VicVega Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Witam Wszystkich! Niedawno przepalił mi się palnik xenonowy. Wymieniłem i jakiś czas później (tydzień, dwa) padła mi przetwornica w jednej z lamp. Szukając zakładu, który naprawi mi przetwornicę trafiłem na taką opinię: Podobno te nasze przetwornice padają z powodu montowania złych palników, niekompatybilnych. Czyli np. chińskich, podrób philipsów, których jest masa na rynku, a nawet oryginalnych żarników philips lub osram. Ponoć technologię produkcji żarników mają opatentowaną tylko te dwie firmy i wszystko inne, w tym Xenotec, które kupiłem, są niekompatybilne ze względu na inne parametry (gazy, cisnienie, temperatura itd.), co powoduje padanie niektórych przetwornic. Moje są ponoć wyjątkowo wrażliwe (Valeo 4-pinowe, rok '03) i da się je naprawić, ale ponoć jeśli nie zmienię żarnika to znowu padnie. W przypadku oryginalnych osram i philips chodzi o to, że teraz produkuje się żarniki z obniżoną zawartością rtęci czy bez nawet, przez co charakterystyka takiej żarówy jest również inna od tych produkowanych np. w roku 2003. I tak w przypadku osram jest ok. 80% szans, że nie zniszczą przetwornicy, a te drugie dają tylko 50%. Pełnej kompatybilności nie mają już żadne żarniki. Przy naprawie koleś zakłada jakiś nowszy, usprawniony układ, ale ponoć jeśli nie wywalę tych Xenoteców, to prawdopodobnie przetwornica znowu padnie. Koleś sprawiał wrażenie ogarniętego, mówił tak, jak by faktycznie miał sporą wiedzę na ten temat, poradził mi też żebym wyjął drugi palnik, póki przetwornica działa, bo na bank padnie, ale teraz tak się zastanawiam czy przypadkiem nie naopowiadał mi tego żeby "zabezpieczyć się" przed ewentualną reklamacją, bo wie, że naprawa nie daje pewności, że będzie to działać dłużej niż miesiąc. Co myślicie? Palnik ma jakiś wpływ na przetwornicę? 1
wrclaguna Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Jest taka zasada ze palniki powinno się wymieniać parami Pewnie ci już migał palnik i za długo czekałeś na jego wymianę to przetwornica dostała po d*pie .
VicVega Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Zgadza się. Z pół roku, jak nie dłużej mrugał mi ten ksenon, w którym teraz przetwornica padła.
domin79 Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Opublikowano 7 Kwietnia 2012 ..a ja myśle ze gość miał sporo racji , wiek przetwornicy to jedno ale sama przetwornica nie jest szczegolnie dobrej jakości:wink: te żarniki z aledrogo i inny badziew też utłukły mi jedną sztuke , zakupiłem więc przetwornice KOITO i co: a no efekt taki iż moge sobie zmieniać żarniki dowoli i nic sie nie dzieje , sama w sobie przetwornica jest lepszej jakości (pomimo tego ze jest z tego samego rocznika co valeo)
VicVega Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Czyli jest jakaś alternatywa. A jak ją wpasowałeś? W B6 przetwornice siedzą w kloszach, nie trzeba było rzeźbić?
domin79 Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Opublikowano 7 Kwietnia 2012 troszke rzeżby jest ale za to mam teraz przetwornice pod żarniki d2s które mozna kupić za rozsadne pieniążki a do tego wydajemisie ze lepiej świecą
VicVega Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Zdradzisz jak to zamontowałeś? Lampy są szczelne?
domin79 Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Opublikowano 7 Kwietnia 2012 żadna filozofia niestety nie mam fotek , przetwornica koito jest ciut szersza i trzeba przyciachać to miejsce gdzie włazi przetwornica:wink: potem uszczelniasz silikonem i jest cacy:wink:
VicVega Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2012 No to spoko, dobrze wiedzieć. Ja swoją oddałem do naprawy póki co. Diagnoza jest taka, jak mówi kolega WRCLAGUNA, czyli użytkowanie wyeksploatowanego palnika. Zobaczymy ile wytrzyma. Jak padnie jakoś szybko to pomyślę nad tym Koito. A FIS przeszedł do porządku dziennego z tymi przetwornicami bez problemu?
domin79 Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Opublikowano 7 Kwietnia 2012 tak to są ori przetwornice TOYOTY więc nie ma mowy o jakiś blędach czy zakluceniach:wink:
odyniec98 Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Opublikowano 7 Kwietnia 2012 ja przerabiałem temat z przetwornicami valeo paliły sie jedna za drugą,po wymianie na bosch swieca bez problemu
rafsus Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Mi przetwornic Valeo zalatwil palnik kupiony na allegro niby philips. Po naprawie przetwornicy ten palnik zostal zamontowany w drugiej lampie i po dowch tygodniach wykonczyl przetwornice wiec to na pewno wina palnikow. Serwisant namowil mnie na aby zakupic uzywki wyciagniete z auta niz te niby orginaly z allegro i od tego czasu juz przez 1,5 roku nic sie mi z oswitleniem nie dzieje
AIRWOLF Opublikowano 13 Czerwca 2012 Opublikowano 13 Czerwca 2012 witam, mam pytanie, czy zna ktos kogos w warszawie lub okolicy kto naprawia/regeneruje przetwornice xenonów ? moja padła i jak ja zdemontowałem to wylala sie woda( nieszczelny reflektor ( ) wiec nie wiem czy po prostu kupic nową czy tą naprawic, jesli sie da. W ostatecznosci bede musiał kupic nową bo mam wyjazd w piatek w dłuzsza trase. Przetwornica valeo 4 pinowa audi a4 B6
VicVega Opublikowano 13 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2012 Zadzwoń pod ten numer: 507 302 316. Nie mam żadnych informacji odnośnie jakości usług, ale koleś naprawia przetwornice i jest w Warszawie.
