Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kręci ale nie odpala. Jakieś pomysły?


MarvinK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z moją A4 2,5 tdi. Samochód jeździł palił bez problemu. Wczoraj wieczorem przyjechałem, zgasiłem, zamknąłem i poszedłem do domu. Rano wsiadłem do auta, przekręciłem kluczyk audi nie zapala >>> zonk. Rozrusznik kręci, na desce żaden błąd nie wyskoczył a auto dalej nie pali. Odniosłem wrażenie że teraz gdy auto stoi unieruchomione podczas próby odpalenia dużo szybciej kręci rozrusznik, tak jakby nie miał jakiegoś oporu (wcześniej odbywało sie sporo wolniej). Może ktoś z Was już się spotkał z czyms podobny i jest mi wstanie udzielić podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardziej bym się skłaniał ku pompie wtryskowej, ale nie co gdybać VAG'a w rękę i czytać błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardziej bym się skłaniał ku pompie wtryskowej, ale nie co gdybać VAG'a w rękę i czytać błędy.

Własnie tego się obawiam. Nie mam VAG'a, a chciałbym wykluczyć inne przyczyny zanim wstawię na warsztat. Znając zasadę mechaników to zaraz wynajdą milion innych przyczyn. Może mi podpowiesz kolego czy te złącza diagnostyczne oferowane na allegro razem z oprogramowanie są warte wydawania pieniędzy czy raczej nie zawracać sobie nimi głowy. Z tego co sie orientowałem to zakup zakiego złącza kosztuje ok 80 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do podstawowej diagnostyki starczy, każdy Ci tu powie, że warto mieć kabelek i wstępnie diagnozować samemu niż oddawać auto do "fachowców"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1,9 miałem tak, że w trakcie jazdy mi zgasł a później kręcił ale nie odpalał. Kumpel sprawdził czy pompa podaje paliwo (odkręcił wężyki) i wszystko było ok. Okazało się, że przekaznik (nie pamiętam numeru) odpowiedzialny za podawanie napięcia na kompa padł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1,9 miałem tak, że w trakcie jazdy mi zgasł a później kręcił ale nie odpalał. Kumpel sprawdził czy pompa podaje paliwo (odkręcił wężyki) i wszystko było ok. Okazało się, że przekaznik (nie pamiętam numeru) odpowiedzialny za podawanie napięcia na kompa padł.

Tak jak pisałem nie znam się na tym więc stąd moje pytanie. Czy pod Vag-iem wyjdzie jaki przekaźnik? Bo też się nad tym zastanawiałem ponieważ normalnie jeździłem a rano już nie odpalił więc obstawiam jakąś elektronike.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslałem, że nie kręci silnikiem, tylko rozrusznik się rozkręca.

W moim klekocie przy zapowietrzeniu kręciło silnikiem o wiele szybciej niż normalnie.

Walnąłem w dolot WD40 (nie miałem pod ręką niczego innego łatwopalnego), zakręciłem, poklekotał chwilę i było ok.

Odkręć przewody wtryskowe i kręć.

Jak poleci ON to dobrze - auto może być tylko zapowietrzone, jak nie poleci to pompa albo elektrozawór pompy.

Na forum było kilka razy o tym jak sprawdzić czy on działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1,9 miałem tak, że w trakcie jazdy mi zgasł a później kręcił ale nie odpalał. Kumpel sprawdził czy pompa podaje paliwo (odkręcił wężyki) i wszystko było ok. Okazało się, że przekaznik (nie pamiętam numeru) odpowiedzialny za podawanie napięcia na kompa padł.

Tak jak pisałem nie znam się na tym więc stąd moje pytanie. Czy pod Vag-iem wyjdzie jaki przekaźnik? Bo też się nad tym zastanawiałem ponieważ normalnie jeździłem a rano już nie odpalił więc obstawiam jakąś elektronike.

