Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie kręci się powyżej 5 tys obrotów


djmostek

Rekomendowane odpowiedzi

Problem z Audi A4 silnik 1.6 (ANA). Benzyna i gaz. Na filmiku na benzynie - na gaz sie nie przelacza BRC Sequent 24 10 tys przebiegu. Jak widac na benzynie nie leci powyzej 5 tys obrotow. Z poczatku zjawisko to wystepowalo sporadycznie, teraz od kilku dni nie znika. W czym moze tkwic problem ?

Nie kręci się powyżej 5 tys obrotów; aha i miał ktoś może podobny probelm z ikonką sensoru oleju?

EDIT

Problem rozwiązany. Audi A4 1.6 wrzesień '99rok (silnik ANA).

Objawy: odcinka przy niższych niż standardowe prędkości obrotowe silnika (u mine 5,5 tys miast 6,5 tys), brak mocy, wyższe spalanie, kłopoty z instalacją gazową.

Diagnostyka:

Bład z Auto-diagnozy BRC Sequent 24:

Wynik ponad 11 tys obrotów / min wg komputera przy silniku chodzącym na wolnych obrotach (circa 850 obrotów / min) - instalacja gazowa odcinała możliwość przełączenia się na gaz - praca w trybie awaryjnym, tj. na benzynie.

Bład z VAG'a:

P0342 Czujnik położenia wałka rozrządu 1

Za niski sygnał

Ilość usterek: 1

Po wymianie rzeczonego czujnika położenia wałka rozrządu przykre objawy ustąpiły - zarówno te związane z pracą na benzynie jak i te związane z pracą na gazie. Silnik wkręca się ładnie na obroty - odcina przy 6,5 tys / min a gaz przełącza się zgodnie z ustawioną temperaturą przełączania.

Koszty:

Czujnik położenia wałka rozrządu:

- oryginał Bosha 199,99zł (Allegro); sklepy z częściami zawołały ok. 230zł

- dobrej jakości niemiecki zamiennik ok. 140zł

- najtańszy MaxGear - 70zł - bardzo odradzam - wybitnie niska jakość

- koszt wymiany w serwisach szybkiej obsługi (np. Feuvert) - 150zł

Numery części:

Nr producenta:

0 232 101 031

Nr OE:

06A 905 161 B

PS. Bardzo ciężki dostęp do czujnika - za kołem rozrządu.

PS2. Nie mylić z czujnikiem położenia wału - przez omyłke dostałem to przy pierwszej wizycie w sklepie z częściami - oczywiście zupełnie inna budowa i inne zastosowanie.

Czujnik położenia wałka rozrządu wygląda tak:

view5_1592_czujnik_walka_rozrzadu_audi_a3_a4_vw_bora_passat.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swieci ci sie dioda na włączniku lpg?

---------- Post added at 14:04 ---------- Previous post was at 13:53 ----------

a stan oleju jaki masz?odcina ci bo sterownik widzi jakies nieprawidłowosci moze z cisnie niem oleju czy stanem oleju.Trzeba podłaczyc pod kompa i zobaczyc co powie

---------- Post added at 14:08 ---------- Previous post was at 14:04 ----------

a z gazem co sie działo?10 tysi to jeszcze na gwaracji jest przeciez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie bede sobie oprogramowanie kompletował na dniach do VAGa (porady poprosze jakies w tym zakresie ;)). Olej 3/4 bagnetu. Dioda - świeci się. Wlasnie z gazem od 5 tys przebiegu zaczelo dziac sie tak ze raz sie wlaczal raz nie. I to bylo na tyle nieregularne ze zawsze jak przyjedzalem do serwisu to o dziwo sie włączał i oni - podlaczajac pod kompa oczywiscie zadnych usterek nie widzieli. Krąże Łódź - Warszawa, więc rzadko kiedy miałem okazje zajrzeć do serwisu jak zjawisko wystąpiło - poza tym dość szybko ustępowało. Ale teraz od kilku dni już twardo wgle nie przełącza sie na gaz (czasem 'pyknie' przelacznik w butli, ale tez sie nie przelacza). Nie wiem moze to jakis czujnik ciśnienia na listwie - podobno to często zawodzi, ale szlag mnie trafia ze zrobilem dopiero 10 tys i juz cos sie PIEPR

