Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przegląd samochodu z napędem quattro


Pawlo 2004

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam krótkie pytanie.

Posiadam napęd quattro i mam do zrobienia przegląd. Byłem już w 2 warsztatach robiących MOT (przegląd) i jak im mówię, że auto ma napęd na 4 koła i nie powinni nim wjeżdżać na normalne rolki żeby sprawdzic hamulce to patrzą na mnie jak na debila.

Tak więc mam pytanie, czy stanie się coś jak oddam samochód w ich ręce i staną autem np przednia osia na rolkach i bedą sprawdzac hamulce gdzie tylna oś będzie stała na normalnym gruncie??

Mówi się, że nie powinno się tak robić ale jak to jest w praktyce.

W PL jak podjechałem moim poprzednim audi na przegląd to pierwsze pytanie to było czy to jest quattro czyli wiedzieli o co caman a tu w UK wychodzi na to, że nie wiedzą :facepalm:

Prosze o podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

środkowy dyfer to torsen a torsen to stały mechaniczny napęd na cztery koła i nie lubi gdy jedna oś się kręci a druga stoi w miejscu....Nie powinno się nic stać ale dostaje po d*pie. Poszukaj stacji gdzie mają rolki na dwie osie tak jak na hamowniach 4x4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe gdzie takie są :decayed: jedź na stację gdzie zamiast rolek jest płyta do hamowania, ja na taką jeżdżę bo na rolki nie zjadę sa za nisko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W PL powiedzieli mi, że jak jest quattro to sprawdzaja hamulce normalnie na placu, tzn sprawdzają droge hamowania i to tyle.

A tutaj patrzą na mnie jak na debila że tłumacze im jak maja mi zrobic przegląd :shock3:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem dzisiaj warsztat z kompetentnym kolesiem.

Powiedziałem mu, że to four-wheel drive a on to, ze spoko wszystko wie i, że do testu hamulców wjedzie się na rolki. Robią tak z innymi Audi, Subaru i innymi 4x4.

Tak więc sprawa załatwiona :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ciekawostkę napisaliście. Jak robiłem przegląd to gościu nawet mnie nie spytał czy to Quattro. Jak sprawdza na jednej rolce hamulce możę coś uszkodzić czy jak to wygląda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie ciekawostka tylko fakt :wink:

Nie powinno sie nic stac ale lepiej temu zapobiegac bo w jakimś stopniu torsen dostaje w pupe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj miałem przegląd.

Koleś nie wjechał na rolki tylko na podłodze u pasażera położył dość ciężkie narzędzie i robił próby hamowania z kilku prędkości.

Jak mi później wytłumaczył to to coś mierzy przeciążenie podczas hamowania i w ten o to sposób wie czy hamulce są ok!

Pierwszy raz się z tym spotkałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wszystkich przeglądach jakich byłem, i poinformowaniu że samochód posiada napęd quattro, żadna z osób przeprowadzających przegląd nie sprawdzała właśnie hamulców. Pytając dlaczego, odpowiadali że nie mają jak tego sprawdzić :facepalm: A jeżeli chce Pan sobie to sprawdzić to prosze jechać na stacje która jest do tego przystosowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie powiedziałem ze mam Quattro wiec koles poszedł coś w programie zmienić aby koła po wjechaniu np. przodem kręciły sie w odwrotnych kierunkaach tak że torsen wgl nie jest używany. No i poza tym to normalne badanie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie powiedziałem ze mam Quattro wiec koles poszedł coś w programie zmienić aby koła po wjechaniu np. przodem kręciły sie w odwrotnych kierunkaach tak że torsen wgl nie jest używany. No i poza tym to normalne badanie :P

Nie czaje twojej wypowiedzi kolego. Możesz sprecyzować??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak jak przedmówca pisze :decayed:

gdyby to był taki lipny system to przy byle poślizgu auta się spieprzył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Torsen należy do grupy mechanizmów różnicowych o zwiększonym tarciu wewnętrznym ( nie mylić z blokowaniem ).

Przy tak małej różnicy prędkości obrotowech osi jak na rolkach diagnostycznch, w dodatku bez przenoszenia momentu obrotowego z silnika na koła napewno nic mu się nie stanie .

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za 3 tyg mam przeglad i tez sie własnie zastanawiałem jak to jest......czyli najlepiej sprawdzic hamulce na drodze..bedzie najpewniej;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za 3 tyg mam przeglad i tez sie własnie zastanawiałem jak to jest......czyli najlepiej sprawdzic hamulce na drodze..bedzie najpewniej;P

Zapytać zawsze możesz jak już tam będziesz, jak to wygląda.... zobaczysz co Ci powiedzą.

Ja wychodze z założenia, że lepiej dmuchać na zimne :wink:

Dokładnie :thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za 3 tyg mam przeglad i tez sie własnie zastanawiałem jak to jest......czyli najlepiej sprawdzic hamulce na drodze..bedzie najpewniej;P

nie wiem jak by to miało wyglądać by mogło być miarodajne :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...