Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dwumas jakie objawy?


ekomer

Rekomendowane odpowiedzi

Szarpanie przy ruszaniu, po prostu trzęsie budą. Ale to nie zawsze, od czasu do czasu się tak przydarzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klekotanie na biegu jalowym.

dosyc charakterystyczny dzwiek - stukniecio - klekotniecie w momencie wylaczenia - uruchomienia silnika.

Mocne nieregularne drgania na biegu jalowym.

Oczywiscie wystepuje to przy prawidlowych parametrach diagnostycznych.

Podobne objawy moga wygenerowac wtryski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy zapalaniu silnika i gaszeniu nic nie klekocze nic nie halasuje...

W czasie jazdy czasami czuje jak trzymam delikatnie noge na sprzegle taką tarke, delikatne drżenie....

Sprzęgło jest po to aby wciskać je jedynie podczas zmian biegów i hamowania. Ponadto masz diesla, nie dziw się, że czujesz lekkie drgania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli przy małych prędkościach obrotowych - to może sprzęgło się ślizga, spróbuj delikatnie przypalić sprzęgło na 1-ce, u mnie na razie pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dołącze sie do tematu bo mam podobnie z tymi drganiami na biegu jałowym nieregularnie zatrzesie buda tak jakby poduszka pod silnikiem ale to na pewno nie to, czasem jest tak ze stojac na swiatlach nie zatrzesie wcale a na nastepnych juz sa takie nieregularne trzesienia, delikatne oczywicie, mozliwe ze dwumas siada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem 2 mas ale w b5 objawy były następujące:

-po lekkim naciśnięciu czuć było drgania pedału

- slychac bylo zmianę pracy silnika przy wciskaniu sprzęgła, takiego objawu nie powinno być tzn podczas zalaczania i odlaczaqnia sprzegla nie powinno być żadnej zmiany akustycznej

- znaczne drgania drążka zmiany biegów, szczególnie podczas przyspieszania

- taki jakby metaliczny odgłos przy gaszeniu auta

- szarpało strasznie autem jak było nagrzane przy ruszaniu ale to chyba była wina padniętego sprzęgła

Przy wymianie koła 2 masowego polecam zmienić sprzęgło, podobno powinno się to robić razem. Sprzęgło jak ci bierze? Mi przed wymianą brało na górze po wymianie trochę poniżej środka. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok a u mnie biegi wchodzą lekko, przy przyśpieszaniu nie szarpie, sprzęgło bierze wysoko - pewnie pada już. Wtryski ok, kata nie ma. trzęsie budą ( tylko na jałowym ) po odpaleniu do osiągnięcia 70C na blacie. Powyżej 70 nie trzęsie nic. Czy to też znaczy że dwumas pada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok a u mnie biegi wchodzą lekko, przy przyśpieszaniu nie szarpie, sprzęgło bierze wysoko - pewnie pada już. Wtryski ok, kata nie ma. trzęsie budą ( tylko na jałowym ) po odpaleniu do osiągnięcia 70C na blacie. Powyżej 70 nie trzęsie nic. Czy to też znaczy że dwumas pada?

a takie coś jak poduchy pod silnikiem i skrzynią sprawdzone? bo jak trzęsie budą bez innych objawów to ja bym zaczął od tego :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok a u mnie biegi wchodzą lekko, przy przyśpieszaniu nie szarpie, sprzęgło bierze wysoko - pewnie pada już. Wtryski ok, kata nie ma. trzęsie budą ( tylko na jałowym ) po odpaleniu do osiągnięcia 70C na blacie. Powyżej 70 nie trzęsie nic. Czy to też znaczy że dwumas pada?

a takie coś jak poduchy pod silnikiem i skrzynią sprawdzone? bo jak trzęsie budą bez innych objawów to ja bym zaczął od tego :decayed:

ano właśnie teraz nie mam jak tego sprawdzić :/ wiem że na vagu nie było błędu poduchy. W celu sprawdzenia stanu poduszek pod silnikiem koniecznie trzeba je wyjmować? Powinnny być twarde?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, podepnę się pod temat. Dzisiaj spotkała mnie nieprzyjemna przygoda, przy 130 szarpnęło budą, zwolniłem i starałem się jechać nie obciążając silnika. Szarpnęło jeszcze z 3 razy. Na Vagu 0 błędów. Czasami jak jadę to czuję, że silnik się męczy, jakby coś stawiało opór. Czy to może być dwumas i sprzęgło(bardzo wysoko bierze). Dodam jeszcze, że po trasie bardzo szarpie przy ruszaniu, najbardziej wyczuwalne na skręconych kołach, na wstecznym.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

podepne sie pod ten temat ,rowniez z zapytaniem: czy kompletny dwumas jest taki sam do manualnych,jak tez multitronica ? I jaka jest cena tego elementu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy zapalaniu silnika i gaszeniu nic nie klekocze nic nie halasuje...

W czasie jazdy czasami czuje jak trzymam delikatnie noge na sprzegle taką tarke, delikatne drżenie....

Sprzęgło jest po to aby wciskać je jedynie podczas zmian biegów i hamowania. Ponadto masz diesla, nie dziw się, że czujesz lekkie drgania.

podczas hamowania sprzęgło stosuje się albo w momencie redukcji albo gdy zamierza sie zatrzymac auto a obroty spadna do 1000 rpm.

---------- Post dopisany at 12:04 ---------- Poprzedni post napisany at 12:02 ----------

Witam, podepnę się pod temat. Dzisiaj spotkała mnie nieprzyjemna przygoda, przy 130 szarpnęło budą, zwolniłem i starałem się jechać nie obciążając silnika. Szarpnęło jeszcze z 3 razy. Na Vagu 0 błędów. Czasami jak jadę to czuję, że silnik się męczy, jakby coś stawiało opór. Czy to może być dwumas i sprzęgło(bardzo wysoko bierze). Dodam jeszcze, że po trasie bardzo szarpie przy ruszaniu, najbardziej wyczuwalne na skręconych kołach, na wstecznym.

Pozdrawiam.

to nie dwumas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ten sam temat ... B7 2.0 tdi multitronic

Podłączenie do kompa nie pokazało żadnych błędów

przy gwałtownym przyśpieszaniu trzęsie budą ( raz bardziej , raz mniej), jak się zatrzymuję np. na światłach to na D trzęsie jak przełącze na P jest w miarę ok.

Podczas jazdy przy przśpieszaniu tak od ok 2000 obr zaczyna drżeć jak odpuszczę gazu ustępuje, a i podczas jazdy jak wrzucę na N i dodam gazu nic nie szarpie jest ok. , więc to chybna nie wtryski, czy to będzie dwumas??? i jak to wygląda w multi???

---------- Post dopisany at 13:35 ---------- Poprzedni post napisany at 13:33 ----------

i jeszcze przy odpalaniu jak zimny - ok

jak ciepły - szarpie i ma ciężej odpalić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...