Skocz do zawartości
IGNOROWANY

'My nineteen inch fotostory', czyli 19x8,5 ET32 do B8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po 3 tygodniach szukania, przeliczania i zbierania opinii nadszedł ten dzień. Decyzja zgodnie z głosem serca, a nie rozumu - 19 cali :naughty:, a konkretniej:

Numer felgi: 8T0 601 025 H

Rozmiar: 19x8,5

ET: 32

Opony: 255/35/19 Dunlop Sport Maxx GT

Zawieszenie: -30mm 1BV

Miało wyglądać bardziej 'agresywnie', stąd właśnie wybór felgi z S5, które z ET 32 powinny wystawać na zewnątrz 11 mm względem dedykowanej felgi do A4 B8 w tym rozmiarze (bo o ile się nie mylę, jest to ET43). Są już na forum fury, które jeżdżą z podobnym setupem, w tym nasz master wrclaguna z identycznymi felgami, ale trochę innym zawieszeniem i trochę inną oponą (btw, sorry wrc, naprawdę wpadłem równolegle na ten sam pomysł co Ty :decayed:). Ja sam miałem sporo wątpliwości jak to wszystko u mnie zagra więc wrzucam wyniki na forum - mam nadzieję, że komuś przyda się ten materiał, gdy sam będzie miał podobny dylemat.

Na oko wydaje się, że będzie grubo - zgodnie z planem :shock3:

drj_a4_nineteen_001.jpg

Dla informacji, felgi oryginał, a oponki w bardzo dobrym stanie. Czyżbym wreszcie trafił na uczciwego sprzedawcę? Anyway, opona 255 zdaje się bardzo dobrze ochraniać rant felgi 8,5cala i chyba taki jest zamysł fabryki. Początkowo napaliłem się na szerokość 9cali przy oponie 245 i taka opcja powinna chyba wyglądać lepiej, ale pewnie zapewnia trochę mniej bezpieczeństwa feldze.

drj_a4_nineteen_002.jpg

drj_a4_nineteen_005.jpg

Przed założeniem jeszcze usuwanie kleju po starych odważnikach i polerka. Swoją drogą uświadomiłem sobie, że od kiedy 10 lat temu wsiadłem do mojego pierwszego samochodu, używam do wszystkiego tego samego środka... Chyba muszę się podciągnąć, na szczęście na forum jest od kogo się uczyć :grin:

drj_a4_nineteen_003.jpg

drj_a4_nineteen_004.jpg

No i pierwsze koło siedzi. Dość mocno na zewnątrz... pewnie stąd zalecenia chłopaków z audizine, żeby do tej felgi zakładać oponę 245 :kwasny: Z góry zakładam, że będzie tarło więc idąc za radą tych samych osób pozbywam się widocznej na zdjęciu śruby z zapinką mocującą nadkole - podobno na dzień dobry to jest miejsce tarcia. Jeżeli mimo to będzie problem, będzie trzeba podginać ranty błotnika.

drj_a4_nineteen_006.jpg

drj_a4_nineteen_007.jpg

No i czas już na efekt końcowy...:cry::cry:

drj_a4_nineteen_008.jpg

Okazało się, że jedna opona miała na boku małą skazę... Ale głęboką na tyle, żeby opona nadawała się tylko na śmieci. To był czas triumfu mojego ojca, który od początku namawiał mnie, żebym zmienił te 18, ale na 17:thumbdown: A może to po prostu kara za to, że zamiast święcić jajka ja tu walczę z kołami? :dontknow:

Trudno. Na relację z jazdy na 19tkach zapraszam za tydzień lub dwa, tymczasem życzę wszystkim Wesołych Świąt!! :drinks:

Opublikowano

Również Wesołych Świąt i powodzenia w Twoim nineteen inch project

Opublikowano

Felgi piękne :thumbup1: tylko trochę szkoda ze taka przygoda z oponą :kwasny:

Będziesz kupował opone 1 sztukę ?

Opublikowano

19 Naprawdę Konkretne :wink:

Opublikowano
Felgi piękne :thumbup1: tylko trochę szkoda ze taka przygoda z oponą :kwasny:

Będziesz kupował opone 1 sztukę ?

Dzięki. Wzoruję się na najlepszych :wink:

O dziwo sprzedający telefonicznie bardzo przeprosił mnie za zaistniałą sytuację i obiecał wysłać we wtorek kolejną oponę. Oby:think2:

Oczywiście, bardzo chciałem na szybko załatwić sobie tą oponę więc były dwa telefony do pobliskich oponiarzy, ale jeden w ogóle nie pracował, a drugi stwierdził, że nie pójdzie sprawdzić bo już wchodzi do wanny:grin:

Opublikowano

Felgi niezłe, ale na tych zdjęciach najbardziej spodobał mi się kolor Twojego A4.

Bardzo dobrze pasuje do B8 Avant i dobrze współgra z chromowanymi relingami i listwami.