---------- Post added at 15:03 ---------- Previous post was at 14:56 ----------

PS. Podczas montazu LPG, serwisant stwierdził, że sonda lambda nie działa poprawnie. Czy to może mieć jakiś związek z powyższymi zawirowaniami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam identyczny problem co autor tematu. Mam silnik 1,6 ALZ bez inst. gazowej. Po przejechaniu około 5kilometrów zapala się inspekcja i auto traci moc w identyczny sposób (obroty na biegu jałowym max 5tys., ciężko odpalić wtedy auto) w związku z błędami:

16555 System zbyt ubogi (strona 1)

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

16706 Czujnik obrotów silnika - brak sygnału

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

Po wykonaniu czyszczenia błędów inspekcja gaśnie i zostaje tylko 16706. Auto cały czas bez mocy. Jeśli auto odstoi około 4h wszystko wraca do normy. Czasem bez kasowania błędów muszę kilka razy odpalić auto i po pewny czasie samo przechodzi, ale nie na długo. Problem ten ma także wpływ na wysokie spalanie, do tej pory autko paliło przy jeździe mieszanej 7,3-8l a teraz dochodzi nawet do 10l\100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik połozenia wału do wymiany skoro bład zostaje.Ewentualnie trzeba by sprawdzic wtyczki i kable czy nie sa uszkodzone.

---------- Post added at 16:28 ---------- Previous post was at 16:20 ----------

jak gaz nowy to musza widziec co sie dzieje.jeździj autem tak az sie nie przełaczy i im takie zaciagnij a oni niech nie sciemniaja ze dobrze.Gdyby było dobrze to by takich problemów nie było.Sonda do przełaczania nie ma w tym nic do gadania.mozliwe ze czujnik temperatury cieczy przy reduktorze zawodzi albo weze źle sa podłaczone od wody pod reduktor i nie dogrzewa tylko schałdza go i dlatego nie przełaczy go.Musiałbys go na obrtach przytrzymac i sprawdzic czy sie grzeje i byc moze wtedy sie przełaczy.Ale to gazownik musi podpiac pod kompa i widzec parametry a jak nie to niech na nowa mape zapisze i zobaczy.Podłacz pod vaga i zobacz jakie błedy.Jak kolega wyzej ma takie i ty bedziesz miał podobne to juz bedziesz wiedział co zrobic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak w oplach czujnik polozenia walu wtedy jest wczesniejsza odcinka,zobacz jakie vag widzi obroty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw zrób imprezę pod tytułem : VAG .Chociaż odpowiedzi na problem kolegi avioncs mogą sugerować, że to samo pomoże u Ciebie

to niekoniecznie tak jest (te same objawy nie muszą oznaczać tej samej przyczyny, zwłaszcza że Masz LPG).

Najprościej to dogadaj się z kimś na spocie w Twojej okolicy obeznanym z VAG-em i może coś więcej będzie wiadomo.:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik połozenia wału do wymiany skoro bład zostaje

ja miałem taki problem z silnikiem alz dokladnie z takim nawet licznikiem

co do ucinania obrotow i braku mocy

u mnie odpiłeła sie wtyczka czujnika połozenia wałka

po podłaczeniu blad czujnika polozenia wałka znikł moc wrócila , oboty ucina równo na 6500

co do bledu 16555 - u mnie powodowała go popekana odma

co do kontrolki sensor oleju, znajduje sie on w misce olejowej a wyglada tak

http://www.auto.strefa.pl/sklep/images/silnik/1j0907660b.jpg

zobaczysz jak wejdziesz pod auto

---------- Post added at 10:21 ---------- Previous post was at 10:19 ----------

to ucinanie na 5 tys jest czyms w rodzaju trybem awaryjnym, wymien ten sensor oleju , koszt niewielki bo <100zł

