big7887 Opublikowano 30 Marca 2012 Opublikowano 30 Marca 2012 Witam. Sprawa wygląda tak, iż kilka dni temu regenerowane było turbo. Kosztowało to 1200zł, więc była to kompletna naprawa. Zmieniony na nowy został także sterownik N75. Auto nadal jest mułowate, zwłaszcza w niskim zakresie obrotów. Czy turbo zostało należycie naprawione? Podejrzewam także zepsuty przepływomierz. Z góry wielkie dzięki za pomoc! Oto logi (robiłem je pierwszy raz, proszę o wyrozumiałość, jeżeli coś jest nie tak): Statyczne: Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/bigx89_78928.html Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/bigx89_78935.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/bigx89_78933.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/bigx89_78927.html Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/bigx89_78926.html Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/bigx89_78934.html Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/bigx89_78929.html Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/bigx89_78932.html Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/bigx89_78931.html Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/bigx89_78930.html Dynamiczne: Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/bigx89_78939.html Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/bigx89_78941.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/bigx89_78936.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/bigx89_78937.html Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/bigx89_78938.html Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/bigx89_78940.html Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/bigx89_78942.html Basic Settings: Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/bigx89_78958.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/bigx89_78957.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/bigx89_78956.html Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/bigx89_78955.html
big7887 Opublikowano 30 Marca 2012 Autor Opublikowano 30 Marca 2012 Tak, jest katalizator. Czy on coś może tutaj mieszać? Warto dodać, że u schyłku swojego życia stara turbina brała 100/100 oleju. Mogła zapchać katalizator?
przemik Opublikowano 30 Marca 2012 Opublikowano 30 Marca 2012 Mogla i na pewno jest zapchany. Wywalic obligatoryjnie... auto odzyje. Po akcji powtorz logi dynamiczne.
big7887 Opublikowano 30 Marca 2012 Autor Opublikowano 30 Marca 2012 Mogę wiedzieć po których logach to widać? I w którym miejscu? Co polecasz, wstawiać jakąś strumienicę czy po prostu wydłubać katalizator? Nie wiem co z tym zrobić... Wydaje mi się też, że przepływomierz trochę zakrzywia rzeczywistość...? Zamówiłem już nowy.
spanky Opublikowano 30 Marca 2012 Opublikowano 30 Marca 2012 no ten przeplywomierz taki podejrzany ...
przemik Opublikowano 30 Marca 2012 Opublikowano 30 Marca 2012 Ja wiem czy podejrzany... niech uwolni przeplyw spalin... sprezarka sie rozbuja to i luftu przybedzie. Zdemontuj kata, wybij bebechy i zamontuj.
big7887 Opublikowano 30 Marca 2012 Autor Opublikowano 30 Marca 2012 Czy przy przypchanym katalizatorze ciśnienie spalin, które mają utrudniony wylot mogłoby coś popsuć/rozsadzić? Nowe turbo na przykład?? Jeszcze raz z ciekawości zapytam: co wskazuje na zapchany katalizator? Dopiero zaczynam moją przygodę z VAGiem i jestem bardzo ciekawy.
big7887 Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Witam. Zmieniłem przepływomierz na nowy (Oryginał Bosch), pozbyłem się katalizatora. Wynik niestety mierny, samochód dalej jakiś taki mułowaty. Czuć, że to nie tak jak powinno być. Reaguje na pedał z opóźnieniem. Najdziwniejsze jest to, że czasami jak ma jakąś fazę to wystrzeli jak szalony pięknie. Niestety w 80% przypadków przyspieszania jest jakiś opóźniony, mułowaty. Trzeba kręcić go na obroty żeby ładnie coś wyprzedzić. Logi które powtórzyłem po wymianie przepływki i wycięciu kata zgodnie z zaleceniem tutaj: Dynamiczne: Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/bigx89_80258.html Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/bigx89_80259.html Co tu dużo gadać, ciągle jakieś dziwne rzeczy się dzieją! Ciekawe, rozwikła ktoś tę zagadkę? Naprawdę ciekawa sprawa, wszystko ponaprawiane, wymienione co trzeba elegancko a on dalej się buntuje...
przemik Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Potrzebujemy: Dynamiczne - 011 (dwa razy), 010,008,004,003
big7887 Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Świeże dzisiejsze pomiary. Proszę o pomoc, ponieważ już po prostu tracę cierpliwość. Wszystko niby naprawione/wymienione na nowe a ciągle coś nie gra... Dynamiczne: Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/bigx89_80395.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/bigx89_80394.html Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/bigx89_80396.html Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/bigx89_80393.html Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/bigx89_80392.html (pierwszy pomiar) Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/bigx89_80397.html (drugi pomiar) Z góry bardzo dziękuję za jakąkolwiek pomoc...
