Patrol1 Opublikowano 28 Marca 2012 Opublikowano 28 Marca 2012 VW Caddy 1.9tdi 2005r 105ps.Na wolnych obrotach coś lekko dudni(szura),po dodaniu gazu nie słychać ale jak spadnie z obrotów wtedy się nasila.Po wciśnięciu sprzęgła wszystko mija.Przy odpalaniu ok.Zdarzyło się ze dwa razy,że przy gaszeniu coś lekko pukło.Na wolnych obrotach nie trzęsie.Trochę tylko czuć pod fotelem to dudnienie(szuranie).Przy ruszaniu tak na pół sprzęgła,też słychać takie dudnienie.
gerlinski Opublikowano 30 Marca 2012 Opublikowano 30 Marca 2012 Wszystko wskazuje na dwumas niestety......
Udała30 Opublikowano 30 Marca 2012 Opublikowano 30 Marca 2012 Witam, podepnę się... Mam problem a objawia się on następująco, autko nie rusza płynnie z 1 biegu tylko szarpie ( czasem ciężko wchodzi ten 1 bieg ), przy gaszeniu zakołysze calą budą ( tak samo na wciśniętym sprzęgle jak i puszczonym ), na biegu jałowym da się odczuc delikatne drgania lewarka biegów i kierownicy, żadnych dziwnych odgłosów raczej nie ma. Sprzęgło bierze dosyć wysoko ale nie ślizga się. Gdzie mogę szukać przyczyny?
wojtekce Opublikowano 30 Marca 2012 Opublikowano 30 Marca 2012 Witam, podepnę się... Mam problem a objawia się on następująco, autko nie rusza płynnie z 1 biegu tylko szarpie ( czasem ciężko wchodzi ten 1 bieg ), przy gaszeniu zakołysze calą budą ( tak samo na wciśniętym sprzęgle jak i puszczonym ), na biegu jałowym da się odczuc delikatne drgania lewarka biegów i kierownicy, żadnych dziwnych odgłosów raczej nie ma. Sprzęgło bierze dosyć wysoko ale nie ślizga się. Gdzie mogę szukać przyczyny? w dwumasie lub sprzęgle
Udała30 Opublikowano 30 Marca 2012 Opublikowano 30 Marca 2012 a jest jakiś patent jak mogę to sprawdzić? czy pozostaje odstawić do mechanika, rozbiórka i wtedy się wyjaśni?
wojtekce Opublikowano 30 Marca 2012 Opublikowano 30 Marca 2012 a jest jakiś patent jak mogę to sprawdzić? czy pozostaje odstawić do mechanika, rozbiórka i wtedy się wyjaśni? trzeba zdemontować
Patrol1 Opublikowano 31 Marca 2012 Autor Opublikowano 31 Marca 2012 Na biegu jałowym przy włączonym silniku pomału wciskaj sprzęgło i jeżeli to sprzęgło albo dwumas to będzie zaczynało hałasować i poczujesz pod nogą wibrację. A u mnie jest odwrotnie.Jak wcisne sprzęgło wszystko cichnie:eusathink:
Wihajster Opublikowano 31 Marca 2012 Opublikowano 31 Marca 2012 Na biegu jałowym przy włączonym silniku pomału wciskaj sprzęgło i jeżeli to sprzęgło albo dwumas to będzie zaczynało hałasować i poczujesz pod nogą wibrację. A u mnie jest odwrotnie.Jak wcisne sprzęgło wszystko cichnie:eusathink:czyli dwumas
Udała30 Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Opublikowano 4 Kwietnia 2012 zrobiłem tak jak mówiliście, powoli wciskałem sprzęgło ale żadnych odgłosów ani drżenia pedalu nie było... może przyczyna leży gdzieś indziej?
Aydaho Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Mam do sprzedania dwumas do AWX'a .. stan BDB - cena do dogadania
Patrol1 Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2012 No i się sypło!Najpierw wpadł pedał w podłogę.Potem różnie brało(raz wyżej,raz niżej).Przez chwilę nie dało rady wcale wcisnąć(tak jakbym miał cegłę pod pedałem). I po chwili całkiem wysiadło (pedał chodzi normalnie,sprzęgła nie ma).Jak na zgaszonym wrzucę bieg i odpale auto,to jedzie na wciśniętym sprzęgle.We wtorek rozbieramy!Sprzęgło-komplet już zamówione u Dzika oczywiście!
wladi Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Opublikowano 8 Kwietnia 2012 No i się sypło!Najpierw wpadł pedał w podłogę.Potem różnie brało(raz wyżej,raz niżej).Przez chwilę nie dało rady wcale wcisnąć(tak jakbym miał cegłę pod pedałem). I po chwili całkiem wysiadło (pedał chodzi normalnie,sprzęgła nie ma).Jak na zgaszonym wrzucę bieg i odpale auto,to jedzie na wciśniętym sprzęgle.We wtorek rozbieramy!Sprzęgło-komplet już zamówione.Czyli jednak sprzęgło? No ale teraz jak zrobisz to już pojeździsz:wink: będziesz od razu wymieniał dwumas też?
