Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AJM] Migająca kontrolka oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od jakichś trzech dni mam problem z zapalającą się czerwoną kontrolką oleju (taka oliwiarka z kroplą). Dzieje się to zwykle na rozgrzanym silniku i nie zapala się zawsze. Czasami jest tak, że zaraz po zapaleniu silnika zaczyna migać i jest trzykrotne piknięcie. Czasami dopiero po kilkudziesięciu minutach pracy silnika.

Z tą kontrolką jest tak, że czasem piknie trzy razy i miga non stop (do wyłączenia silnika - po ponownym uruchomieniu jest OK). Czasami piknie trzy razy, mignie kilka i gaśnie. Czasami mignie kilka razy - zgaśnie - znów mignie i gaśnie <chyba tłumaczenie dobre :wink4:>

Jakiś czas temu kilka razy zaświecała mi się żółta kontrolka "oil sensor" ale przestała się ujawniać i zostawiłem to bez rozpoznania przyczyny.

Zaznaczam, że około 3 000 km temu wymieniłem olej na Motul 505.01 - kupiony w Inter Carsie (być może nie podrabiany) - i stan jest poprawny.

Sprawdziłem VAGiem ale tylko błędy silnika (kabelek okazał się padnięty i już poszedł do wymiany) i pokazał tylko jeden błąd związany z odcięciem zapłonu - nic z czujnikami.

Poczytałem trochę archiwum, ale powiedzcie co może być przyczyną. Padnięty czujnik (jeśli tak to gdzie on się znajduje?), a może coś innego bardziej poważnego? - co to może być?. Jest jakaś pompa oleju, która daje ciśnienie? Może olej zbyt rzadki i po rozgrzaniu nie ma ciśnienia jakie powinno być? Jest możliwość sprawdzenia ciśnienia?

W ogóle powiedzcie mi co oznacza ta kontrolka? Ciśnienie czy poziom oleju?

I jeszcze jedno pytanko. Podczas pracy na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku jak wyjmę bagnet to wydobywa się delikatny dym (olejem nie chlapie) czy to źle i trzeba coś naprawiać? Samochód ma zrobione 250 tys - sprawdzane u Rogala na kompie

Za wszelkie rady i sugestie będę dźwięczny...

Opublikowano

Ta migająca czerwona to raczej od ciśnienia, natomiast ta Oil sensor (i chyba jeszcze mala ikonka min.) oznacza niski poziom oleju. Mi tez sie zapaliła raz bo faktycznie oleju miałem na minimum.

Opublikowano

Ja na twoim miejscu nie bagatelizowałbym sprawy z ta kontrolką oleju oznacza ona że nie ma ciśnienia oleju może to być wina czujnika ciśnienia albo faktycznie masz kłopoty ze smarowaniem w tym przypadku pompa oleju bądź nie drożny jakiś kanał olejowy. Sprawdź poziom oleju czy nie masz gdzieś wycieku i oleju ci nie ubywa, bo olej w inter car-sie raczej dali ci dobry. Odnośnie dymka dzieje sie tak zawsze przy większych przebiegach aut. Czujnik znajduje się we wsporniku obudowy filtra oleju. :hi:

Opublikowano

sprawdz konektor i przewod czujnika cisnienia oljeu, jezeli bedzie ok wymien czunik cisnienia oleju.

najprosciej podjechac do warsztatu dysponujacego manometrem do poamiru cisnienia smarowania. wtedy bedzie wszystko jasne.

czujnik powinien byc na rurce olejowej biegnacej do turbinki

Opublikowano

sprawdz konektor i przewod czujnika cisnienia oljeu, jezeli bedzie ok wymien czunik cisnienia oleju.

najprosciej podjechac do warsztatu dysponujacego manometrem do poamiru cisnienia smarowania. wtedy bedzie wszystko jasne.

czujnik powinien byc na rurce olejowej biegnacej do turbinki

ty potrzebujesz 038 919 081 c :wink4:

Opublikowano

Stan oleju jest OK. Nie ubywa go.

