Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wałek rozrządu i dziwne dudnienie w obudowie filtra powietrza A4 B6 1.9TDI PD


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeżdżę na takim wałku od 1.5 roku zrobiłem ok 12tysi znam 3 osoby które mają taki sam i nie mają problemów. Dziwna sprawa, współczuje ci kolego bo bedzie cie to kosztować ogromną ilość kasy. Pisz jak bedziesz miał jakies info bo naprawde dziwna sprawa......

Opublikowano

Odgrzewam kotleta.....synchro ustawione na 3,9 - 5,0, auto dalej spala jak pojeban..., jedzie w miarę ok. Prawdopodobnie wałek jakiś z d*py wstawiony.

Dzwoniłem dzisiaj do Tune-Up i koleś powiedział, że z wałkami jest duży problem, wszystkie, które są dostępne jako zamienniki pasują do kilku silników, zatem nie są dedykowane pod konkretny kod silnika. Trafić w 100% jest ciężko, dlatego on osobiście preferuje wymianę na wałek ori, ale używany.

Szkoda tylko, że wcześniej o tym nie wiedziałem, bo napewno nie wyjeb.....bym tyle kasy na kolejny problem.

Tak dla potomnych, może ktoś jest przed wymianą wałka - szukaj ori używki, oczywiście w odpowiednim stanie, a będzie OK

Opublikowano

Skąd sobie wymysliłeś taki kąt synchronizacji??? Nawet w VAGU jest podpowiedź że +/- 3

Ustaw na 0/-1 a spalanie ustaw w 17 - instruments

10 - adaptacja

00 - channel

03 - read

Co 5 jak zawyza to w dół

Opublikowano

Nie wymyśliłem. Taki kąt pokazuje mi vag. Wiem, ze niby ksiazkowo jest +-3, ale niestety u mnie na kacie 0-0,6 auto drzalo, ciezko odpalalo na cieplym no i spalalo 1,6l/h. Przy obecnym kacie odpala dobrze, nie drży ale spalanie 1l/h.

Co do ustawienia spalania na jalowym. To można dostroic????

Opublikowano

No to ustawienie rozrządu do poprawki kolego...

Vagiem wchodzisz po kolei tak jak napisałem powyżej

---------- Post dopisany at 21:32 ---------- Poprzedni post napisany at 21:32 ----------

Oczywiście mowa o spalaniu na FISie

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Mi pokazuje na vagu 1l/h.

Fis swoja drogą. W rzeczywistości spala ok 2-3litry na 100km wiecej po wymianie walka.

Opublikowano

No to bardzo dziwne rzeczy... albo wałek nie taki albo rozrząd źle ustawiony. Ja po wymianie miałem wyższe spalanie na FISie. Trasa 1500 km non stop 160 na tempomacie, dwie osoby i wyszło realnie 6,15L. Po korekcji vagiem FIS pokazuje poprawne wartości.

Opublikowano

Prawdopodobnie wałek do d*py. Ale na 100% nie wiem. Najprościej podmienić i sprawdzić, ale to trochę skomplikowane jest. Wydaje mi się że Fis pokazuje rzeczywiste spalanie. Wzrosło mi realnie tyle samo co na fisie. Dzięki za zainteresowanie sprawą. Wszyscy są niby oczytani itp. ale problemu nikt nie zna:facepalm:

Opublikowano

Napisałem już wcześniej. Ustaw rozrząd jak należy no chyba że wałek jakiś dziwny kupiłeś. Ile za sam wałek placiles?

Opublikowano

Pisałem wczesciej. Mialem ustawiony rozrzadu tak, jak należy. Przestawiali mi go w + i w - , w różne wartosci i zawsze byla lipa. Robilem wszystko w warsztacie, na ich czesciach. Mowili ze wloszczyzny nie montuja. O ile dobrze zauwazylem walek "eurocamp" lub coś podobnego - szczerze nie znam firmy.

Opublikowano

nie słyszałem o takiej firmie .... według mnie jedyna alternatywą do ori jest wałek ruvilla który w sklepie kosztuje 700zł po zniżkach można wyrwać za 580zł. Co do spalania to najpierw zmierz dokładnie spalanie zalewając pod sam korek, zrób optymalną trasę ok 200km, zalej znowu pod korek i dopiero będziesz wiedział ile ci pali, jężdząc od rezerwy do rezerwy do pracy i spowrotem nie zmierzysz spalania ......... Mi jeżdząc tylko po osiedlu pali ok 9 litrów a w trasie osiągnąłem rzeczywiste 5,2 wlekąc sie za ciężarówką przez ponad 100km

Opublikowano

Jaki problem zmierzyć od rezerwy do rezerwy??? Każdy stary kierowca w glowie nawet policzy. Nie bylo kalkulatorów srajfonów i każdy wiedział do grama ile pali. Czego ucza w tych szkołach...

Co to znaczy rzeczywiste przez 100km? Skad wiesz ile spalił akurat przez odcinek drogi jadąc wolniej?

Jadąc w trase np. 600 km z czego 200 km z prędkością 180kmh a resztę 90kmh to jakby nie liczył zawsze wyjdzie srednie spalanie... a FIS to tylko gadżet.

