banshee Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2008 A co z tym kołem pasowym? Trochę mnie zdziwiła skacząca wartość kąta wtrysku... Czy to od koła zębatego na wale korbowym? A może ktoś niedobrze je osadził? Ostatnio musiałem wymienić napinacz paska wielorowkowego i pasek i mi się też nie podoba jak silnik chodzi na wolnych obrotach - napinacz skacze jak głupi. Wzrokowo koła nie mają bicia, ale podejrzewam to duże na wale korbowym (tak mniej więcej wychodzi mi z częstotliwości drgań, że to to duże ma winę) - cholernie drogie i nie wiem, czy jak kupię to pomoże... Może jest źle zamontowane? Ale przecież jest dobrze wycentrowane na osi... Ok, dzisiaj odepnę ten czujnik i sprawdzę, ale szarpanko małe jest na codzień! (przy prędkości 80km/h, jak delikatnie dodaje gazu - aż lewarek lata)
spanky Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Opublikowano 28 Kwietnia 2008 A co z tym kołem pasowym? Trochę mnie zdziwiła skacząca wartość kąta wtrysku... Czy to od koła zębatego na wale korbowym? A może ktoś niedobrze je osadził? Ostatnio musiałem wymienić napinacz paska wielorowkowego i pasek i mi się też nie podoba jak silnik chodzi na wolnych obrotach - napinacz skacze jak głupi. Wzrokowo koła nie mają bicia, ale podejrzewam to duże na wale korbowym (tak mniej więcej wychodzi mi z częstotliwości drgań, że to to duże ma winę) - cholernie drogie i nie wiem, czy jak kupię to pomoże... Może jest źle zamontowane? Ale przecież jest dobrze wycentrowane na osi... Ok, dzisiaj odepnę ten czujnik i sprawdzę, ale szarpanko małe jest na codzień! (przy prędkości 80km/h, jak delikatnie dodaje gazu - aż lewarek lata) z takimi objawami czym predzej do mechanika na kontrole rozrzadu ... bo moze pozniej bedzie za pozno ... -wymien filtr paliwa i sprawdz szczelno przewodow paliwowych [na obecnosc pecherzykow powietrza]
banshee Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2008 -wymien filtr paliwa i sprawdz szczelno przewodow paliwowych [na obecnosc pecherzykow powietrza] A jak zrobić tą próbę? Ja myslę, że to nie od tego - jak wcisnę mocniej gaz to samochód nie szarpie, tylko to się objawia na 5 biegu (80km/h) przy delikatnym dodawaniu gazu.
spanky Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Opublikowano 28 Kwietnia 2008 A jak zrobić tą próbę? odpal fure , otwórz maske, otwórz szeroko oczy i obserwuj przewody paliwowe .... Ja myslę, że to nie od tego - jak wcisnę mocniej gaz to samochód nie szarpie, tylko to się objawia na 5 biegu (80km/h) przy delikatnym dodawaniu gazu. Twoj samochod, Ty decydujesz co bedziesz robil/sprawdzal/wymienial ...
banshee Opublikowano 28 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2008 odpal fure , otwórz maske, otwórz szeroko oczy i obserwuj przewody paliwowe .... gdyby były jeszcze przezroczyste jak narazie takiej mocy żeby widzieć przez czarny wąż nie mam [br]Dopisany: 28 Kwiecień 2008, 12:09 _________________________________________________OK, wszystko się wyjaśniło - bynajmniej można postawić diagnozę! Odłączyłem czujnik prędkości i okazało się, że auto do około 1700 obr./min na każdym biedu szarpie - to szarpanie mógłbym porównać, jakbym był zaczepiony do gumy z tyłu i ktoś by mnie co chwile pociągał bardziej i puszczał. Tak to wygląda. Czy to znaczy, że mozna by się pobawić przy okazji tym nastawnikiem i go wyczyścić? PObawiłem się dzisiaj dawką i zuważyłem dziwną rzecz - w zależności od zadanej dawki zmiania się rozbieżność odchyłek w logu 013. Jasne to normalne, ale ustawiając poprawną dawkę rozbieżnośc jest znaczna DLACZEGO tak się dzieje? Czy w tym logu wtrysk sterujący nie jest ujęty? Te wartości są w porównaniu właśnie do wtrysku sterującego? Dobrze to rozumiem kolego Spanky? Czy mam zostawić dawkę tak ustawioną, aby była najmniejsza rozbieżność, czy wymienić jakiś wtrysk? I ponawiam pytanko Kiedy wiadomo, że wtryski leją (duża wartość, czy na minusie?)? Proszę o pomoc koledzy!! dawka 4,0 http://img232.imageshack.us/img232/6562/log013dawka4pe8.jpg dawka 3,0 http://img232.imageshack.us/img232/9492/log013dawka3td8.jpg dawka 2,0 http://img223.imageshack.us/img223/6327/log013dawka2oa3.jpg
spanky Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Opublikowano 29 Kwietnia 2008 I ponawiam pytanko Kiedy wiadomo, że wtryski leją (duża wartość, czy na minusie?)? -lejace wtryski lub slaba kompresja na cylindrze to korekcje na minus -spadek wydajnosci pompy z utrzymaniem cisnienia na zdrowym wtrysku daje korekcje na plus
banshee Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2008 no to znowu znalazło się coś do naprawy A ten nastawnik zostawić w spokoju? Czy wtryski wymienia się wszystkie, czy można pojedynczo?
