bania_85 Opublikowano 2 Marca 2013 Opublikowano 2 Marca 2013 Na pytanie ile kosztuje u niego usługa wymiany szklanek wałka uszczelniaczy pompowtrysków i cała reszta, powiedział 300zł. A ile chciał za wszystko wraz z częściami?
Pretor Opublikowano 3 Marca 2013 Opublikowano 3 Marca 2013 Jak za samą robotę to bardzo tanio. Jak ja się pytałem to taka usługa zaczynała się od cen 400-500zł więc zrobiłem to sobie sam. Wysyłane z mojego MT27i za pomocą Tapatalk 2
Lars_ZG Opublikowano 3 Marca 2013 Opublikowano 3 Marca 2013 Pretor, jaki stopień trudności wymiany szklanek i ew. wałka? jakieś porady z autopsji?
Pretor Opublikowano 3 Marca 2013 Opublikowano 3 Marca 2013 To zależy od Twojego doświadczenia w mechanice. Ja to robiłem bez ściągania i odchylania przodu auta. Trzeba mieć klucz dynamometryczny, blokadę rozrządu, czujnik zegarowy i dużą suwmiarkę do ustawienia PD, ściągacz do koła pasowego wałka rozrządu i ściągacz do PD. Jedyny problem jaki napotkałem to wyjęcie wałka rozrządu bez ściągania pompy tandemowej. Jeśli rozrząd jest ustawiony w pozycji serwisowej to wycięcie w wałku rozrządu do którego wchodzi wpust z pompy tandemowej jest poziomo i nie można wyciągnąć wałka. Ja obróciłem sam wał korbowy o 90st (wszystkie tłoki są w pozycji środkowej cylindrów) i mogłem bezpiecznie obrócić wałkiem rozrządu (przykręconym mostkami) jak chciałem by go bezproblemowo wyciągnąć. Sama wymiana szklanek jak już mamy wyciągnięty wałek rozrządu jest bezproblemowa. Trzeba pamiętać aby przy składaniu posmarować klejem do metalu lub sylikonem montażowym pierwszy i ostatni mostek na powierzchni styku z głowicą bo inaczej będą przecieki oleju. Poza tym nie było problemu. Ważne żeby się nie śpieszyć i robić wszystko dokładnie.
lukaszooo Opublikowano 3 Marca 2013 Opublikowano 3 Marca 2013 ten mechanik za sama zmiane szklanek chce 200zł a z wymiana oringów na popowtryskach i ewentualna wymiana samych pompowtrysków 300zł potem kalibracja testy itp w cenie . Gosć ma spore rabaty na czesci powiedział ze moze załatwic szklanki ruvila po 30zł TOM z naszego forum chce za szkalnke INA 48zł ....... ale z tego co mówił wałek ruvila wytrzymuje jakies 15tys km Co do wymiany szklanek nie jest to trudna robota, jesli ktos jest w stanie zmienić rozrząd da rade i z tym, choć zdjęcie wałka bez zdejmowania przodu to wyrzsza szkoła jazdy. Kolego zdejmowałes wisko ???? jak dałes rade zdjąć osłone rozrządu a potem zainstalowac poprawnie sama blokade dolnego koła bo z dołu zbytnio nie ma miejsca na ręke
Pretor Opublikowano 3 Marca 2013 Opublikowano 3 Marca 2013 W moim AVFa nie ma visca, są dwa elektryczne wentylatory. Osłonę rozrządu da się zdemontować od dołu i od dołu także założyłem blokadę rozrządu. Jest mało miejsca ale spokojnie można to zrobić. Ciężko się wykręca śruby z koła pasowego na wale korbowym, a jeszcze ciężej je zakręca bo trzeba to robić na czuja. ---------- Post dopisany at 14:10 ---------- Poprzedni post napisany at 14:02 ---------- Żeby to zrobić bez ściągania i odchylania przodu trzeba odkręcić odbój z przodu silnika. Wysyłane z mojego MT27i za pomocą Tapatalk 2
lukaszooo Opublikowano 3 Marca 2013 Opublikowano 3 Marca 2013 wiesz co mysle ze mniej problemów jest ze zdjęciem przodu niz z kombinacjom aby tego uniknąć, kompletne zdjęcie przodu jesli nie było by żadnych problemów zajmie ok godz i masz wszystko na wierzchu, jak pomysle sobie jak pozdzierał bym sobie kostki przy kombinacji z twoim pomysłem to odrazu stwierdzam ze nie ma co kombinowac tylko trzeba robic to tak jak konstruktorzy to zaprojektowali
Lars_ZG Opublikowano 3 Marca 2013 Opublikowano 3 Marca 2013 Konkretna odpowiedz Pretor, dzieki ale zastanawia mnie jedno - w jakim celu wyciągałeś PD? zmieniałeś uszczelki ?
