POWER-KRIS Opublikowano 13 Lutego 2015 Opublikowano 13 Lutego 2015 (edytowane) Zawleczka nie gra roli, oby siedziała. Wymiana termostatu to dwie śruby w obudowie i po zawodach.Tylko kup termostat z nowym oringiem. Jakiś Wahler lub ori aso czyli Behr-Hella. Edytowane 13 Lutego 2015 przez POWER-KRIS
kubajvc Opublikowano 13 Lutego 2015 Opublikowano 13 Lutego 2015 1. czy trzeba sciagac / luzowac alternator 2. czy da sie wymienic termostat na przysłowiowym krawęzniku / ulicy pod blokiem ?3. ile powinno to zając czasu
POWER-KRIS Opublikowano 13 Lutego 2015 Opublikowano 13 Lutego 2015 A i płyn G12 Oczywiście żadnej osłony od dołu nie ściągaj.Litr koncentratu G12 powinien starczyc plus woda destylowana reszta. Żadnego alternatora nie trzeba luzowac ani nic. 15 minut i finisz.
kubajvc Opublikowano 13 Lutego 2015 Opublikowano 13 Lutego 2015 wymieniłem czujnik temperatury na zielony SWAG bo stary pokazywał mi temperatury dziwne wg Vaga i nie grzało mi świec żarowych i temperatura nie dochodziła nigdy do 90 . niestety po wymianie czujnika, temperatura dalej nie dochodzi do 90 a kontrolka od świec zapala sie na sekundę i gaśnie tak jak było to wcześniej . dodam ze nie mam problemu z odpalaniem auta . zawsze odpala ale jak w zeszlum roku było -15 to musiałem dłużej kręcić . ile u was czasu pali sie kontrolka grzania świec przy temperaturze w granicach 0 stopni ? ciasno z lekka przy tej wymianie termostatu . ciekawe czy uda mi sie to wymienic . przy wymianianie czujnika była masakra.
drobny Opublikowano 20 Czerwca 2015 Opublikowano 20 Czerwca 2015 Witajcie, dołączę się do tematu. W moim przypadku pacjent ma objaw zgoła inny: podczas normalnej jazdy, bez "ciśnienia", najczęściej na dłuższym dystansie nagle temperatura wyskakuje na 100-120 stopni, płyn chłodniczy "znika" i dzięki temu oczy wędrują na zegary, bo inaczej pewnie bym nie zwrócił uwagi na wskaźnik temp. Zatrzymuję się, a czasem wystarczy wyłączyć silnik podczas jazdy i po 2-3 sek. uruchomić ponownie - termostat się otwiera i wszystko wraca do normy. Dodam, że jakiś rok temu wymieniłem termostat na ori z ASO za ok. 100zł plus robocizna (niestety nie w ASO). Nie umiem powiedzieć jaki był sprzęt bo wszytsko odbyło się bez mojego udziału. Na mój rozum to po prostu termostat się zamyka bez większego powodu zamykając płyn w małym obiegu, co sugeruje, że należy go ponownie wymienić?
COXymoX Opublikowano 13 Maja 2016 Opublikowano 13 Maja 2016 Panowie odnośnie spuszczenia płynu do wymiany termostatu - czy zamiast szarpać się z tym pseudo kranikiem nie prościej zdjąć dolny wąż z chłodnicy ? Zdaje się, że jest on zabezpieczany tylko tą sprężynką/zawleczką ? Kwestia tylko czy po założeniu nie będzie wycieku jak troche lat nie ruszane i jakiś oring który tam jest będzie puszczał Oczywiście żadnej osłony od dołu nie ściągaj.Litr koncentratu G12 powinien starczyc Kolego ale bez spuszczania płynu jak odkręci się dekiel termostatu to płyn nie będzie sikał na lewo i prawo ? Jeśli tak to raczej mało komfortowa wymiana Dopytuję bo na dniach chcę sam wymienić termostat w AVF
POWER-KRIS Opublikowano 13 Maja 2016 Opublikowano 13 Maja 2016 No fakt, masz rację. Trzeba znaleźć jakieś ekologiczne miejsce. [emoji12]
rafal_sz85 Opublikowano 13 Czerwca 2016 Opublikowano 13 Czerwca 2016 Albo zaopatrzyć się w jakąś dużą miskę i podstawić pod auto.
