Lo-buz Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Witam, moze dosc banalne pytanie ale jaka jest optymalna temperatura oleju ? U mnie dosc szybko lapie temp. oleju. Po przejechaniu 3 km mam juz okolo 70-80 st. I dzis tak pokrecilem sie po miescie, zbytnio nie ciskalem, do 3 tys obr. i zmiana biegow i tak juz 120 st. pokazywalo i nie wiem czy tak ma byc czy mam szukac przyczyny, moze wisko ? Czy "chlodzac" turbine powinna spadac temp oleju ? Temp, cieczy raczej w normie.. na klimatroniku 92 st. jak jade spada do 91-90 st. Nagrzewa sie rowniez dobrze.. Olej Motul 5W40. Jak to wyglada w praktyce jak by ktos mogl mi wytlumaczyc bylbym wdzieczny
kicker Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Opublikowano 21 Kwietnia 2012 hmmm u mnie temp. oleju 90C max. , w zimie jak korzystałem z Q na śniegu to poszła na 120C.
Lo-buz Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2012 No to wychodzi ze u mnie jest cos nie "halo" ? Co sprawdzic ?
Lo-buz Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2012 VAG nie mowi o zadnej usterce, logi ? Ktore ? Nie wiem w ktora strone isc aby szukac przyczyny ? Wisko ? ---------- Post dopisany 24-04-2012 at 13:04 ---------- Poprzedni post napisany 22-04-2012 at 09:58 ----------
Lo-buz Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Temp, cieczy raczej w normie.. na klimatroniku 92 st. jak jade spada do 91-90 st. Nagrzewa sie rowniez dobrze.. Vag i blat mowia ze jest all ok z temp chlodziwa.
?agi Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Opublikowano 24 Kwietnia 2012 mi tez vag pokazywal ze czujnik tem. cieczy jest ok a byl uwal....
mjw83 Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Opublikowano 27 Kwietnia 2012 chłopaki podłacze sie pod temat gdyz w drodze do niemiec głównie jazda na autostradzie przedkosc ok 140/150km przerwy na tankowanie co 300km temperatura dochodzila do ok 110/120 a tak w Polsce zawsze była na 90 czy to przez predkosci długi czas jazdy czy w takich warunkach to normalne?
andrzej19 Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Audi b8 1.8 tfsi z przebiegiem 11000 km ; temperatura odczytywana z wyświetlacza wewnętrznego pojazdu: 92 stopnie przy spokojnej jeździe, 98 stopni przy prędkościach rzędu 150 km/h. Pozdrawiam
Lo-buz Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Michał chyba jak sie lata w takich predkosciach to dobrze wskazuje.. ja polatam z 10 km po miescie i mam 120 st. Bylem u mechanika i powiedzial ze taka temp jest jak najbardziej w normie.. ale jak widze ze niektorzy pisza ze maja po max 90 st. to dziw mnie bierze i sie zastanawiam czy tak ma byc czy szukac gdzies przyczyny
kkrawat Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Opublikowano 28 Kwietnia 2012 120 stopni dla oleju to stanowczo za dużo - szczególnie jak masz ją tak szybko. U mnie przy normalnej jeździe - miasto kilka km - to nawet 90 nie ma, łapie dopiero na trasie i tak trzyma. 120 nie widziałem nigdy
lapek85 Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Ja mam dodatkowa chłodnicz kę oleju z termostatem to jak normalnie jeżdżę to temperatura wynosi ok 85, jak zacznę szybko jechać w trasie to do 100 dojdzie, natomiast non stop but w mieście to najwięcej ile pokazał wskaźnik było 120.
Lo-buz Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Super, to juz wiemy kto ile ma, teraz jak zbic temp ? Chlodniczka cala, miesiac temu zmienialem uszczelke na chlopdniczce bo troche cieklo, wymienilem czujnik cisnienia oleju bo i z tamtad z lekka pociekalo.. Oleje zmienialem niedawno pare miesiecy temu.. przed wymiana takie same objawy. Woda sie nie grzeje, a to ona chyba studzi olej ? Szkoda mi turbiny jak mam gasic na tak goracym oleju, a zbicie temp mi sie nie udaje.. hmm
Dev Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Opublikowano 28 Kwietnia 2012 u mnie na Motulu 0W-30 szybko wchodzi 100 stopni wczoraj byłem w Berlinie, jechałem pomiedzy 120 a 180 i cały czas temperatura trzymała się na 100 dla oleju silnikowego 120 stopni to normalna temp. pracy olej to nie woda, nie wrzy przy 100 stopniach tylko powyzej 180
kkrawat Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Tomek dla pełnego syntetyku i to dobrego zgoda - czasami 120 stopni mu nie zaszkodzi - ale trzeba wiedzieć jaki olej ma sie wlany i jakie ma parametry pracy:wink:
Lo-buz Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2012 W pierwszym poscie jest napisane jaki olej mam . Wczoraj na zew. przy temp blisko 30 st ( tyle pokazywal mi FIS ). I po przejechaniu lekkiej trasy 10 km predkosc do 100 km/h temp oleju przekroczyla 120 st. . Moze dla mnie i byc 130 st. tylko boje sie o turbine aby gaszac przy takiej temp oleju sie nie zweglalo na wirniku. A studzac na postoju i tak temp mi nie maleje i albo stoi w miejscu albo i jeszcze bardziej rosnie.
Dev Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 jak wymieniałeś oring na chłodnicy oleju to mogłeś zajrzec jaki ma przepływ jakis czas temu wymieniałem u siebie po była mocno zapyziała w środku
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się