Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 ABC] Problem z olejem - dziwny kolor


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Jak sprawdzalem poziom oleju to na bagnecie mialem niewielka ilosc żółtawej substancji,wiec odkreciłem korek wlewu oleju i tez troche było na nim,nie mam pojecia co to jest i czy tak mać . Jeśli nie to co jest przyczyna?

Opublikowano

płyn chłodzący w oleju, pewnie uszczelkę dmuchnęło

Opublikowano

płyn chłodzący w oleju, pewnie uszczelkę dmuchnęło

Niekoniecznie jak olej to polsyntetyk a fura lata na krótkich dystansach i jest w kółko niedogrzana to taki budyniowaty nalot może powstawać w silniku. Obserwować co się dzieje z płynem chłodniczym może ubywa, powąchać czy nie pachnie spalinami

Pozdro

Opublikowano

Pojedziesz na zlot letni do Sobieszewa i z powrotem i problem zniknie. :cool:

Opublikowano

Przegoń dobrze auto jak nie wywali płynu ze zbiorniczka wyrównawczego to wszystko ok i jak koledzy pisali krótkie trasy auto niedogrzane i pojawia się taki nalot ale to nie powód aby nie obserwować oleju.

Opublikowano

Ja to pierwszy raz słysze o takich objawach, aby przy krótkich trasach olej zmieniał konsystencje. Jeżdże już kilkadziesiąt lat ale o takich objawach to nie słyszałem. Ja bym stawiał na jakiś dziwny olej. Wymień olej i zobacz czy efekt się powtórzy. Jeżeli tak to musi być jakaś obca substancja w oleju. Czyli uszczelka

Przy stosowaniu zasilania alternatywnego, czyli gazu, uszczelki są częstą usterką. :confused4:

Opublikowano

Jeżeli nie ubywa płynu w zbiorniczku i nie przybywa oleju to myślę że wszystko w porządku ,silnik prawdopodobnie nie dogrzany.Ja miałem praktycznie całą zimę takie masełko pod korkiem,do pracy 1,5 km,osiem godzin postoju i znowu 1,5km.Przy dłuższej trasie i rozgrzaniu silnika masełko znikało.Olej półsyntetyk.

Opublikowano

Ja tak miałem w Felicji też na gazie i na półsyntetyku.To właśnie od jeżdżenia na krótkich dystansach.

Opublikowano

Oczywiście, że jest to normalne! Na każdym oleju i w każdym silniku. Ten budyń to woda, która się skropliła z powietrza atomosferycznego pod osłoną zaworów i nie zdążyła odparować przez odmę z powodu zbyt krótkiego dystansu i nieskiej temperatury oleju. Jak Ci to nie znika możesz sprawdzić odmę, albo (mówię to nieoficjalnie, bo tak nie wolno) zrobić 2-5km bez korka oleju.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...