Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Doprowadzenia ciśnienia doładowania do normy


sokolnh

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

w poradniku z cyklu zrób to sam, dzisiaj zajmiemy sie doprowadzeniem ciśnienia doładowania turbiny w silniku 1z do porządku :decayed:

Zauważyłem jakiś czas temu, że sporo osób wrzucając logi w dział "Diagnostyka Vag" ma problem z doładowaniem turbiny, w wiekszosci te logi wygladały mniej wiecej tak :

a6lv3.th.jpg

czyli zamiast zadanego ciśnienia ~ 0,8 bara turbo tłoczyło ~ 0,6 przez co również przepływomierz nieprawidłowo mierzył.

w tym przypadku szukanie dziury w dolocie albo podmianka zaworka n75 nic nie da, trzeba wyregulować zawór upustowy turbiny, znajduje sie on pod turbosprężarką :

westezo7.jpg

co nam będzie potrzebne:

- klucz 10

- śrubokręt

- vag-com

1. zaczynamy od popuszczenia nakrętki (na zdjeciu wyżej zaznaczona strzałką) kluczem 10-tką

2. ściągamy zawleczkę z trzpienia - można ją wypchać śrubokrętem albo kombinerkami, radze sobie na wszelki wypadek podłożyć jakąś szmate pod spód, żeby w razie czego zawleczka nie spadła nam na osłone pod silnik (na zdjeciu poniżej jest zaznaczone gdzie ona sie znajduje)

zawjk9.jpg

3. gdy już wyciągnęliśmy zawleczkę ściągamy ramię z trzpienia i możemy teraz wyregulować zaworek

4. jesli chcemy żeby później upuszczał, czyli zamiast przy tych 0,6 bara upuszczał przy 0,8 musimy skrócic długośc ramienia, proponuje najpierw pół obrotu, założyć spowrotem, skontrowac nakrętką i zrobic loga z grupy 011 i potem ewentualnie korygowac. :)

Ja narazie mam lekkiego overboosta, szczgólnie przy 2000 rpm, ale n75 go koryguje po chwili, bede jeszcze z tym walczył. Za to napewno dużo lepiej sie jezdzi jak turbo tłoczy ile trzeba :evil:

011wl9.jpg

Przy okazji doprowadzenia ciśnienia do porządku, pomiary przepływomierza też wróciły do normy : :)

003qw6.jpg

Mam nadzieje że komus to pomoże :th:

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Odkreciłem ta pierwsza śrubke, i potem za pomoca kombinerek zaczełem krecić prawa strona tej sztangi, i zaczeła sie wkrecać do środka, a co za tym idzie skrociła sie...

Jescze nie maiłem okazji testowac auta, ale pytanie, czy dobrze zrobilem??? nie rozumiem co tam miałem drugiego odkrecac, jak chyba tyle wystarczy...

EDIT:

za pomoca sztangi wyregulowałęm doładowanie na około 0,8bara:):):)

Dziwi mnie tylko to ze była przestawiona, czym to moglo byc spowodowane??!?!?!

Tak sobie mysle nawet bo znalazłem luzy na wirniku (poprzeczne) czy poprzedni wlascieciel nie ograniczył doładowania aby zmiejszyc złużycie?? (co saddzicie o tym??? głupoty gadam??? )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem problem z podciśnieniem w mojej furce ,okazało się że gruszka z membraną miała w sobie olej którego tam nie powinno być , po zdemontowaniu tego elementu i wylaniu z niej oleju auto w pełnym zakresie obrotów przyspiesza (brak błędów ) .A wcześniej cały czas wywalało niesprawny n75 , a powyżej 3tysięcy i przekroczonych 120 kilometrów na godzinę wskakiwał w tryb serwisowy (zamulenie na maxa ) , po pozbyciu się oleju z gruszki objawy ustąpiły. Mam audi z 1997 i 250000 na liczniku, olej dostał się z tłoczenia turbiny czerwonym przewodem do n75 a przez niego niebieskim przewodem do gruszki . Po tak dużym przebiegu radzę sprawdzić to każdemu kto ma taki silnik (AHU). Nie dolewam oleju ,od wymiany do wymiany wystarcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ta sztanga powinna poruszać się na biegu jałowym przy wkręcaniu silnika na obroty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ta sztanga powinna poruszać się na biegu jałowym przy wkręcaniu silnika na obroty?

