Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ASN] Ustawianie rozrządu


Hubertus162

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie miałem rozebrany silnik po jego złożeniu i ustwienia rozrządu według blokad i punktu na wale występuje przestawienie wałków rozrządu sprawdzam to vagiem w grupie 093 i wychodzi w 1-6 ,2-7 ,3-10, 4-11 po poprawieniu wyszło ciut lepiej czyli wartości zbliżyły się ku 0 a silnik pracował gorzej nie wiem o co chodzi po kilku innych prubach ustawienia rozrządu wartości się nie zmieniały. Coś mi się obiło o uszy że wał powinien być ustawiony na jakiś czujnik zegarowy czy to jest prawda? Jak teraz to ustawić by chodziło tak jak powinno orientuje może się ktoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek pamiętaj, żeby dawać prefiks w temacie. Co do ustawienia rozrządu w Twoim silniku, to masz znak na kole pasowym - taka kreska, która odnosi się do wgłębienia w metalowej osłonie, pod kołem pasowym. Potem tylko ustawienie wałków się musi zgadzać - jeśli była założona blokada na wałki, zostały poluzowane koła zębate, to nie ma możliwości, żeby był przestawiony na wałkach. Jedyne, co mi świta to to, że przy rozebraniu napinaczy i łańcuchów rozrządu, nie zostały one ustawione tak samo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na kole pasowym wału jest znak taka kreska - :) odnośnik do niej znajdziesz na obudowie od dolnego koła pasowego wału z tego co pamiętam :) jak coś to służe pomocą zrobiłem tym motorkiem już 200 tys km i znam go na wylot ;)

pozdro

edit: silnik może nie chodzić ok ponieważ nie wyrównałeś kółek wzgledem siebie gdy miałeś zdjety pasek podczas założonych blokad. Z tego co pamietam mechanik mówił mi ,że należy koła wałków rozrządu z hydraulicznym pierscieniem przestawić możliwie w lewo lub w prawo musiał bym zajrzeć do instrukcji rozrządu... sprawdz ten trop!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd jest ustawiany na blokadach kreska na kole pasowym pasuje w strzałke na obudowie. Koła wałków są poluźnione. zakładam pasek na wał następnie na koła wałków które są cofnięte max w lewą strone napinam napinacz następnie zwalniam zawleczke z tłumnika drgań i wydawało by się że powino być ok a nie jest silnik chodzi tragicznie przestawienie jest na każdym wałku od 3 do 16' stopni za każdym razem inne nie wiem już co robić podejżewam że mam walnięte koła cofają mi się tylko o około pól 0,5 ząbka co o tym sądzicie. Może macie kogoś kto chciałby to ustawić w okolicach Kalisza Turku Konina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to jest w ASN ale chyba podobnie jak u mnie w ACK , jedna i druga to V6.

Napewno zaopatrz się w blokadę wału , tą wkręcaną w blok silnika. I nie sugeruj się wyłącznie cechą na tym kole pasowym , gdy u siebie ustawiłem tą cechę i próbowałem wkręcić blokadę wału w blok NIE UDAŁO MI SIĘ. Dopiero lekko ruszając w prawo i lewo za śrubę na kole pasowym udało się wyczuć położenie otworu blokującego . Następnie udało się wkręcić dopiero blokadę. Okazało się że aby zablokować wał cecha na kole jest już dalej o jakieś 3 mm.

Zastanawiałęm się jak to możliwe. Gdy odkręciłem koło pasowe , obejrzałem je czy aby wszystko z nim ok. Wydaje się że tak, są na nim 2 wcięcia które ustalają jego położenie , ale pomimo braku uszkodzeń jest tam pewna tolerancja która pozwala przesuwać to koło o te własnie 3-4 mm w przód i tył (śruby odkręcone).

