Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Stuki w układzie kierowniczym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Śrubą ta przy maglu w żadnym wypadku nei mozna krecić przynajmniej tak powiedział mój mechanior bo mozna zrobic wiecej start niż korzyści. Po dokreceniu śruby auto bedzie reagowac nawet na minimalny ruch kirwonica wiec nie polecam. :thumbdown:

Opublikowano

nalazlem przyczyne. okazalo sie ze luz jest w miejscu polaczenia maglownicy z drazkiem kierowniczym. Czy to sie jakos latwo wymienia? Czy też wiaze sie to z powazniejsza robota? Ktos ma w tym doswiadecznie?

Opublikowano

nalazlem przyczyne. okazalo sie ze luz jest w miejscu polaczenia maglownicy z drazkiem kierowniczym. Czy to sie jakos latwo wymienia? Czy też wiaze sie to z powazniejsza robota? Ktos ma w tym doswiadecznie?

I w trzech wątkach musisz to samo napisać ??? Nie wystarczy w jednym ??

Opublikowano

nalazlem przyczyne. okazalo sie ze luz jest w miejscu polaczenia maglownicy z drazkiem kierowniczym. Czy to sie jakos latwo wymienia? Czy też wiaze sie to z powazniejsza robota? Ktos ma w tym doswiadecznie?

I w trzech wątkach musisz to samo napisać ??? Nie wystarczy w jednym ??

Uznalem ze tak moze predzej uzyskam jakas odpowiedz. Ostatnio bardzo mało dzieje sie na forum.

Zaraz po weekendzie biore sie za wymiane. Jak juz bedzie po, dam znac czy pomogło.

Opublikowano

Ostatnio szperalem w AESIS i znalazlem cos takiego na temat regulacji sruba na maglu, u mie z anglkiniem nie bardzo

ale moze sie komus przyda.

052d29cdc59d4395.jpg

Opublikowano

Regulacja przekładni kierowniczej magla

Uwagi:

Praca wymaga 2 techników

Silnik wyłączony

Podnieść pojazd na podnośniku

Ustawić koła do jazdy na wprost

Obrócić(obracać?) kierownicę w prawo i w lewo o około 30 stopni od położenia środkowego (przypis. tłum godzina 10-14)

Będą słyszalne stuki jeśli luz kierownicy jest za duży (tłumacz: 3-6cm)

Drugi technik powoli dokręca śrubę aż do zaniku stuków

Przeprowadzić jazdę testową

Kierownica musi samoczynnie powracać do położenia środkowego podczas manewrowania i jazdy, nie może się zacinać.

W razie potrzeby powtórzyć regulację

Opublikowano

U mnie tez to stuka przy szybkich ruchach kierownicy:

końcówki drążków - spr na trzepakach

zawieszenie nie stuka podczas jazdy i na trzepakach

stuka chyba :kwasny: w maglu

Spec od magli powiedział że:

nie dociągać śruby - i słusznie to jest regulacja a nie prostackie "dokręcenie śruby". Ponoć to 1/4 lub 1/2 obrotu

jeśli magiel jest zużyty to po zdjęciu osłony z lewej strony (od kierowcy) magla będzie stkukała i unosiła się listwa (luzy pionowe)

Ktoś mi odpisał ze jeździł z tym stukaniem (szybkie ruchy kierownicą na postoju) aż sprzedał auto.

Absolutnie nie ignorować stuków podczas jazdy - jest wątek o urwanych kołach i pękniętych wahaczach.

Na razie temat odpuściłem.

Opublikowano

Witam, potrzebuję pomocy fachowca bo z moich oględzin wynika że chyba pada mi maglownica.

Na wyłączonym silniku szarpiąc energicznie kierownicą (lewa, prawa) z pod maski a dokładniej z pod serwa słychać głośne głuche stukanie i owo irytujące stukanie występuje też jak jadę na nierównościach (szlak mnie trafia) dodam też że troszke ubyło mi płynu od wspomagania oczywiście byłem już w trzech stacjach diagnostycznych sprawdzali amorki, zawieszenie, końcówki drążków i mówili że wszystko jest ok a co do owego stukania to nie usłyszałem sprecyzowanej odpowiedzi. Może ktoś miał podobny problem?

Opublikowano

Raczej niestety wszystkie stuki pochadzace z okolic serwa przy zgaszonym silniku przy mocnym szarpaniu slychac gluche stuki zwiastuja zajechany magiel przy pracy silnika pompa podaje plyn po cisnienie wytlumiajac przy tym nieprzyjemny odglos sruba wlasnie jest po to zeby kasowac luz jesli jest nie wielki w 100 c4 mechanik troche przesadzil i po jakims czasie zatarla sie listwa i nie dosc ze stukalo to potem zaczela skrzypiec kierownica efekt zatartej gumy. Umnie jest niezaciekawie bo zaczyna nierownosci przenosic na kierownice takze dokrece srobe i tak nie ma nic do stracenia. i tak i tak wymiana mnie nie ominie ale przez jakis czas komfort powroci potem regeneracja nowa daja stara zabieraja koszt 800 zl z wymiana 550 sama przekladnia. ech

