tomcio1600 Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Ile ma przejechane? NIE patrz na blat!!! 250 tys ? To juz ma 1/2 zycia za soba (oby tylko tyle) Śmieszą mnie wypowiedzi ludzi którzy twierdzą, że 13 letnie auto ma 160kkm przebiegu. :polew: To ile poprzedni wlasciciel nim jezdził? Do kościoła i spowrotem? :polew: 250kkm to tak jak mówi Sigut minumum. Wszystko juz zostało powiedziane: skoro twierdzisz, że auto ma 160kkm przebigu to lej tylko i wylacznie syntetyk - silnik jest kwiecie swojego życia. Ale jak widze, pomimo swoich zapewnien o przebiegu masz jakies watpliwosci ze cos Ci sie rozszczelni albo rozleci. Skoro sadzisz ze ma wiecej to pisz od razu i lej polsyntetyk i bedzie gitara. Ludzie, po co oszukujecie samych siebie? heh.. nikt nikogo nie oszukuje, tym bardziej samego siebie... przebieg jest oryginalny, nic nie bylo krecone. Wiem jakie numery robie sie z przebiegami jednak ten jest pewny w 100%. Tego czego nie jestem pewien to tego jaki olej sie w nim znajduje dlatego czekam na opinie. Wiem ze w góre tj. z półsyntetyka na pełen sie nie zmienia... bo moze wymyc powstale osady (jezeli wogole sa-bo tego nie twierdze).
marewel Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Jak jestes pewny to lej syntetyk bo przy takim przebiegu nie zaszkodzi napewno silnikowi nawet gdy wczesniej jezdzone bylo na polsntetycznym. Polsyntetyk jest gestszy ale tylko w niskiej temp.w wysokiej jest tak samo rzadki.
Bol3k Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Ja sie podlacze... jezdze na 15W40, pewny przebieg 313kkm i raczej wyciekow brak znajomy mowil ze jak chce zalac 10W40 to bym musial caly silnik czyscic... prawda czy nie??
tomcio1600 Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2008 znajomy mowil ze jak chce zalac 10W40 to bym musial caly silnik czyscic... prawda czy nie?? w Twoim przypadku raczej tak... 15w40 to mineralny... a po nim juz balbym sie przechodzic na olej klasy wyzszej :/ Jesli bys nie wymyl silnika to półsyntetyk by to zrobil i przy okazji mogl pozatykac kanaliki nagarem
Bol3k Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Hmmm.. czyli rozumiem ze mam podjechac na BP, zdjac pokrywe zaworow, przejechac Karcherem, przykrecic pokrywe, zalac olejem i odjechac?? czy moze lepiej pojechac do jakiegos mechanika ktory to zrobi bardziej profi?? ;> hehe
Musashi Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Hmmm.. czyli rozumiem ze mam podjechac na BP, zdjac pokrywe zaworow, przejechac Karcherem, przykrecic pokrywe, zalac olejem i odjechac?? czy moze lepiej pojechac do jakiegos mechanika ktory to zrobi bardziej profi?? ;> hehe kaercherem to przedni pomysl :laghing2: co to za pomysly, ze syntetyk jest rzadszy. ma mniejsza lepkosc w niskich temperaturach co skutkuje doskonalym smarowaniem w kazdych warunkach. naotmiast w temperaturze roboczej jego lepkosc jest wlasciwa. kto z was badal gestosc goracego oleju palcem czy jezykiem? jedynym argumentem aby uzywac polsyntetyka jest duze zuzycie silnika i zwiazane z tym duze zuzucie oleju. jednak, duze zuzycie oleju w 80% przypadkow to wina zestarzalych uszczelnien prowadnic zaworow. co mozna i warto naprawic. bardzo prosze aby nie wywazac otwartych drzwi. napisane juz zostalo mozna spokojnie lac sysntetyk. dla silnika napewno lepiej. kwestia ile chcecie wydawac kasy na olej.
Sigut Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Cytuje "bardzo prosze aby nie wywazac otwartych drzwi. napisane juz zostalo mozna spokojnie lac sysntetyk. dla silnika napewno lepiej. kwestia ile chcecie wydawac kasy na olej." A oto przyklad zamiany mianerala na polsyntetyk, to samo bedzie przy zamianie polsyntetyka na pelny syntetyk http://www.a4-klub.pl/smf/b5_aeb_skad_wycieka_olej-t30481.0.html życze szerokiej drogi
marewel Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Opublikowano 21 Kwietnia 2008 A oto przyklad zamiany mianerala na polsyntetyk, to samo bedzie przy zamianie polsyntetyka na pelny syntetyk http://www.a4-klub.pl/smf/b5_aeb_skad_wycieka_olej-t30481.0.html życze szerokiej drogi To ty tak twierdzisz a nie jest to potwierdzine.
