Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Zmiana z 1BV na 1BE co potrzeba ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siema,

ponieważ powoli zaczynają mi się kończyć amorki z mojego ori 1bv zaczynam myśleć o wsadzeniu 1be, chciałbym coś bardziej komfortowego ale też -20, 1ba nie wchodzi w grę. Pacjent to A4 AVF FWD Multi. Avant 2003/4r.

Czy ktoś z was ogarnia temat jakie dokładnie są różnice między tymi dwoma zawieszeniami ?

z tego co wiem to różnice są w górnych wahaczach, amorkach .... dalej nie wiem... sprężyny te same ?

czy jest możliwa wymiana samych amorków z 1bv na 1be ? i czy takie przejście nie spowoduje posypania się innych elementów zawieszenia ? no i czy uzyskałbym dzięki takiej zamianie efekt większego komfortu oraz pozostanie przy -20 ?

Opublikowano
Siema,

ponieważ powoli zaczynają mi się kończyć amorki z mojego ori 1bv zaczynam myśleć o wsadzeniu 1be, chciałbym coś bardziej komfortowego ale też -20, 1ba nie wchodzi w grę. Pacjent to A4 AVF FWD Multi. Avant 2003/4r.

Czy ktoś z was ogarnia temat jakie dokładnie są różnice między tymi dwoma zawieszeniami ?

z tego co wiem to różnice są w górnych wahaczach, amorkach .... dalej nie wiem... sprężyny te same ?

czy jest możliwa wymiana samych amorków z 1bv na 1be ? i czy takie przejście nie spowoduje posypania się innych elementów zawieszenia ? no i czy uzyskałbym dzięki takiej zamianie efekt większego komfortu oraz pozostanie przy -20 ?

co do twardosci auta to duzy wplyw na to maja sprezyny tak jak i wysokosci auta

Opublikowano

Jak i same amorki jak załoszysz sportowe do sprezyn 1be będzie twardziej jak seryjne bedzie mięko, zalezy co preferujesz

Opublikowano
Jak i same amorki jak załoszysz sportowe do sprezyn 1be będzie twardziej jak seryjne bedzie mięko, zalezy co preferujesz

proszę napisz to jaśniej i normalnie bo nie ogarniam o co ci chodziło w tej wypowiedzi....:facepalm:

Opublikowano

Sprężyny w 1BV i 1BE są takie same, wiec wsadzaj smialo amorki byle o skróconym skoku np jakis monroe albo sachs z przeznaczeniem pod zawieszenie sportowe.

Opublikowano
Sprężyny w 1BV i 1BE są takie same, wiec wsadzaj smialo amorki byle o skróconym skoku np jakis monroe albo sachs z przeznaczeniem pod zawieszenie sportowe.

a górne wahacze mogą zostać od 1bv ? nic się nie posypie ?

interesuje mnie albo sachs albo kayaba, tylko jak odróżnić które bliżej będą przypominały 1BE a nie 1BV ??? orientujecie się jak dobrać odpowiedni model ?

Opublikowano

Z tego co sie orientowałem to nie ma zamiennika 1BV (tylko aso), wahacze zostają.

Opublikowano
Jak i same amorki jak załoszysz sportowe do sprezyn 1be będzie twardziej jak seryjne bedzie mięko, zalezy co preferujesz

proszę napisz to jaśniej i normalnie bo nie ogarniam o co ci chodziło w tej wypowiedzi....:facepalm:

Pisze na swoim przykładzie mialem glebe za nisko i posypały mi sie tylne amorki wróciłem do serii 1BE na tył kupiłem sachs a przód zostawiłem ten co był sportowe amorki o skróconym stoku, juz przed zalorzeniem czółem róznice przednie chowały sie z wolniej niz tylnie, efekt przód jest stabilny i twardszy tył elastyczny lekko buja, na swoim przykładzie sacha nie plecam po tygodniu zrobiłem pomiar lewy 72% prawy 68% tyle co stare kupione urzywki i smigaja u mnie 2 lata. Moze nie pomoge ale opisałem swoją historie :)

Opublikowano

hmm no dobra, to jak mam dobrać amory np kayaba pod moje sprężyny 1BV ? domyślam się że muszą być krótsze niż w wersji pod 1BA ?

