lukaszooo Opublikowano 26 Maja 2014 Opublikowano 26 Maja 2014 Jeżdżę na takim wałku od 1.5 roku zrobiłem ok 12tysi znam 3 osoby które mają taki sam i nie mają problemów. Dziwna sprawa, współczuje ci kolego bo bedzie cie to kosztować ogromną ilość kasy. Pisz jak bedziesz miał jakies info bo naprawde dziwna sprawa......
grzes283 Opublikowano 2 Czerwca 2014 Opublikowano 2 Czerwca 2014 Odgrzewam kotleta.....synchro ustawione na 3,9 - 5,0, auto dalej spala jak pojeban..., jedzie w miarę ok. Prawdopodobnie wałek jakiś z d*py wstawiony. Dzwoniłem dzisiaj do Tune-Up i koleś powiedział, że z wałkami jest duży problem, wszystkie, które są dostępne jako zamienniki pasują do kilku silników, zatem nie są dedykowane pod konkretny kod silnika. Trafić w 100% jest ciężko, dlatego on osobiście preferuje wymianę na wałek ori, ale używany. Szkoda tylko, że wcześniej o tym nie wiedziałem, bo napewno nie wyjeb.....bym tyle kasy na kolejny problem. Tak dla potomnych, może ktoś jest przed wymianą wałka - szukaj ori używki, oczywiście w odpowiednim stanie, a będzie OK
elmer80 Opublikowano 2 Czerwca 2014 Opublikowano 2 Czerwca 2014 Skąd sobie wymysliłeś taki kąt synchronizacji??? Nawet w VAGU jest podpowiedź że +/- 3 Ustaw na 0/-1 a spalanie ustaw w 17 - instruments 10 - adaptacja 00 - channel 03 - read Co 5 jak zawyza to w dół
grzes283 Opublikowano 2 Czerwca 2014 Opublikowano 2 Czerwca 2014 Nie wymyśliłem. Taki kąt pokazuje mi vag. Wiem, ze niby ksiazkowo jest +-3, ale niestety u mnie na kacie 0-0,6 auto drzalo, ciezko odpalalo na cieplym no i spalalo 1,6l/h. Przy obecnym kacie odpala dobrze, nie drży ale spalanie 1l/h. Co do ustawienia spalania na jalowym. To można dostroic????
elmer80 Opublikowano 2 Czerwca 2014 Opublikowano 2 Czerwca 2014 No to ustawienie rozrządu do poprawki kolego... Vagiem wchodzisz po kolei tak jak napisałem powyżej ---------- Post dopisany at 21:32 ---------- Poprzedni post napisany at 21:32 ---------- Oczywiście mowa o spalaniu na FISie 1
grzes283 Opublikowano 2 Czerwca 2014 Opublikowano 2 Czerwca 2014 Mi pokazuje na vagu 1l/h. Fis swoja drogą. W rzeczywistości spala ok 2-3litry na 100km wiecej po wymianie walka.
elmer80 Opublikowano 2 Czerwca 2014 Opublikowano 2 Czerwca 2014 No to bardzo dziwne rzeczy... albo wałek nie taki albo rozrząd źle ustawiony. Ja po wymianie miałem wyższe spalanie na FISie. Trasa 1500 km non stop 160 na tempomacie, dwie osoby i wyszło realnie 6,15L. Po korekcji vagiem FIS pokazuje poprawne wartości.
grzes283 Opublikowano 2 Czerwca 2014 Opublikowano 2 Czerwca 2014 Prawdopodobnie wałek do d*py. Ale na 100% nie wiem. Najprościej podmienić i sprawdzić, ale to trochę skomplikowane jest. Wydaje mi się że Fis pokazuje rzeczywiste spalanie. Wzrosło mi realnie tyle samo co na fisie. Dzięki za zainteresowanie sprawą. Wszyscy są niby oczytani itp. ale problemu nikt nie zna:facepalm:
elmer80 Opublikowano 2 Czerwca 2014 Opublikowano 2 Czerwca 2014 Napisałem już wcześniej. Ustaw rozrząd jak należy no chyba że wałek jakiś dziwny kupiłeś. Ile za sam wałek placiles?
