przemik Opublikowano 4 Maja 2012 Opublikowano 4 Maja 2012 Wykonaj kompletne logi dynamiczne - jak przystalo na to forum.
anderllh Opublikowano 4 Maja 2012 Opublikowano 4 Maja 2012 "Megaspece" jestescie skoro na podstawie dwóch grup dynamicznych stwierdziliscie ze kolega moze jechac na czipsa...Jesli te chipsy są robione tak pobieznie jak ta diagnostyka to nie chcialbym zeby moje auto trafilo ręce takich tjunerow. Druga sprawa... pierwsze slysze zeby auto naprawiac tuningiem. Pozdrawiam Co takiego chcesz jeszcze zobaczyć w tych logach dynamicznych? Nie ma żadnej rzeczy, która dyskwalifikowałaby od programu. Już raz na tym forum razem "dyskutowaliśmy" nt. możliwości zrobienia programu na niesprawnej przepływce, miałeś wtedy straszne obiekcje w tej materii, no i widzę,że nic się nie zmieniło. niektórzy potrafią "naprawić" auto softem i nie naciągać klienta na bezsensowne wydanie kilkuset złotych.
przemik Opublikowano 4 Maja 2012 Opublikowano 4 Maja 2012 Co takiego chcesz jeszcze zobaczyć w tych logach dynamicznych? W sumie niewiele .... mega czips majsterzy zobaczą pewnie wiecej w szklanej kuli ... po cholere w ogole robil logi.... mogl od razu jechac na program Nastepnym razem jesli ktos przyjdzie z kulawym autem na forum... mozna mu napisac krotko... jedz do "porzadnego" tunera... zrobi Ci program i fura bedzie smigac... Wazne, ze kasa płynie Pozdrawiam
anderllh Opublikowano 4 Maja 2012 Opublikowano 4 Maja 2012 Co takiego chcesz jeszcze zobaczyć w tych logach dynamicznych? W sumie niewiele .... mega czips majsterzy zobaczą pewnie wiecej w szklanej kuli ... po cholere w ogole robil logi.... mogl od razu jechac na program Nastepnym razem jesli ktos przyjdzie z kulawym autem na forum... mozna mu napisac krotko... jedz do "porzadnego" tunera... zrobi Ci program i fura bedzie smigac... Wazne, ze kasa płynie Pozdrawiam Oczywiście nie musiał robić logów (ale dobrze,że je zrobił). Pojechałby do tunera, zlogowałby auto i kolega usłyszałby podobną diagnozę jak tu na forum. Program sterujący silnikiem ma (w miarę) szerokie pole do kombinacji, także żaden problem zmienić kilka funkcji żeby auto sprawnie jeździło bez przepływki. Niektóre rzeczy można naprawić z pozycji programu, z resztą ile jest akcji serwisowych polegających na aktualizacji softu. Tak napiszę dla tych średnio rozgarniętych żeby była jasność...nie można modyfikując programu np. wyczyścić turbosprężarki, wtryskiwaczy czy takie tam, natomiast niesprawna przepływka nie dyskwalifikuje od chiptuningu. przemik, nie wiem co Cię tak boli w tym wszystkim, napisz dokładnie co jest takiego w tym złego, chętnie odpowiem na Twoje argumenty.
ciahciah Opublikowano 4 Maja 2012 Opublikowano 4 Maja 2012 anderllh ma racje tylko mowa o przepływce która nie wywala błędu, nie ma skoków 700 800 700, takiej czkawki, czyli takiej co działa poprawnie tylko zaniża nie więcej niż o 200mbar, jeżeli tuner każe taką przepływkę wymienić to owy tuner nie robi indywidualnego strojenia tylko ładu gotowca, ja bym odpuścił takiego tunera, za to że nie może poświecić 5min więcej twojemu autu ty masz zapłacić 500zł za nową przępływkę? czy nadal przemik nie kumasz? na czipie zdrowa przepływka może okazać się problemem bo przy mocnym doładowaniu będzie walić ponad 1275mbar i będziemy łapać tryb awaryjny, i wtedy korekta moda by przy 1275mbar nie łapał aw? pomyśl co się stanie z turbo jak pęknie rura dolotu i silnik nie wpadnie w tryb awaryjny, tuner każe kupić inny model przepływki która kosztuje, a może tak wsadzić starą która zaniża i zamiast 1275 będzie 1100, to tylko drobna wskazówka czemu zaniżająca przepłwka nie przeszkadza w zrobieniu dobrego moda, przemik jest nie reformowalny, już kiedyś próbowałem mu przemówić czemu w aucie które ma 400tys km na karku cały układ sterownia turbiną działa inaczej niż gdy wyjeżdżało auto z fabryki i żeby uzyskać to co było kiedyś trzeba ruszyć sztangę jeżeli jest taka potrzeba, wtryski fabrycznie mają 190bar, z czasem to ciśnienie spada i dobrze jest skorygować mapę kata wtrysku pod obecny stan wtrysków by auto paliło mało i kultura pracy silnika była jak kiedyś tylko kto tak indywidualnie robi teraz:D
anderllh Opublikowano 4 Maja 2012 Opublikowano 4 Maja 2012 ciahciah, można zrobić program również na kompletnie padniętym przepływomierzu, który wywala błedy itp. trzeba zrobić dymienie po ciśnieniu doładowania oraz usunąć błędy z tablicy kodów usterek. później z takim LMM można zrobić co się chce.