Ronin Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Wszelkie niejasności w sprawie oleju powinno wyjaśnić załączone zdjęcie z książki obsługi Audi. Zakreśliłem na czerwono tekst, który jasno określa skutki stosowania olejów syntetycznych do samochodów Audi sprzed 2000 roku. Tam jest odstępstwo od tej zasady, jeżeli chodzi o silniki duże i turbo - ale prosze doczytać samemu. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6cae57b603248918.html I wcale to nie oznacza, że w ramach serwisu nie należy myć klawiatury i miski olejowej po dużym przebiegu. To jest czynność wydłużająca życie silnika, tylko czy ten serwis jest wykonywany? Chyba niezbyt często i czasami wszystkie czynnośći serwisowe kosztują więcej niż samochód z mniejszym przebiegiem i nie wymagającym takich zabiegów serwisowych.
Sigut Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Jezeli producent zaleca polsyntetyk to takim olejem zalewa silnik, a zamiana na full syntetyk nie poprawi kultury pracy silnika, ani nie doda mu mocy.
Musashi Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Opublikowano 22 Kwietnia 2008 to nie jest serwisowka tylko ksiazka obslugi dla amatorow. i nie ma ani slowa o niestosowaniu olejow syntetycznych tylko olejow LongLife. odnosnie norm ktore sa powolane w owej ksiazce mamy powolane 502.00, 501.01, 500.00 pzykladowy link do oleju motul syntetycznego podkreslam http://www.motul.de/i/prd/prod_auto/spe_505.htm http://www.motul.de/i/prd/prod_auto/spe_507.htm http://www.motul.de/i/prd/prod_auto/8100_etech.htm http://www.motul.de/i/prd/prod_auto/8100_x_cess.htm http://www.motul.de/i/prd/prod_auto/8100_x_clean.htm http://www.motul.de/i/prd/prod_auto/spec_mb_229_5.htm kazdy z tych olejow spelnia norme z tabelki 502.00, jednoczesnie tabelka przeczy sama sobie. pozniewaz zaznaczyli ze oleje z norma 502.00 nadaja sie do silnikow starszych niz 1999. jednosczsnie nie nalezy uzywac olejow long life, a czesc powyzszych olejow odpowiada rowniez normom LL. wiec? jak to jest z ta wyrocznia?
Ronin Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Ja myśle, że zbytnie kombinowanie to nie jest dobry sposób na rozwiązywanie prostych problemów. Co oczywiście nie oznacza, że po olejach mniej nowoczesnych - semisyntetycznych nie mamy dodatkowego serwisu. Taki jest po prostu urok samochodów z tamtych lat. Ja osobiście stosuje następującą zasadę: używam oleju przeznaczonego do danego typu silnika i dodaje uszlachetniacze zmniejszające tarcie. Olej wymieniam co 10 000 kilometrów, nie dłużej. Jeżeli dana partia oleju wykazuje zurzycie wcześniejsze to nie czekam i wymiana może nastąpić wcześniej. Co jakiś okres czasu dodaje środki czyszczące, także tłoki i zawory są czyste - ostatnio kupiłem taką nową formułę czyszczącą do benzyny pod nazwą handlową SLICK, efekt jest zdecydowany na trójce samochód ucieka spod tyłka, no ale turbo to nie bedzie. Ja tam nic sprzecznego w tej tabelce się nie dopatrzyłem, dla mnie wszystko jest bardzo przejrzyste.
BartekT81 Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Stary po pierwsze olej 10W40 to już jest półsyntetyk:).Po drugie tez mam silnik ADR z 1996 roku, zasilany LPG i niedawno mialem ten sam dylemat jaki olej wlać. Po namyśle i poradzie u sprawdzonego i bardzo wiarygodnego mechanika zalałem Mobil1 10W40 superS.Na chwile obecną jestem z tej decyzji bardzo zadowolony i wogóle nie żałuje.Silnik śmiga tak jak trzeba, nie bierze oleju (bo trudno nazwac braniem oleju dolanie 0,5 litra czy nawet 1 litra między wymianami), wszystko naprawde działa bez zarzutów. Podobnie jak jeden z kolegów wcześniej się wypowiadających, uważam że pełne syntetyki można stosować do nowych samochodów a nie 12-13 letnich.Wierz mi - zalej półsyntetyka i bedzie :th:
kaczmar13 Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Opublikowano 23 Kwietnia 2008 a może poprostu zamiast kombinować i zastanawać się co zrobić...to poprostu zalać olej taki jak zaleca się do tego silnika....czyli 10W40, a apropo opini że olej mineralny powoduje takie szkody w silniku to co niektórzy mocno przesadzają. Ja w poprzednim aucie jeździłem na 15w40 przez 3 lata, w tym czasie zrobiłem 140 000 km i silnik w środku był czyściutki. Jedna tylko ważna kwestia to taka żeby olej zmieniać co 10-12 tysięcy km i stosować dobre filtry. No i oczywiście lać dobry olej a nie.....oby taniej. Osobiście polecam trzy marki oleju, Mobil, Motul i Liqui Moli z dwusiarczkiem molibdenu,
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się