u ciebie się nie będzie poruszać bo nie masz turbo VTG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a jak nipo prostue mam vaga to moge takie cos zrobic u siebie tzw "na oko" czyli po prostu kluczem zrobic np pol obrotu i doladowanie sie zwiekszy? pytam poniewaz dzis dla sprawdzenia n75 zmostkowalem przewody niebieski z czerowynym i prawie wogole nie odczuwalem roznicy w mocy czyli doladowanie musi byc w tej okolicy 0,6 bara

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a jak nipo prostue mam vaga to moge takie cos zrobic u siebie tzw "na oko" czyli po prostu kluczem zrobic np pol obrotu i doladowanie sie zwiekszy? pytam poniewaz dzis dla sprawdzenia n75 zmostkowalem przewody niebieski z czerowynym i prawie wogole nie odczuwalem roznicy w mocy czyli doladowanie musi byc w tej okolicy 0,6 bara

nie, według moich informacji - jeśli w AHU masz niedoładowanie to masz najprawdopodobniej dziurę w dolocie ( aczkolwiek nie wykluczam regulacji sztangą )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a jak nipo prostue mam vaga to moge takie cos zrobic u siebie tzw "na oko" czyli po prostu kluczem zrobic np pol obrotu i doladowanie sie zwiekszy? pytam poniewaz dzis dla sprawdzenia n75 zmostkowalem przewody niebieski z czerowynym i prawie wogole nie odczuwalem roznicy w mocy czyli doladowanie musi byc w tej okolicy 0,6 bara

nie, według moich informacji - jeśli w AHU masz niedoładowanie to masz najprawdopodobniej dziurę w dolocie ( aczkolwiek nie wykluczam regulacji sztangą )

Ja mam AHU, i regulowałem sobie sztangą :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a jak nipo prostue mam vaga to moge takie cos zrobic u siebie tzw "na oko" czyli po prostu kluczem zrobic np pol obrotu i doladowanie sie zwiekszy? pytam poniewaz dzis dla sprawdzenia n75 zmostkowalem przewody niebieski z czerowynym i prawie wogole nie odczuwalem roznicy w mocy czyli doladowanie musi byc w tej okolicy 0,6 bara

nie, według moich informacji - jeśli w AHU masz niedoładowanie to masz najprawdopodobniej dziurę w dolocie ( aczkolwiek nie wykluczam regulacji sztangą )

Ja mam AHU, i regulowałem sobie sztangą :gwizdanie:

Oczywiście, że regulowanie sztangą nie jest błędem, pod warunkiem, że zostały wykonane LOGI i sprawdzony dolot... :)

Załóżmy taką sytuację:

kolega pokręci sztangą - nic się nie zmieni

Okaże się, że jest dziura w dolocie - kolega uszczelni/wymieni wąż i okaże się, że ma przeładowanie... i od nowa regulacja.

Zawsze może okazać się też, że będzie poprawa do czasu aż wąż pęknie bardziej i znów będzie niedoładowanie...

Ale decyzja i tak zostaje dla właściciela :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale jezeli z podlaczonym n75 lapie notlauf a bez nie i sie rozpedza bez bledu to wszytsko wskazuje na n75? czarnego baka nie puszcza przy butowaniu

mam rozumieć, że bez N75 - to chodzi o zmostkowanie przewodów nadciśnieniowych?

Jeśli tak to najprawdopodobniej N75 poległ :) bądź jego sterowanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...