Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Szarpie po upuszczaniu i wciskaniu pedału gazu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Od jakiegoś czasu mam problem z szarpaniem. Podczas jazdy na biegu gdy puszczam pedał gazu czuć mocne szarpnięcie, tak jakby silnik skakał. I to samo tylko mniej odczuwalne gdy ponownie wciskam gaz. Ponadto podczas jazdy na 4 biegu przy małej prędkości koło 50/60 km/h z lekko naciśniętym pedałem gazu zaczyna telepać całym samochodem. Nastawnik rozbierałem i czyściłem już dwa razy, nie pomogło. Mechanik twierdzi że poduchy są ok. Pod skrzynią już wymieniłem i nadal to samo. ?

Auto z zaciągniętym ręcznym i energicznie popuszczanym sprzęgłem bez dodawania gazu na pierwszym biegu. Pytanie, czy silnik powinien tak się zachowywać ???????

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Sprawdzałeś przeguby wewnętrzne ( od strony skrzyni biegów) ? Podpinałeś VAG?

Opublikowano

podepne się pod temat tez odczuwam ale lekkie szarpniecie jak odpuszcze pedal gazu to czuje lekki luz i jak dodam to tez. :/ nadmienie ze mam quattro i tip

Opublikowano

To i ja się podepnę z identycznymi objawami. Musiał ktoś mieć coś podobnego , może podpowie co robić ,"jak żyć" :)

Opublikowano

Not o jest nas kilku :) Ja może dokładnie opiszę swój problem. Objawy są następujące:

-podczas gaszenia silnika czuć bujnięcie karoserią

-podczas hamowania silnikiem czuć delikatne wibracje w samochodzie min. na pedałach. Jest to najbardziej odczuwalne przy prędkościach +100km/h na 5 i o obciążonym samochodzie.

-podczas gwałtownego ruszania, odpuszczania gazu bądź dodawania słychać głuchy stuk, wydaje mi się że dochodzi gdzieś z środkowej części podwozia ale tego nie jestem pewien. Słychać go wyraźnie gdy np. zacisnę delikatnie ręczny i próbuję ruszyć nie dodając gazu tylko na samym sprzęgle którego puszczanie musi być dość dynamicznie. Postaram się nagrać ten dźwięk jeśli to w czymś pomoże.

Nie wiem czy te objawy dotyczą kilku usterek czy jednej. Poduchy silnika suche. W skrzyni chyba trzeba coś ściągnąć żeby dokładnie sprawdzić i ją też podejrzewam. Dodam że jest to a4 b5 Quattro i mam nadzieję że to nie wał. Z góry dzięki za pomoc.

Opublikowano

Wygląda jak poduszki chyba...

Opublikowano

Wykręciłem poduszki, sprawne to one było 10 lat temu. Ta z prawej 1/2 gumy wyrwana całkowicie i oleju oczywiscie w środku nie było. Ta z lewej w miarę cała ale też pęknięta guma przy rancie, i oczywiście sucho środku. Nie ufajcie mechanikom....... Jutro będą nowe Corteco, zobaczymy... =)

Opublikowano

Może mnie też ktoś podpowie. Sprawa wygląda mniej grożnie ale może to dopiero początek problemu.

Mam skrzynie automatyczną i przy zmianie przód na wstecz i odwrotnie odczuwam szarpnięcie ale tylko przy energicznym dodaniu gazu (więcej gazu większe szarpnięcie. Przy spokojnym dodawaniu gazu nic się nie wyczuwa.

Podpowiedzcie coś abym niepotrzebnie zbyt dużo nie kombinował.

Opublikowano

zibol48 to masz cos skopane. ja u siebie nie mam żadnych szarpniec.. ale co ciekawe, jak silnik pracuje na jalowych na P i przerzucę skrzynie na D to cały silnik idzie w dół o dobre 3-4 cm. Jak z D dam na R to idzie w góre o jakies 5cm. i z powrotem na P to ustawia sie w pozycji takiej jak jest po zgaszeniu. Ale jak gasze go to idzie taka wibraca, że jak mam otwarte drzwi to mało co nie odpadną :P Tak to w ogóle go nie czuć tylko przy gaszeniu okropnie go zatrzęsie

Opublikowano

Yamahayzfr - wg mnie to masz walniętą poduszkę silnika - tak przynajmniej było u mnie w Golfie.

U mnie to szarpnięcie wygląda na luzy w przegubach lub niski poziom oleju w skrzyni tylko nikt nie może mi podpowiedzieć a nie chciałbym wchodzić w niepotrzebne koszty.

Opublikowano

Ja mam lekkie szarpanie przy schodzeniu pewnych obrotów ( ok. 90-100 km/h) i też nie wiem co to jest.

A na filmiku ewidentnie widac , że poduszki wybite.

Opublikowano

Chyba trzeba poszukać innego wątku bo tutaj mamy samych pytających i nikt mądry nie chce się pochwalić swoją wiedzą.

Opublikowano

Panowie problem nie tkwi w zawieszeniu czy poduszkach silnika. W tych silnikach jest problem z nastawnikiem pompy wtryskowej. Podjedzcie do jakiegos pompiarza ktory podepnie komputer i sprawdzi dawki wtrysku. Lub mozecie wypiąć kostke z czujnika prędkości samochodu która jest przy lewej półosi od strony skrzyni (chyba 3piny ) i jak bedzie wszystko ok po wypięciu to diagnowa jest jedna nastawnik szlak trafia.

Na filmiku widać ze i poduszki skrzyni szlak trafil lub ta czolowa za chłodnicą jest wytłuczona.

Pozdrawaim

Opublikowano

Kolego JarusKK czy jeśli to jest roblem z nastawnikiem to wystarczy jego ponowne ustawienie czy trzeba szukac innego?

Opublikowano

Niestety dostac dobry jest bardzo cięzko a naprawa go jest raczej na krótki okres czasu, ale raz czy dwa spodkalem sie że kilka lat udalo sie przejezdzić po wizycie u pompiarza:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...