Tommy Gun Opublikowano 25 Marca 2012 Opublikowano 25 Marca 2012 Witajcie, chciałbym zwrócić się do was z prośbą o pomoc. Ostatnio moje 1.9 TDI 2 razy rozczarowało. Jeździłem autem cały dzień, byłem nawet na trasie i wszystko ok. Po jednym odpaleniu muł bagienny - zero reakcji na gaz, jechał jak 30 letni diesel. Dopiero w którymś momencie jak wbiłem 4 bieg auto odżyło i wydarło do przodu. Miałem pod ręką Vaga, podłączyłem z myślą pewnie n75 albo coś w tym stylu lecz nie zapisał się żaden błąd. Idąc dalej od jakiegoś czasu zauważyłem że auto zaczyna szarpać przy ok. 2 tys. obrotów - nie jest to normą raz się pojawia a raz nie. Kolejna sprawa jak porównuję czasem logi innych osób u mnie cały czas zmieniają się obroty 882-903. statyczne: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/marcin770_77726.html 001 - http://vaglog.rtnet.pl/marcin770_77723.html 004 - http://vaglog.rtnet.pl/marcin770_77722.html 007 - http://vaglog.rtnet.pl/marcin770_77724.html 012 - http://vaglog.rtnet.pl/marcin770_77721.html 013 - http://vaglog.rtnet.pl/marcin770_77725.html Dynamiczne: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/marcin770_77719.html 010 - http://vaglog.rtnet.pl/marcin770_77720.html 003 - http://vaglog.rtnet.pl/marcin770_77717.html --> proszę pominąć pierwszy odczyt, jakieś auto wyjechało mi przed nosem Mam pewne podejrzenia aczkolwiek liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam
przemik Opublikowano 25 Marca 2012 Opublikowano 25 Marca 2012 Wykonaj diagnostyke jak nalezy... fura jest po programie ??
Tommy Gun Opublikowano 25 Marca 2012 Autor Opublikowano 25 Marca 2012 Tak jest po programie z 90 na 110
przemik Opublikowano 25 Marca 2012 Opublikowano 25 Marca 2012 No to tym bardziej wykonaj porzadnie logi...
Tommy Gun Opublikowano 25 Marca 2012 Autor Opublikowano 25 Marca 2012 Ok wrzucę resztę dynamicznych na początku tygodnia, sam jechałem i ciężko jest w pojedynkę to ogarnąć
przemik Opublikowano 25 Marca 2012 Opublikowano 25 Marca 2012 Nie reszte, tylko porzadnie kazdą grupe osobno. Statyczne - 000,001,003,004,007,013 Statyczne BS - 000,003,004 Dynamiczne - 000,001,003,004,008,010 i 011 Po prostu juz nie mam siły tego pisac.
Tommy Gun Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2012 A więc tak, poczyniłem pewne kroki na dzień dzisiejszy. Oddałem auto na kompletne uszczelnienie pompy i ocenę jej stanu. Co się okazało, jedna ze sprężyn przy głowicy pompy (chyba tak to się nazywa) była pęknięta w dwóch miejscach. Pompiarz mi powiedział że jeszcze chwila i przez tą sprężynę miałbym po pompie. Nastawnik zaś był zasyfiony całkowicie. Przy okazji sprawdziłem wtryskiwacze na maszynie, wszystkie przeszły test pozytywnie z tym, że jeden zdradza powoli konieczność wymiany końcówki... Przemik nie złość się o te logi, nie chciałem gnieść auta bo ewidentnie działo się coś niepokojącego. Do tych zamuleń doszły też sporadyczne gwałtowne szarpnięcia. Pojeżdżę teraz trochę i jeżeli problem powróci to zamieszczę komplet logów. Póki co auto ładnie się zbiera, nie szarpie i nie zamula.
przemik Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Opublikowano 13 Kwietnia 2012 No i bardzo dobrze zrobiles, ze zająłes się tematem jak nalezy... przynajmniej wiesz ze pompa i wtryski są OK.