danielom Opublikowano 5 Maja 2012 Autor Opublikowano 5 Maja 2012 Dla mnie zaden problem zrobic te pozostale grupy przeciez
przemik Opublikowano 6 Maja 2012 Opublikowano 6 Maja 2012 Tak jestem niereformowalny. Jestem pod wrazeniem tez Waszej "tjunerskiej" wiedzy... szczegolnie kolegi z Przysuchy, ktory jeszcze jakiś czas temu nie wiedzial jak wykonac logi Basic Settings - wątki dostepne na forum. Dziwie się tez, ze nie wyslecie swojej aplikacji do Ingolstad... po kij LMM w autach skoro są mega mózgi w Polsce potrafiące sprawić, że auto bedzie jedziło bez tej cześci... a glupia fabryka z uporem maniaka montuje to ustrojstwo juz do kolejnej generacji samochodów. Silnik zostaje zbudowany i pisany jest do niego dedykowany program w fabryce, ktory zapewnia mu odpowiednie warunki pracy w okreslonym czasie. Kazda mniej lub bardziej nieudolna ingerencja w soft fabryczny skraca mniej lub bardziej czas zycia silnika i osprzętu - oczywiscie sklada się na to wiele czynników. Nie istnieje cos takiego jak bezpieczny soft lub - lepszy niż producenta. Kazde odchylenie od parametrow pracy mozna wykryc (diagnostyka) i usunąc(naprawa lub wymiana) uszkodzonej czesci. Naprawiamy częśc silnika lub osprzet, a nie program fabryczny. IMO - jest dwoch, no moze trzech kolesi w branzy, ktorzy mają cos do powiedzenia w kwestii "chiptunningu" - reszta może tylko kopiować... lepiej lub gorzej.
anderllh Opublikowano 7 Maja 2012 Opublikowano 7 Maja 2012 Tak jestem niereformowalny.Jestem pod wrazeniem tez Waszej "tjunerskiej" wiedzy... szczegolnie kolegi z Przysuchy, ktory jeszcze jakiś czas temu nie wiedzial jak wykonac logi Basic Settings - wątki dostepne na forum. Dziwie się tez, ze nie wyslecie swojej aplikacji do Ingolstad... po kij LMM w autach skoro są mega mózgi w Polsce potrafiące sprawić, że auto bedzie jedziło bez tej cześci... a glupia fabryka z uporem maniaka montuje to ustrojstwo juz do kolejnej generacji samochodów. Silnik zostaje zbudowany i pisany jest do niego dedykowany program w fabryce, ktory zapewnia mu odpowiednie warunki pracy w okreslonym czasie. Kazda mniej lub bardziej nieudolna ingerencja w soft fabryczny skraca mniej lub bardziej czas zycia silnika i osprzętu - oczywiscie sklada się na to wiele czynników. Nie istnieje cos takiego jak bezpieczny soft lub - lepszy niż producenta. Kazde odchylenie od parametrow pracy mozna wykryc (diagnostyka) i usunąc(naprawa lub wymiana) uszkodzonej czesci. Naprawiamy częśc silnika lub osprzet, a nie program fabryczny. Głównym powodem, dla którego w silnikach montowane są przepływomierze jest ekologia i wszystkie wymogi normowe typu EURO X, także Twoja argumentacja jest wątpliwa. Nie daleko trzeba szukać...np. w niektórych 1.4TDI czy 1.9TDI występują seryjnie orgraniczniki paliwa względem powietrza w funkcji ciśnienia doładowania, gdzie LMMy służą tylko do obsługi sterowania EGR. Taki zabieg wykonuje się przeważnie przy modyfikacjach na BigT, nie ma ŻADNYCH przeciwskazań,żeby zastosować tak przy seryjnym silniku. Także powiedz mi proszę, dlaczego takie rozwiązanie jest szkodliwe, jeżeli nawet producent wypuszczał tak z fabryki?? ...ale co ja Cię będę przekonywał. może