ciahciah Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Opublikowano 12 Kwietnia 2012 źle wyregulowaną sztangę gruszki turbiny lub wadliwy nie szczelny układ podciśnienia sterowania turbo, kup sobie najtańszy wężyk z 2m by podpiąć bezpośrednio w miejscu rozgałęzienia w grodzi z N75, w ten sposób sprawdzimy czy problem leży w podciśnieniu czy w sztandze wymiana przepływki i wycięcie kata przy prawdopodobieństwie 50% jest właściwa? to są koszty, a ile kosztuje odkręcić gruszkę od wspornika-2 śrubki, podciągnąć do góry i zrobić loga 003 i 011 od 1000obr do 2500obr żeby się upewnić co jest do zrobienia? 5min roboty? jeżeli ktoś nie rozumie, kędyś zrozumie..mam nadzieje, czy to auto to automat? pytam bo obr powinny być 861, statyczny kąt wtrysku jest na styk, na serii nie ma potrzeby tak ustawiać, optymalną wartością jest 25-50% w log004 a nie 2,8%, chodzi o zakres pracy pompy, przy 2,8% może brakować tego zakresu a co za tym idzie auto wtedy ciut słabsze lub jak kto woli będzie ciut więcej palić przy delikatnej jeździe obowiązkowo wyczyść-wypal kolektor ssący i egr, filtr powietrza jak ma z 15tys km przelotu wymień
big7887 Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Z wężykiem spróbuję, dzięki za radę. Co do sztangi na oko skok ma ładny, z 1,5cm, ale regenerowanej turbiny nie montował żaden spec od turbin, tylko zwykły mechanik. Ciekawe czy nie spieprzył roboty... Sam nie bardzo się znam na tej regulacji sztangi, czy to bezpieczne samemu wsadzać tam palce? Na pewno popatrzę jak to wygląda i spróbuję zrobić tak jak opisałeś. Jeżeli mógłbym prosić o opis jak dla pół-laika to bardzo bym prosił... Przy przepływce i katalizatorze już wszystko inne było zrobione i wychodziłem ze 100% założenia, że to musi być w końcu TO... No i nie było... Przepływkę najwyżej odsprzedam, jest nowa oryginalna. Dziwne, że zapytałeś, czy to auto to automat. Komputer non-stop pokazuje błąd, że nie może połączyć się ze skrzynią biegów. W tej chwili nie pamiętam jaki ten błąd ma numer. Błędu nie da się skasować. Niedługo skocze i spiszę. Auto ma skrzynię manualną. Jeszcze się okaże, że ktoś coś w nim grzebał... Z kodów wklejki wynika, iż powinien to być manual, więc zupełnie nie rozumiem tego błędu, jako iż wygląda jakby komputer szukał automatycznej skrzyni biegów... Z włączoną klimatyzacją obroty chyba mają 861, jeżeli dobrze pamiętam- sprawdzę. Z tą pompą to dla mnie trochę magia, nie bardzo rozumiem te procenciki, to już ostatnio w warsztacie diesla sprawdzali mi i powiedzieli, że kąt jest dobry, więc nie kazałem nic ruszać. Tu cię zaskoczę: Kolektor ssący wyczyszczony całkowicie, egr również. Filtr powietrza zmieniony razem z regeneracją turbiny- ma niecałe dwa tygodnie. Dzięki wielkie za odpowiedź ciahciah!
spanky Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Zmien kodowanie sterownika na manual bo teraz jest na automat
big7887 Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Jakiś pomysł dlaczego tak jest? Ktoś grzebał? No i jak tego dokonać? Jakiś chip tuner musi się tym zająć? Czy sam mogę to zrobić poprzez vag-com i kabelek?
przemik Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Sztangą nie kręć bo w ogole ładu nie dojdziesz z doładowaniem. Nie podoba mi się to co dzieje się przy 3500 obr... w cisnieniu doladowania... faktycznie moze byc to zwiazane z nieszczelnym ukladem podcisnienia. Kąt wtrysku dobry.
