Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Rożnica między 2.4 a 2.6


tomcioskinny

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem zainteresowany kupnem Audi A4 B5 sedan z lat 97-99 z silnikiem 2.4 lub 2.6 w manualu. Moje pytanie czy jest jakas duża zasadnicza różnica między tymi dwoma silnikami, jak z osiągami i spalaniem i oczywiście eksploatacją. Co lepiej wybrać. Czekma na odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.6 to stara konstrukcja, będzie więcej palił, ale dużo lepsza bezawaryjnosc.

2.4 jest mocniejszy, dużo nowszy motor, ale niestety nie był specjalnie udany i jest dużo bardziej zawodny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ja koledzy pisali wyżej. 2.8[AAH] i 2.6[ABC] to bliźniacze konstrukcje. W 2.6 są plastikowe kolektory co nieco podnosi koszt zakładania LPG. W 2.8 masz przy 4100rpm skracanie dolotu przez co masz dodatkowy power :). 2.6 ma 150kucy a 2.8 ma 174kuce, przy czym spalanie przy obu jest niemal takie samo. Z czasem pojawiły się nowsze konstrukcje. 2.6 został zastąpiony przez 2.4[AGA] ma on 5 zaworów na cylinder czyli 30V i 160pare koni. Jednostka fajna, polecam, choć 2.8 30V [ACK] 193konie pali troszeczkę więcej (tyle samo a nawet w mieście mniej co AAH) a frajda jest najlepsza z całej gamy wolnossących silników widlastych-6tek audi. Z tego co wiem ABC został zastąpiony przez AGA w jakimś konkreetnym tam roczniku, więc być może w danym roczniku nie będziesz mieć wyboru co do tych 2 jednostek. AAH i ACK były produkowane równolegle i tutaj można się zastanawiać.

Reasumując dość subiektywnie to wg mnie V6 to dobry wybór, pod warunkiem, że akceptujemy wyższe spalanie i troszkę wyższy koszt napraw/serwisu. Z tych wszystkich V6 jedynie ABC czyli 2.6 12V 150PS nie za bardzo mi podchodzi, gdyż to samo dostajemy w najsłabszej wersji 1.8T R4. No ale V6, to V6 :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.6 to zabytek, 2.4 to dosyc nowoczesna konstrukcja.

Zapomniałem dodać ze 2.6 jest mulasty,swoim 1.8T spokojnie go objadę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

noto powiedziales co wiedziales brawo znajomości jednostek silnikowych, te silniki wbrew pozorom mają wiecej wspólnego niż się różnią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

moze 2.6 to jest zabytek ale jezeli pilnujesz oleju i wody w chlodnicy to jest to silnik nie do zajechania. Nie jest to moze mocna jednostka ale daje rade i do tego ten dzwiek v6 i do tego malo awaryjna, a pali tyle ile musi.

A co do 1.8T to kolega ma passata b5 z tym motorem i moze na starcie widac na chwile jego przewage ale pozniej to v6 jest gora - bynajmniej w moim wypadku ( i kolegi )

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jeszcze pytanie w czym to ma jeżdzić. W A3 nawet nie montowali 2.6. W A4 można by dyskutować, w A6 jest już przewaga 2.6 , a w A6 avant quattro, w zasadzie wybór 1.8T byłby bezsensowny. 2.6 i 1.8T mają ze sobą wspólną tylko moc. 150PS, nic poza tym. To kompletnie inne jednostki. Chyba nawet dyskusja która z nich lepsza nie ma większego sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze że każda dyskusja na temat V6 kończy sie tak samo "bierz 1.8T" lub "ja swoim 1.8T spokojnie go objade",ale nie każdy kupuje auto po to żeby kogoś objerzdzać lub ścigać sie ze świateł.Silniki 2.4 .2.6 i 2.8 nie służą do ściganek tylko do wmiare sprawnego poruszania sie korzystając ze sporego momentu obrotowego.Porównywanie tych silników o tak różnej konstrukcj jest conajmniej dziwne.Silnik 1.8T jest bardzo dobrą konstrukcją ,wydajną bardzo nowoczesną (w porównaniu do ABC) i rozwojową ale nie każdy kupując auto myśli o przerobkach i zwiekszaniu mocy.Skoro kolega napisał ze nosi sie z zamiarem kupna v-ki to znaczy ze sie zdecydował i swoimi opiniami pomóżmy wybrac mu tą najbardziej odpowiednią,więć trzymajmy sie tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie 2.6 nie jest zly, sam jestem posiadaczem i nie narzekam na ten silnik. Moze czasem chcialbym wiecej mocy ale 2.8 tego by mi nie dalo co bym chcial, do jazdy te 150 koni wystarcza w zupelnosci. No i ten dzwiek v-ki rekompensuje spalanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jesli miałbym sie przesiadac to tylko dalej na v-ke i na 2,8 30v:) a co dospalania zależy od stylu jazdy od na trasie 7,5 do 8.2 w miescie prawie nie uzywam auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...