Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BLB] Skrzywiona świeca żarowa, auto kupione z uszkodzonym silnikiem


bksjb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Ostatnimi czasy wszedlem w posiadanie auta jak w tytule, z uszkodzonym silnikiem (wszedl w tryb awaryjny) i ma zdjetą pokrywe zaworow i wykrecone swiece zarowe, jedna z nich ma skrzywiona koncowke (widac na zdjeciu). Czy zdazaly sie juz wczesniej takie przypadki? wg relacji poprzedniego wlasciciela przed rozebraniem auto normalnie pracowalo tylko bylo w trybie awaryjnym, wiec tzw "przemielenie" silnika raczej nie wchodzi w gre. od czego zacząć diagnoze? nie chce od razu zrywac czapy, moze byly juz podobne przypadki?

pozdrawiam

http://pliczek.eu/view.php?filename=656Obraz_023.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może jakaś elektryczna awaria i ją przegrzało .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej mechaniczny problem. zeby swieca sie tak zdeformowala, musialaby rozgrzana do 1000C zostac wsadzona do zimnej cieczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie widac na czubie zarnika zeby dostala strzala, jest okragla! moze taka miala wade fabryczna i taka zostala zamontowana w fabryce i jest w pelni sprawna..!? mam wrazenie jak bym chcial sie sam na sile oszukac, ze nie jest zle... ;):P w sobote pierwsze zabiegi..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a pasek rozrzadu caly?

zdemontowalbym PD, byc moze wyglada ktorys podobnie jak swieca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtryskiwqcze sa wszystkie nowe, komputer byl wysylany do serwisu i sprawdzany - wszystko ok!

---------- Post added at 00:42 ---------- Previous post was at 00:42 ----------

pasek caly, z zewnattz nie widac zadnuch uszkodzen!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tyczy się to BLB, dokładnie wszystkie śruby 20NM zaczynając od środka, a póżniej te wyszczególnione jeszcze o +90 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ostatnio kupowałem świece w sklepie to znajomy sprzedawca zagadnął mnie że był na szkoleniu NGK i był temat za mocnego dokręcania świec żarowych. Zauważ że gwint na świecy nie ma żadnego ogranicznika, świeca jest zakończona lekkim stożkiem i to na nim powinna się oprzeć, lecz bardzo ponoć łatwo przekręcić świecę w ten sposób że elektroda oprze się o element głowicy i właśnie się skrzywi (do tego nie będzie grzała w pełni bo odda ciepło na ściankę głowicy). Tak mi gość tłumaczył że ważne jest aby dynamometrem to dokręcać. Jeśli popatrzymy na to z boku to jakaś logika w tym jest :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokrecanie swiec zarowych odpowiednim momentem, jest oczywiste jak koniecnzosc oddychania...

przykrecenie swiecy aby ulegla takiej deformacji jest niemozliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokrecanie swiec zarowych odpowiednim momentem, jest oczywiste jak koniecnzosc oddychania...

przykrecenie swiecy aby ulegla takiej deformacji jest niemozliwe.

niemożliwa to jest wada fabryczna takiej świecy :whistling: dla Ciebie, dla mnie i wielu ludzi jest koniecznością użycia dynamometru przy dokręcaniu świecy ale jest tylu magików że wszystko jest możliwe... to co opisałem to przykład podany przez producenta świecy....:thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ta zagięta świeca nie jest czasami dłuższa od tej dobrej?? Tak jakoś ze zdjęcia by wychodziło, że jest dłuższa:eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem, ale sądziłem, żę gdyby tak było bksjb by to zauważył i napisał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie, nie zwrocilem na to uwagi... jutro to sprawdze bo zdjecie moze wprowadzac w blad.

dzisiaj pierwsze ruchy zostaly wykonane. walek dokrecony, silnik sie obraca, nie dochodza zadne dziwne odglosy, wiec mozna by wnioskowac, ze fiycznie jest ok. po zczytaniu bledow pokazalo blad swiec zarowych, czujnik polozenia walka i czujnik cisnienia doladowania. po skasowaniu bledow i probie zakrecenia silnikiem pojawily sie tylko swiece, poniewaz sa odlaczone. mechanik mowil, ze najprawdopodobniej turbo przeladowuje i temu silnik przechodzi w tryb awaryjny. czy to moze miec zwiazek z wymiana wtryskiwaczy przez poprzedniego wlasciciela (zla diagnoza problemu)?

---------- Post added at 23:09 ---------- Previous post was at 23:08 ----------

tyle co zdarzylismy dzisiaj zdzialac po pracy :)

---------- Post added 14-03-2012 at 00:28 ---------- Previous post was 13-03-2012 at 23:09 ----------

panowie potrzebuje momenty dokrecania wtryskiwaczy :) z gory dziekuje!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...