Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Ciężko biegi wchodzą


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ostatnio miałem trochę przeboje z wymianą układu sterowania sprzęgłem (wysprzęglik + przewód + pompa sprzęgła) ze względu na to, że układ cały czas mi się zapowietrzał.

Po odebraniu auta z warsztatu biegi ładnie wchodziły (trochę jakby w maśle się poruszały ;) ). Po jakimś czasie, tak tydzień już mija myśle.. biegi zaczynają każdy z osobna wchodzić coraz ciężej dodatkowo przy opuszczonej szybie słyszę trochę taki hałas metaliczny przy zmianie biegu. Pedał sprzęgła odbija do końca, tylko z początku ma taki luz roboczy..co by chyba świadczyło, że nie jest zapowietrzone..nie wiem dlatego Was pytam.

Czy to metaliczne uderzenie wydobywające się spod podwozia jest normalne?

Czy to wysprzęglik czy skrzynia pada? jak to określić tanio.. bo teraz się wyprułem na układ. Jak to zdiagnozować?

Opublikowano

Podepnę się pod temat - w mojej A4 B5 też biegi wchodzą ciężko. Podczas jazdy dość ładnie, ale z postoju wrzucić jedyneczkę to czasami koszmar.

Dzisiaj właśnie wymieniłem olej w skrzyni, i nic nie pomogło. Czy to może oznaczać jakieś problemy ze sprzęgłem?

Opublikowano

docisk moze nie domagha

Opublikowano

no ale czy docisk w moim przypadku dobrze, by dzialal po odebraniu z warsztatu a kilka jazd pozniej juz nie?

Martwi mnie tez ten luz roboczy, pierwsze 2 cm sprzegla sa takie jalowe. opor stawia dopiero pozniej. ale pedal odbija.

Czy to metaliczne uderzenie wydobywające się spod podwozia jest normalne?

Opublikowano

zmien dwumas i sprzeglo wtedy ci bedzie wchodzic elegancko!! ale jeszcze ja mialem u siebie w golfie trzecim tak ze popodciagalem sobie linki przesmarowalem specjalnym smarem i teraz wszystkie wchodza jak maslo ale i tak nie kiedy sie przytna juz wina sprzegla i dwumasa niedlugo do wymiany coz takie to staree samochody sa

Opublikowano

koledzy podepne sie pod temat moje audi jest wlasnie rozebrane czesci zamontowane i jutro skladam tez mi ciezko i to bardzo wchodzily wiec wymienilem przewody wysprzeglik pompe i to wszystko niepotrzebnie . rozebralem skrzynie i tarcza wypadla mi w kawalkach z rąk i docisk wiec wymiana calego sprzegla jutro skladam i mam nadzieje ze bedzie ok pozdrawiam

Opublikowano

no panowie wszystko ok czeka cie kolego sprzeglo ja wymienilem i auto hula jak nowe wlasnie skonczylem je skladac pozdrawiam i milego wekkendu ps wymienilem wysprzeglik przewody i pompe niepotrzebnie 400 stowy w polecy no i sprzeglo to bylo to tez 360zł pozdrawiam

Opublikowano

mi tez biegi zaczeły ciezko wchodzic.. ..auto zaczeło sia cale telepac podaczas jazdy 3.4 i 5 bieg (nastawnik wyczyszczony,przepływka nowa) ...podczas ruszania jakby szarpało...na wstecznym jeszcze gorzej ....kupiłem cale sprzegło nowe (łozysko, tarcze, docisk i dwumas) w poniedzialek zakladam ..i zobaczymy co sie bedzie działo...ale zadnych pomp i wysprzegników nie brałem pod uwage ..a powinienem?

