Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie turbo na 230-250 koni ?


Norbunio

Rekomendowane odpowiedzi

wytłumacz mi, jakie ma zadanie podmiana WG?

Sorry nie chodzi o większy WG tylko o taki z możliwością regulacji

Taki np. produkuje "Forge" http://www.awesome-gti.co.uk/product.php?xProd=5255&xSec=415

Można wyregulować taki WG żeby otwierał zawór zmiejszający ciśnienie spalin w gorącej stronie troche później i przy większej kompresji zimnej strony. Przez to sprężarka kręcąc się szybciej będzie pompować więcej powietrza do przepustnicy i kolektora ssącego i masz więcej mocy (większy boost) co nam umożliwia większy kompresor w K03s o bardziej zakrzywionych łopatkach, dając szerszą mapę w porównaniu do K04.To wynika z linku który wrzuciłem : "compressor wheel for the K03-073 is actually a little larger than the K04-015 turbo and uses Borg Warner's extended tip technology. This makes the wheel more efficient, and has a wider map"

---------- Post dopisany at 21:07 ---------- Poprzedni post napisany at 21:05 ----------

Także wynika z tego że nawet zwykłą K03 można lekko podciągnąć przy użyciu takiego WG:decayed:

---------- Post dopisany at 21:10 ---------- Poprzedni post napisany at 21:07 ----------

Wrzucam cytat całego tekstu i sami możecie wysnuć wnioski. Tylko jeszcze nie wiem co to są te "journal bearings", może ktoś mi wytłumaczy

Cyt. "

After 2002-12 the A4/B6 1.8t motor used a different turbo its part # is 53039880073 and the reference # for this turbo is 06B 145 703 B. This turbo has the same a slightly larger compressor wheel than the K04-015 turbo and the same size turbine wheel. This turbo is probably the biggest reason that this model makes 190HP instead of the old 150HP version. We would think that this last turbo listed here is what is call the K03 Sport turbo, although Borg Warner/KKK do not call it this in any of there information.

February 1995- April 1998 Audi A4/A6, Passat 1.8T used K03-005 turbo

May 1998- December 1998 Audi A4/A6, Passat 1.8T used K03-025 turbo

January 1999- November 2002 Audi A4/A6, Passat 1.8T used K03-029

December 2002- up Audi A4/B6 (Quattro) 1.8T used K03-073

From what we have seen and learned about these turbos is that if you have the -073 turbo on your vehicle, you actually have a turbo that can match or exceed the K04-015 by adjusting the wastegate. The only down fall of these turbos (-073's) in the stock form is the journal bearing.

The K04-015 is the only one of these turbos (that we are comparing) that comes with the heavy duty bearing system in stock form.

The K03-015 compressor housing (cold side) is dimensionally the same as the K04-015 other than the internal bore.

Additionally, the turbine housing on the k03-029 and the k03-073 is the same. Also, the

compressor wheel for the K03-073 is actually a little larger than the K04-015 turbo and uses Borg Warner's extended tip technology. This makes the wheel more efficient, and has a wider map.

The fins are longer, and more curved than the K04-015 compressor wheel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież każdy możesz wyregulować tak, żeby otwierał się później niż seria, czy to, co podaje mapa nawet po remapie, więc dalej nie wiem, po co taki "gadżet" w aucie...taki sam efekt można uzyskać wpinając MBC, czy EBC

aktuator z linka, który podałeś nie doda Ci więcej mocy, tylko Forge daje dożywotnią gwarancję, ze będzie działał, tak samo, jak Ich DV-są zrobione w odpowiedni sposób, co daje gwarancję długowieczności produktu, ale samego przyrostu mocy po ich zastosowaniu-nie osiągniesz

Można wyregulować taki WG żeby otwierał zawór zmiejszający ciśnienie spalin w gorącej stronie troche później i przy większej kompresji zimnej strony. Przez to sprężarka kręcąc się szybciej będzie pompować więcej powietrza do przepustnicy i kolektora ssącego i masz więcej mocy (większy boost) co nam umożliwia większy kompresor w K03s o bardziej zakrzywionych łopatkach, dając szerszą mapę w porównaniu do K04.To wynika z linku który wrzuciłem

nie musisz mi pisać do czego to wszystko służy, bo kiedy Elberoth tuningował swojego AVJota, ja sie temu przyglądałem, a potem robiłem swojego AVJota na podobny wzór:wink:

---------- Post dopisany at 21:34 ---------- Poprzedni post napisany at 21:25 ----------

Takie info dla posiadaczy BEX z K03s to chyba dobra wiadomość.

pozwolę sobie dodać komentarz , że każdy BEX jest seryjnie wyposażony w takie turbo :wink:

---------- Post dopisany at 21:36 ---------- Poprzedni post napisany at 21:34 ----------

"journal bearings"
łożysko wirnika:wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób wyregulujesz seryjny, wytłumacz.

