Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Instalacja kierownicy multifunkcyjnej S3 R8 S6 TT A4 B7 B8


malik

Rekomendowane odpowiedzi

(...)

szczerze mówiąc przeszukiwałem też zagraniczne fora i coraz bardziej sceptycznie jestem nastawiony do kiery B7. Przekładka na B7 to ciągle niewiadoma jeśli chodzi o dwustopniowy airbag B7. Jedni sugerują podpięcie tylko tej od wyższych przeciążeń bo w B6 jest tylko taki czujnik. Inni wręcz odradzają prztaczając już conajmniej dwa przypadki rozbitych B6 gdzie strzeliły wzzystkie poduszki oprócz tej kierowcy po przekładce na B7...

Masz linki do tych tematów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem od tego wątku http://www.audi-sport.net/vb/a4-a4-cabriolet-s4-forum-b6-chassis/63452-b7-steering-wheel-into-b6.html

Ponieważ leciałem po temacie dość pobieżnie w pracy więc nie pamiętam w tej chwili innych źródeł gdzie pojawiły się info o potencjanych problemach. W większości przypadków jest to raczej że gdzie komuś jakiemuś koledze nie strzeliła poduszka więc trzeba mieć jakiś margines na te rewelacje ale mimo wszystko jest problem z prawidłowym funcjonowaniem airbag z B7 bo instacja i czujniki z B6 nie są w stanie współpracować z nowszą poduszką tak jak to projektanci mieli na myśli. Co osobiście mnie wstrzymuje od takiego moda. W PL jeszcze tego nie ma, ale gdzieś już też wyczytałem że w razie wypadku ktoś dojdzie do tego, że ktoś na własną rękę mieszał przy airbag i zostanie to udowodnione to zapomnij o odszkodowaniach itd.

Jedyne co mnie nurtuje i co skłoniło do wpisu w tym wątku to wątpliwości odnośnie działania przycisków MF od B6 z nowszym radiem i bardzo proszę o jakąkolwiek pomoc w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też właśnie myślałem czy zmodyfikowanie wiązki tak, żeby obie poduchy poszły z jedynego kabla w B6 może rozwiązać problem. Wątpię czy forum zbierze się ekipa i zrzuci się na komplet gratów i sprawdzi laboratoryjnie :kox: czy na sygnał z czujnika poducha odpali czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez czytalem i chlopaki w jakims warsztacie w pl sprawdzali i opdalila :cool1:

no właśnie chodzi o to że w jakimś...

Jakbyśmy znaleźli info kto gdzie i kiedy konkretnie i w jakich warunkach to odpalił to mielibyśmy materiał do przeanalizowania a tak nie wiemy nic nowego. Teoretycznie wydaje sie że przynjamniej jedna poduszka powinna odpalić a po zmostkowaniu nawet obie. ale cholera wie, może to nie jest tylko kwestia puszczenia prądu w przewód ale do płytki airbaga idzie jakiś sygnał z konkretnego sensora?

od razu zaznaczam, że tutaj to już gdybam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez czytalem i chlopaki w jakims warsztacie w pl sprawdzali i opdalila :cool1:

Ale co sprawdzili? Podpięli bateryjkę 9V do wtyczki poduszki i ta odpaliła? Takie sprawdzenie to wiesz gdzie sobie można wsadzić?

Czy może jednak zamontowali poduszkę z B7 w B6 i waląc dzwona odpalili poduszkę kierowcy?

(...)

It's been proven that wiring a 2 stage airbag as a 1 stage and manually triggering the firing mechanism will fully inflate the airbag. What hasn't been proven is whether a 2 stage airbag wired as a 1 stage airbag will react the same way a 1 stage airbag would react in an accident under the exact same circumstances. Until that is methodically tested, everything and anything said is just pure speculation.

(...)

http://www.audizine.com/forum/showthread.php/336640-Steering-Wheel-swap?p=4754985&viewfull=1#post4754985

@marekq

Z tego cytowanego posta (i postów wcześniejszych) wynika, że wiązka poduszki była w ten sposób modyfikowana i nic to nie dało. Napinacz pasa zadziałał a poduszka nie odpaliła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyszło mi do głowy takie porównanie, banalne ale od razu wiadomo o co mi chodzi. Jak byłem mały to sie bawiłem kolejką elektryczną, jeden tor podłączony pod prąd i lokomotywka jedzie. Przy bardziej złożonych układach trzeba było separować obwody, dawać osobne zasilacze i sterowanie poszczególnych sekcji. Dzisiaj puszcza się prąd w tory i tyle. Ale ten prąd przechodzi przez sterownik cyfrowy a każda lokomotywka ma dekoder sygnału. stąd każda wie czy pomimo stale obecnego napięcia powinna jechać czy nie. razem z prądem jest po prostu przesyłany sygnał sterujący.

Może i tak jest w przypadku tych poduszek? może poducha z B7 mimo iż zasilana nie rozumie sygnału ze sterownika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

Może i tak jest w przypadku tych poduszek? może poducha z B7 mimo iż zasilana nie rozumie sygnału ze sterownika?

