Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Długość przewodu i miejsce wzmacniacza


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wole nie sprawdzac :naughty:

Mam go w sumie za darmo wiec włozyłem :) Ale jesli ma mi bardziej szkodzic niz pomagac to sie pojawi na allegro na dniach :)

Opublikowano

koledze chyba chodzilo o kondensator

bufor basu, czyli bufor niedostatku prądu między uderzeniami - tak na chlopski rozum...

"1.0 Farad oznacza, że kondensator jest w stanie stabilizować napięcie we wzmacniaczach o mocy łącznej nie przekraczającej 1000w RMS! Większej pojemności kondensator tylko obciąża nasz akumulator i zamiast pomagać szkodzi. Jednym zdaniem kondensator służy do podnoszenia i stabilizowania napięcia wzmacniacza dzięki czemu wykorzystujemy pełną moc wzmacniacza, a nie tylko kilkadziesiąt procent."

a cewka to inna bajka... - tu nie przydatna...

Mam do Ciebie prosbe: jezeli mozesz to wykasuj ten cytat z all... bo nie ma tam ani slowa prawdy. Kondensator nigdy nie bedzie podnosil i stabilizowal napiecia w instalacji car audio bo to byloby zbyt piekne. Od tego sa inne wynalazki. Tym samym teoria o stablizacji napiecia tylko we wzmacniaczach o mocy do 1000 W nie ma racji bytu. Kondensator napewno nie szkodzi ale przy malych mocach wzmacniacza w niczym nie pomaga. Kondensator tak naprawde ma za zadanie oddac w krytycznym momencie ladunki ktore w sobie nagromadzil. Krytycznym momentem w glownej mierze (ale nie tylko) jest mocne , glebokie uderzenie basu podczas ktorego akumulator nie jest w stanie sprostac zapotrzebowaniu wzmacniacza na prad. Oczywiscie aby zastosowanie kondensatora mialo sens i bylo logicznie wytlumaczalne nalezy spelnic kilka innych warunkow m.in. sprawny akumulator , odpowiedniej grubosci przewody i naprawde mocny wzmacniacz. Kondensatory o duzych pojemnosciach sprawdzaja sie tak naprawde tylko na zawodach dB Drag gdzie w ulamku sekundy potrzeba dostarczyc wzmacniaczowi jak najwiecej pradu.

Opublikowano

U mnie wzmacniacz ma 1200 RMS i kable raczej wystarczające ;) Chodzi mi tylko o to czy nie szkodzi moj kondensator mojej instalacji ;)

Opublikowano

Wzmacniacz to buschmen ;) PSX-D1 majacy zmierzone przeszło 1200 RMS przy 1 ohm obciazenia ;) Jedynie 30 cm od konda do wzmaka bodajze 25mm2 a głowny musze sie upewnic bo nie pamietam ale conajmniej dwa razy grubszy :mysli:

Opublikowano

Odleglosc kondensatora od wzmacniacza jak najbardziej prawidlowa , grubosc przewodu takze :wink4: martwi mnie tylko to zmierzone 1200 W bo same cyfry to nie wszystko. Na temat tego wzmacniacza moglbys porozmawiac z pewnym zawodnikiem dB Drag i nie bylyby to zbyt pochlebne opinie. Znany on jest (wzmacniacz - nie zawodnik) jako niszczyciel glosnikow i to wcale nie swoja moca :) . Jezeli glowny to 50mm2 to popieram w calej okazalosci.

Opublikowano

ten boshman moze i ma 1200RMS ale zaden glosnik w samochodzie nie ma 1ohm

1200 przy 1ohm

600 przy 2ohm

300 przy 4 ohm

150 przy 6 lub 8ohm

jakos tak...

wiec wcale jakis super ten wzmak to nie jest ;-) no i jego klasa (producent) tez zagadkowy...

Opublikowano

Taki mały OT , jak można zmierzyć moc we wzmakach domowymi przyżądami? oczywiscie chodzi o ciągłą a nie szczytową.

