Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Wymiana przełącznika świateł - problem


DareQ

Rekomendowane odpowiedzi

Chcialem zeby bylo ladnie - wzialem sie wiec za wymiane wytartego przelacznika swiatel (jak to wyglada w B6 wielu pewnie wie).

Zasada dzialania swiatel nie byla jednak do tej pory standardowa, tzn. poprzedni wlasciciel za granica cos poprzerabial tak ze swiatla zapalaly sie automatycznie po przekreceniu stacyjki. Po wymianie przelacznika na nowy jest problem poniewaz swiatla postojowe swieca caly czas bez wzgledy na pozycje przelacznika/stacyjki.

Zachowanie na starym przelaczniku (pozycja 0 - wyl, pozycja 1 - swiatla postojowe, pozycja 2 - swiatla mijania):

Stacyjna wylaczona:

0 - nic nie swieci

1 - postojowki

2 - postojowki

Stacyjka wlaczona:

0 - postojowki + mijania

1 - postojowki

2 - postojowki + mijania

Zachowanie na nowym przelaczniku:

Stacyjna wylaczona - swieca postojowki bez wzgledy na polozenie przelacznika

przel3.JPG

Stacyjka wlaczona - postojowki + mijania bez wzgledu na polozenie przelacznika

Stary przelacznik: BK7 8E0 941 531

Nowy: BK7 8E0 941 531C (z roku 2005 to juz od B7)

Przelaczniki wygladaja identycznie, tylko to C na koncu nowego....

przel2.JPG

Jezeli chodzi o instalacje wyglada to tak:

przel1.JPG

przel4.jpg

Zastanawiajace jest to polacznie grubych zoltych kabli - nie wiem czy tak bylo oryginalnie czy ktos to drutowal.

Wraz z przelacznikiem swiatel wymienilem rowniez regulator wysokosci swiatel. Stary i nowy regulator maja te same numery.

Przy starym przelaczniku VAG wywalal stale blad ktorego nie dalo sie skasowac.

Address 09   -------------------------------------------------------
 Controller: 8E0 907 279  
 Component: int. Lastmodul RDW 0510
 Coding: 00001
 Shop #: WSC 63351
1 Fault Found:
01800 - Light Switch (E1)
     27-00 - Implausible Signal

Przy nowym przelaczniku bledu nie ma.

Po wymianie przelcznika i regulatora pojawily sie bledy:

Control Module Part Number: 8E0 959 433 AM 
Component and/or Version: Komfortgerát T87  0214
     Software Coding: 06720
     Work Shop Code: WSC 63351
     Additional Info: 8E1959801B   Tőrsteuer.FS BRM 4.11
     Additional Info: 8E1959802B   Tőrsteuer.BF BRM 4.11
4 Faults Found:
01561 - Left Rear Door
   59-10 - Can't Unlock - Intermittent
01561 - Left Rear Door
   61-00 - Won't De-Safe
01562 - Right Rear Door
   59-10 - Can't Unlock - Intermittent
01562 - Right Rear Door
   61-10 - Won't De-Safe - Intermittent

Nie ma zakodowanych zadnych DRL'i i innych historii.

Prosze o pomoc jak to naprawic lub przynajmniej przywrocic standardowe dzialanie. Z gory dzieki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie to rozlacz te dwa zolte przewody i zobacz czy sie cos zmieni, wyglada jakby ten krotki zolty byl dolozony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozlaczylem kabel podlaczony do pinu 3. Na starym przelaczniku przestalo dzialac automatyczne zalaczanie swiatel po przekreceniu stacyjki. Na nowym dalej caly czas swieca postojowki, a po przekreceniu stacyjki postojowki + mijania. Czyzby przelacznik od B7 zupelnie inaczej dzialal.. :mysli:[br]Dopisany: 02 Maj 2008, 11:31 _________________________________________________No niestety z przelacznika od B7 nie udalo mi sie nic zrobic. Zaczalem wiec rezac zmiane samych wytartych platikow :kox: Wystarczylo odgiac 4 zatrzaski, rozsunac troche dwie czesci przelacznika i przekrecic w kierunku odwrotnym do ruchu wskazowek zegara. W ten sposob mamy przelacznik w dwoch czesciach

przelacz2.JPG

przelacz3.JPG

przelacz4.JPG

Reszta wyglada podobnie - w nowym przelaczniku (na zdjeciu na dole) jest dodatkowa zielona dioda poswietlajaca wskaznik swiatel postojowych

przelacz1.JPG

Przeszczep sie udal :naughty:

