Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A6 C5 AFN] Podgrzewana miska olejowa


mily

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Miałem w bagażniku olej Motula i przy -25 jak zobaczyłem jak wygląda ten olej to aż ciarki mi przeszły. Olej zamienił się w gęstą maź.

Wpadłem na pomysł żeby zrobić układ podgrzewania miski olejowej, ale może mój trud jest zbędny bo czytając pana google okazuje się że niektóre autka mają taką opcję w standardzie szczególnie ruskie wynalazki i skandynawskie, czy w audi też coś takiego było (może wystarczy tylko miskę wymienić). Może ktoś już myślał nad takim patentem. Teoretycznie powinno to też pomóc w odpalaniu autka.

Może już ktoś myślał nad takim patentem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Audi 80 1.6D z 85 roku, 2 lata temu przy -25, olej 15w40 zmienił konsystencję na stałą. Pomogło dopiero wstawienie kuchenki polowej pod michę także pomysł głupi nie jest. Dziwi mnie jednak że Motul tak zgęstniał... Na pewno kupiłeś z pewnego źródła ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmy, właśnie wyczytałem o patencie że zamiast korka spustowego montuje się taką grzałkę. Tylko nie mogę znaleźć informacji gdzie to ustrojstwo kupić. Co do ogrzewania bloków silnika już mam :)

Specjalizują się w tym firmy Calix i Defa[br]Dopisany: 21 Luty 2012, 12:44_________________________________________________

W Audi 80 1.6D z 85 roku, 2 lata temu przy -25, olej 15w40 zmienił konsystencję na stałą. Pomogło dopiero wstawienie kuchenki polowej pod michę także pomysł głupi nie jest. Dziwi mnie jednak że Motul tak zgęstniał... Na pewno kupiłeś z pewnego z źródła ?

No kupiłem od kolegi z tego forum, nie pamiętam nick-u. No olej powinien być pewny, każdy tak na forum twierdził i mój mechanik też z tego forum zamawia, więc tutaj nie mam obaw o olej, to chyba jest naturalne.[br]Dopisany: 21 Luty 2012, 12:46_________________________________________________U mnie problem pojawia się tylko dlatego że mam do pracy całe 2 kilometry więc ten olej z -15 rozgrzewa się do około +20.

Więc w moim przypadku ma to jakiś sens, pytanie tylko o koszty i czy coś takiego jest (wkręcane grzałka zamiast korka spustowego, bo tą informację znalazłem na innym forum jako ciekawostkę pogłoskę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomyśl o ujemnym bilansie prądu....brak pełnego podładowania akumulatora...

do tego grzałka musiała by działać kiedy temperatura oleju jest poniżej powiedzmy -10...-5 stopni... a takie warunki występują kiedy auto STOI (w garażu czy na ulicy)....taka grzałka bierze nie mało prądu, zobaczcie chociażby grzałki do układu chłodzenia...

do tego MUSI BYĆ układ wyłączający po osiągnięciu określonej temperatury

GRA NIE WARTA świeczki...taniej wyjdzie wynająć ogrzewany garaż

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwi mnie jednak że Motul tak zgęstniał... Na pewno kupiłeś z pewnego źródła ?

A co, Motul to jakiś uber-olej, że miałby nie gęstnieć w niskiej temperaturze? Szczególnie jeżeli jest to np. 10 albo 15W, zresztą przy -25 nawet 0 i 5W mają konsystencję kisielu.

Wracając do tematu, poza ew. webasto raczej nie montowano podgrzewaczy fabrycznie. Takie grzałki miski olejowej DEFA, które podłączasz do sieci elektrycznej są do kupienia bez problemu, cena nowej około 500 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomyśl o ujemnym bilansie prądu....brak pełnego podładowania akumulatora...

do tego grzałka musiała by działać kiedy temperatura oleju jest poniżej powiedzmy -10...-5 stopni... a takie warunki występują kiedy auto STOI (w garażu czy na ulicy)....taka grzałka bierze nie mało prądu, zobaczcie chociażby grzałki do układu chłodzenia...

do tego MUSI BYĆ układ wyłączający po osiągnięciu określonej temperatury

GRA NIE WARTA świeczki...taniej wyjdzie wynająć ogrzewany garaż

Fajnie by było gdyby taka grzałka chodziła na 12V, ale jak narazie takiej nie znalazłem, wszystkie układy do ogrzewania są na 230. Co do sterowania taką grzałka to nie ma najmniejszego problemu nawet na 12V.

Można sterować na zasadzie pomiaru temperatury oleju w silniku (czujnik już jest w każdym, wystarczy się podpiąć i ustawić termostat lub jakiś przekaźnik rezystancyjny na powiedzmy -5 stopni), lub ewentualnie załączać/wyłączać ręcznie zwykłaym przełączbnikiem, to naprawdę nie jest problem.