Także zwróć uwagę na odpowiednie ustawienie dołu silnika blokując go blokadą. Ja nie sugerowałem się cechą , tylko położeniem wału i tym aby blokada napewno pasowała idealnie . A koło to później mogę sobie ustawici przykręcić równo :)

Podejrzewam że poprzednik u mnie ustawiał na cechy i nie bylo to idealne ułożenie.

Gdy masz już dół silnika zablokowany , tłumik drgań z założoną zawleczką , poluzuj kola aby się swobodnie obracały ale bez luzów na wałku.

Zakładasz pasek , następnie zakładasz blokadę na wałki ( u mnie blachy na wałkach dużymi otworami do wewnątrz ), puszczasz napinacz/tłumik drgań , napinasz rolkę napinacza wstępnie kluczem dynamometrycznym w stronę napinania paska ( u mnie bylo to 15 Nm).

Koła powinny teraz się ładnie ustawić a napięcie paska na całej długości powinno się wyrównać.

Dokręcasz koła na wałkach , wyjmujesz wszystkie blokady. Zrób kilka obrotów wałem ( kluczem z śrubę na dolnym kole ).

Ustaw ponownie wszystko na cechy ,następnie wkręcić blokadę wału i kolejno sprawdzić ustawienie wałków blokadą . Jeśli blokada na wałki wchodzi bez problemu i nic nie staneło skosem tzn. ze musi być dobrze.

Tak to bylo u mnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam blokady wału próbowałem już na czujnik zegarowy z dokładnością do 0.01mm po napieciu napinacza wał nie drgną. próbowałem już dokładnie na gmp 0.01 i 0.02 wcześniej i za każdym razem kicha. po z ciagnięciu paska koła przestawiam maksymalnie w lewo polużniam je wtedy zakładam pasek napinam napinacz zwaliam zawleczke z tłumnika drgań dokręcam koła i znowu jest źle nie mam już na to siły i nie wiem jak to zrobi żeby ałtko super chodziło zastanawie mnie tylko cz koła żeczywiście powinny miedż taki mały luz cofają się tylko pół ząbka może nawet nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nadajesz wstępne napięcie rolce napoinajacej przed skręceniem kół? No i nie piszesz nic o blokowaniu wałków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Składam wszystko według schematu do jakiego link wysłał mi bawół1 i nadal jest źle. W schemacie nie ma nic jak ustawić koła jest napisane ''obluzować koła zębate sprawdź czy koła zębate obracają się bez luzu" ja rozumuje to tak że luzuje je tak by się kręciły do koła zakładam pasek i naciągam napinacze potem naciągam koła w prawo z siłą 10 nm i dokręcam je ściągam blokade wału i wałków kręce wałem sprawdzam czy blokady na wałki wchodzą swobodnie bez żadnego problemu. a jadnak przestawienie wychodzi kolejno na ssących 1 i 3 na wydechowych 7 i 4 zauważyłem że gdy przestawie koła na maksa w lewo przzestawienie jest taki jak napisałem wyżej niżej nie moge zejść czym bardziej w prawo tym gorzej a wlewo bardziej już sie nie da może mam walnięte te koła mają bardzo mały luz 0.5 ząbka co o tym myślicie?????????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawiasz poprawnie wałki przed zablokowaniem ich specjalnym przyrządem ?

Poluzowane koła zębate mają się obracać na wałkach bez luzu , tzn. aby się nie kiwały.

"naciągam koła w prawo z siłą 10 nm" - w instrukcji widzę ze przekręcają tylko zewnętrzne koła rozrządu. Tak robisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak robie wydaje mi się że to wina tych kół ściągnołem mechanika który robił w aso i natychmiast po zobaczeniu ałta stwierdził żę nie da się ustawić rozrządu bo koła mają za mały luz. znalazłem koła na allegro dzwoniłem i pytałem mają 1-1,5 ząbka luzu moje ma 0.5 gdzieś znalazłem na jakimś forum volvo że w volvo mają nawet 4-5 ząbków kupił bym nowe tylko żę kosztują po 1750zł musiał bym być pewny że to na 100% koło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...