Jadę poszukać dziś warsztatu który mi to sprawdzi. [br]Dopisany: 11 Kwiecień 2008, 11:33 _________________________________________________Niestety żaden warsztat nie mógł mi dzisiaj pomóc :thumbdown: A najlepsze jest to, że zjeździłem wszystkie warsztaty jakie znalazłem w okolicy i niektórzy robili wielkie gały jak w ogóle można sprawdzić ciśnienie oleju? :no: Muszę poczekać do przyszłego tygodnia a w weekend spróbuję wymienić czujnik.

Opublikowano

A najlepsze jest to, że zjeździłem wszystkie warsztaty jakie znalazłem w okolicy i niektórzy robili wielkie gały jak w ogóle można sprawdzić ciśnienie oleju?

no to zmien okolice, przeciez nawet w epoce duzego fiata poloneza i malucha takie pomiary sie wykonywalo... :polew:

Opublikowano
no to zmien okolice, przeciez nawet w epoce duzego fiata poloneza i malucha takie pomiary sie wykonywalo...

Wiesz... aż płakać mi się chciało, a nie zaglądałem do jakichś warsztatów gdzie naprawia pan Tadzio w stodole :)

Jeszcze jedno pytanie: czujnik kupić w ASO, czy np. w IC? Jakiej firmy będzie najlepszy?

Opublikowano

ja kupuje w ASO

Opublikowano

Udało mi się dzisiaj dorwać mechanika, który sprawdził mi ciśnienie oleju. No i chyba nie jest dobrze. Na rozgrzanym silniku (88 stopni) na wolnych obrotach czyli ok. 860 obr/min ciśnienie 0,1 MPa, przy obrotach ok. 1800 ciśnienie 0,35 MPa. Chyba coś nisko?

Od czego zacząć naprawę? Myślę, że na początek sprawdzenie pompy oleju. Ma ktoś może schemat silnika, jak dostać się do tej pompy i ewentualnie zdemontować?

Jaki może być koszt części?

Jestem zły jak nie wiem co :wallbash:

Opublikowano

Na rozgrzanym silniku (88 stopni) na wolnych obrotach czyli ok. 860 obr/min ciśnienie 0,1 MPa, przy obrotach ok. 1800 ciśnienie 0,35 MPa. Chyba coś nisko?

prawidłowe wartości ciśnień dla AJM, najpierw poczytaj pozniej badz zły :decayed:

‒ ciśnienie oleju na biegu jałowym: min. 0,8 bar = 0,08 MPa

‒ ciśnienie oleju przy 2000/min: średnio. 2,0 bar = 0,20 MPa

‒ ciśnienie oleju przy wysokuch obrotach: max. 7,0 bar = 0,70 MPa

wymien czujnik oleju, bedzie git

Opublikowano

Dzięki panowie za pomoc. Zamówiłem czujnik w ASO, jutro będę miał to wymienię i zobaczymy co będzie się działo.[br]Dopisany: 14 Kwiecień 2008, 23:32 _________________________________________________Dobra... Czujnik kupiony w ASO, już wymieniony i niestety objawy jakie były takie są. Powiem szczerze, że głupi już jestem co może być przyczyną. Możliwe jest, żeby np. przycinała się pompa olejowa (lub jej zawór)? Może jednak poważniejszy remont - panewki? Tak zaobserwowałem, że najczęściej kontrolka zapala się jak np. ruszam, szybko wejdzie w obroty (np. tak do 3 tys) i zaraz puszczam gaz i na luzie przechodzi do obrotów jałowych.[br]Dopisany: 15 Kwiecień 2008, 22:25 _________________________________________________Witam.

Nadal toczę bój z kontrolką. Wszystko co możliwe sprawdziłem i na koniec zostawiłem wizytę u elektryka.

Padła diagnoza - popsuty licznik i najlepiej kupić drugi bo ten był już naprawiany.

Podaję link gdzie jest mój post na temat kupna licznika (jak ktoś nie nie zbyt często zagląda to dzięki temu tam trafi) - może mi pomożecie

http://www.a4-klub.pl/smf/uklad_elektryczny/b5_ajm_wymiana_licznika-t33851.0.html;new#new

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...