Opublikowano

Zaczęło sie o spalaniu więc wyrażam swoją opinię na temat prawdziwego spalania które mierzy sie w mniej więcej stałych warunkach, dyskusja o spalaniu troszkę mnie śmieszy bo większość użytkowników jest przekonana ze 1.9TDI powinien palić 5 litrów, wcześniej miałem 1Z palił 8 L teraz mam AVF avant pali ok 9 L, kolega ma a3 BKC 105km czyli jeden z bardziej udanych silników PD i po osiedlu pali mu 8 L :decayed:

Dziękuje i pozdrawiam.

Opublikowano
Zaczęło sie o spalaniu więc wyrażam swoją opinię na temat prawdziwego spalania które mierzy sie w mniej więcej stałych warunkach, dyskusja o spalaniu troszkę mnie śmieszy bo większość użytkowników jest przekonana ze 1.9TDI powinien palić 5 litrów, wcześniej miałem 1Z palił 8 L teraz mam AVF avant pali ok 9 L, kolega ma a3 BKC 105km czyli jeden z bardziej udanych silników PD i po osiedlu pali mu 8 L :decayed:

Dziękuje i pozdrawiam.

W Polsce się przyjęło że śmieszą nas sprawy ktore nas nie dotyczą.

Nie jeżdżę autem od miesiąca i ewidentnie widzę ze spala dużo więcej. Nie muszę kombinować z tankowaniem po korek by to stwierdzić. Druga sprawa to vag na ktorym pokazuje w okienku spalania 1l/h gdzie powinno byc 0,5l.

Także nie widzę tu sensu lac po korek. A Fis- póki co przez prawie 3lata jak mam auta raczej wiarygodnie pokazywał. Miasto 7/8 litra a trasa 6/6,5litra. Teraz miasto 11/12 litra a trasa 9/10litra.

Opublikowano
nie słyszałem o takiej firmie .... według mnie jedyna alternatywą do ori jest wałek ruvilla który w sklepie kosztuje 700zł po zniżkach można wyrwać za 580zł. Co do spalania to najpierw zmierz dokładnie spalanie zalewając pod sam korek, zrób optymalną trasę ok 200km, zalej znowu pod korek i dopiero będziesz wiedział ile ci pali, jężdząc od rezerwy do rezerwy do pracy i spowrotem nie zmierzysz spalania ......... Mi jeżdząc tylko po osiedlu pali ok 9 litrów a w trasie osiągnąłem rzeczywiste 5,2 wlekąc sie za ciężarówką przez ponad 100km
dwie rzeczy albo masz niesprawny silnik,albo nie umiesz eksploatować diesla albo jedno i drugie,AWX w trasie do 120km średnia 80km przelotu pali 5.2L
Opublikowano

No mi również średnia z 1,5 roku na drugim fisie 5,8l/100km a lubię przycisnąć. Jak się bardzo spieszyłem do KRK ostatnio to mi wyszedł 6,7 ale to naprawdę go ganiałem. Synchro bardzo mi skakało przed wymianą rozrządu. 0,6/1,1/1,5 i tak w kółko. Wymieniłem rozrząd i ustawiłem na 0,0 ale co jakiś czas przeskakuje na 0,6. Spalanie na VAG 0,6l/h. Jak miałem wcześniej rozjechane nie zauważyłem mniejszego czy większego spalania. Na wolnych obrotach czuję delikatne mrowienie na kierownicy i fotelu, ale to chyba normalne w Dieslu. A tu jak kolega ma synchro grubo ponad normę to zastanowiłbym się czy rozrząd nie przestawiony. :hi:

Opublikowano

diesel to silnik w trase, pojeździj po okolicy odcinki po 3-5km to zobaczysz :wink: na moich kołach 235 5.2 L przy predkości do 120 jest nie osiągalne chyba ze jechał bym tak przez 50km i nikogo nie wyprzedzał, a czy o to chodzi w sprawnym pokonywaniu kilometrów :facepalm: Gdybyście mogli to chyba wystarczy na temat śmiesznego emeryckiego spalania.

Jesli ktos potrzebuje informacji jakiś czas temu z kolegą z forum zrobiliśmy mały FAQ na temat wałka, zapraszam do lektory i dyskusji

http://a4-klub.pl/1-9-194/b6-avf-dziwne-odbijanie-filtrze-powietrza-226479/index14.html

Opublikowano

Finał finałow....po kilkutygodniowej walce z dziwnym spalaniem temat został rozwiązany.

Wymieniony został ponownie wałek, panewki, ale to nie przyniosło wiele. Ostatecznie chłopaki wzięli się za pompki i trafna diagnoza. Po wymianie 4 sztuk spalanie na VCDSie 0,6l/h, synchro 0,6-1,1. Na FISie też ogromna zmiana, pojeżdzę i zobaczę jak w rzeczywistości. Co do pompek, to miła niespodzianka mnie spotkała:wink:

Najważniejsze, że AZ Serwis ogarnął sprawę.:wink:

Opublikowano
Finał finałow....po kilkutygodniowej walce z dziwnym spalaniem temat został rozwiązany.

Wymieniony został ponownie wałek, panewki, ale to nie przyniosło wiele. Ostatecznie chłopaki wzięli się za pompki i trafna diagnoza. Po wymianie 4 sztuk spalanie na VCDSie 0,6l/h, synchro 0,6-1,1. Na FISie też ogromna zmiana, pojeżdzę i zobaczę jak w rzeczywistości. Co do pompek, to miła niespodzianka mnie spotkała:wink:

Najważniejsze, że AZ Serwis ogarnął sprawę.:wink:

No i git :) wałek jakij firmy został założony ?

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Federal Mogul.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...