paput Opublikowano 28 Lutego 2012 Opublikowano 28 Lutego 2012 Panowie mój problem jest następujący: Silnik na benzynie chodzi źle. Trzęsie się na wolnych obrotach, nierówno przyspiesza (przerywa). Jeśli przełączy się na gaz zaczyna pracować w miarę dobrze, jedynie czasem na gazie po zarzuceniu biegu jałowego obroty zafalują. Jeśli jakiś czas pojeździ się na benzynie problem na jakiś czas znika i wszystko wraca do normy, choć nie zawsze. Błędy wyskakują mi następujące: (po ich skasowaniu problem nie znika) 17537 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2- mieszanka bogata (rich mixture) 16514 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1- obwód uszkodzony 16534 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - obwód uszkodzony 18010 Sterownik ECM - niskie napięcie zasilania z akumulatora (terminal 30) Sprawdzałem Vagiem: -czujnik temp cieczy - dobre wskazania -czujnik temp powietrza - dobre wskazania -regulator ciśnienia paliwa - nie puszcza benzyny w rurkę podciśnienia -Evap - nie mam go w kanale 070 i nie mogę znaleźć -przepływomierz - na beigu jałowym pokazuje około 4,5 g/s natomiast co dziwne na wyłączonym silniku 11.11g/s czy tak powinno być? -sondy - robiłem logi krótkoterminowe i stwierdzono na forum że pracują dobrze wrzucam zatem korekty długoterminowe po dzisiejszej przejażdżce około 40 km na benzynie czy to źle wyregulowana instalacja LPG?
Mariot Opublikowano 28 Lutego 2012 Opublikowano 28 Lutego 2012 a co masz za instalacje i wtryskiwacze??
paput Opublikowano 28 Lutego 2012 Autor Opublikowano 28 Lutego 2012 komputer: Lecho Sec wtryski: omvl niebieskie parownik: Zavoli S
Mariot Opublikowano 28 Lutego 2012 Opublikowano 28 Lutego 2012 no to najpierw zacznij od regulacji lpg niech wyregulują według korekt z vaga...
paput Opublikowano 28 Lutego 2012 Autor Opublikowano 28 Lutego 2012 A co zmienia odpięcie aku? Pan Jabłoński z firmy LECHO kazał mi zrobić następująco: "Odepnij akumulator na jakieś 30 minut. Potem przejedź się na Pb i zobacz jaki będzie efekt. Jeżeli będzie ok oznacza to iż jest źle wyregulowana instalacja LPG natomiast jeżeli sytuacja się nie poprawi należy szukać problemu w układzie benzynowym auta." Po ponownym podłączeniu aku efekt był ten sam. Winna jest instalacja benzynowa???
Mariot Opublikowano 28 Lutego 2012 Opublikowano 28 Lutego 2012 wykasuj vagiem nastawy wyuczone i zobaczysz czy bedzie lepiej, jesli tak to zle wyregulowana instalacja lpg rozjezdza mapę benzynową
paput Opublikowano 28 Lutego 2012 Autor Opublikowano 28 Lutego 2012 wykasuj vagiem nastawy wyuczone i zobaczysz czy bedzie lepiej, jesli tak to zle wyregulowana instalacja lpg rozjezdza mapę benzynową ale odpiecie aku daje ten sam efekt tak?
Dev Opublikowano 28 Lutego 2012 Opublikowano 28 Lutego 2012 tak, na 5 minut odepnij czesto siadaja przepływki w tych silnikach
paput Opublikowano 29 Lutego 2012 Autor Opublikowano 29 Lutego 2012 tak, na 5 minut odepnijczesto siadaja przepływki w tych silnikach własnie tak się zastanawiam, ale objawy mam jedynie na benzynie po drugie mierzyłem przepływkę przy odcięciu obrotów i daje 120 g/s czyli dobrze
ghost2255 Opublikowano 29 Lutego 2012 Opublikowano 29 Lutego 2012 Żle wyregulowany gaz rozjechał benzynę. Poza tym masz błędy grzałki sondy, a one nie są od złej mieszanki. czy te błędy wracają? Jeśli tak, to sonda/sondy do wymiany. Jak sonda się nie rozgrewa do swojej temp pracy, to też jej wskazania nie są prawidłowe, a przybnajmniej nie zawsze (np. jak ostygnie na wolnych obrotach)
paput Opublikowano 29 Lutego 2012 Autor Opublikowano 29 Lutego 2012 Żle wyregulowany gaz rozjechał benzynę.Poza tym masz błędy grzałki sondy, a one nie są od złej mieszanki. czy te błędy wracają? Jeśli tak, to sonda/sondy do wymiany. Jak sonda się nie rozgrewa do swojej temp pracy, to też jej wskazania nie są prawidłowe, a przybnajmniej nie zawsze (np. jak ostygnie na wolnych obrotach) o to chodzi że falowanie sond jest w porządku robiłem logi rozjechaną mapę trzeba wykluczyć bo po wykasowaniu błędów jak tez po odpięciu aku nic się nie poprawia natomiast kiedy auto przełącza się na LPG chodzi bardzo dobrze
paput Opublikowano 1 Marca 2012 Autor Opublikowano 1 Marca 2012 bład wraca jedyn po jeździe na gazie: 16514 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1- obwód uszkodzony dodałem korekty na gazie
ghost2255 Opublikowano 1 Marca 2012 Opublikowano 1 Marca 2012 Pojeździj ze 2 dni na benzynie i zobacz, czy będzie lepiej.
paput Opublikowano 1 Marca 2012 Autor Opublikowano 1 Marca 2012 Pojeździj ze 2 dni na benzynie i zobacz, czy będzie lepiej.no po jeździe na benzynie poprawia się i mogę na benzynie już jeździć, ale mam inny jeszcze pomysłzastanawiam się czy to nie jest wina grzałki sondy? niby taki bład mi się cały czas pojawia
grzemo Opublikowano 2 Marca 2012 Opublikowano 2 Marca 2012 Czuje że wymiana sondy uleczy twój silnik.
ghost2255 Opublikowano 2 Marca 2012 Opublikowano 2 Marca 2012 Jak po jeździe na benzynie się poprawia, to jasne, że gaz rozjeżdża benzynę, czyli jest źle ustawiony. Lecho nie słynie z super działania.
paput Opublikowano 3 Marca 2012 Autor Opublikowano 3 Marca 2012 zauważyłem że mam rozcięte kable od wtyczki cewki zapłonowej, tak się gaziarze w nią wpięli, czy tak powinno być? czy to może być przyczyną problemów? odpięcie akumulatora czy też kasowanie błędów nie zmienia pracy na Pb zauważyłem że nawet po tym jak na gazie jeżdze i przełącze na Pb to czasem jest ok, czyli nie upatrywałbym winy w regulacji lpg
ghost2255 Opublikowano 3 Marca 2012 Opublikowano 3 Marca 2012 To weź miernik i sprawdź tą sondę i czy dochodzi napięcie do grzałki.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się