Przy okazji wiadomo jak w prosty sposob zapewnic sobie wlaczanie swiatel mijania automatycznie - polaczyc pin 3 i 4 jak na zalaczonym obrazku :decayed: W takim rozwiazaniu nie ma tego problemu: http://www.a4-klub.pl/smf/all_b6_swiatla_na_stale_i_nie_moge_wlaczyc_dlugich-t30218.0.html

No chyba ze komus nie podoba sie "drutowanie" :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

ja też chciałem wymienić włącznik świateł 8E0 941 531, ale na 8E0 941 531 A ( dla pojazdów z FIS-em). Dodam że FISA nie było, aktywowałem go sam. Mam ten sam problem, na wyłączonej stacyjce, w pozycji przełącznika "0" świecą postojówki. Może coś VAG-iem można zmienić? Jeżeli nie, to przełączniki z lit. A i C na końcu nie podchodzą. Ciekawe, czy ten z lit. B na końcu i pozycją AUTO byłby dobry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego własnie o ten przełacznik chodzi musi byc z pozycja Auto ja mialem ten sam problem po zmianie przelacznika na nowy w pozycji 0 mialem mijania zwrocilem przelacznik i powiedzialem ze jest zly dostalem drugi to samo na spocie podmienilem na taki z funkcja Auto i wszystko dziala wiem ze Malik mial tak samo takze dziwna zasada :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem próbę z włącznikiem z pozycją AUTO. Teraz w każdej pozycji ( OFF, AUTO, POSTOJOWE, MIJANIA) po przekręceniu zapłonu świecą światła mijania. Długie w każdej z tych pozycji mogę włączyć manetką. Nie mgę natomiast włączyć świateł postojowych po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Może ma ktoś rozwiązanie? Auto jest 8E2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem ożywić ten wątek bo zauważyłem jedną rzecz... Też miałem ten sam problem z niby takimi samymi przełącznikami. Zamiennik piszczał zaraz po włożeniu go w gniazdo. Zacząłem zamieniać przednią część przełącznika (tą podrapaną) i zauważyłem że też mam spalone niektóre diody w starym. Więc zamieniłem tą starą płytkę z diodami na nową i wszystko zadziałało cacy :>. Wygląda na to że problem z podłączeniem jest gdzieś na zaciskach (chyba że z tyłu jest jeszcze jakiś układ elektroniczny). Po mojej wymianie - nowy przód, nowa płytka z diodami, stary tył wszystko działa super :> :> :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też chcę wymienić ten przełącznik na nowy ale mam banalny problem, za chiny nie mogę go wyciągnąć. W instrukcji napisane jest że go wciskam i przekręcam w prawo i ma wyjść, u mnie to nie działa, czy robię coś źle???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem ten problem z nowym przełącznikiem. Strasznie ciężko wychodził. Niestety musisz próbować... Ja sobie pomogłem tym że otworzyłem z boku kasetę z bezpiecznikami i od tyłu trochę mu pomogłem wyjść. Jeżeli robisz tak jak to już tu było opisywane na forum czyli wcisnąć przycisk przekręcić lekko i wyciągnąć to inaczej się raczej nie da. Może się zaklinowało. Spróbuj od tylca... :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam u siebie zrobione jeszcze inaczej. To znaczy majster na Vagu ustawił mi tak że w pozycji "0" światła mijania i pozycyjne zapalają się i gasną po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Nic nie jest "przerabiane" na poziomie kabli, żadnego drutowania. Z tego co wiem wchodzi się podobno w Vagu w opcje Skandynawia - bo u nich się jeździ przez cały rok na światłach - i z tego poziomu sie to zmienia. Nie wiem co Wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...