big7887 Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Jeździłem przed chwilą i zauważyłem, że jak nacisnę pedał hamulca (nie zawsze się tak dzieje, tak w 5 na 10 przypadków) kiedy stoję np na światłach silnik wyraźnie inaczej zaczyna pracować. Może to być związane z nieszczelnym układem podciśnienia? Czy to normalne? Przejrzę jeszcze raz układ podciśnienia. Faktycznie to COŚ przy 3500 obrotów jest bardzo podejrzane i martwi mnie to. Nierozwiązana jednak nadal pozostaje zagadka mulenia auta. Przepływomierz też jakoś tak dziwnie mierzy jak dla mnie... Za chwilę spróbuję zmienić kodowanie sterownika na skrzynie manualną i się przejadę, może coś pomoże. Dzięki za dotychczasowe rady i proszę o więcej!!
ciahciah Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Opublikowano 12 Kwietnia 2012 50% ze to kat i przepływka, teraz zostało ta tańsze do ogarnięcia 50%, pompy nie ruszaj, zrobisz adaptacje ecu na manual i kąt powinien zrobić się optymalny, adaptacji na manual poszukaj na forum, na pewno pisze jak to zrobić, zwróć uwagę czy po zmianie na manual auto nie zacznie bardzo kulawo zapalać, bo jak zacznie to już masz odpowiedz czemu ktoś grzebał w tym, mechanik na pewno zamontował ok turbo, tego po prostu nie da się zamontować odwrotnie:) najpierw logi z wężykiem potem ocena i ciąg dalszy, do tego czasu nic nie ruszaj sztangi bo tu masz 30% że to wina sztangi a drugie 30% że układ podciśnienia kuleje, 30% za małej dawki ustawionej nastawnikiem lub wina samej turbiny 5%, po kolei etapami trzeba sprawdzić i wyeliminować problem, najpierw eliminujemy czy to wina sztangi i podciśnienia, z którego roku auto bo jeszcze turbo może wolno wstawać przez zawalony olejem wężyk 5% idący do ecu? wężyk do N75 podpinasz w miejsce na końcu łebka strony co wchodzą dwa wężyki, masz podpiąć pod ten na końcu główki, a drugi koniec - popatrz na akumulator 12V, po prawo masz taki czarny okrągły duży talerz(servo), od serwa do przegrody idzie czarna plastikowa rurka, z drugiej strony grodzi wchodzi do tego elementu wężyk i 5cm dalej jest rozgałęziany na dwa, wypinasz to wszystko i wpinasz nowy wężyk przy grodzi, w ten sposób omijasz cały układ podciśnienia i dajesz podciśnienie bezpośrednio na N75, robisz osobno ma trójce od 1000obr do 4000 logi 003 i 011, możesz też zrobić do 2500obr loga z podpiętym wężykiem prosto na gruszkę choć nowy N75 kto wie może wcale dobry nie jest, wklejasz w temat logi i idziemy dalej, jak ciągle jest mułowate turbo teraz sprawdzamy czy to sztanga czy dawka żeby nie było że kręcimy sztangą nie potrzebnie bo zarzucą inni że nie wolno:) a potem ecu walczy jak może by wysterować turbo i całe życie lipa bo ecu nie jest inteligentny, odkręcasz gruszkę od wspornika, podciągasz i robisz loga do 2500obr, po nim jak turbo wstanie ok skracamy sztangę, jak jest nieźle ale nie cacy najpierw korekta dawki, a potem sztangę się ustawi na tip top by wstawało turbo wzorowo i żeby doładowaniem nie gibało jak pijanego kota od rowu do rowu bo to jest zabójcze dla turbo, nawet nowego ja na tym forum zawsze prowadziłem wojny widząc jak turbo ludziom prawie zawsze kulawo wstaje, ale pewnie u przeciwników też tak słabo wstaje i zazdroszczą by u kogoś nie wstawało lepiej, ja mam odwrotny problem a w sumie żaden problem:) bo poniżej 1500obr już mi przeładowuje no ale ja to ja:) jak okaże się że na manualu kulawo zapala mogę ci to poprawić i zrobić dopracowanego moda by była malina obr zadane rzeczywiste 1197 1570.8 1417.8 24.7 1218 1581.0 1499.4 25.9 1260 1591.2 1601.4 36.3 1302 1642.2 1703.4 41.8 1323 1693.2 1795.2 50.6 1386 1744.2 1876.8 54.6 1428 1815.6 1958.4 57.8 1470 1876.8 1958.4 58.6
przemik Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Opublikowano 12 Kwietnia 2012 jak okaże się że na manualu kulawo zapala mogę ci to poprawić i zrobić dopracowanego moda by była malina Uwazaj z tą reklamą... bo jeszcze ktoś się skusi
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się