Opublikowano

no panowie wszystko ok czeka cie kolego sprzeglo ja wymienilem i auto hula jak nowe wlasnie skonczylem je skladac pozdrawiam i milego wekkendu ps wymienilem wysprzeglik przewody i pompe niepotrzebnie 400 stowy w polecy no i sprzeglo to bylo to tez 360zł pozdrawiam

---------- Post added at 20:50 ---------- Previous post was at 20:24 ----------

nie wiem kolego niechce cie w blad wprowadzac ja najpierw wymienilem wysprzeglik i pompe bo myslalem ze tu lezy przyczyna ale okazalo sie ze sie mylilem wiec skrzynia na stol i ... wysypala mi sie tarcz na rece i docisk byl krzywy ale jest sobota wieczor wlasnie skonczylem skladac auto odpowietrzylem je jutro jeszcze poprawie jestem po probie auta i fajnie jest jestem zadowolony ja mialem tak jak ty wlasnie tez nieumialem szukac przyczyny ale jest juz ok troche roboty jest przy tym ale sam sobie poradzilem( tzn z teściem)

---------- Post added at 20:51 ---------- Previous post was at 20:50 ----------

dwumas kupiles? to troche droga rzecz ja jechalem po nizszej sile oporu dwumas zazwyczaj sie niepsuje ja mam ponad 300tys przekulane i dwumas ok jest

Opublikowano
no panowie wszystko ok czeka cie kolego sprzeglo ja wymienilem i auto hula jak nowe wlasnie skonczylem je skladac pozdrawiam i milego wekkendu ps wymienilem wysprzeglik przewody i pompe niepotrzebnie 400 stowy w polecy no i sprzeglo to bylo to tez 360zł pozdrawiam

A jakie sprzęgło kupiłeś bo mnie czeka też to samo ciężko wchodzi jedynka i wsteczny na postoju, czuć jakby chciał delikatnie ruszyć przy wrzucaniu biegu, czyli pewnie dobrze nie rozłancza, a to w sumie dziwne bo sprzęgło bierze przy samym końcu.

Opublikowano

Ja teraz byłem się przejechać i trochę oszronione auto miałem, czyli zimno :P

Wrażenia z jazdy:

- pedał sprzęgła jakby lepiej pracował (brak jałowego momentu co opisywałem wyżej)

- biegi wchodziły jak w masełko - nawet po rozgrzaniu skrzyni (czyli temperaturę pracy można by wykluczyć)

Po tym wszystkim naszła mnie chwila na refleksję.. kiedyś w rozmowie o wysprzęglaniu jakiś rok temu mechanik mi powiedział, że wystarczyło wymienić poduszki pod skrzynię i hulało jak opisuje tomasz23a1 ;)

@tomasz23a1

Czy po wymianie sprzęgła, przy włączonym silniku, na postoju jak otworzysz sobie drzwi lub opuścisz szybę, słyszysz taki metaliczny dźwięk dobiegający spod auta przy zmianie biegu na którykolwiek z 1,2,3,4,5,R ?

Jaką metodą odpowietrzasz sprzęgło? opisz krótko proszę :)

Opublikowano

niewiem niechce cie kolego oklamac ani nic ja tak mialem i naprawde wymienilem tarcze i sprzeglo dobrze odpowietrzylem uklad i od wczoraj jest ok . powiem ci tak zaczelo mi tak robic tak jak tobie i podjechalem do mechanika i powiedzial mi ze niewysprzegla i ze mam kupic wysprzeglik . wydawalo mi sie troche dziwne bo wysprzeglik pada w momencie jak jest wyciek a ja go niemialem ale wymienilem i nic ciagle to samo to powiedzial ze pompke mam kupic to kupilem z wymontowaniem pompki sa trzy swiaty jeszcze ta rurke urwalem co idzie od pompy do wysprzeglika i tez nic niedalo to . wywalilem kase i niepotrzebnie wiec wymontowalem skrzynie i lewa strona docisku mialem wciagnieta i tarcz mi sie na rece wysypala ale niemialem tak ze chlodno i biegi dzialaly mi w pewnym momencie jak ciezko wchodzily dojechalem do krzyzowki i dalej mi sie jazda skonczyla . a jesli mechanik ci powiedzial ze masz wyregulowac poduszki to na moje nic ci to niepomoze bo maja one regulacje doslownie milimertow wiec na moje to ci nic nieda niechce cie w blad wprowadzac ale mi padl docisk i tarcza tyle moge powiedziec