czytalem ze moze on oznaczac zla jakosc oleju

niemniej jednak jakis bład na vagu musi byc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik położenia wałka rozrządu znajduję się z przodu pod osłoną paska rozrządu. Wystarczy wypiąć dwa uchwyty osłony i ją odchylić z góry żeby zobaczyć ten czujnik. Wtyczka wchodzi z boku więc widać ja bez ściągania czegokolwiek.

Natomiast czujnik położenia wału jest gdzieś tam niedaleko filtra oleju ale gdyby on nawalił wcale byś nie odpalił silnika. Takie moje zdanie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego djmostek czy stwierdziłeś VAG-iem u siebie jakieś błędy , że próbujesz wyciągać wnioski z błędów dotyczących innego silnika?

W 1.6 ANA chyba nie ma żadnego czujnika położenia wałka rozrządu - HALLA ( w głowicy) jeśli o takim tu ktoś napisał .

Jest na pewno czujnik G28 prędkości obrotowej wału korbowego ( nie wałka) oraz czujnik halla w aparacie zapłonowym.

Tak czy inaczej Twój problem ograniczenia prędkości obrotowej silnika do 5000 nie ma nic wspólnego z tymi czujnikami.

Masz ograniczenie do 5000 bo jest problem ze smarowaniem silnika spowodowany np. przez:

1.za niski poziom oleju

2.niewłaściwy olej

3.za niskie ciśnienie oleju ( bo uszkodzona pompa albo niedrożny układ smarowania)

4.uszkodzenie czujnika ciśnienia oleju lub jego obwodu

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego djmostek czy stwierdziłeś VAG-iem u siebie jakieś błędy , że próbujesz wyciągać wnioski z błędów dotyczących innego silnika?

W 1.6 ANA chyba nie ma żadnego czujnika położenia wałka rozrządu - HALLA ( w głowicy) jeśli o takim tu ktoś napisał .

Jest na pewno czujnik G28 prędkości obrotowej wału korbowego ( nie wałka) oraz czujnik halla w aparacie zapłonowym.

Tak czy inaczej Twój problem ograniczenia prędkości obrotowej silnika do 5000 nie ma nic wspólnego z tymi czujnikami.

Masz ograniczenie do 5000 bo jest problem ze smarowaniem silnika spowodowany np. przez:

1.za niski poziom oleju

2.niewłaściwy olej

3.za niskie ciśnienie oleju ( bo uszkodzona pompa albo niedrożny układ smarowania)

4.uszkodzenie czujnika ciśnienia oleju lub jego obwodu

:hi:

napisał ktos rowniez ze przy odpietym czujniku polozeniu wału nie odpaililbym auta

ale ja pisze o polozeniu wałka rozrzadu, jest on tam gdzie napisal ktos wczesniej , w okolicach rozrzadu

jak jezdzilem na idpietym z pół roku zanim doszedłem do sedna

miałem bład o nr nie pamietam , jak znajde w archiwum forum to podam

o tresci czujnik polozenia walka rozrzadu, niski sygnał wejsciowy, auto krecilo własnie identycznie jak na filmiku tyle ze mi sie jeszcze swiecil MIL

po podpieciu spowrotem wtyczki która miałem odpieta , blad znikl, auto kreci do konca

wiec i to sie kłoci z tym co piszesz, ale ja mam 1,6 ALZ , wiec moze stad te róznice

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siedzi dziś w warsztacie. Czujnik wałka rozrządu do wymiany -> taki z 3pinową końcowką na blaszanym stelażu.

PS. to też chyba winowajca niedziałającej instalki gazu - po podpieciu do komputera i oprogramowania BRC wyskoczyło w wartościach RPM: ponad 11 tys obrotów / minute na wolnych obrotach :PP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...