Opublikowano

Znajdz sobie ori nr amorków jakie masz i szukaj zamienników - nic prostrzego. Ale kayaba chyba nie ma amorków pod to zawieszenie

Opublikowano

no tak, ale ja chce odpowiednik 1be a nie mojego 1bv....

Opublikowano

No to poszukaj numery ori amorków 1BE i szukaj zamienników. Ja tam dużej różnicy nie widzę miedzy 1BE a 1BV i tu i tu jest znacznie twardziej niż na 1BA

Opublikowano
No to poszukaj numery ori amorków 1BE i szukaj zamienników. Ja tam dużej różnicy nie widzę miedzy 1BE a 1BV i tu i tu jest znacznie twardziej niż na 1BA

Ja z tą opinią muszę się nie zgodzić gdyż mam auto z zawieszeniem 1BV a brat ma 1BE i różnica jest duża przy pokonywaniu dziurawych dróg. Według mnie zawieszenie 1BE jest bardziej komfortowe i zastanawiam się nad wymianą w przyszłości na takie zawieszenie gdyż moim zdaniem na nasze drogi nie nadaje się. A w szczególności jeśli ktoś jeździ więcej po mieście niż w trasy.

Opublikowano

aktualizuje własnego kotleta....

Przyszedł u mnie czas na wymianę kompletu amorków i 4 górnych wahaczy,

dłużej czekać nie mogę bo już stuki słychać... i do bani się auto prowadzi.

dla przypomnienia mam zawias 1BV,

muszę kupić komplet wahaczy lemfordera, i tu rodzi się pierwsze moje pytanie:

Lemforder w wersji do 1BV jest znacząco droższy od kompletu Lema do zawieszenia zwykłego,

wiem że w przypadku kompletu wahaczy dla 1BV są podobno dodatkowo wzmacniane - cokolwiek by to znaczyło.

czy ktoś ma wiedzę czy będzie jakaś różnica w użytkowaniu między tymi dwoma kompletami ? np w trwałości , komforcie pracy zawieszenia itp?

zastanawiam się czy jest sens dopłacać do tego droższego zestawu. a któryś kupić i tak muszę....

oraz

orientujecie się czy jest różnica w amortyzatorach pod 1BV i 1BE ? i czy ich zamienniki np sachsa czy kyb też są w wersjach pod 1BV i 1BE ? czy może istnieje tylko jeden model pod ogólno pojęte 'zawieszenie sportowe' czyli amor o krótszym skoku i tyle.. ???

Opublikowano

oczywiscie, ze jest sens doplacac, zwlaszcza na polskich drogach

Opublikowano

Powiem tak. Jechałem na ori 1BV w b7 i było twardo bardzo. Ja miałem w swoim B6 1BA i kupiłem kompletne zawieszenie 1BE od jednego z użytkownika forum. Jak sie okazało tylni amorek był 1BE a przedni 1BV. Jak to załozyłem do auta nie odczułem kompletnie zadnej różnicy miedzy ori 1BE w b7 kumpla.Wiec mysle ze ta twardość 1BV wynika nie tylko z amortyzatorów ale moze i z tych wahaczy. Dla przykładu kiedys kolega do golfa 3 zamiast zmienić gumy na wahaczach na ori wstawił poliuretany efekt pokonywanie nierówności stało sie duzo mniej przyjemne niz na zwykłych gumach. Wiec moze gumy wahaczy w 1BV tez są duzo twardsze przez co auto jest duzo mniej komfortowe niz na 1BE. Ja bym kupował zwykłe wahacze lemfordera i zamieniki amortyzatorow 1BE np monroe. Wiem ze nie ma zamienika amortyzatora 1BV - tu pozostaje tylko serwis.

Opublikowano

1BV ma inne wahacze górne twardsze amory niż 1BA i 1BE. Myślę, że nic nie pomieszałem i taka właśnie jest różnica między 1BE a 1BV.