Pretor Opublikowano 3 Marca 2013 Opublikowano 3 Marca 2013 Wcale nie jest tak ciasno jak to wygląda. Jest wystarczająco miejsca by nie pozdzierać sobie skóry z rąk. To nie jest mój pomysł, kupiłem auto 100km po wymianie rozrządu, ale mię pasowało mi że rozrząd chodził głośno więc pojechałem na reklamacje i na miejscu wymienili mi kompletny rozrząd na nowy razem z pompą wody. Widziałem jak gość to robi bez ściągania przodu i wiedziałem już że da się to zrobić. W poprzedniej A4 AFN gdzie jest visco jak wymieniłem sobie rozrząd i przy okazji szklanki sciągsłem przód bo inaczej się nie dało. W AVF nie trzeba więc po co sobie dokładać roboty. ---------- Post dopisany at 15:53 ---------- Poprzedni post napisany at 15:45 ---------- Lars_ZG wyciągałem PD bo grzechem byłoby nie wymienić uszczelnień PD przy okazji. Wysyłane z mojego MT27i za pomocą Tapatalk 2
lukaszooo Opublikowano 3 Marca 2013 Opublikowano 3 Marca 2013 Mylisz sie kolego mam AVF i mam Visko wydaje mi sie ze od 2003 roku wsadzali hydrauliczny napinacz rozrządu i elektryczny wiatrak, kolego Pretor skonczmy dyskusje o wymianie rozrządu bo nie o to chodzi w tym wątku. Co myslicie o tym wałku ????? Sklep ŚWIĄTEK - wałki rozrządu, hamownie, popychacze, części silnikowe. - Sklep ŚWIĄTEK - wałki rozrządu, hamownie, popychacze, części silnikowe. - sporo czytałem i duzo ludzi pisze ze tanie wałki nie wytrzymują do pierwszej wymiany oleju ori wałek ok 2600zł .......... Pytałem o czesci kolegi TOM77 podał mi takie ceny Szklanki INA 48zł oringi 32zł wałek ruville 580zł Mechanik proponował mi szklanki ruville po 30zł i do tego jakis wałek podchodzący pod ori za ok 1200zł co wy na to ???? Jest sens to wziąć
P-U-M-A Opublikowano 3 Marca 2013 Opublikowano 3 Marca 2013 Szukaj używki z małym przebiegiem mówie o wałku:wink:
lukaszooo Opublikowano 3 Marca 2013 Opublikowano 3 Marca 2013 nie jest to takie proste..... jesli ktos wcisnie mi jakis używany zamiennik to bede całkiem w plecy.... (nie mam zadnego znajomego który by mi to załatwił) Znalazłem bardzo ciekawa aukcje na allegro WAŁEK 1.9 TDI PD POPYCH AUDI A4 OCTAVIA GOLF MOCNY (3068369773) - motoAllegro gosc pisze ze daje 3 lata gwarancji a to juz jakies zabezpieczenie, do tego cena jest okazyjna. Z drugiej strony planem jest kupienie szklanek i uszczelniaczy, rozebranie wszystkiego i po ocenie wałka bede dalej kombinował, lecz jesli okaze sie do wymiany nie bede miał czasu na szukanie używki.
Lars_ZG Opublikowano 3 Marca 2013 Opublikowano 3 Marca 2013 Panowie a sprawdzaliście stan wałka? Być może wcale nie jest do wymiany a prewencyjnie przy okazji można wymienić jak to uczynił Pretor uszczelniacze PD ale nie wałek ze względu na koszta. Ja swój oglądałem i jedyne co znalazłem to jedna mikrorysa na krzywce a reszta jak nowa przy przebiegu 225 (niekoniecznie prawdziwym). Puma, jesteś juz po wymianie? Jeśli tak to jak efekty? pozdrawiam
Lars_ZG Opublikowano 3 Marca 2013 Opublikowano 3 Marca 2013 Wałek,uszczelniacze,szklanki ? czy coś jeszcze ? mam nadzieję, że wszystko Ci ustąpi i bede czekał na Twoj zadowolony wpis na forum
P-U-M-A Opublikowano 3 Marca 2013 Opublikowano 3 Marca 2013 Uszczelniacze akurat nie bo raczej się szykuje wymiana PD na coś mocniejszego w przyszłym czasie. Ale wałek szklanki i typowe elementy które się też wymienia będą wymienione.
lukaszooo Opublikowano 3 Marca 2013 Opublikowano 3 Marca 2013 sciągałem dekiel i wałek oprócz jednej krzywki jest ładny, na jednej jest wyraźnie zatarty, po zdjeciu wałka jesli krzywka bedzie trzymała wymiar to wałek zostanie jesli nie bedzie wymieniany. PUMA kupiłes nowy wałek czy używkę ????
P-U-M-A Opublikowano 3 Marca 2013 Opublikowano 3 Marca 2013 Kupiłem używkę jak nowa jest. przebieg 60tys
lukaszooo Opublikowano 3 Marca 2013 Opublikowano 3 Marca 2013 gdzie to kupiłęs masz jakies dojście ?????
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się