Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż tempomatu A4 B5


krzyniek

Rekomendowane odpowiedzi

juz kupiłem. dorwałem na alledrogo za 100zł. z A4 2,5tdi o numerze 4D0 953 513 P

nie wiem jak ja to zrobiłem gdzie klikłem ale dorwałem - INSTALACJA TEMPOMATU na przykładzie: AUDI A4 1.9 TDI (AFN) 1998r.ECU z podwójną kostką 80-PIN (BOSCH 0 281 001 721) WYKONALI: HOŁEK ,LEKKIR - www.a4-klub.pl - to chyba chłopy od nas... :confused4:

jest to spakowany plik wiec jak ktoś będzie chciał to odzywac sie i podesle.

chyba ze mamy tu jakiegoś magika kompiuterowego to może wrzucić bezpośrednio na 4um - kto będzie chciał klika i ściąga...

[br]Dopisany: 24 Czerwiec 2011, 08:45_________________________________________________tempomat zainstalowany bez problemu ,zakodowany fafa jak nalezy. instrukcja o której pisałem jest poprostu rewelacyjna... nie znam sie na elektyce ale sam zamontowałem tyle tylko ze koleżka VAG'iem mi go uaktywnił. koszt jaki poniosłem - to 120zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

3x sprawdzałem u siebie podłączenie tempomatu i nadal nie trybi. Podłączyłem go zgodnie z podpowiedziami dla 1z. Jedynie w VAG pokazuje 1 podczas wciskania reset, na pozostałe funkcje nie reaguje. Przeczyściłem styki i sprawdziłem miernikiem, manetka działa.

Czy jest jakaś różnica w manetce z opisem angielskim od niemieckiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

3x sprawdzałem u siebie podłączenie tempomatu i nadal nie trybi. Podłączyłem go zgodnie z podpowiedziami dla 1z. Jedynie w VAG pokazuje 1 podczas wciskania reset, na pozostałe funkcje nie reaguje. Przeczyściłem styki i sprawdziłem miernikiem, manetka działa.

Czy jest jakaś różnica w manetce z opisem angielskim od niemieckiego?

A masz jakieś błędy na VAG'u?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

błędów w VAG zero, jeszcze myślę, że może kable w kostce manetki mogą być pozamieniane. Ma ktoś może zdjęcie, albo opis kolorów jakie kable powinny być przy odpowiednich pinach manetki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc nie przeczytałem całego wątku także nie bijcie jeśli taka informacja już padła. Na tych stronach, które doczytałem był jakiś problem z AFN i brakiem białej kostki. W moim po I lifcie takowa kostka się znajduje i opis zamieszczony przez krzyniek jest jak najbardziej skuteczny. Dzięki krzyniek. Kupiłem manetkę od A8 z 98 i pasowała idealnie. Zamówiłem kostkę w ASO - 17zł i wiązkę - 8zł. Kostka pasowała, ale pod dumnie brzmiącą nazwą "wiązka" krył się jeden przewód długości ok. 20cm z dwoma okrągłymi konektorami. Lekko się wpieniłem i ze szrotu wytargałem kawałki instalacji z odpowiednimi zakończeniami. Swoją drogą po lekkim rozgięciu pasują wtyczki od zasilaczy komputerowych do podłączenia dysków.

To tyle co chciałem powiedzieć.

Dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

błędów w VAG zero, jeszcze myślę, że może kable w kostce manetki mogą być pozamieniane. Ma ktoś może zdjęcie, albo opis kolorów jakie kable powinny być przy odpowiednich pinach manetki

przecież masz w tym temacie musisz się wpiąć bezpośrednio w kompa

Kolory przewodów ECU manetka

Zolto czarny 67pin do 4,6

czerwony z siwym paskiem 59pin do 5

niebieski 35pin do 2

czerwony z zotym paskiem 36pin do 3

czarny 39pin do 1

Ja podłączyłem tak, aktywowałem VAGiem i wszystko było ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja podłaczałem sie u siebie pod żółta , brazowa i czarna kostke. bieła jest do silnika PD AJM. wiec troche to podłaczenie w starych sieczkarniach jest inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biała kostka nie tylko jest do AJM PD ja u siebie też ją miałem i do niej sie wpiołem. A co do uwag to jeżeli ktoś bedzie montował tempomat w polifcie to ja zakupiłem manetki od A8 i pasowała idealnie nawet dróga manetka była z fisem niby do sedana ale przystosowana fabrycznie pod AVANTA wystarczyło usuć mały kawałek plastiku i gotowe. Zaznacze że komplet manetek do A8(fis+tempomat 99zł numer 4DO 953 513 P) i można je dużo taniej kupić niż do A4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do uwag to jeżeli ktoś bedzie montował tempomat w polifcie to ja zakupiłem manetki od A8 i pasowała idealnie nawet dróga manetka była z fisem niby do sedana ale przystosowana fabrycznie pod AVANTA wystarczyło usuć mały kawałek plastiku i gotowe.