davids80 Opublikowano 8 Lutego 2017 Opublikowano 8 Lutego 2017 (edytowane) Witam. Moje autko to A4 B6 1.9 TDI 130KM (AVF) Zauważyłem, że od jakiegoś czasu temperatura nie dochodzi mi do 90C. Codziennie przejeżdżam do pracy ok 10km w jedną stronę i temperatura max to ok 65-75 wg wskaźnika przy zegarach. Autko odpala bezproblemowo, w środku dość szybko się nagrzewa (klima ustawiona zazwyczaj na 23,5C), więc niby OK, natomiast niepokoi mnie te wskazanie temperatury. Pierwszy pomysł to wymiana termostatu. Proszę o pomoc w doborze odpowiedniego do AVF bo czytając ten wątek natknąłem się na 3 różne oznaczenia: dla termostatu: -044 121 113, -059 919 501 A (zielony) -078 919 501 C (czarny) dla oringu: - 038 121 119 B - N 903 168 02 Aktualizacja (08.03.2017) Termostat i oring kupiony w ASO: (044 121 113) + (038-121-119-B) - łączny koszt 119 zł Wymieniłem wraz z płynem chłodniczym (FEBI 01381 G12). Teraz temperaturka łapie 90C i jest OK Edytowane 8 Marca 2017 przez davids80 znaleziono odpowiedź
acer2244 Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Dnia 28.02.2012 o 00:45, ROBERT napisał: Witam koledzy a ja kupiłem oryginał w Aso audi wymieniłem i po niecałym miesiącu znów jest problem chyba z nim. Na początku ładnie trzymał równe 90 stopni a teraz nawet na pierwszej kresce wskazówka nie jest. Podpowiedzcie czy to może być wina czujnika podpiolem pod Vag żadnego błędu nie pokazuje. Wiec obstawiam termostat ale przetrwał tylko miesiąc??Dziwne.
mateusz28111989 Opublikowano 7 Maja 2017 Opublikowano 7 Maja 2017 A ja mam taki problem, że w mieście temperatura rośnie bardzo powoli (10km-70*C), jak się zagrzeje to trzyma 90*C, natomiast wczoraj na trasie, tak na oko 83-85*, przy 90km/h i temp 20*C, a jak zatrzymywałem się na światłach, albo zwalniałem do 50-60km/h to wskazówka pięła się na 90*C, ale gdy tylko przyspieszyłem znów przed 90*C. Wydaje mi się, że to nie jest prawidłowe, bo jak się raz zagrzeje to powinna wskazówka stać idealnie pionowo, aż do wyłączenia silnika. i tu moje pytanie, czy to wina termostatu, czy czujnika temperatury? A może wymienić razem? Silnik 1.9 TDI AVF 130KM.
acer2244 Opublikowano 7 Maja 2017 Opublikowano 7 Maja 2017 (edytowane) Ja bym o stawiam termostat. Sprawdź Vagiem jakby był czujnik walniety to Vagiem pokaże błąd czujnika. Albo wypnij wtyczkę od czujnika i podłącz Vaga powinien złapać błąd czujnika. I wtedy masz pewność na 100% Edytowane 7 Maja 2017 przez acer2244
rafalw80 Opublikowano 15 Lutego 2022 Opublikowano 15 Lutego 2022 Witam Panowie który termostat do awx będzie lepszy na allegro są niby oryginały po 40 parę zł lub wahler w tej samej cenie? Czy polecacie jeszcze jakaś inna firmę? I drugie pytanie ile orientacyjnie wyleci płynu jak odkrece od razu kolanko od termostatu nie spuszczajac wcześniej płynu kranikiem? Z góry dziękuję za podpowiedzi
daniel13362 Opublikowano 17 Lutego Opublikowano 17 Lutego Czy tutaj 044121113 VAG Oryginalny termostat AUDI VW SKODA SEAT 044121113 Cena katalogowa VW ASO - 237,33 - autoPlus AUTO-PLUS.PL Wszystkie części do VW Audi Skoda Seat. Największy sklep VAG. Katalog po VIN. Najlepsze ceny jest ori? bo cena 70
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się