Ten forge'a jest dwuczęściowy co pozwala na regulację a ten seryjny to jak:eusathink:

---------- Post dopisany at 21:46 ---------- Poprzedni post napisany at 21:44 ----------

O tym że każdy Bex ma K03s to ja dobrze wiem:decayed: źle sformułowałem to zdanie a ty już za słówka mnie łąpiesz:whip2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób wyregulujesz seryjny, wytłumacz.

a tak, że aktuator będzie otwierał klapkę WG nie przy np 0,6 bara, tylko 0,8, bez względu na to, co poda mapa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób wyregulujesz seryjny, wytłumacz.

a tak, że aktuator będzie otwierał klapkę WG nie przy np 0,6 bara, tylko 0,8, bez względu na to, co poda mapa

A dokładniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten forge'a jest dwuczęściowy co pozwala na regulację

jest dwuczęściowy, bo ma zamiast membrany-tłoczek-(podobnie, jak DV Forge'a), regulacja jest na cięgnie, jak Tomek napisał (tak możesz każdy aktuator wysterować) i w środku na odpowiednio twardej sprężynce :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i git to trzeba rezać :grin:

No ale reasumując wynika z tego że K03s ma ciut większy potencjał niż K04 i posiadacze BEX nie muszą zakładać K04 żeby wycisnąć te 10-20kucy więcej. No i ile kasy w kieszeni zostaje:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko zależy od tego w jakim stanie jest K03s, bo K04 przeważnie kupisz nową-jest to tylko custom'owa alternatywa dla K03s, która jest seryjnie montowana, a K04, to już jest modyfikacja-bo to nie jest montowane seryjnie-taki trend, który pojawiał się w Stanach...:wink:

---------- Post dopisany at 22:55 ---------- Poprzedni post napisany at 22:52 ----------

wyniki na K04 i K03s są porównywalne, 10, czy 5 koni różnicy-to dla zwykłego wciskacza gazu-pierdoła nie warta zachodu, ale dla kogoś, kto się podnieca cyferkami na wykresie-to już jest spory wyczyn...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak jak ktos już ma K03s to po co mu k04 skoro jest porównywalnie. Tak czy inaczej myślę że informacje są przydatne:wink:

A wiadomo jak ktos chce naprawde duże przyrosty to wali GTRa:decayed:

A tak odbiegając od KKK to jaki Garret pasuje P&P bez zmiany kolektora do 1.8T ? może być link

---------- Post dopisany at 23:08 ---------- Poprzedni post napisany at 23:07 ----------

A i jak wam się ten BEX spisuje na tym FMIC?? Jest jakaś różnica??? Bo mój FMIC już w domu na dniach montaż:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

---------- Post dopisany at 00:14 ---------- Poprzedni post napisany at 00:12 ----------

[/color]

Jednak jak ktos już ma K03s to po co mu k04 skoro jest porównywalnie. Tak czy inaczej myślę że informacje są przydatne:wink:

A wiadomo jak ktos chce naprawde duże przyrosty to wali GTRa:decayed:

A tak odbiegając od KKK to jaki Garret pasuje P&P bez zmiany kolektora do 1.8T ? może być link

---------- Post dopisany at 00:15 ---------- Poprzedni post napisany at 00:14 ----------

chociaz mogłem sie p&%$%nąć gtrs eliminator na 100 podejdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak odbiegając od KKK to jaki Garret pasuje P&P bez zmiany kolektora do 1.8T ? może być link

tu masz linka, co pasuje P&P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest N75 EBC to jest zawór sterowany elektronicznie i ustawiasz na poziomie danego sterownika np takie coś

http://www.ebay.co.uk/itm/Gizzmo-MS-IBC-3-5-Bar-Electronic-Boost-Controller-/180865622130?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2a1c6e6072#ht_1320wt_845

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie sorry za lekki Off top, ale mam pytanie i widzę, że wątek w miarę świeży i dysponujecie wiedzą która może mi pomóc.

Czy można wycisnąć z BEXa programem oraz bez ingerencji w osprzęt silnika 250 koni i w granicach 350 Nm? Ewentualnie co należy w nim zmienić, żeby uzyskać taką moc?

Czy lepiej wybrać BFB i za różnicę w kosztach zakupu dokonać modyfikacji? pytanie tylko jakich konkretnie trzeba do uzyskania wyżej wspominanych parametrów?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z BEX-a max 230kM, bez zmiany turbo i wtrysków nie da rady "wystraszyć" 250kM/350Nm

koszt podniesienia mocy w BFB vs. BEX bedzie większy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

Jestem zdania, że jeżeli iść już w stronę wymiany turbiny i wtrysków to można pójść za ciosem i założyć wyżej wspominane turbo od EVO. I tu dalej wraca pytanie BEX czy BFB, zakładając, że w grę wchodził by kolektor wydechowy, wydech, turbo IC wtryski. Tu już chyba różnica między tymi silnikami by się zatarła? czy się mylę i coś jeszcze różni te silniki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BEX ma 2 IC, mocniejsze wtryski i turbo K03-073

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z BFB w serii po remapie wyciągnie jakieś 180-190KM 260Nm a BEXy 220KM i jakieś 295 Nm

Przy FMIC, TIPie, DP, Stożku z BFB maX to jakieś 205-210KM i 280-295Nm

Przy tym samym z Bexa można wycinąć jakieś 230-240KM i jakieś 310-320Nm

---------- Post dopisany at 22:56 ---------- Poprzedni post napisany at 22:55 ----------

A wsadzając do Bexa wiejsze turbo i wtryski można atakować 250-280 kucy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...