Pretor Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 lukaszooo Mylisz sie kolego mam AVF i mam Visko wydaje mi sie ze od 2003 roku wsadzali hydrauliczny napinacz rozrządu i elektryczny wiatrak, kolego Pretor skonczmy dyskusje o wymianie rozrządu bo nie o to chodzi w tym wątku. Co myslicie o tym wałku ????? Sklep ŚWIĄTEK - wałki rozrządu, hamownie, popychacze, części silnikowe. - Sklep ŚWIĄTEK - wałki rozrządu, hamownie, popychacze, części silnikowe. - sporo czytałem i duzo ludzi pisze ze tanie wałki nie wytrzymują do pierwszej wymiany oleju ori wałek ok 2600zł .......... Pytałem o czesci kolegi TOM77 podał mi takie ceny Szklanki INA 48zł oringi 32zł wałek ruville 580zł Mechanik proponował mi szklanki ruville po 30zł i do tego jakis wałek podchodzący pod ori za ok 1200zł co wy na to ???? Jest sens to wziąć W jakiej kwestii się mylę? Że mam AVF i nie mam visca? Widzę że nie jesteś w temacie. Różnie to było robione, jedne miały visco, inne jeden duży elektryczny wentylator a inne (tak jak u mnie) dwa mniejsze elektryczne wentylatory. Faktycznie, tylko Ci się wydaje że od 2003r wsadzali hydrauliczne napinacze. Od któregoś miesiąca 2003 roku były napinacze sprężynowe podobne do tych z B5 TDI. Co do wałków od Świątka to są różne skrajne opinie i jak osobiście bym nie kupił takiego wałka. Jeśli chodzi i szklanki to zapytaj sprzedających jak mają numer bo wątpię że kupisz prawidłowe za tą cenę (chyba że macie jakieś mega za***iste zniżki). Szklanki muszą być o numerze: INA 420 0209 10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszooo Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 Kolega TOM77 zaopatrza sporą część użytkowników forum wiec watpie by sie mylił. Co do wyposażenia wiem ze ja mam wisko a ty wiatraki wiem tez ze mam 2002 i mam napinacz na sprezynie ale czy ma to jakies znaczenie...... Mam problem i chce dowiedziec sie jak najwięcej a nie dyskutować z tobą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pretor Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 Wystarczy przeszukać nasze forum, było na ten temat tyle że wiedział byś wszystko co ci jest potrzebne. Wujek google też nie gryzie, na forum golfa, skody, leon club pl i passata jest także bardzo dużo informacji na ten temat. Zapytaj jeszcze raz TOM77 w jakiej cenie ma czarne szklanki o numerze który podałem. Pewnie podał ci cenę za szklanki do VP które wymiarami zewnętrznymi są identyczne ale mają minimalnie inną głębokość powierzchni która naciska na zawór, nie są też takie twarde jak te czarne które powinny być do PD. Szklanki do PD kosztują ok 60zł/szt. Z resztą kupuj jakie chcesz, twoje auto, twoja kasa skoro wiesz wszystko najlepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszooo Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 gdybym wszystko wiedział nie zadał bym tylu pytań i kupił bym szklanki do VP. Dla potomnych podam: Do VP szklanka ma numer 420 0109 10 i kosztuje ok 48zł Do naszych PD numer 420 0209 10 koszta ok 66zł Wymiana wałka panewek itp. i zostawienie starych popychaczy pompo-wtrysków ma sens ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
P-U-M-A Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 Ja u TOMA kupiłem INA i dostałem takie 038 109 309 C Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pretor Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 Jakich popychaczy PD? Pytasz o sworzeń kulisty czy śrubę regulacyjną? Jeśli o sworzeń kulisty to jest on w zestawie naprawczym razem z uszczelnieniami PD. Jeśli nie wymieniasz uszczelnień (z tego co pisałeś to nie) to nie ma sensu. Wymieniasz sobie jak będziesz wymieniał PD na wydajniejsze. Przy tej operacji nie należy zapomnieć o nowej siebie regulacyjnej bo współpracuje że stworzeniem kulistym. Nie wiem czy u ciebie sworzeń jest starego typu (śruba wklęsła i sworzeń z główką wypukłą) czy nowego jak u mnie (śruba wypukła i sworzeń z główką wklęsłą). Zmieniono to dlatego że w starym typie olej spływał z tego połączenia i po dłuższym postoju nie było smarowania pomiędzy współpracującym częściami. W nowym typie olej zostaje we wklęsłej główce stworzenia i nawet po bardzo długim postoju zaraz po odpaleniu silnika jest smarowanie. Wysyłane z mojego MT27i za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
P-U-M-A Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 To pytanie do mnie:decayed: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszooo Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 chodziło mi o jedno i drugie (chce wymienic odrazu uszczelenie pompowtrysku) jesli mam teraz stary typ to moge wymienic na nowy ????? podaj numer zestawu naprawczego o ktorym mówisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pretor Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 Zestaw naprawczy PD BOSCH 1417010997 Jeśli masz AVF to raczej będziesz miał nowy typ sworznia kulistego do którego dałem numer. Jeśli masz jednak stary typ który był w AWX to podejrzewam że będziesz mógł założyć nowy typ (na 100% nie wiem) pod warunkiem wymiany śrub regulacyjnych, które i tak powinieneś wymienić przy wymianie sworznia. Ludzie wymieniają PD i nigdy nie pytają o rodzaj sworznia wiec powinno pasować. W zestawie jest również mały oring który należy wymienić w otworze do którego wchodzi sworzeń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszooo Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 widze ze sporo razy to robiłes skoro tyle wiesz, mechanik mowił mi ze nie warto wymieniać śrub mocujących wałek, jedyne sruby które kazał mi wziąć w aso to te mocujące pompowtryski, jak uważasz warto wymieniac wszystkie sruby czy nie ???? to samo tyczy sie sworznia kulistego i srubę regulacyjnej o ktorych pisałes, warto czy nie warto. Dodam ze nie chciał bym wymieniac wałka tylko wymienić same szklanki i uszczelniacze pompowtrysków, Co zawiera podany zestaw naprawczy ???