Opublikowano

ten boshman moze i ma 1200RMS ale zaden glosnik w samochodzie nie ma 1ohm

1200 przy 1ohm

600 przy 2ohm

300 przy 4 ohm

150 przy 6 lub 8ohm

jakos tak...

wiec wcale jakis super ten wzmak to nie jest ;-) no i jego klasa (producent) tez zagadkowy...

Po koleji :) Moj głosnik ma dwie cewki po 2 ohm ... Wiec łączone równolegle 1 ohm ... To ten z prawej :

http://images28.fotosik.pl/196/145d77e3c56f2ab3med.jpg :przebiegly:

Co do wzmacniacza : to wzmacniacz cyfrowy typowo do napedzania głosnika niskotonowego a tutaj liczy sie bardziej moc niz jakosc ;)

Co do jego mocy to mierzył go irek z forum elektrody (konstruktor róznych wzmacniaczy a wiec człowiek znajacy sie na rzeczy ;) )

Dwa topici :

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic588016-0.html

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic588340.html

Wzmacniacz mnie wyszedł niecałe około 250-300 zl wiec znajdzcie cos tanszego o takiej mocy ;) Przezyje nawet niepochlebne opinie o nim :)

A zeby nie było calkiem OT to napisze ze u mnie wzmacniacze lezą nad kołem zapasowym na docietej byle jak płycie bo dopieor sie wziałem za zabudowe bagaznika ;) U Ciebie arszenik to chyba do siedzenia bedzie dobrze przykrecic go ?

Jedna uwaga : puszczając kabel progiem pasazera oszczedzamy minimum metra kabla co daje tansza instalacje i mniejsze straty ...

Opublikowano

U Ciebie arszenik to chyba do siedzenia bedzie dobrze przykrecic go ?

bardzo bym wolal go tam nie przykrecac ale innego miejsca chyba nie ma... zamiast kola zapasowego tez nie bardzo...

moze jest pod kanapą? jak nie ma to zostanie mi tyl fotela do scianki... pomaluje go na czarny mat i nie bedzie wpadal zbytnio w oko :D a i tak jest porysowana obudowa :D musze jeszcze tylko obić skrzynke, bo caly czas woze surowego mdfa :P[br]Dopisany: 23 Kwiecień 2008, 10:59 _________________________________________________wiecie co narobilem sie wczoraj, czesc kabli pokladlem ale...

za husteczke nie moglem przeprowadzic kabla prądowego od akumulatora do kabiny... nigdzie nie ma dziury, ktos wyzej napisal ze najlepiej przelozyc kabel tam gdzie wchodzi linka od otwierania maski ale... nie 20mm2 :decayed:

wie ktos gdzie mozna przepchnac kabel ? nigdzie nie moglem znaleźć dziury/gumki :(

Opublikowano

za husteczke nie moglem przeprowadzic kabla prądowego od akumulatora do kabiny... nigdzie nie ma dziury, ktos wyzej napisal ze najlepiej przelozyc kabel tam gdzie wchodzi linka od otwierania maski ale... nie 20mm2 :decayed:

wie ktos gdzie mozna przepchnac kabel ? nigdzie nie moglem znaleźć dziury/gumki :(

Ja poprowadziłem kabel 20mm2 przez obudowę ecu :th: pod maska odkręcasz obudowę ecu, potem idziesz do kabiny i odkręcasz ten plastik z półeczka co jest nad nogami kierowcy, następnie jak podniesiesz ecu to widzisz taką wielką dziurę którą pościsz kabel :naughty:

Na koniec puszczasz kabelek sobie elegancko progiem :th:

Opublikowano

Troche nieobecności i widzę, że dużo mnie omineło :) Hihi ciekawe spostrzeżenia .. :notworthy: widzę, że niektórzy puścili wodze fantazji.. Bez obrazy za 300zł nie kupiłbym nic ! Wyrosłem z podniecania się CYFERKAMI na obudowie.. 1200w rms pzy 1ohm.. MOC ? jak dla mnie nie jest wyznacznikiem, w szczególności takich "rarytasów" ze stajni BM

Co do położenia kabla to również polecam miejsce pod ECU wejdzie tam nawet drut 50mm^2 poszperaj, sporo ludzi działało w tym temacie, więc jest sporo na ten temat.

