze Ci rura wydechowa rdzewieje.
seb-k Opublikowano 9 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2008 w zasadzie to nie widziałem jeszcze A4-ki w której rura nie rdzewieje (nie mówię o końcówce wydechu lecz o samej rurze)
rotter Opublikowano 9 Kwietnia 2008 Opublikowano 9 Kwietnia 2008 tak jako ciekawostkę mogę dodać że jest srebrzanka odporna na temp. i spotkałem się z tym że ludzie malują elementy wydechu, ale na pewno nie cały a zastosowanie to spotkałem kilka razy przy wyciętym kaci, i rurka wspawana była malowana srebrzanką, z tym że nie była rurka od wydechu, tylko zwykła rułła 2,5' i odpowiadając na pytanie żeby podarować sobie wyszydkę, kolego nie maluj bo to tak jak byś chciał trawnik malować
seb-k Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Argumentem żeby nie malować jest dla mnie ewentualne szkodliwe następstwo np. pęknięcie rury, jeszcze większa korozja, albo szkodliwość dla środowiska itp. Pytam tylko czy jest szansa to jakoś zakonserwować czy też w imię wyższych idei nie stosować "domowych sposobów" lecz wymieniać rurę i to na oryginalną z ASO (ps na razie jej stan jest OK, ale jesli pozwolę aby sobie ruda chrupała ją dalej to za 5 lat może być nieszczelna).[br]Dopisany: 2008-04-10, 10:57:16_________________________________________________Przed i po zabiegu: Malowane srebrzanką wysokotemperaturową 500 stopni C. Czas pokaże czy to był dobry krok.
Ronin Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Tego się nie maluje, należy raczej wrócić do standardów Audi, lub zrobić z rury nierdzewnej, ale dźwięk będzie inny. Ja bym odrzucił wszelkie sposoby delikatnie mówiąc domowe.
seb-k Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 26 Kwietnia 2008 ...dlatego że... [?] Dlaczegóż miałbym tego nie malować? - cóż może sie stać mojemu autu jeśli to pomaluję? Pytam bo słyszę tu i ówdzie "nie malować" ale nikt nie powie dlaczego. Dlaczego srebrzanka miałaby być gorsza od wody swobodnie lejącej się po wydechu? [na srebrzance było napisane - do malowania wydechów][br]Dopisany: 2008-04-26, 14:17:12_________________________________________________ps. co masz na myśli mówiąc "wrócić do standardów Audi"?
Ronin Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Seb-k, znaczy jak chcesz to sobie maluj, mnie tam wszystko jedno. Pytałeś się to dałem odpowiedź. Najlepiej napisz do BMW Sauber może oni też używają sreberka i wezmą Cię do Team'u ... na konsultanta. :gwizdanie:
seb-k Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2008 Dobrze Ronin- rozumiem - "Nie malować bo nie" - dziękuję za wpis. A gdyby ktoś jednak chciał odpowiedzieć na moje pytanie to bardzo proszę. TO NIE SONDA: "Malować"/"Nie malować" a pytanie o skuteczność/szkodliwość
adadur Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Opublikowano 28 Kwietnia 2008 materiał rury jak i tłumików w A4 jest odpowrny na korozję więc nierozumiem skąd stwierdzenie o korozji. A jeśli coś jest na rurze to jest to warstewka pasywacyjna tlenków chroniąca przed korozją.
seb-k Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Hm. Ciekawe. Możliwe, że materiał faktycznie jest odporny. U góry zamieściłem foto przed malowaniem i po. Według mnie to rude - to tlenek żelaza czyli rdza. ps. http://pl.wikipedia.org/wiki/Pasywacja - to wszystko wyjaśnia . Dzięki za odpowiedź i naprowadzenie na rozwiązanie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się