Przeszła mi przez myśl podobna myśl. Wymiana sterownika poduszek. Ale to już rzeźba na maxa: wszystkie poduszki z B7(?), crash sensory z B7(?), niwelowanie różnic w okablowaniu między B6 a B7 :no:[br]Dopisany: 18 Styczeń 2012, 19:29_________________________________________________

zmien branże, dobrze gadasz o kolejkach :decayed:

Albo masz coś sensownego do dodania w temacie albo znikaj stąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze dało by sie przełożyć airbaga z 3ramiennej kierownicy od b6 do kierownicy z b7 ? Zdaje mi sie, :embarrassed: ze mozna rozdzielic obudowę od reszty poduszki.. Jak myslicie, da sie ?

ps. kierownica z rs4 ma airbag 2-komorowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kapsel poduszki, kapslem poduszki. A mocowanie poduszki do kierownicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inny rozstaw śrub ? :wallbash::embarrassed:

Nie wiem. Ale nie można tego wykluczyć. Mógłbym spradzić rozstaw śrub poduszki w kierownicy 4-ramiennej (taką mam). Nie mam 3-ramiennej.

WRCLagua zdaje się pokazał jak zrobić przekładkę kapsla (w B8 co prawda)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro rozbiorę moja 3 ramienna kiere i obfoce i pomierzę rozstaw śrub. Moze coś z tego będzie. :naughty: Mega rzeźba: poduszka b6 w kierownicy b7 :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

Może i tak jest w przypadku tych poduszek? może poducha z B7 mimo iż zasilana nie rozumie sygnału ze sterownika?

Przeszła mi przez myśl podobna myśl. Wymiana sterownika poduszek. Ale to już rzeźba na maxa: wszystkie poduszki z B7(?), crash sensory z B7(?), niwelowanie różnic w okablowaniu między B6 a B7 :no:[br]Dopisany: 18 Styczeń 2012, 19:29_________________________________________________

zmien branże, dobrze gadasz o kolejkach :decayed:

Albo masz coś sensownego do dodania w temacie albo znikaj stąd.

Andy - też o tym myślałem ale za duża rzeźba (może gdyby nie chodziło o airbag system...)

Z drugiej strony - może odpalimy jakiś projekt, który będzie miał na celu przetestowanie zadziałania poduchy B7 w B6? Zbierzemy chętnych - zrobimy zrzutkę, poszuka się jakiegoś taniego egzmplarza testowego i cheja :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Bart-S: http://allegro.pl/show_item.php?item=2041442182 :decayed: :decayed: ten jest idealny :kox:

Jak myślisz, dało by się przełożyć samą poduchę b6 do obudowy b7?

Albo inaczej: czy w a8 d3 z okrągłą poduszką jest system 2 fazowy? Czy jeszcze 1 fazowy ? Bo taka poduszka fizycznie pasuje do kierownicy TTs.

Edit: na 90% jednak 2naboje standardowo :mysli:

2036871041_1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Bart-S: http://allegro.pl/show_item.php?item=2041442182 :decayed: :decayed: ten jest idealny :kox:

Jak myślisz, dało by się przełożyć samą poduchę b6 do obudowy b7?

Albo inaczej: czy w a8 d3 z okrągłą poduszką jest system 2 fazowy? Czy jeszcze 1 fazowy ? Bo taka poduszka fizycznie pasuje do kierownicy TTs.

Edit: na 90% jednak 2naboje standardowo :mysli:

2036871041_1

WRC chyba coś takiego przerabiał :wink4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w skrócie : poduszka z A8 okrągła ( dwufazowa ) nie pasuje do kiery TT/A3/R8 :) Po prostu sie nie zmiesci :confused4: sprawdzone i obadane przeze mnie .

Rozstaw srub mocujacych poduszke do kiery jest ten sam ale inna budowa metalowego mocowania jest :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro rozbiorę moja 3 ramienna kiere i obfoce i pomierzę rozstaw śrub. Moze coś z tego będzie. :naughty: Mega rzeźba: poduszka b6 w kierownicy b7 :polew:

Może to pomoże:

Pierwsze trzeba rozdzielic czarna obudowe od tego metalu a pozniej znow oddzielic mocowanie podstawy podusi .

Nie mam pojecia jak to wyjdzie :)

Podusia.jpg

(...)

Rozbebeszyłem dwie poduszki aby zrobic jedną dzialająca :decayed:Sa firmy co robią takie setupy :wink4: wkladaja nowe bebechy ( worek, zapanik zaslepka ) i to skladaja do kupy .

Jak dobrze pojdzie to przyszly tydzien w aucie bedzie kiera łamana z poduszką :)

7877.jpg 003.jpg podusie.jpg

(...)

Ciąg dalszy SWAPA poduszki :) Zaslepka doszła to i rezanko było , czuje ze MOD sie uda .

Zostało tylko nitowanie przerobka okablowania i można zakładac .

001.jpg

wwww.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...