lukaszlsw Opublikowano 1 Marca 2012 Opublikowano 1 Marca 2012 Witam forumowiczów:) Przesiedziałem wczoraj cały wieczór szukając opinii o zamiennikach wałków rozrządu do 1.9TDI PD i prawdę mówiąc nie wiele znalazłem. Chciałbym zaczerpnąć opinii osób, które zmieniały w swoim TDI wytarty wałek. Chodzi mi o firmę zamiennika który jest wart polecenia aby pochodził dłuższy czas. W IC można dostać wałki febiego, ruvila, camschafta, AE, AMC. Znajomy polecał mi wałki Federala i twierdził że szły na pierwszy montaż do Audi. Koszt takiego to ok 1000zł. Znalazłem kilka negatywnych opinii na temat wałków camshaft. Z góry dziękuje za opinie pozdrawiam:) 1
pastaldo Opublikowano 1 Marca 2012 Opublikowano 1 Marca 2012 Co do firm się nie wypowiem bo nie znam rynku wałków rozrządu ale jedna rzecz mi się nasuwa. Raczej nie spotyka się wytartych wałków rozrządu w 1.9TDI wiec poszukał bym przyczyny jego wytarcia.
lukaszlsw Opublikowano 1 Marca 2012 Autor Opublikowano 1 Marca 2012 pastaldo akurat w PDekach jeżdżonych na longlifie temat wałków przewija się dość często, znam kilka osób które robiły to w swoim aucie, sam kopiłem audika z wywalonym wałkiem i szklankami i głowicą w bagażniku:), ale założyłem używkę nie pchałem się w nowy. Zastanawia mnie która nówka warta jest założenia.
pastaldo Opublikowano 1 Marca 2012 Opublikowano 1 Marca 2012 Aha nie wiedziałem że PDeki tez na to cierpią. Myślałem że tylko 2.5TDI
neoeinz Opublikowano 1 Marca 2012 Opublikowano 1 Marca 2012 U mnie w passacie podobny problem, jedna krzywka ma juz powoli dosc zaczyna byc poszczerbiona na krawedzi jak i sama krzywka ma juz ostrzejsza krawedz. Ja kupilem nowy walek firmy kolbenschmidt, W kwietniu przewiduje montaż ;]
marson Opublikowano 1 Marca 2012 Opublikowano 1 Marca 2012 W wersjach1,9 z filtrem cząstek stałych dolegliwością jest przedostawanie się ropy do oleju co skutkuje pogorszeniem właściwości oleju a to może prowadzić do wytarcia wałka, samoregulatorów
lukaszlsw Opublikowano 1 Marca 2012 Autor Opublikowano 1 Marca 2012 no dobra ale jak już mamy taki wałek do wymiany to co założyć żeby nie robić tego znowu w szybkim czasie...bo cena oryginału wystarczająco odstrasza:/
neoeinz Opublikowano 1 Marca 2012 Opublikowano 1 Marca 2012 kpl szklanek, sruby, uszczelniacz walka i pompy vacu, panewki, dobrze ponoc zrobic uszcezlniacze PD, rozrzad mozna przy okazji :]
Musashi Opublikowano 1 Marca 2012 Opublikowano 1 Marca 2012 walek kupowlabym f-my Kolbenschmidt. walki PD 8V sa mocne i nie ulegaja wytarciu w prawidlowych warunkach. Ale, jezeli byly demontowane PD, czesto ich montaz zostal przeprowadzony nieprawidlowo skutkiem czego, w czasie pracy silnika ulegaja wychylom, powodujacym wyrabianie ich gniazd i oringow. skutkiem tego do oleju przedostaje sie ON a na takiej mieszaninie to cierpia i walki, i turbina i w zasadzie wszystko co sie obraca i jest smarowane olejem..
neoeinz Opublikowano 1 Marca 2012 Opublikowano 1 Marca 2012 ale jak zaczac szukac czegos nt walkow w PD 1.9 to okazuje sie, że to nie jest nic nowego...jest masa osób które to spotyka ;/ chyba ze samo wyrobienie oringow tez ma na to wplyw (jezeli nikt nigdy nie wyciagal PD)
Musashi Opublikowano 1 Marca 2012 Opublikowano 1 Marca 2012 (jezeli nikt nigdy nie wyciagal PD) taka pewnosc? a ktos mial samochod od nowosci...
neoeinz Opublikowano 1 Marca 2012 Opublikowano 1 Marca 2012 no niby nie każdy, ale nie można tylko brać pod uwagę tego, że wytarty wałek jest tylko przez to, że ktoś wyjmował PD...wychodzi poprostu na to, że 1.9 TDI nie są też idealnymi silnikami, choć chyba są najmniej awaryjne.
