przemciotorun Opublikowano 23 Marca 2012 Opublikowano 23 Marca 2012 dropsone a jak zmierzyć ile pompuje turbo? można to z vag'a odczytać ? vagiem, ja mam jeszcze dodatkowo wskaznik doladowania w kratce sierodkowej..
tomiqu Opublikowano 23 Marca 2012 Autor Opublikowano 23 Marca 2012 A vagiem z której grupy można to odczytać?
janusz_stg Opublikowano 23 Marca 2012 Opublikowano 23 Marca 2012 Kolego tomigu zmień auto na mocniejszy model bo 1z to dla niewymagających jest. Tam są fabryczne ustawienia które gwarantują określoną żywotność tej nieszczęsnej turbiny . A tobie wciąż mało więc poprawisz fabrykę zajeździsz zabawkę i się pozbędziesz. Żal mi nabywcy .... "lepsze jest wrogiem dobrego"
tomiqu Opublikowano 23 Marca 2012 Autor Opublikowano 23 Marca 2012 Kolego janusz_stg ta "nieszczęsna " turbina z 1Z jest śmiem twierdzić ( i nie tylko ja) najtrwalszą turbiną z calej gamy TDI...z resztą podobnie jak sam motor. Jak nie wierzysz to popytaj mechaników i użytkowników, którzy nierzadko zrobili już po 600-700 tys i dalej jeżdżą autami z tym motorem. Moja turbo ma prawie 300 kkkm ( licznikowych) i nie daje żadnych powodów do narzekań. Poza tym to moje auto i mam prawo z nim robić co mi się podoba dropsone wiem, że z 11-ej ale tam te watości się zmieniają wraz ze zmianą obrotów...
przemciotorun Opublikowano 23 Marca 2012 Opublikowano 23 Marca 2012 no przeciez jest to oczywiste ze sie zmieniaja, zaloguj grupe i porownaj cisnienie jakie powinno byc i jakie jest... specified/actual czy jakos tak
tomiqu Opublikowano 23 Marca 2012 Autor Opublikowano 23 Marca 2012 ok ale gdzie jest jednoznacznie napisane, że turbo dmucha 0,85 czy 1 bar??? do tego ,że ciśnienie się zmienia do już dawno doszedlem.
przemciotorun Opublikowano 23 Marca 2012 Opublikowano 23 Marca 2012 np, 1850 to 1,85 wszystko powyzej 1 to to co pompuje turbo czyli w tym przypadku 0,85
vauxhall95 Opublikowano 23 Marca 2012 Opublikowano 23 Marca 2012 w 1Z przy wtryskach afn 2080 wystarcza
janusz_stg Opublikowano 23 Marca 2012 Opublikowano 23 Marca 2012 O tym ,że to trwała jednostka jest to wiedzą chyba wszyscy. Takim traktorem też jeżdżę i liczę na długą żywotność .Dlatego i Tobie życzę aby jak najdłużej służyła. Obawiam się jednak ,że jest ci trochę za słaby stąd Twoja chęć podniesienie sprawności. Sam staram się nie modyfikować mojego auta uznajac przy tym ,że stan fabryczny jest dla niego najzdrowszy. Ale każdy ma prawo do sprawiania sobie małych radości w dowolny sposób. Z tąd mój post czy nie lepiej zmienić na mocniejszy model fabryczny . Wszelkie "wzmocnienia" dają efekt bardzo połowiczny . Rośnie moc i Nm ale nie prędkość maksymalna. Tą ostatnią ogranicza skrzynia biegów i prędkość obrotowa silnika. Ropa ma to do siebie ,że daje dużą moc w czasie spalania ale spala sie "długo" - tym samym w praktyce nie da się zwiększyć ilości obrotowej silnika. Wszelkie wzmocnienia przekładaja się raczej na przyspiszenia i rosną Nm.Aby to wszystko prawidłowo wykorzystać należało by również zmienić sprzęgło i być może przeguby. O hamowaniu w tym momencie nie mówimy a tez należałoby się nad tym zastanowić. To tyle powodzenia !
tomiqu Opublikowano 24 Marca 2012 Autor Opublikowano 24 Marca 2012 Kolego janusz _stg prędkośc maksymalna absolutnie mnie nie interesuje bo nigdy ( a auto mam już 4 lata ) jej nie sprawdzałem...tylko i wyłącznie chodzi mi o kopytne auto w zakresie prędkości 0-140 km/h bo więcej praktycznie nie jeżdżę. A jeśli chodzi o Twoją sugestę na zmianę na model mocniejszy to odpowiem Ci , że zeciora można podkręcić niewielkim kosztem ( wtryski afn + program ) do 120Km i tyle mi wystrarczy póki co....a jak będę chciał mieć więcej to zmienię na inny model.
vauxhall95 Opublikowano 24 Marca 2012 Opublikowano 24 Marca 2012 Sharan AHU+wtryski AFN+program.Jezdzil calkiem przyjemnie a i pojechal 190 bez problemu(tylko skrzynia krotka juz bylo chyba na czerwonym polu)
aju Opublikowano 24 Marca 2012 Opublikowano 24 Marca 2012 dropsone wiem, że z 11-ej ale tam te watości się zmieniają wraz ze zmianą obrotów...
wydra Opublikowano 24 Marca 2012 Opublikowano 24 Marca 2012 cisnienie doładowania ma się zmieniać wraz ze wzrostem obrotów a prędkość max ogranicza nie tylko przełożenie skrzyni ale MOC auta, rzadko które auto jest w stanie "zamknąć szafe" przez to ze mocy mało
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się