audiKSP Opublikowano 21 Marca 2012 Opublikowano 21 Marca 2012 Zmieniłem teraz koła na lato i niestety pojawiły się delikatne (aczkolwiek wnerwiające) drgania na kierownicy. Na 100% to przez opony bo są już kiepskie ale niestety na ten sezon nie mogę sobie pozwolić na nowe i postanowiłem go przejeździć na tych paździochach. Moje pytanie brzmi czy jak będę jeździł z takimi lekkimi drganiami przez cały sezon letni to może to mieć negatywny wpływ na zużycie innych części zawieszenia?
domjenick Opublikowano 21 Marca 2012 Opublikowano 21 Marca 2012 spróbuj zamienić przód na tył- może będą mniejsze drgania i wyważ je, co do zużycia innych elementów-jakis wpływ to będzie miało-zależy od stanu, w jakim już są
elmartinez Opublikowano 21 Marca 2012 Opublikowano 21 Marca 2012 Dokładnie tak jak pisze domjenick najpierw wyważ a potem spróbuj zamienić tył z przodem. Co do zużycia elementów to zależy jak mocne są to drgania. Jeśli delikatne to wydaje mi się, że nie powinno mieć to "gigantycznego" wpływu na zawieszenie.
pastaldo Opublikowano 21 Marca 2012 Opublikowano 21 Marca 2012 Jeśli będzie mocno biło to po pół sezonu mogą się zrobic luzy na końcówkach drążka kierowniczego. Poza tym tak jak koledzy radza przetasuj koła przód tył może pomorze
audiKSP Opublikowano 21 Marca 2012 Autor Opublikowano 21 Marca 2012 Koła były wyważane przed założeniem (przynajmniej tak powiedział wulkanizator bo zostawiłem mu je). Może faktycznie zamienię przód na tył tylko że przód jeszcze mam względnie dobry jeśli chodzi o bieżnik natomiast tył jest "do d...py".
elmartinez Opublikowano 21 Marca 2012 Opublikowano 21 Marca 2012 Powiedz mi jeszcze bo rozumiem, że jesteś pewny że to są opony a nie felgi? Drgania występują cały czas czy np. wzmagają się przy hamowaniu?
pastaldo Opublikowano 21 Marca 2012 Opublikowano 21 Marca 2012 Albo jak nie masz na komplet to zainwestuj w 2 szt na przód zawsze to i bez problemów i bezpieczniej. Narazie zamień koła i będziesz wiedział czy na 100% opony. A co do wulkanizatora to mam jedna zasadę, jadę i przy mnie przekłada i wyważa koła i oczywiście ma obowiązek Ci pokazać na maszynie że jest wyważona poprawnie. Wtedy masz pewność że nie odwalił fuszery. Bo może byc tak że maszynka pokazała mu że tylko w jednym miejscu brak powiedzmy 10g to olał sprawe a przy większej prędkości te 10g potrafi juz wprowadzac w drgania.
audiKSP Opublikowano 21 Marca 2012 Autor Opublikowano 21 Marca 2012 dokładnie pastaldo, też zawsze stosuję taką zasadę tylko wtedy wyjątkowo nie mogłem się do niej zastosować bo nie miałem czasu (teraz żałuję). elmartinez, drgania występują tylko w momencie gdy jadę powyżej powiedzmy... 80-90km/h a najbardziej odczuwalne jeśli jadę 120km/h. Spróbuję w weekend zamienić koła i zobaczymy jak będzie, a jak się wkur...ię to wykrzesam jakoś ten 1200zł i kupię nowe opony choć nie będzie łatwo Albo najlepiej to podjadę do tego wulkanizatora i powiem mu że mam drgania i żeby jeszcze raz mi je wyważył. Dzięki za zainteresowanie i w weekend zapodam info czy pomogło.
domjenick Opublikowano 21 Marca 2012 Opublikowano 21 Marca 2012 a co z kołami? jesteś pewny ,że nigdy nie były zaplątane w uderzenie w krawężnik, lub dziurkę? jak wielkie koło?
audiKSP Opublikowano 22 Marca 2012 Autor Opublikowano 22 Marca 2012 koła mam 16'' hmmm... Jeśli chodzi o krawężniki i inne tego typu historie to raczej dbam o to i uważam. Nie przypominam sobie. Tak jak pisałem, wyważę koła jeszcze raz i ew. zamienię przód/tył.
bell23 Opublikowano 24 Marca 2012 Opublikowano 24 Marca 2012 drgania od 80-90 , wzmagające sie do 120 to na bank złe wyważenie kół
Krzysiek29 A4 Opublikowano 24 Marca 2012 Opublikowano 24 Marca 2012 Dobre wyważenie to podstawa i proste felgi to jest warunek konieczny jedz do gościa i powiedz mu że zle to zrobił dlaczego masz płacić jeszcze raz i tym razem stój przy nim i patrz na maszynę jak waży jeśli tego nie zrobisz na pewno ci jakaś gałka się wytrzepie coś się stanie na bank i wtedy będą większe koszta, lepiej zadbaj o swoje bezpieczeństwo jak lubisz przycisnąć
BASTO Opublikowano 24 Marca 2012 Opublikowano 24 Marca 2012 Też ostatnio byłem wyważyć drugi raz koła i okazało sie że dwie felgi są lekko krzywe(nigdzie nie wpadłem w wiekszą dziure)i przez to mam delikatne drgania na kierwnicy...pewnie niejeden by tego nie zauważył ale miłośnicy swoich Audi są wrażliwi na takie rzeczy :)pierwszy wulkanizator nawet tego nie zauważył..wiec pojechałem do drugiego o okazał sie lepszym fachowcem..
audiKSP Opublikowano 29 Marca 2012 Autor Opublikowano 29 Marca 2012 Pojechałem wyważyć drugi raz koła. Okazało się że jedna felga jest delikatnie skrzywiona a koła były źle wyważone. Na jednym brakowało 40g ciężarka a wulkanizator poprzedni wyważył koła na odwal się bo nie zdjął nawet starych ciężarków tylko dodał nowe. Teraz już wszystko jest oki.
elmartinez Opublikowano 29 Marca 2012 Opublikowano 29 Marca 2012 Pojechałem wyważyć drugi raz koła. Okazało się że jedna felga jest delikatnie skrzywiona a koła były źle wyważone. Na jednym brakowało 40g ciężarka a wulkanizator poprzedni wyważył koła na odwal się bo nie zdjął nawet starych ciężarków tylko dodał nowe. Teraz już wszystko jest oki. Co za patałachy Dobrze, że już wszystko ok
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się