matijsp12@ Opublikowano 11 Lutego 2018 Opublikowano 11 Lutego 2018 Witam mam pytanie odnośnie zmiana przetwornicy z valeo na koito ponieważ padła mi prawa przetwornica wymieniłem ją na nową i też mi padła po paru godzinach. Poczytałem troche na ten temat i chcę zmienić przetwornice na tą koito i pytanie jest takie czy mogę zmienić tylko w tej lampie co mi padła ta valeo czy trzeba wymienić w obu lampach?
Artek9 Opublikowano 29 Listopada 2018 Opublikowano 29 Listopada 2018 W dniu 7.04.2012 o 00:02, VicVega napisał: Witam Wszystkich! Niedawno przepalił mi się palnik xenonowy. Wymieniłem i jakiś czas później (tydzień, dwa) padła mi przetwornica w jednej z lamp. Szukając zakładu, który naprawi mi przetwornicę trafiłem na taką opinię: Podobno te nasze przetwornice padają z powodu montowania złych palników, niekompatybilnych. Czyli np. chińskich, podrób philipsów, których jest masa na rynku, a nawet oryginalnych żarników philips lub osram. Ponoć technologię produkcji żarników mają opatentowaną tylko te dwie firmy i wszystko inne, w tym Xenotec, które kupiłem, są niekompatybilne ze względu na inne parametry (gazy, cisnienie, temperatura itd.), co powoduje padanie niektórych przetwornic. Moje są ponoć wyjątkowo wrażliwe (Valeo 4-pinowe, rok '03) i da się je naprawić, ale ponoć jeśli nie zmienię żarnika to znowu padnie. W przypadku oryginalnych osram i philips chodzi o to, że teraz produkuje się żarniki z obniżoną zawartością rtęci czy bez nawet, przez co charakterystyka takiej żarówy jest również inna od tych produkowanych np. w roku 2003. I tak w przypadku osram jest ok. 80% szans, że nie zniszczą przetwornicy, a te drugie dają tylko 50%. Pełnej kompatybilności nie mają już żadne żarniki. Przy naprawie koleś zakłada jakiś nowszy, usprawniony układ, ale ponoć jeśli nie wywalę tych Xenoteców, to prawdopodobnie przetwornica znowu padnie. Koleś sprawiał wrażenie ogarniętego, mówił tak, jak by faktycznie miał sporą wiedzę na ten temat, poradził mi też żebym wyjął drugi palnik, póki przetwornica działa, bo na bank padnie, ale teraz tak się zastanawiam czy przypadkiem nie naopowiadał mi tego żeby "zabezpieczyć się" przed ewentualną reklamacją, bo wie, że naprawa nie daje pewności, że będzie to działać dłużej niż miesiąc. Co myślicie? Palnik ma jakiś wpływ na przetwornicę?
Artek9 Opublikowano 29 Listopada 2018 Opublikowano 29 Listopada 2018 (edytowane) Też tak miałem i koleś z Koszalina powiedział mi to samo ale ja kupiłem ori palniki osram Edytowane 29 Listopada 2018 przez Artek9
wesz82 Opublikowano 30 Listopada 2018 Opublikowano 30 Listopada 2018 Nom wlasnie ostatnio coś mi zaczelo nie odpalac jesnego zarnika. Wiec biore dryndam do Pana z Koszalina i mowie mu ze starter raczej wypalony (valeo 8 pin)i chcialbym zmienic na ta 6 pinowa z wymiennym starterem na wtyczkę to uslyszalem zeby tego nie robic. Juz lepiej zmieniac tutaj starter niz tam przetwornice gdyz te nowsze sa slabe na zmiane napiecia. Mialem mu to slac ale poprawilem druciki w starterze i na razie smiga.
Longynus Opublikowano 3 Stycznia 2020 Opublikowano 3 Stycznia 2020 A jaki to dokladnie model Kioto od toyoty da sie podlaczyc do bo b6?
pila24 Opublikowano 3 Stycznia 2020 Opublikowano 3 Stycznia 2020 (edytowane) 2 godziny temu, Longynus napisał: A jaki to dokladnie model Kioto od toyoty da sie podlaczyc do bo b6? Jaki chcesz można d2s lub d4s,te drugie są mniejsze i na nowsze palniki. Tak czy siak trzeba trochę porzeźbić w lampie by się zmieściły. Nic nie jest p&p. Ja polecam hella jak te zdjęcia,są malutkie i łatwiej je zmieścić niż koito. Edytowane 3 Stycznia 2020 przez pila24
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się