grzes283 Opublikowano 3 Czerwca 2014 Opublikowano 3 Czerwca 2014 Pisałem wczesciej. Mialem ustawiony rozrzadu tak, jak należy. Przestawiali mi go w + i w - , w różne wartosci i zawsze byla lipa. Robilem wszystko w warsztacie, na ich czesciach. Mowili ze wloszczyzny nie montuja. O ile dobrze zauwazylem walek "eurocamp" lub coś podobnego - szczerze nie znam firmy.
lukaszooo Opublikowano 3 Czerwca 2014 Opublikowano 3 Czerwca 2014 nie słyszałem o takiej firmie .... według mnie jedyna alternatywą do ori jest wałek ruvilla który w sklepie kosztuje 700zł po zniżkach można wyrwać za 580zł. Co do spalania to najpierw zmierz dokładnie spalanie zalewając pod sam korek, zrób optymalną trasę ok 200km, zalej znowu pod korek i dopiero będziesz wiedział ile ci pali, jężdząc od rezerwy do rezerwy do pracy i spowrotem nie zmierzysz spalania ......... Mi jeżdząc tylko po osiedlu pali ok 9 litrów a w trasie osiągnąłem rzeczywiste 5,2 wlekąc sie za ciężarówką przez ponad 100km
elmer80 Opublikowano 3 Czerwca 2014 Opublikowano 3 Czerwca 2014 Jaki problem zmierzyć od rezerwy do rezerwy??? Każdy stary kierowca w glowie nawet policzy. Nie bylo kalkulatorów srajfonów i każdy wiedział do grama ile pali. Czego ucza w tych szkołach... Co to znaczy rzeczywiste przez 100km? Skad wiesz ile spalił akurat przez odcinek drogi jadąc wolniej? Jadąc w trase np. 600 km z czego 200 km z prędkością 180kmh a resztę 90kmh to jakby nie liczył zawsze wyjdzie srednie spalanie... a FIS to tylko gadżet.
lukaszooo Opublikowano 3 Czerwca 2014 Opublikowano 3 Czerwca 2014 Zaczęło sie o spalaniu więc wyrażam swoją opinię na temat prawdziwego spalania które mierzy sie w mniej więcej stałych warunkach, dyskusja o spalaniu troszkę mnie śmieszy bo większość użytkowników jest przekonana ze 1.9TDI powinien palić 5 litrów, wcześniej miałem 1Z palił 8 L teraz mam AVF avant pali ok 9 L, kolega ma a3 BKC 105km czyli jeden z bardziej udanych silników PD i po osiedlu pali mu 8 L Dziękuje i pozdrawiam.
grzes283 Opublikowano 3 Czerwca 2014 Opublikowano 3 Czerwca 2014 Zaczęło sie o spalaniu więc wyrażam swoją opinię na temat prawdziwego spalania które mierzy sie w mniej więcej stałych warunkach, dyskusja o spalaniu troszkę mnie śmieszy bo większość użytkowników jest przekonana ze 1.9TDI powinien palić 5 litrów, wcześniej miałem 1Z palił 8 L teraz mam AVF avant pali ok 9 L, kolega ma a3 BKC 105km czyli jeden z bardziej udanych silników PD i po osiedlu pali mu 8 L Dziękuje i pozdrawiam. W Polsce się przyjęło że śmieszą nas sprawy ktore nas nie dotyczą. Nie jeżdżę autem od miesiąca i ewidentnie widzę ze spala dużo więcej. Nie muszę kombinować z tankowaniem po korek by to stwierdzić. Druga sprawa to vag na ktorym pokazuje w okienku spalania 1l/h gdzie powinno byc 0,5l. Także nie widzę tu sensu lac po korek. A Fis- póki co przez prawie 3lata jak mam auta raczej wiarygodnie pokazywał. Miasto 7/8 litra a trasa 6/6,5litra. Teraz miasto 11/12 litra a trasa 9/10litra.