Patrol1 Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Zamówiłem komplet z dwumasem. Po rozebraniu się wyjaśni co i jak. ---------- Post dopisany 13-04-2012 at 21:58 ---------- Poprzedni post napisany 09-04-2012 at 13:08 ---------- Ja właśnie po wymianie kompletu.Więc tak-tarcza to w zasadzie już nie istniała a dwumas to nie wiem jak to, ale nie rusza się prawie wcale.(dodam,że autem nie telepało).
Patrol1 Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Kompletne sprzęgło wymienione- Sachs(dwumas,tarcza,docisk,łożysko) nowe oczywiście. Nic nie dudni,nie szura.Z wciśniętym sprzęgłem i na jałowym wreszcie cisza!Ale jest nowy problem!Tak twardo odpala-szarpnie przy odpalaniu(jakby poduszki pod silnikiem).A jak odpalam na jałowym (bez sprzęgła)to wogóle tragedia.Zaczeszczy jakby miało się coś rozlecieć(coś jakby rozrusznik) obroty na 500 i zgaśnie!Jak jest zimny to odpala dobrze tylko tak zerwie(szarpnie) z wciśniętym sprzęgłem mniej szarpnie(i nie ma tego zgrzytu).Przy gaszeniu jest ok! ---------- Post dopisany 23-04-2012 at 21:39 ---------- Poprzedni post napisany 17-04-2012 at 16:41 ---------- No i po rozebraniu okazało się,że dwumas do wymiany.Ma bardzo duży luz i bije przy odpaleniu!!!Nowy zestaw Sachsa, przejechałem 300km! Idzie do reklamacji.Masakra jakaś
luknewa Opublikowano 2 Maja 2012 Opublikowano 2 Maja 2012 U mnie odkad kupilem auto czyli od okolo 2 miesiecy po zgaszeniu auta zatelepie buda a sprzęgło wysoko bierze, praktycznie przy końcu. Zadnych innych objawow nie ma. Czy to normalne ze w 1.9 tdi zatelepie buda a sprzeglo wysoko bierze bo ten typ tak ma? Czy mam sie powoli szykowac na wymiane czegos?
wladi Opublikowano 2 Maja 2012 Opublikowano 2 Maja 2012 U mnie odkad kupilem auto czyli od okolo 2 miesiecy po zgaszeniu auta zatelepie buda a sprzęgło wysoko bierze, praktycznie przy końcu. Zadnych innych objawow nie ma. Czy to normalne ze w 1.9 tdi zatelepie buda a sprzeglo wysoko bierze bo ten typ tak ma? Czy mam sie powoli szykowac na wymiane czegos?Jeżeli sprzęgło wysoko bierze to sprzęgło pewnie już wylatane ale jak budą trzęsie to i dwumas dojdzie:kwasny: sprawdź czy jak powoli wciskasz sprzęgło to nie ma jakiegoś hałasu i jak się zachowuje pedał czy nie ma drgań...
luknewa Opublikowano 3 Maja 2012 Opublikowano 3 Maja 2012 Jak powili wciskam sprzeglo to nic nie słychac a pedal sprzegla sie nie telepie. Tylko tak jak pisalem auto zaczyna ruszac jak juz prawie calkiem puszcze pedal. Przy puszczeniu pedalu w ok 80% auto stoi.
wladi Opublikowano 3 Maja 2012 Opublikowano 3 Maja 2012 Jak powili wciskam sprzeglo to nic nie słychac a pedal sprzegla sie nie telepie. Tylko tak jak pisalem auto zaczyna ruszac jak juz prawie calkiem puszcze pedal. Przy puszczeniu pedalu w ok 80% auto stoi.Z tego co mówisz na bank sprzęgło się już kończy a nawet już jest na styku:kwasny: śmigaj jak najszybciej do mechaniora a jak już rozbierze Ci to sprzęgło to okaże się jak wygląda dwumas może nie trzeba będzie wymieniać
greg2505 Opublikowano 4 Maja 2012 Opublikowano 4 Maja 2012 U mnie odkad kupilem auto czyli od okolo 2 miesiecy po zgaszeniu auta zatelepie buda a sprzęgło wysoko bierze, praktycznie przy końcu. Zadnych innych objawow nie ma. Czy to normalne ze w 1.9 tdi zatelepie buda a sprzeglo wysoko bierze bo ten typ tak ma? Czy mam sie powoli szykowac na wymiane czegos? jeśli chodzi o telepanie przy zgaszeniu to klapa gasząca uszkodzona ja u siebie wymieniłem membranę i jest dobrze
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się