Pretor Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Zastanawia mnie wskazanie układu chłodzenia. Jak jest silnik zimny podczas jazdy wskazówka temperatury idzie powoli do góry i zatrzymuje się na 60 st, później nagle szybko spada do 50 (dalej podczas jazdy w ciągu 3 sek) i po chwili znowu idzie do góry na 60 st ale dość szybko i znowu nagle spada na 50. Po chwili w ciągu ok 5 sek idzie na 60 i powoli znowu do góry. Do 80 st idzie znowu szybko i dopiero od 80 do 90 st idzie powoli. Rozgrzewanie przy temperaturze zewnętrznej 4st do normalnej temperatury 90 st trwa jakieś 10-12 km. Później już trzyma równo 90 st chyba że się zatrzymam to szybko spadnie do 60 st. Czy to jest normalne w AVF? W B5 AFN nie miałem czegoś takiego.
steve69 Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Opublikowano 18 Kwietnia 2012 ... Czy to jest normalne w AVF? Nie, to nie jest normalne. Wskazówka powinna w miarę równomiernie przesuwać się na wskaźniku w kierunku 90°C i tam już pozostać. Sprawdź i porównaj najpierw na zimnym, a potem na rozgrzanym silniku wskazania czujnika G2/G62. -- Pozdrawiam. Sławek
Pretor Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Dziękuję za odpowiedz. Czyli rozumiem VCDS i MS 001 i 007?
steve69 Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Dziękuję za odpowiedz. Czyli rozumiem VCDS i MS 001 i 007? G62 = 01-Engine -> Meas.Blocs-08 -> Group 007 (4 okno od lewej) G2 = 17-Instruments -> Meas.Blocs-08 -> Group 003 (1 okno od lewej) Ma być taka sama temperatura (lub prawie taka sama). -- Pozdrawiam. Sławek
Pretor Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2012 OK. Jutro sprawdzę i dam znać jak jest.
pakotomasz Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Mi też tak świrowała wskazówka i po wymianie czujnika temp. cieczy wszystko się uspokoiło. Sprawdź vagiem błędy na zimnym silniku, jeśli masz walnięty ten czujnik powinno ci wyrzucić jego błąd.
Sztomel Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Jeśli będzie zapisany błąd sporadyczny to będzie on dotyczył tylko i wyłącznie otwartego obwodu czujnika G2 co wcale nie oznacza, że fiksuje sam czujnik. Przerwy w obwodzie G2 mogą również powodować zaśniedziałe piny samego czujnika (mimo jego sprawności pomiarowej i ciągłości wewnętrznych elektrod elementu pomiarowego), piny wtyczki oraz kable w wiązce. Nie jest też wykluczone, że przyczyną takich zachowań może być sam wskaźnik temperatury w zegarach.
miro_x Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Opublikowano 19 Kwietnia 2012 u mnie mam podobne objawy ale kiedyś sprawdzałem czujniki i niby wszystko było ok. Bardziej podejrzewałem termostat. Teraz nie mam dostępu do kompa i termostat chciałem wymienić ale najpierw chcę jeszcze dokładnie posprawdzać.
nastradamus Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Panowie, ja bym się nie bawił wymienił bym czujnik i termostat, i musi być git! ja tak zrobiłem i mam spokój. można wcześniej zapuścić test zegarów w vagu by wyeliminować awarię wskazówki
Pretor Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Jak ten test zegarów zrobić?
steve69 Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Jak ten test zegarów zrobić? 17-Instruments -> Output Tests-03 -- Pozdrawiam. Sławek
Pretor Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Właśnie sprawdzałem tem Engine/MB/007 czwarta od lewej=57st Instruments/MB/003 pierwsza od lewej=54st i skacze na 52 a nawet 51st. Auto po 2 godz postoju. Sprawdzę jeszcze na zimnym jak to wygląda. Test też zrobię. Czy może tak skakać temperatura?
steve69 Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Opublikowano 19 Kwietnia 2012 ... Czy może tak skakać temperatura? Nie. Między jednym a drugim czujnikiem może być 1-2 °C różnicy, ale żadnych gwałtownych skoków nie powinno być. Zrób jeszcze ten test wskaźników i jeśli okaże się, że z zegarami jest wszystko OK, to powinieneś już zacząć odkładać na nowy czujnik. -- Pozdrawiam. Sławek
Pretor Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Czyli G2 do wymiany? Jaki koszt?
steve69 Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Czyli G2 do wymiany? G2 oraz G62 - to są 2 czujniki w jednej obudowie (lub jak kto woli - czujnik podwójny). Jaki koszt? Oryginał w ASO ok. 114 zł. Najlepiej kupić komplet: [table] N 903 168 02 oring 059 919 501 A czujnik temperatury podwójny 032 121 142 sprężyna mocująca [/table] A tutaj jak się za to zabrać: http://a4-klub.pl/showthread.php?161230&p=1916637&viewfull=1#post1916637 -- Pozdrawiam. Sławek
Pretor Opublikowano 15 Maja 2012 Autor Opublikowano 15 Maja 2012 Robiłem ten test wskaźników i niby wszystko ok, wszystko działa. Dziś jeszcze sprawdzałem różnicę i G2 skacze o jeden stopień, czasami dwa. Różnica 2,5-3 st. Dziękuję za pomoc, szczególnie steve69 za wyczerpujące odpowiedzi. ---------- Post dopisany 15-05-2012 at 13:43 ---------- Poprzedni post napisany 20-04-2012 at 18:43 ---------- Po wymianie czujnika G2/G62 wszystko już w porządku. Podczas rozgrzewania auta wskazówka idzie już płynnie do góry bez żadnych wahań. Czujnik zakupiony w ASO. Dziękuję wszystkim za pomoc w rozwiązaniu problemu.
mlodyabc Opublikowano 15 Maja 2012 Opublikowano 15 Maja 2012 POmiary robi się na całkowicie zimnym silnku i kolejny pomiar na rozgrzanym do 90.
Pretor Opublikowano 15 Maja 2012 Autor Opublikowano 15 Maja 2012 mlodyabc POmiary robi się na całkowicie zimnym silnku i kolejny pomiar na rozgrzanym do 90. Tak później robiłem.
trekpio88 Opublikowano 16 Maja 2012 Opublikowano 16 Maja 2012 czy byly jakies silniki 1.9 z dwoma termostatami??
Pretor Opublikowano 18 Maja 2012 Autor Opublikowano 18 Maja 2012 trekpio88 czy byly jakies silniki 1.9 z dwoma termostatami?? Nie. ---------- Post dopisany 18-05-2012 at 19:18 ---------- Poprzedni post napisany 16-05-2012 at 13:01 ---------- Przed chwilą sprawdzałem VCDSem różnice na zimnym i ciepłym silniku. Na zimnym jest różnica ponad 6 st pomiędzy G2 i G62. G2 skacze o jeden stopień np. jest 27 st za chwilę przeskoczy na 28 i znowu 27. Im cieplejszy silnik tym różnica maleje i na rozgrzanym jest 2 st różnicy. Czujnik nowy z ASO. Wskazówka teraz idzie płynnie do góry bez skoków jak przed wymianą czujnika. O co chodzi?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się