Problem jest jedynie gdzie taką grzałkę kupić i gdzie ją wmontować, najłatwiej by było podziurawić miskę olejową, ale ten patent u mnie odpada. Może jakoś na filtrze oleju.[br]Dopisany: 21 Luty 2012, 13:22_________________________________________________A jeszcze odnośnie wynajmowania garażu to taniej wyjdzie grzałka, tak jak kolega napisał ona kosztuje 500, ale znalazłem za 200zł. A garaż kosztuje 150 za M-C więc prędzej czy później się zwróci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W stałej ofercie posiadamy grzałki na napięcia 12 V , 24 V , 48 V ...

Cechy charakterystyczne grzałek:

wykonanie na maszynach i wg technologii firmy KANTHAL zgodnie z normami branżowymi

niezawodne, dzięki zastosowaniu materiałów oporowych firmy KANTHAL, najwyższej jakości materiałów izolacyjnych i osłon rurkowych

wykonawstwo nietypowych elementów nawet od 1 sztuki.

Zastosowanie grzałek:

urządzenia gospodarstwa domowego

urządzenia gastronomiczne

przemysłowe elektryczne urządzenia grzewcze

inne

http://www.elmix.wroclaw.pl/?code=grzalki-elektryczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej jak olej, rodzina ze Szwecji ma prostą grzałkę do układu wody. Wpina się toto gdziekolwiek w pionowy odcinek układu chłodzenia i w zderzaku masz przyłącze 220V. Do tego przedłużacz, timer (żeby uruchomić to powiedzmy 30 min przed odpaleniem) i w zasadzie tyle. Auto stoi pod domem i uruchamiając rano masz już w miarę ciepło. Inny znajomy kombinował z podgrzewaczem miski olejowej wziętym z kuchni przenośnych - podlepił toto pod michę po prostu, ale efektu jakiegoś super nie było (ale tu akurat powodów mogło być wiele). Generalnie to raczej celuj w rozwiązania 220V niż 12V, bo do kosztów dojdzie Tobie jeszcze coroczna wymiana aku, szczególnie przy krótkich trasach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba Mercedes W123 miał grzałkę w misie olejowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Miałem w bagażniku olej Motula i przy -25 jak zobaczyłem jak wygląda ten olej to aż ciarki mi przeszły. Olej zamienił się w gęstą maź.

co to za Motul byl?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie 10W-40, senergie 6100+. One tak gęstnieją w -25*C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie 10W-40, senergie 6100+. One tak gęstnieją w -25*C.

No zgadza się, zalałem 6100+

Tak znalazłem na stronie motula.

Ten typ tak ma?? Są inne które mniej gęstnieją przy tych temperaturach??

---------- Post added at 09:07 ---------- Previous post was at 09:06 ----------

Na stronie motula napisali że to jest najlepszy olej do mojej niuni więc taki wlałem

---------- Post added at 09:09 ---------- Previous post was at 09:07 ----------

Niedługo mam wymianę, więc będę zamawiał, to podpowiedzcie jaki w takim razie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdybys, sie zaglebil w poszukiwanie na str motula, odkrylbys ze kazdy olej ktory spelnia norme jest najlepszy :wink:

ale nei przejmuj sie pompa olejowa sobie z owa galaretka poradzi, ale po co ja meczyc?

przeczytaj pierwszy post. http://a4-klub.pl/vb/showthread.php?9726-ALL-TDI-Jaki-olej-do-TDI jest tam lista olejow do twojego autka.

jezeli ci sie chce mozesz przeczytac caly watek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co najlepiej zalać MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40 i problemy w zimę mogą się skończyć??

Mój silnik to AFN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle czasu na forum i nie wiesz że full syntetyka się leje do TDI :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co najlepiej zalać MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40 i problemy w zimę mogą się skończyć??

Mój silnik to AFN

bedzie dobrze. syntetyk to syntetyk. ale pamietaj, ze w czasie silnego mrozu kazdy olej bedzie wyraznie gestszy niz normalnie.

---------- Post added at 10:14 ---------- Previous post was at 10:11 ----------

masz opcje jeszcze lepsze

  • LIQUI MOLY Synthoil Energy 0 W-40

  • Millers Oils XFS 0W40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle czasu na forum i nie wiesz że full syntetyka się leje do TDI :blink:

Nie zastanawiałem się nigdy nad tym, w większości używam Pana google :) Jak nie mogę czegoś znaleźć to wtedy idę na forum. Informacja ze strony motula była dla mnie wystarczająco wiarygodna. Nie dociekałem już dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś sam wlewałem tego Motula do mojego byłego już silnika jakim był stary 1.6 TD. Również przeprowadziłem taki test 2 lata temu w zimę jak przez 3 tygodnie nie miałem prądu (niedalekie okolice Ojcowa), żeby z nudów nie liczyć spadających płatków śniegu to wystawiłem do porównania baniak z tym właśnie Motulem oraz z Lotosem Semisyntetic 10W-40. Lotos był wyraźnie płynniejszy w temperaturach niższych niż -20*C.

Co nie oznacza, że polecam Lotosa zamiast Motula :-) Tylko tak w formie ciekawostki piszę.

Sam zakupiłem dzisiaj Valvoline MaxLife 10W-40 do swojego samochodu, jak na tym oleju silnik również będzie się dobrze zachowywał (bardzo wysokie TNB) to przechodzę na pełnego syntetyka, jak Bozia przykazała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...