W ten sposób przerobiłem dwie manetki od sedana na avanta ; jedna była od A8 a druga od A4. Wydaje mi się, że każda manetka od sedana ma odpowiednie styki do obsługi tylnej wycieraczki a użycie tego blokuje jedynie wspomniany kawałek plastiku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biała kostka nie tylko jest do AJM PD ja u siebie też ją miałem i do niej sie wpiąłem.

dokładnie tak, z tego co mi wiadomo to biała kostka jest w modelach 99-01` bez względu na model silnika :wink4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pacjent AKN po przekładce z tipa na manuala, założyłem tempomat niby działa ale nie działa. Wchodzę w bloki żeby sprawdzić poprawność działania i wogóle nie wyskakują takie cyfry jak trzeba, pewnie to wina że brakuje czujnika pedała sprzęgła i może to jakoś tam inaczej jest rozwiązane. Da się to jakoś ogarnąć czy tylko się narobiłem bez sensu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krycha GRA rozłącza się w wyniku naciśnięcia pedału hamulca lub sprzęgła - jeśli takowego czujnika na sprzęgle nie masz to po wciśnięciu pedału sprzęgła silnik traci opór, prędkość spada co komuter interpretuje jako konieczność dodania gazu i teoretycznie obroty powinno wywalać wysoko czy też na max.[br]Dopisany: 21 Lipiec 2011, 21:45_________________________________________________Tak mi wpadło ... sprawdz w grupie silnika kanał 006

///dla A4 B5////

Poz 1) Current road speed [km/h]

Poz 2) Pedal monitoring

X X 1 Brake light switch F

X 1 X Brake pedal switch F47

1 X X Clutch pedal switch F36

Poz 3) CCS switch settings

X X X X X 1 CCS on

X X X X 1 X CCS off with store

X X X 1 X X Reduce speed

X X 1 X X X Resume/increase speed

X 1 X X X X Brake pedal pressed

1 X X X X X Clutch pedal pressed

Poz 4) CCS status

0 Control unit with CCS function

1 CCS off

2 Increase

4 Reduce

8 Resume

16 Brake pressed

32 Hold speed

64 Ignore

128 Ignore

255 Control unit without CCS function

///dla A4 B6///

poz 1) Current road speed [km/h]

poz 2) Pedal monitoring:

- - - - 1 X X X CCS/TCS enabled

- - - - X 1 X X Clutch pedal switch F36

- - - - X X 1 X Brake pedal switch F47

- - - - X X X 1 Brake light switch F

Poz 3) Stored target speed [km/h]

Poz 4) CCS switch settings

1 X X X X X - X Main switch over wire

X 1 X X X X - X Touch off

X X 1 X X X - X Touch delay

X X X 1 X X - X Touch increase

X X X X 1 X - X Touch set

X X X X X 1 - X Touch resume

X X X X X X X X Bit not assigned

X X X X X X - 1 Main switch over CAN bus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w końcu po wielu próbach udało się uruchomić tempomat :> bajer super pomocny

20 x liczyłem nr pinów komputerze i nic

dopiero zdjęcia dropsone pomogły

dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie zamontowalem tempomat zgodnie z instrukcja wszystko jest ok ale mam maly problem bo on dziala kiedy chce sprawdzalem czujniki sprzegla i hamulca i sa dobre chyba nie mam styku na przelaczniku ein i auf... Bo jak sie wylaczy to jak chwilke "popstrykam" to zalapie A teraz moje pytanie czy moge psiknac jakis kontakt zeby to przeczyscic czy ktos ma jakies inne pomysly ?? z gory dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego mi tempomat tez nie łapie natychmiastowo jak chce go włączyć to musze chwilke przytrzymać (tz. ok sekundy) jakbym tylko "pstyknął" to nie załapie. musze chwilke przytrzymać. Myśle że nasze sterowniki nie są takie dokładne jak w nowszych samochodach i poprostu tak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Szukam odpowiedzi i nie mogę znaleźć. Mam audi a4 b5 1.8 benzyna 125 KM , mam manetkę do tempomatu w garażu :P . Przepustnica jak widać jest na linkę, Jakie części potrzebuję do założenia tempomatu? i jaki jest koszt ew tych części

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Po przeczytaniu tego wątku też zachciało mi się mieć tempomat. tym bardziej że szukając auta szukałem pod tym kątem, ale niestety nic nie znalazłem.

Prosiłbym jedynie w tym temacie o podpowiedź co do tego jaką manetkę mam kupić.

moje auto to a4 avant 1.9 tdi (115km) z 2000 roku. (B5)

Widziałem że można kupić od a6 a nawet a8 ale niestety jeszcze nie bardzo jestem w temacie części do audi, które do których pasują itp. Czy mógłby ktoś przykładowy link do konkretnej manetki którą powinienem kupić ?? abym miał chociaż jakiś podgląd czego szukać w jakiejś dobrej cenie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam pytanko dlugo szukalem i manetki i nadal jestem w kropce ktora podejdzie do mojej oooo

wiec tu moje pytanie prosze o rade czy ta manetka ktora oferuje kolega ( spanky ) podejdzie do mojego autka ??

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=223388.0;topicseen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to moze i ja sie podepnę - jeśli do kolegi soprano nie podejdzie to może u mnie ? moja jest po lifcie (chyba pierwszym)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...