big7887 Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Podłączyłem wężykiem podciśnienie bezpośrednio z grodzi do N75 i zmierzyłem wakuometrem koniec węża, który wchodzi na gruszkę- jest identycznie tak jak kiedy podciśnienie leci przez te wszystkie wężyki i złączki. Samo wysterowanie podciśnienia w N75 natomiast działa w sposób następujący (korzystałem z Basic Settings grupa 011 aby zamykało i otwierało N75): Kiedy zaworek jest zamknięty - 0,00, kiedy nagle komputer go otwiera następuje gwałtowny skok podciśnienia do -0,7 bara i szybko aczkolwiek już trochę wolniej siła podciśnienia wzrasta do ponad -0,9 bara i wskazówka wakuometra w tej pozycji się utrzymuje stabilnie. Podciśnienie chyba ok w takim razie, co? Znalazłem na necie sposób i zmieniłem kodowanie sterownika silnika (dzięki za zwrócenie uwagi spanky) ze skrzyni automatycznej na manualną- nie było to za trudne całe szczęście. Podejrzewam, że samochód słabo palił, bo miał padnięte świece (które wymieniłem) i sprzedawca to zmienił, aby ładniej autko paliło do sprzedaży. A może poprzedni właściciel zmienił na zimę, mniejsza z tym. W każdym razie autko pali i na tym kodowaniu bardzo ładnie. Zauważyłem też, że ładniej przyspiesza, aczkolwiek dalej trzeba go kręcić na obroty aby przyspieszał z kopytem. Problem jest nadal. Podejrzewam źle wyregulowaną sztangę, ponieważ teraz na postoju widziałem w gr 011 pokazuje wymagane podciśnienie 1040, a turbo pompuje tylko około 980. No i właśnie jakoś tak jakby te turbo kulawo się zbiera. Może też dawka powinna być odrobinę większa i wynosić tak z 3.5mg? Ogólnie nadal problem jest taki, że brak mu KOPA z niskich obrotów, którego to KOPA miał jak go tylko kupiłem. To jeszcze nie to samo auto. Aha, co do Twojego pytania ciahciah- auto to a4 b5 1.9 tdi AVG 110 kucy, sedan rocznik 1999 grudzień. Przy 3500 obrotów czuć takie ledwo wyczuwalne szarpnięcie, pół sekundowy minimalny spadek mocy a później ciągnie dalej- dziwne.
ciahciah Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Opublikowano 12 Kwietnia 2012 przemik@ twoja wypowiedz pokazuje jak bardzo zazdrościsz mi, tylko czego? że chce pomóc? podciśnienie ok, przykładowo na biegu jałowym na wężyku od N75 ciśnienie -0,6bar, w basic setting gr011 cyklicznie co 10s zero lub -0,76bar i szło do -0,92bar wymagane masz 1040? chyba coś pomieszałeś, zadane było pewnie 980 a rzeczywiste 1040, a jak nie no to map sensor może zaniża ale do puki nie zobaczę logów nie ma tematu jeżeli umiesz możesz dawką jałową skorygować na 3,4mg, popatrz na wysterowanie turbo, przy 4000obr jest 57% a powinno być 69%, to jest główny cel no właśnie, to przydławienie przy 3500obr to jest z winy sterowania turbo, albo vgt się przycina albo gruszka, N75 też nie można wykluczać bo w opisy nie wieże tylko w logi które miałeś zrobić, muszą być konkrety czyli logi
przemik Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Opublikowano 13 Kwietnia 2012 twoja wypowiedz pokazuje jak bardzo zazdrościsz mi, tylko czego? że chce pomóc? Fajnie, że wróciłeś... brakowało mi Twoich "kwiecistych postów" :-)
ciahciah Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Opublikowano 13 Kwietnia 2012 trochę nudno beze mnie nie:D czip-tuningu pochłania mi tyle czasu że już na diagnostykę na forum nie zostaje prawie nic, wstąpiłem zrelaksować się i pomóc przy moich ulubionych silnikach:) gdyby nie nowy image forum bywał bym częściej, a tak to zniechęca mnie ta nowa szata bo jest po prostu beznadziejna, najbardziej brakuje mi przycisku "Pokaż nowe odpowiedzi na twoje wątki."
przemik Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Drżyjcie V-techy, mastersy, mr motorsy etc etc.....rosnie Wam prawdziwa konkurencja... EOT
big7887 Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Postanowiłem dłużej się w tym nie grzebać sam, nie wszystko jestem w stanie sprawdzić, a tym bardziej wyregulować sztangę itd. Nie chcę nic spartolić. Problemem zajmie się tuningowiec, od razu zwiększymy moc ile się bezpiecznie będzie dało. Po operacji wrzucę nowe logi i wykresy z hamowni do oceny jego pracy. Dzięki za rady Panowie!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się