spanky Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Opublikowano 29 Kwietnia 2008 no to znowu znalazło się coś do naprawy A ten nastawnik zostawić w spokoju? Czy wtryski wymienia się wszystkie, czy można pojedynczo? pewne rzeczy [usterki] sprawdza sie metoda eliminacji i w takich przypadkach [jak Twoj] zastosowanie jej jest wskazane ...
przemik Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Logi wykonane na niedogrzanym silniku (czyli zle) to po primo.... a po secundo - brakuje niektorych grup chociazby 011 dyn no i jak na moje oko 000 BS zle wykonane (wykonałes jaką przegazówke?)... zrob logi zgodnie ze sztuką Pozdr
spanky Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Logi wykonane na niedogrzanym silniku (czyli zle) to po primo.... a po secundo - brakuje niektorych grup chociazby 011 dyn no i jak na moje oko 000 BS zle wykonane (wykonałes jaką przegazówke?)... zrob logi zgodnie ze sztuką Pozdr jak to ... ? temp 89.1 011 dynamiczne sa zrobione BS jest dobry .... [albo ja juz nie patrze na to co trzeba-tyle tu tego jest .... ]
przemik Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Logi wykonane na niedogrzanym silniku (czyli zle) to po primo.... a po secundo - brakuje niektorych grup chociazby 011 dyn no i jak na moje oko 000 BS zle wykonane (wykonałes jaką przegazówke?)... zrob logi zgodnie ze sztuką Pozdr ....albo ja juz nie patrze na to co trzeba-tyle tu tego jest .... ] Logi są na dwoch stronach i wykonane ze tak powiem niekompleksowo.... moj blad i przeoczenie.... temperatura OK... i znalazłem tez 011 dyn... :th: PS Spanky - ze koło pasowe do sprawdzenia zgadzam sie, ale gdzie Ty widzisz u kolegi powietrze w paliwie ?
spanky Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Spanky - ze koło pasowe do sprawdzenia zgadzam sie, ale gdzie Ty widzisz u kolegi powietrze w paliwie ? pokaz mi gdzie to napisalem ... [bo naprawde znalezc nie moge]
banshee Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Co proponujecie, żeby poprawić te korekcje? Chciałbym, aby autko ćwierkało jak zegareczek, a jak narazie to słychać z jednego cylindra głośniejszy klekot... Nie lubię jak coś nie gra jak powinno Nikt mi jeszcze nie wyjaśnił, dawki jakich cylindrów w logu 013 są monitorowane? Czy ten sterujący wtrysk jest pominięty?