Opublikowano

Ze niby z czym kogo poniosła fantazja ? Ciekawe czy jakby Ci sie trafiło cos za 250 zł warte dajmy na to 600 to czy bys nie kupił :> Nie wiem dookoła o co Ci chodzi ... Dla jednych moc dla drugich jakosc ... Ja cie nie krytykuje ze dajmy na to wywalasz kupe kasy na klocki z górnej pólki bo mam to w nosie. Ale skoro Cie to ponieca to twoja sprawa...

Jesli uwazasz ze 1200 w rms przy 1 ohm to bujda to juz nie moja sprawa : zagadaj z osoba która go mierzyła...

A zeby nie było OT to u mnie kabelek leci tedy :

http://images29.fotosik.pl/223/c6f19ef0e5c949c9.jpg

http://images32.fotosik.pl/272/bdcb3bc9eaba29fc.jpg

Opublikowano

Mam swoje zdanie na temat produktów tej firmy.

Opublikowano

dobra chlopaki to ze puszką ecu kabel to luz, ale jak odkrecic ta cholerna puszke, jedna nakretka jest po prawej stronie przy lince... a drugiej nie moge zidentyfikowac i nie moge puszki wyciagnac...

no bo chyba nie odkrecac gornego dekla od puszki do ECU ? bo to chodzi o to zeby pod puszką ECU kabel wcisnac?

NOSB

co to za idealna szparka na kabel? gdzie to blizej jest pod podszybiem ? :blink: na lewo od AKU stojac przed autem?

tylko ze jak chcialem juz pociagnac prad lewym progiem bo tam juz kabel siedzi tylko zwiniety jest pod kierownica bo nie moglem dziury znaleźć :naughty:

OT:

1200w przy 1ohm to z reguły 300 przy 4ohm i 150 przy 6/8ohm wiec liczby są jak najbardziej normalne :przebiegly:

A to ze komus sie wydaje ze gra mu 1200W RMS to inna bajka :decayed: :th:

Opublikowano

Dokładnie tam. idąc tym progiem oszczedzasz sporo kabla a co za tym idzie masz teoretycznie mniejsze straty. znajduje sie ona po lewej stronie przewodów od klimy :) Tyle ze nie mam pojecia czy ona tam była czy ktos sobie wywiercił ;)

Opublikowano

no tak, to by wychodziło że jest po przeciwnej stronie gdzie mam kable poprowadzone... prądowe mam w lewym progu a aku jest bardziej po prawej stronie (od kabiny patrząc)... no nic, ale wiem juz gdzie mam dziure

bardziej by mnie interesowala droga pod puszką ECU i instr. jej wyjęcia /odkrecenia...

Opublikowano

no bo chyba nie odkrecac gornego dekla od puszki do ECU ? bo to chodzi o to zeby pod puszką ECU kabel wcisnac?

A jednak :decayed: Musisz odkręcić sam dekiel :gwizdanie: Jak go odkręcisz i podniesiesz ecu to widzisz naprawdę dużą dziurę :decayed:

Opublikowano

no dobra, a jak wprowadzic kabel do puszki? wiercic dziurke w puszcze? :/ bo tym karbowanym kondonem nie wpuszcze kabla chyba ...

no dobra ale juz wiem ze jednak puszką musze - dzis bede dziaUAU :cool1:[br]Dopisany: 02 Czerwiec 2008, 10:03 _________________________________________________dałem rade, faktycznie pod odkreceniu dekla moim oczom ukazala sie szpara :evil:

+plusowy juz siedzi,

natomiast mam dylemat czy sygnalowe rca do baga puszczac prawym progiem czy srodkowym tunelem?

Probowal ktos srodkiem leciec?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...