Tommy Gun Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2012 A więc niedługo nacieszyłem się spokojem. Dzisiaj odpaliłem auto po nocy, pojeździłem, co najmniej 2 razy był gaszony po czym muł. Udało mi się podpiąć Vaga w momencie trwania tego problemu. Pierwsza rzecz czyli odczyt błędu - pokazało błąd G70 Mass Air Flow. Z góry przepraszam że odczyty z marca i kwietnia nałożyły się... A więc oto kilka pomiarów grupy 003. W pewnym momencie zatrzymałem się na poboczu i odłączyłem wtyczkę (widać to w logach, auto zaczęło troszkę lepiej jechać ale bez rewelacji) ---> http://vaglog.rtnet.pl/marcin770_80818.html Dynamiczny 000 - auto muł z wciśniętym pedałem gazu do samego końca --> http://vaglog.rtnet.pl/marcin770_80819.html Dynamiczny 011 - http://vaglog.rtnet.pl/marcin770_80820.html Dzisiaj wieczorem powtórzę jeszcze logi dynamiczne (w tym blok 008 i 010), jeżeli w tej chwili tak to można nazwać... Układu wtryskowego nie diagnozowałem ponieważ co do pompy i wtrysków nie ma żadnych zastrzeżeń (testy w serwisie Boscha na stole ok). Bardzo was proszę o pomoc w diagnozie. Mam się szykować na wymianę przepływomierza ?? ---------- Post dopisany 15-04-2012 at 10:26 ---------- Poprzedni post napisany 14-04-2012 at 13:59 ---------- Dzisiaj ponownie zrobiłem logi, auto zaczęło normalnie jeździć czego nie można powiedzieć o dniu wczorajszym (logi w poście wyżej): Statyczne: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/marcin770_80950.html 003 - http://vaglog.rtnet.pl/marcin770_80948.html 004 - http://vaglog.rtnet.pl/marcin770_80949.html 007 - http://vaglog.rtnet.pl/marcin770_80955.html 008 - http://vaglog.rtnet.pl/marcin770_80951.html 010 - http://vaglog.rtnet.pl/marcin770_80954.html 011 - http://vaglog.rtnet.pl/marcin770_80952.html 013 - http://vaglog.rtnet.pl/marcin770_80953.html BS: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/marcin770_80958.html 003 - http://vaglog.rtnet.pl/marcin770_80960.html 004 - http://vaglog.rtnet.pl/marcin770_80959.html 011 - http://vaglog.rtnet.pl/marcin770_80957.html Dynamiczne: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/marcin770_80961.html 003 - http://vaglog.rtnet.pl/marcin770_80962.html 008 - http://vaglog.rtnet.pl/marcin770_80965.html 010 - http://vaglog.rtnet.pl/marcin770_80963.html 011 - http://vaglog.rtnet.pl/marcin770_80964.html Ręce opadają, 5 razy jedzie super, czasem kilka dni, nagle łapie muła bagiennego i można zapomnieć o normalnej jeździe... Nie pomaga gaszenie auta na chwilę, nie ma żadnych błędów oprócz tego G70 który pokazał się raz, kontrolka świec żarowych nie miga... ---------- Post dopisany 16-04-2012 at 06:41 ---------- Poprzedni post napisany 15-04-2012 at 10:26 ---------- Pomoże ktoś ??
przemik Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Wydaje mi się ze problem jest w sterowanku sprezarką ... załatw zaworek N75 od innego AHU/1Z i pojezdzij na nim troche...
Tommy Gun Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Ok, akurat kolega ma też 1z to zrobimy podmianę, choć na przykład znajomy (dreamer z Audi 80 forum) ma identyczny problem, wymienił zaworek, tydzień spokoju i problem wrócił... No i ten przepływomierz który przedwczoraj wogóle nie mierzył, auto postało przez noc i nagle zaczął jeździć.... Nie mniej dzięki Przemik za podpowiedź :-)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się