Wyjdzie- a w zasadzie nie wyjdzie- bo zdaje się, że nie będzie się mógł z kompem komunikować (brak napięcia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardziej bym się skłaniał ku pompie wtryskowej, ale nie co gdybać VAG'a w rękę i czytać błędy.

uroki naszych 2.5 :kwasny: ,jednego dnia pompa może działać,a na drugi nie wiadomo czemu już nie :facepalm: ,vag do ręki i szukaj przyczyny :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyczyn nieodpalanie moze byc kilka lacznie z padnieta pompa paliwa w baku, zapowietrzeniem sie ukladu paliwowego, klapa gaszaca, padnieta elektornika pompy wtryskowej (a dokldanie mowiaz tranzystora w tej elektronice), zwariowaniem jakiegos zabezpieczenia antykradziezowego itp itd....

1) odczytanie bledow (numer!!!!!!! i opis) zapisanych w ecu (odradzam!!!!!! uzywanie polskiego orpogramowania dolaczonego do kabelkow na allegro - lepiej uzyc nawet wersji demo programu vag-com firmy rosstech (na necie do sciagniecia) - chodzi o to by numer bledu jak i opis pozostal oryginalny bo po tlumaczeniach wychodza bzdury)

Po odczytaniu bledow i ich spisaniu wykasowac bledy i ponownie probowac palic + ponowne odczytanie bledow (ktore wrocily) - to wazne by miec pewnosc ze to blad staly a nie takie wyskakujacy 3x do roku

2) jak jest blad pompy paliwa (nie wtryskowej!!!) to zatankowac do pelna (pompa paliwa w baku do odpalenia grzmota nie jest wtedy potrzebna)

3) jezeli to nie pompa wtryskowa to sprawdzic czy uklad paliwowy nie jest zapowietrzony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Ja mam w swoim 2,5 TDI tak ze nie odpala mi kiedy zaswieci sie tylko rerzerwa. Dalej nie wiem co jest nie sprawdzalem tego jakos szczegołowo, ale kiedy zatankuje chcociaz 5 litrow aby tylko rerzerwa sie juz nie palila to zapala.Obstawiam jakis blad komputera lub cos podobnego:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie meczylbym silnika. jezeli uklad zostal zapowietrzony i pompa pracuje na sucho bardzo szybko ja zatrzesz.

pompa w zbiorniku pracuje? cisnienie podaje prawidlowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie piszcie koledze że rozrusznik jeśli kręci!! Jak kręci i nie może odpalić to powód jest tylko w układzie paliwowym nigdzie więcej!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Ja mam w swoim 2,5 TDI tak ze nie odpala mi kiedy zaswieci sie tylko rerzerwa. Dalej nie wiem co jest nie sprawdzalem tego jakos szczegołowo, ale kiedy zatankuje chcociaz 5 litrow aby tylko rerzerwa sie juz nie palila to zapala.Obstawiam jakis blad komputera lub cos podobnego

jak juz zainteresujesz sie tematem to wtedy polecam sprawdzic pompe paliwa (ta w baku a nie ta napedzana z paska przy silniku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym obstawiał albo pompę wtryskową albo rzeczywiście jakiś durny błąd ...

Kiedyś miałem tak, że wyjeżdżając spod domu złapał mi błąd potencjometru gazu... Obroty zatrzymały się na 1400 obr/min i koniec, ani w przód ani w tył.. Dobrze że do domku miałem kilka metrów to skoczyłem po komputer i skasowałem błąd.

Skąd jesteś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryskowa:) standard - walnął tranzystorek na sterowniku.

Być moze że walnął tranzystorek na sterowniku ale tak jak pisałem sterownik jest z 2006 roku i jest nienaprawialny.

---------- Post dopisany at 15:23 ---------- Poprzedni post napisany at 07:26 ----------

Ach wszystko już jasne. Padła mechanika pompy - niestety:( Sterownik sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...