---------- Post added at 15:44 ---------- Previous post was at 15:39 ----------

leciutki metaliczny dzwiek jest ale naprawde cichy odpowietrzalem sprzeglo tak ze wlalem plynu kilka razy napompalem sprzeglo do pelna druga osoba na kanale odkrecila odpowietrznik w wysprzegliku i wylecialo powietrze z plynem powtorzylem to z 3 razy i jest ok musze aby wyregulowac sprzeglo bo mi wysoko bierze. tylko nieurwij wezyka od wysprzeglika bo oryginal jest tylko do kupienia i kosztuje 315zł dzwonilem i pytalem mi dorabiali w sklepie taki sam na miejscu za 43zł

Opublikowano

:hi:panowie mam pytanie które nie może czekać.Jest taka sprawa, od jakiegoś czasu jak wrzucałem jedynkę czasem ją wyrzuciło tak jak by nie weszła do końca dzisiaj był problem ten sam z dwójką.A gdy już wskoczyła dwójka to po wciśnięciu sprzęgła i próbie włożenia trójki nie moglem jej wcisnąć,ani czwórki itd. był taki obiaw jakby nie wyskoczyła dwójka. Co to może być,sprzęgło czy siada skrzynia a może coś jeszcze. Dodam tylko że sprzęgło bierze wysoko i nie było chyba wymieniane.Ma ktoś jakiś pomysł?

Opublikowano

To, że sprzęgło bierze wysoko jest moim zdaniem normalne. Ja cały czas tak mam, od 3 lat przed i po wymianie sprzęgła. Nie wiem jak z tymi biegami, które Tobie wyskakują. Niech odpowie któryś z bardziej doświadczonych kolegów.

Opublikowano
To, że sprzęgło bierze wysoko jest moim zdaniem normalne. Ja cały czas tak mam, od 3 lat przed i po wymianie sprzęgła. Nie wiem jak z tymi biegami, które Tobie wyskakują. Niech odpowie któryś z bardziej doświadczonych kolegów.

Wyskakiwała 1,i trzeba było ja mocniej poprawić, teraz mam tak z dwójką ale jak ją mocniej wbije to już nie wyskoczy ale za to już nie można włożyć kolejnych biegów tak jak by się coś poprzestawiało. Jak się chce puścić sprzęgło to tak tyrkocze jakby bieg nie do końca wyskoczył i trzeba zgasić auto. Na zgaszonym ruszy się kilka razy wajchą i wraca wszystko do normy na jakiś czas no i teraz nie wiem? Jest tak jak by biegi nie trafiały w swoje miejsce?

Opublikowano

No to masz sprzęgło i docisk do wymiany. Jak biegi na zapalonym silniku nie wchodzą a na zgaszonym wchodzą to sprzęgło nie rozłączą skrzyni.

Opublikowano

:hi:Wczoraj pisałem tu o mojej skrzyni biegów że wyskakuje ni 1,2 bieg a czasem się blokuje coś i nie można włożyć kolejnego biegu. I teraz tak, byłem dzisiaj na kanale i sprawa wygląda tak że ten drążek czy jakoś tak co wychodzi ze skrzyni ma luz góra duł, to jedno,druga sprawa to upuściłem troche oleju i w oleju pływają takie małe drobinki szare i jakby złote.Czy to oznacza ze definitywnie kończy się skrzynia? I jeszcze ostatnia sprawa, jeśli to skrzynia to moge brać od każdego 1.8 20v czy musi to być z takim samym oznaczeniem jak mam tą np.DDU i tam jakiś numer czy to bez różnicy.Pomóżcie jak ktoś się troche zna?

Opublikowano

Jeżeli w oleju pływają złote opiłki to oznacza to że synchronizatory są mocno nadwyrężone od stylu jazdy lub od zmiany biegów na siłę z uszkodzonym sprzęgłem. Brakiem wysprzęglania można szybko skrzynię załatwić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...