baszmak7 Opublikowano 5 Czerwca 2014 Opublikowano 5 Czerwca 2014 nie słyszałem o takiej firmie .... według mnie jedyna alternatywą do ori jest wałek ruvilla który w sklepie kosztuje 700zł po zniżkach można wyrwać za 580zł. Co do spalania to najpierw zmierz dokładnie spalanie zalewając pod sam korek, zrób optymalną trasę ok 200km, zalej znowu pod korek i dopiero będziesz wiedział ile ci pali, jężdząc od rezerwy do rezerwy do pracy i spowrotem nie zmierzysz spalania ......... Mi jeżdząc tylko po osiedlu pali ok 9 litrów a w trasie osiągnąłem rzeczywiste 5,2 wlekąc sie za ciężarówką przez ponad 100kmdwie rzeczy albo masz niesprawny silnik,albo nie umiesz eksploatować diesla albo jedno i drugie,AWX w trasie do 120km średnia 80km przelotu pali 5.2L
Maestro_86 Opublikowano 5 Czerwca 2014 Opublikowano 5 Czerwca 2014 No mi również średnia z 1,5 roku na drugim fisie 5,8l/100km a lubię przycisnąć. Jak się bardzo spieszyłem do KRK ostatnio to mi wyszedł 6,7 ale to naprawdę go ganiałem. Synchro bardzo mi skakało przed wymianą rozrządu. 0,6/1,1/1,5 i tak w kółko. Wymieniłem rozrząd i ustawiłem na 0,0 ale co jakiś czas przeskakuje na 0,6. Spalanie na VAG 0,6l/h. Jak miałem wcześniej rozjechane nie zauważyłem mniejszego czy większego spalania. Na wolnych obrotach czuję delikatne mrowienie na kierownicy i fotelu, ale to chyba normalne w Dieslu. A tu jak kolega ma synchro grubo ponad normę to zastanowiłbym się czy rozrząd nie przestawiony.
lukaszooo Opublikowano 6 Czerwca 2014 Opublikowano 6 Czerwca 2014 diesel to silnik w trase, pojeździj po okolicy odcinki po 3-5km to zobaczysz na moich kołach 235 5.2 L przy predkości do 120 jest nie osiągalne chyba ze jechał bym tak przez 50km i nikogo nie wyprzedzał, a czy o to chodzi w sprawnym pokonywaniu kilometrów Gdybyście mogli to chyba wystarczy na temat śmiesznego emeryckiego spalania. Jesli ktos potrzebuje informacji jakiś czas temu z kolegą z forum zrobiliśmy mały FAQ na temat wałka, zapraszam do lektory i dyskusji http://a4-klub.pl/1-9-194/b6-avf-dziwne-odbijanie-filtrze-powietrza-226479/index14.html
grzes283 Opublikowano 13 Czerwca 2014 Opublikowano 13 Czerwca 2014 Finał finałow....po kilkutygodniowej walce z dziwnym spalaniem temat został rozwiązany. Wymieniony został ponownie wałek, panewki, ale to nie przyniosło wiele. Ostatecznie chłopaki wzięli się za pompki i trafna diagnoza. Po wymianie 4 sztuk spalanie na VCDSie 0,6l/h, synchro 0,6-1,1. Na FISie też ogromna zmiana, pojeżdzę i zobaczę jak w rzeczywistości. Co do pompek, to miła niespodzianka mnie spotkała:wink: Najważniejsze, że AZ Serwis ogarnął sprawę.
Biszczan Opublikowano 13 Czerwca 2014 Opublikowano 13 Czerwca 2014 Finał finałow....po kilkutygodniowej walce z dziwnym spalaniem temat został rozwiązany.Wymieniony został ponownie wałek, panewki, ale to nie przyniosło wiele. Ostatecznie chłopaki wzięli się za pompki i trafna diagnoza. Po wymianie 4 sztuk spalanie na VCDSie 0,6l/h, synchro 0,6-1,1. Na FISie też ogromna zmiana, pojeżdzę i zobaczę jak w rzeczywistości. Co do pompek, to miła niespodzianka mnie spotkała:wink: Najważniejsze, że AZ Serwis ogarnął sprawę. No i git wałek jakij firmy został założony ? Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się