Opublikowano

czyli ogolnie dokrecac te srube jak mam luz okolo 1,5 cm na maglu ?? prowadza niunie na 17 w koleinach

wachacze wszystkie 0 luzow cisnienie w oponkach takie samo alu proste koncowki drazkow i drazki oki 0 luzow nie wiem juz trace cierpliwosc ktos ma pomysl czytam o tej srubie regulacyjnej i nie wiem jedni pisza zeby nie ruszac w zadnym wypadku inni ze mozna delikatnie podkrecic nie wiem niech sie ktos wypowie zniweluje sie luz taki okolo 1cm-2 cm ?

Opublikowano

Witam,

By nie zakładać nowego posta, pozwolę sobie napisać w tym temacie.

Wczoraj odebrałem Alicje od mechaniora z wymiany przegubów zew. by sytuacja była jaśniejsza dodam jeszcze, że niemal wszystkie wachacze mam do wymiany.:kwasny:

Problem a raczej obawa polega na tym, że przy skręcaniu podczas małej prędkości i na hamulcu kierownica dziwnie drży i słychać głuchy dzwięk starych skrzypiących drzwi.

Co przypuszczacie?

Opublikowano

wymien wachacze to pogadamy ;d

a tak ogolnie ruszac ta sruba czy nie ??

Opublikowano

Dobra jak już piszemy o stukach to w zeszłym roku wymieniałem wszystkie wahacze na lema, bo moje były kompletnie wybite. Nie wymieniałem tylko końcówek, gdyż nie miały one jeszcze luzów, siedziały ciasno. Lecz od jakiegoś czasu na skręconych kołach jak podjeżdżam np. pod krawężnik słychać jak coś tam sobie stuka i tylko w takim przypadku. Teraz się tak zastanawiam, czy stukają te końcówki, czy może drążek się odzywa, czy jeszcze coś innego. Byłem na diagnostyce na szarpakach to gościu mówił, że nie ma żadnych luzów. Itak się zastanawiam co to może być i jeszcze może ktoś mi podpowie jak sprawdzić luz na drążku kierowniczym.

Opublikowano

chcialem zapytac czy stan mcphersona w moim audi wplywa na to ze auto moze nosic w koleinach ogolnie prowadzic? i jeszcze to ze jest delikatny luz na kierownicy? chodzi mi o polaczenia gory amortyzatora z nadwoziem sa tam jakies gumy lozyska ? ;d

Opublikowano
Dobra jak już piszemy o stukach to w zeszłym roku wymieniałem wszystkie wahacze na lema, bo moje były kompletnie wybite. Nie wymieniałem tylko końcówek, gdyż nie miały one jeszcze luzów, siedziały ciasno. Lecz od jakiegoś czasu na skręconych kołach jak podjeżdżam np. pod krawężnik słychać jak coś tam sobie stuka i tylko w takim przypadku. Teraz się tak zastanawiam, czy stukają te końcówki, czy może drążek się odzywa, czy jeszcze coś innego. Byłem na diagnostyce na szarpakach to gościu mówił, że nie ma żadnych luzów. Itak się zastanawiam co to może być i jeszcze może ktoś mi podpowie jak sprawdzić luz na drążku kierowniczym.

Jeśli zawieszenie było sprawdzane to może odzywają Ci się przeguby na pełnym skręcie? Acz kolwiek obstawiałbym jednak końcówki - trzymaj ręką końcówkę drążka a druga osoba niech kręci kierownicą - jeśli będzie luz to go wyczujesz.

Opublikowano

thx za liczne odp ...

---------- Post dopisany 15-07-2013 at 22:08 ---------- Poprzedni post napisany 08-07-2013 at 16:18 ----------

Potrzebuje kontakt do Kogos konkretnego Fachmana od zawieszenia prosze o PW mam pare pytan pomoze Ktos ?

Opublikowano

Hejka

Panowie u mnie natomiast na np kostce albo na skręconych kołach wjeźdzając np na krawęźnik czasami odczuje stuk na kierownicy. Ponadto ma luz na kierownicy. Czytałem szukałem i nie ktoryrz mówią, że luz może być związany z krzyżakiem, więc Panowie pytanko czy ma ktoś może zdjęcie śruby którą należy sprawdzić, Zdjąłem osłone pod kierą ale nie wiedziałem na co zwrócić uwage. Jeżeli ktoś jest w psiadaniu owego zdjęcia to będę bardzo wdzięczny. A co do stuków to na kierownicy to rozumiem aby sprawdzić końcówki drażków?

---------- Post dopisany 21-07-2013 at 10:09 ---------- Poprzedni post napisany 20-07-2013 at 22:47 ----------

ktoś dopomoże ?? :)

---------- Post dopisany 23-07-2013 at 09:50 ---------- Poprzedni post napisany 21-07-2013 at 10:09 ----------

???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...