Jedynie możesz coś z Monroe wybrać;

Amory tył 1BE E1284

Amory tył 1BV E1285

Amory przód 1BE E2054

Amory przód 1BV E2055

Ja dużej różnicy między 1BE a 1BV nie zauważyłem

---------- Post dopisany at 22:11 ---------- Poprzedni post napisany at 21:59 ----------

wah.jpg

<br /><br />

Opublikowano
1BV ma inne wahacze górne twardsze amory niż 1BA i 1BE. Myślę, że nic nie pomieszałem i taka właśnie jest różnica między 1BE a 1BV.

Jedynie możesz coś z Monroe wybrać;

Amory tył 1BE E1284

Amory tył 1BV E1285

Amory przód 1BE E2054

Amory przód 1BV E2055

Ja dużej różnicy między 1BE a 1BV nie zauważyłem

---------- Post dopisany at 22:11 ---------- Poprzedni post napisany at 21:59 ----------

http://s17.postimage.org/4p2lpmscr/wah.jpg

<br /><br />

dzięki za konkretną odpowiedz....

tylko monroe ma amorki do 1bv i 1be ? inne firmy nie ?

to teraz mam spory dylemat, bo mam możliwe 3 opcje:

1) założyć komplet wahaczy od 1BV (te droższe) +amory np z monroe ale od 1be ? może wtedy będzie lekko większy komfort ?

2) a może i amory 1be i wahacze od 1be ?

3) wszystko od 1bv, pewnie jak będzie nowe to i tak będzie sporo lepiej niż obecnie :grin:

eh i co tu robić ? ;/

Opublikowano
1BV ma inne wahacze górne twardsze amory niż 1BA i 1BE. Myślę, że nic nie pomieszałem i taka właśnie jest różnica między 1BE a 1BV.

Jedynie możesz coś z Monroe wybrać;

Amory tył 1BE E1284

Amory tył 1BV E1285

Amory przód 1BE E2054

Amory przód 1BV E2055

Ja dużej różnicy między 1BE a 1BV nie zauważyłem

---------- Post dopisany at 22:11 ---------- Poprzedni post napisany at 21:59 ----------

http://s17.postimage.org/4p2lpmscr/wah.jpg

<br /><br />

dzięki za konkretną odpowiedz....

tylko monroe ma amorki do 1bv i 1be ? inne firmy nie ?

to teraz mam spory dylemat, bo mam możliwe 3 opcje:

1) założyć komplet wahaczy od 1BV (te droższe) +amory np z monroe ale od 1be ? może wtedy będzie lekko większy komfort ?

2) a może i amory 1be i wahacze od 1be ?

3) wszystko od 1bv, pewnie jak będzie nowe to i tak będzie sporo lepiej niż obecnie :grin:

eh i co tu robić ? ;/

Z tego co widzę tylko Monroe ma dostępne amory 1BE i 1BV, jeśli dobrze pamiętam to gdzieś czytałem, że Monroe idzie na pierwszy montaż :eusathink:

Ile drożej wychodzi zestaw wahaczy do 1BV??

Jeśli chcesz mieć lepszy komfort to opcja nr.2 będzie dla Ciebie najlepsza, ale tak jak pisałem wcześniej ja znaczącej różnicy nie widzę między zawieszeniem 1BE a 1BV.

Opublikowano

wiesz co, zestaw Lema normalnie jest za ok 2000zł , na alledrogo można czasami trafić taniej... ale to lekka niewiadoma...

a Lem pod 1BV jest za 2500zł ;/

te monroe to pewne ze szły na 1 montaż ?

a co z np sachsem chyba to lepsza firma? widziałem gdzieś w katalogu że niby są numeracje pod niby zawieszenie sportowe... o skróconym skoku np 312 784 tył i chyba 558 297 prz.

albo np KYB

kyb341845 przód.

kyb341814 tył.

tylko chyba jest problem z dostępnością tych gratów bo wszędzie na zamówienie no i nie wiadomo jak traktować takie amorki , tzn dliżej im do 1bv czy 1be ? a może po coś po środku.....

mam zamiar jeszcze sporo pośmigać tym autem i mam spory dylemat co mam wybrać aby było dobrze i chociaż trochę bardziej komfortowo niż na moim wyje****m 1BV :facepalm:

oczywiście o zawieszeniu 1BA nie ma mowy bo to dramatycznie wygląda:decayed:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...