Opublikowano

A dzięki, dzięki. Na początku mocno byłem zajarany pakietem czerń, ale po pierwszym myciu auta stwierdziłem, ze te chromowane dodatki nawet nieźle pasują :whistling:

255? To musi ważyć dwie tony. Daj znać jak bardzo pogorszyły się osiągi - szerokie opony 'zjadają' moc jak nic innego w samochodzie.

Nie powiem, kółka nie są najlżejsze. A już na pewno w porównaniu do 16tek w Corsie mojej żony, które wtedy też jej zmieniałem :grin: Na zimę mam 245 więc mam nadzieję, że przechodząc na 255 zauważalnego spadku osiągów nie będzie :whistling:

Opublikowano

nie będzie.. nawet na moim 2.0 TDI nie ma zauważalnego pogorszenia osiągów. jedynie spalanie jest wyższe..

Opublikowano

No to czas wreszcie założyć te kółka

drj_a4_kwiecien2k12_001.jpg

Before and after:

drj_a4_kwiecien2k12_002.jpg

No i jeszcze jedno poglądowe foto:

drj_a4_kwiecien2k12_003.jpg

Nieskromnie mówiąc, według mnie wygląda konkret:naughty: A teraz czas, żeby wypłynął jakiś wniosek z tego tematu... nie zakładajcie takiego zestawu do A4 z zawieszeniem S-Line bo na poprzecznych nierównościach obciera tył :thumbdown::thumbdown: No ale cóż... byłem świadomy, że tak się może skończyć. Na szczęście opony jako dodatek do felg były w dobrej cenie :decayed: Zapewne będzie zmiana opon na 245/35 albo nawet 235/35. Całkowita średnica koła będzie wtedy trochę mniejsza, ale przekłamania na zegarach nie będą zbyt duże. No i będę mógł teściową z tyłu przewieźć bo na razie zakaz obciążania tylnej osi :wink:

Opublikowano

dopiero znalazlem posta :whistling:

19 / 8,5 / ET32 - felga rakieta dr.J :kox:

w mojej B7 tez mam 1 rozmiar za szeroka (mam 245/40/18 a powinno byc 235/40/18) i pierwsze wrazenia to odczuwalny spadek przyspieszenia :kwasny:

Opublikowano

Dzięki :) Natomiast u mnie z tyłu już siedzi 235/35. Nie wytrzymałem psychicznie tego obcierania i musiałem szybko zmienić. Jak się przyjrzeć to trochę teraz słabo wygląda róznica przód tył (średnica tyły jest teraz minimalnie mniejsza niż mówi fabryka) Chyba przód też wymienię - ale czekam na wypłatę :whistling:

Swoją droga montaż takiego placka na felgę to jest niezły stres. Goście tak się siłowali z tymi oponami, że cały czas miałem wrażenie, że coś się zaraz spier... :decayed:

Opublikowano

235/35 w B8 to chyba jeden rozmiar za wasko - ale spoko bedzie bardziej kozacko wygladalo a do tego mniejsze spalanie i utraty mocy nie poczujesz

teraz uwazaj na krawezniki - szkoda takiej ladnej felgi - 8,5 cala i 235 - hoho :naughty:

Opublikowano

wy to chyba mieszkacie w innym kraju :decayed: jak na tych naszych dziurach jeździć z takimi felgami :wink: ale autko wygląda z nimi :slina:

Opublikowano

Jak jeździć? Wolno :wink::wink: a no i do pracy jeżdżę rowerem albo autkiem żony bo jest problem z parkowaniem - nie mam jak wjechać na krawężnik :wink:

Opublikowano

do teraz doj**ales z tym kraweznikiem :polew:

witam w klubie - choc ja mam troche miesa ale tez dwa razy sie zastanowie zanim przywitam sie z kraweznikiem

Opublikowano
wy to chyba mieszkacie w innym kraju :decayed: jak na tych naszych dziurach jeździć z takimi felgami :wink: ale autko wygląda z nimi :slina:

eee tam, spokojnie da się jeździć.. a dodatkowo wygląd :slina: jakbym miał mocniejszy silnik to dałbym jeszcze o cal więcej niż teraz :naughty:

Opublikowano

A swoją drogą jedrekx, w weekend zaliczyłem traskę Wwa > Bydgoszcz > Wwa. Jakiejś tragedii nie ma, generalnie cała droga spoko oprócz kawałka wylotu z Wawy za Łomiankami. Tak mnie wytrzęsło, że przez miałem chwilę zwątpienia w decyzję co do kół :doh: Na szczęście potem jakoś dało radę.:wink:

Opublikowano

a bo droga z Bydgoszczy do Wawy jest całkiem, całkiem tylko właśnie jest ten odcinek przed Łomiankami trochę gorszy.. :good: mogłeś dać znać to byśmy spota zrobili :naughty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...