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczor15 Opublikowano 3 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2013 Panowie, napiszcie czy to buczenie/dudnienie występuje u was zawsze i w jakich zakresach obrotów? bo mam podobny problem tyle, że u mnie jest tak przeważnie w niskich temperaturach poniżej zera choć czasem zdarza się, że jest +2 i tez jest głośno. buczy nawet na postoju i w zakresie 1500-1900obr/min. przy wymianie zauważyłem, że jest trochę nieszczelny intercooler, nie wiem czy to może mieć jakieś znaczenie?ogólnie auto bardzo dobrze przyspiesza i w lato nie ma tego problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pretor Opublikowano 4 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 lukaszooo widze ze sporo razy to robiłes skoro tyle wiesz, mechanik mowił mi ze nie warto wymieniać śrub mocujących wałek, jedyne sruby które kazał mi wziąć w aso to te mocujące pompowtryski, jak uważasz warto wymieniac wszystkie sruby czy nie ???? to samo tyczy sie sworznia kulistego i srubę regulacyjnej o ktorych pisałes, warto czy nie warto. Dodam ze nie chciał bym wymieniac wałka tylko wymienić same szklanki i uszczelniacze pompowtrysków, Co zawiera podany zestaw naprawczy ???? Zestaw zawiera cztery oringi (trzy uszczelniające PD i jeden mały do otworu sworznia kulistego), podkładkę pod PD, zabezpieczenie podkładki i sworzeń kulisty. Śrubę regulacyjną PD powinno się wymienić przy każdej wymianie zestawu naprawczego (współpracuje ona ze sworzniem kulistym). Z tego co pamiętam śruba regulacyjna w ASO 20zł/szt. Co do śrub wałków PD, rozrządu i mocowania PD to kiedyś sporo rozmawiałem telefonicznie z jaro4444 i mówił mi (i nie tylko on) że wszystkie te śruby należy bez względnie wymienić na nowe przy każdym demontażu wałka rozrządu. Te śruby to tzw. jednorazówki. Szczególnie tyczy się to śrub mocujących PD. Śruby są małej średnicy a są dokręcane dużym momentem (12Nm+180st+90st, są dokręcane w trzech etapach). Też miałem dylemat wymieniać śruby z wałków PD i wałka rozrządu czy nie, bo większość mechaników używa ich ponownie, ale po rozmowie z kolegą który też miał wymieniany wałek rozrządu i u niego zostały śruby wykorzystane ponownie, gdzie po jakimś czasie był w ASO żeby wymienić rozrząd i uszczelnienia PD. Przy odkręcaniu śrub wałków PD okazało się że jedna była urwana, druga ukręciła się przy odkręcaniu a trzecia była naderwana, reszta była w miarę ok. Po tym fakcie już nie miałem wątpliwości że należy wymienić wszystkie śruby. W większości przypadków przy ponownym użyciu śrub może być wszystko ok, ale ja nie miałem zamiaru ryzykować. Decyzja czy wymieniacie śruby należy do Was. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lars_ZG Opublikowano 4 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 Sporo tych 'pierdół' można by wymienić przy okazji, uszczelki, srubeczki etc wychodzi kilka setek wiecej, ale fakt faktem nie codziennie sie tam wszystko rozbiera wiec można to zrobic. PUMA - jak po wymianie? poprawa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
P-U-M-A Opublikowano 4 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 Auto dzisiaj zawiozłem jutro mam dzwonić wieczorem:wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszooo Opublikowano 4 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 Pretor powiedz jeszcze czy zestaw który opisałęs mozna kupic tylko w aso czy u naszych forumowych dostawców ??? wiem ze srube regulacyjna i mocująca PD występuje tylko w aso, podaj orientacyjnie ile kosztuje taki zestaw ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pretor Opublikowano 4 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 Ja kupowałem zestaw naprawczy PD serwisie Boscha, ale u forumowych sprzedawców też można kupić. Są nawet na allegro. Koszt ok 30-40zł/zestaw. Śruby kupowałem w ASO. Wysyłane z mojego MT27i za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszooo Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 Orientujesz sie ile kosztuje nowy ori wałek w aso ???? według mojej etki 770zł a jak ma sie to rzeczywistości ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pretor Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 Nie wiem ile dokładnie kosztuje nowy wałek rozrządu w ASO, ale z tego co pisano wielokrotnie na forum (nie tylko naszym) to koszt ponad 2k zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszooo Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 wiec o co chodzi z cena z etki 770zł jest to cena bez marży ??? Mam juz wycene czesci: 8 x szklanki + 4 x zestaw naprawczy PD = 600zł do tego śruby z aso ok 100zł + robota mechanika = 1000zł (nie wiliczając wałka) tylko sie pochlastać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lars_ZG Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 Nie jest tak zle, jezeli dlugo nie tłuką te popychacze to wałek bedzie zdrowy, chyba ze jezdzil na longlife albo ma 400kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się