Musashi Opublikowano 1 Marca 2012 Opublikowano 1 Marca 2012 a jakie masz z tym doswiadczenie? ile miales samochodow z takim silnikiem i ile z nich mialo problem walkiem? ludzie kupuja tanie "igielki", a ponizej sie dziwia ze sa zuzyte.
neoeinz Opublikowano 1 Marca 2012 Opublikowano 1 Marca 2012 wczesniej 1.9 110 na VP, a pozniej a3 z 1.9 PD dlubniety na 210KM i tam nigdy nie zagladalem, nie interesowalo mnie to. Teraz Passat 1.9 avf I ja np zaczelem cos weszyć w tm kierunku bo zaczal mi silnik w pewnych zakresach obr klekotac...sciagnelem pokrywe i okazalo sie ze walek ma juz rysy choc nie ma zadnych dziwnych odksztalcen (to bylo w listopadzie-grudniu) teraz pod koniec lutego znowu sprawdzilem jak sie ma walek, i okazuje sie ze krawedz krzywki jest juz chropowata a sama krzywka tez zaczyna sie oksztalcać czuć wyraznie pod palcem schodek... i pytanie skad to ? Nie mam pewnosci ze ktos nie wyciagal PD ale zalozmy ze tak nie ma, Zawsze mialem zalany motul obecny pasztet byl serwisowany do konca u helmuta.
Musashi Opublikowano 1 Marca 2012 Opublikowano 1 Marca 2012 o to znaczy ze do konca u helmuta? masz wiedze o jednym aucie, poczytales troche na forach wypowiedzi tych ktorzy mieli problemy, nie majac pojecia o tym ilu uzytkownikow problemow z walkiem nie ma i wyciagasz takie wnioski? olej, jezeli byl oryginalny i z odpowiednia norma, nie ma wplywu na zuzycie walka.
neoeinz Opublikowano 1 Marca 2012 Opublikowano 1 Marca 2012 nie wyciagam zadnych wniosków, ot jak zaczely mi sie problemy, zacząłem szukac i widze po prostu, ze w tych silnikach tez cos sie dzieje i tyle...chyba zużycie wałka i szklanek nie ma jedej przyczyny...sam sataram sie szukać przyczyny dlaczego tak się dzieje. Może po XXX km ma prawo tak się dziać i ma na to wplyw czestosc wymian oleju, jakosc oleju... nie wiem, dlatego szukam i pytam i czytam...
Musashi Opublikowano 1 Marca 2012 Opublikowano 1 Marca 2012 no dzieje sie to, ze silniki, ktore maja problemy z walkami, wczesniej smarowane byly mieszanka olejowo paliwowa. a poprzedni wlasciciele pozbyli sie ich wlasnie ze wzgledu na chec unikniecia kosztownej naprawy.
neoeinz Opublikowano 1 Marca 2012 Opublikowano 1 Marca 2012 czyli stwierdzasz ze każdy kto wymieniał w 1.9 wałek, kupil auto od kogoś kto chcial uniknąć naprawy ?
Musashi Opublikowano 1 Marca 2012 Opublikowano 1 Marca 2012 tak. usunieto usterke pobieznie aby moc sprzedac bez problemow. dadza gestego oleju lub dodatku do oleju typu motodoktor. spokoj jest do pierwszej wymiany oleju, gdy olej zrobi swoje i wyplucze gluty motodoktorow, (czasami po drugiej wymianie) nagle pojawiaja sie problemy akustyczne glosnych popychaczy. i wtedy dopiero objawia sie przyczyna problemu. nabywcy sa zauroczeni z reguly ogladanym autem. i nie zawsze sa w stanie czy nie zawsze chca dostrzegac niepokojacych objawow. a pomagajacy mechanicy, coz jak co sie stanie beda mieli robote, wiec nie wszystko zauwaza
lukaszlsw Opublikowano 2 Marca 2012 Autor Opublikowano 2 Marca 2012 nie wiem jak jest w awx ale w arlu połowa użytkowników tych silników prędzej czy później czeka wymiana wałka, znam kilka przypadków silników w których przebieg (na stówę orginalny auto salonowe) nie dobił do 200tys, wystarczy że pare razy przypalujesz na autostradzie i olej traci swoje właściwości. w pdku znam dużo aut z tym problemem. Problem nie występował ale w silnikach vp, przynajmniej nigdy się nie spotkałem. Ale mniejsza o to jak i dlaczego się sypią. Czyli wałki kolbenschmidt są godne polecenia? Bo o to mi chodziło w tym temacie a nie dlaczego i w czym się wałki sypią.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się