przemik Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Opublikowano 29 Kwietnia 2008 -wymien filtr paliwa i sprawdz szczelno przewodow paliwowych [na obecnosc pecherzykow powietrza]
spanky Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Nikt mi jeszcze nie wyjaśnił, dawki jakich cylindrów w logu 013 są monitorowane? Czy ten sterujący wtrysk jest pominięty? i pewnie nie wyjasni .... zadajesz podstawowe pytania ... troche własnej inwencji .. [opcja SZUKAJ .. bylo juz o tym na forum] -wymien filtr paliwa i sprawdz szczelno przewodow paliwowych [na obecnosc pecherzykow powietrza] ja tu nie widze stwierdzenia ze widze .... poprostu napisalem zeby sprawdzil i wymienil filtr paliwa [bo dlugo nie byl wymieniany] .... [a to jest duuuza roznica ... ]
banshee Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Filtr paliwa był wymieniany 10000 km temu. Ale się wymieni po wypłacie :> już niedługo :gwizdanie: Ze względu na wasze doświadczenie - bo widzę, że macie sporo wiedzy - pytam co powinienem zrobić? Wymienić jakiś wtrysk? Ten co ma korekcję bliżej 1,00? [br]Dopisany: 29 Kwiecień 2008, 11:16 _________________________________________________Panowie, wydawało mi się, że to forum miłośników A4 rozwiąże jakieś problemy, z którymi każdy się spotyka... My tu piszemy już 3 stronę z rzędu i żeby uzyskać jakieś informacje muszę powtarzać pytania kilka razy!! Dla mnie nie ma znaczenia, że ktoś napisał wymien filtr paliwa i sprawdz szczelno przewodow paliwowych [na obecnosc pecherzykow powietrza] i potem kolejna osoba przytacza ten tekst , aby pożartować! Miałem zrobić test - odłączyć wtyczkę od czujnika prędkości - ZROBIŁEM! Otrzymam jakąś diagnozę od was w tych wszystkich sprawach? Forum oczywiście, jest od tego, aby szukać itd, ale każdy z nas ma troszkę inny przypadek z autem i nie zawsze można znaleźć odpowiedź w konkretnej sprawie - liczby są różne. Pozdrawiam
spanky Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Opublikowano 29 Kwietnia 2008 widze ze sa problemy ze zrozumieniem tekstu pisanego .... napisze bardzo prosto [chyba prosciej sie nie da ] -podmien wtrysk sterujacy -wyczysc nastawnik pewne rzeczy [usterki] sprawdza sie metoda eliminacji i w takich przypadkach [jak Twoj] zastosowanie jej jest wskazane ... [kolejnosc dowolna - co bedziesz w stanie szybciej i taniej zrobic] p.s nie biore odpowiedzialnosci za postawiona diagnoze ... [nie pasuje jedz do mechanika i zaplac niech naprawi auto] masz racje to jest forum milosnikow A4 i nikt tu dyzurow nie ma i nie spedza codziennie kilka godzin czekajac i tlumaczac komus podstawy !!! oraz samochodow nie naprawia [to jest forum nie warsztat] ... wszyscy udzielaja rad z dobrej woli i bardzo czesto rady te uratowaly pare ładnych groszy [czyt.kilkaset złotych] jak nie pasuje ... to droga wolna ... Pozdrawiam. p.s nastepnym razem zastanow sie nad tym co piszesz .... bo nastepnym razem ciezko bedzie Ci uzyskac jakakolwiek pomoc [darmowa] .
przemik Opublikowano 29 Kwietnia 2008 Opublikowano 29 Kwietnia 2008 jedz do mechanika, zaplac - bedziesz mial szybko chcesz za free - czekaj grzecznie az ktos Ci pomoze :th: Pozdr
banshee Opublikowano 4 Maja 2008 Autor Opublikowano 4 Maja 2008 Nie chodziło mi o to, że ktoś ma odpisywać w miarę jak najszybciej, bo nie każdy wchodzi na forum kilka razy dziennie panowie - logiczne. Dzięki Spanky za konkrety - takie lubię, a nie owijanie w bawełnę Pozdrawiam[br]Dopisany: 30 Kwiecień 2008, 07:18 _________________________________________________ Oto świeże logi z 013 stat. http://img231.imageshack.us/img231/2930/log013poczyszczeniustatll2.jpg Przeczyściłem wtryski z zewnątrz i zamieniłem 1 z 4. Proszę o ocenę korekcji, czy to już jest w miarę dobrze? Czy trzeba pisać do kolegi Rogalotti o wtryski? Teraz zastanawiam się, czy jeżeli wymieniać wtryski to na jakieś od AFNa, programik już jest, więc może warto? Pozdrowionka!
przemik Opublikowano 4 Maja 2008 Opublikowano 4 Maja 2008 Jesli zalozyles nowe podkladki pod wtryskiwacze ... to ja bym juz nic nie ruszal. Dawki korekcyjne w normie. :th: Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się