masz jakieś traumatyczne przeżycie związane z tym,że byłeś zmuszony kupić nowy przepływomierz przed programem i teraz tak zawzięcie brniesz w swoich poglądach. IMO - jest dwoch, no moze trzech kolesi w branzy, ktorzy mają cos do powiedzenia w kwestii "chiptunningu" - reszta może tylko kopiować... lepiej lub gorzej. Mam nadzieję,że forumowicze czytający ten wątek nie będę kopiować wiedzy od Ciebie, bo jak widać w kwesti modyfikacji oprogramowania to nie grzeszych wiadomościami, a chcesz wielce pokazać,że jest inaczej. p.s. (żeby nie było) nie uważam się za alfe-omega w tej materii, ale niektórym rzeczom potrafię wyjść naprzeciw.
przemik Opublikowano 7 Maja 2012 Opublikowano 7 Maja 2012 Co do moich traumatycznych przezyc... zostawmy to w spokoju... na pewno nie są związane z autami. Grzesiek Pewnie, że nie grzesze wiadomosciami jesli chodzi o modyfikacje .... nie znam się i nie chce się znać. Czy forumowicze będą chcieli skorzystac z mojej lub z Twojej wiedzy... niech zdecydują sami. Przedstawilismy nasze punkty widzenia... temat uwazam za wyczerpany
ciahciah Opublikowano 7 Maja 2012 Opublikowano 7 Maja 2012 fabryczny soft jest dobry do nowego auta, ja co nieco znalazłszy błędów w ori sofcie ale to nic poważnego, nie jest łatwo poprawić coś co stworzył sztab specjalistów ale po 300-400tys km w aucie wszystko się w jakimś stopniu rozregulowuje, jedno mniej, inne bardziej, indywidualna korekta skleja wszystko w całość by było w miarę możliwości jak na początku ale to ja bym nazwał kosmetyką bo korekty są skromne, czy ja napisałem że jestem za całkowita kastracją przepływki? nic takiego nie napisałem, a co napisałem pisze wyżej, anderllh napisał że można zrobić moda bez przepływki, nie napisał że to jest leprze tylko że można i on to potrafi, prosty przykład, auto ma bardzo drogą przepływkę która po roku, dwóch ciągle pada, wtedy taka alternatywa ma sens krótki czas nauki potwierdza tylko że ja mam do tego talent, zdobyłem szybko wiedzę i doświadczenie takie że nikt mi nie podskoczy ale tylko w zakresie tdi na vp37, to mój konik i pasja, o cziptuningu tych starych klekotów mógł bym podyskutować z tymi dwoma lub trzema fachowcami, co nieco odkryłem dotąd nie odkrytych kruczków w tych starych kiblach, ale ci prawdziwi fachowcy już dawno wyszli z epoki kamienia łupanego jakim jest vp37, oni rozgryzają najnowsze ecu, te tdi na vp37 są tak wytrzymałe że na serii czy na optymalnym modzie różnica w skróceniu żywotności czego kol wiek jest naprawdę znikoma, jeżeli jest możliwość skorygowania programu i jest to tańsze niż zakup nowej części to poco się pchać w koszty, mowa właśnie o zaniżającej przepływkece lub słabym zapalaniu ciepłego silnika, wtedy można przy robieniu czipa skorygować i przepłwkę i problem z zapalaniem, wszystko za jednym zamachem, jeżeli ty jesteś zdania że to zły sposób i że kategorycznie należy kupić nową pompę i przpeływkę twoja wola, ja czy ktoś inny by w ogóle z tobą nie wchodził w dyskusje jak by nie był pewny racji, doradzasz często od niechcenia, dogryzasz mi prawie zawsze bez podania konkretnego powodu, nie wiem jakim urazem pałasz do mnie, może namiastka władzy jest przyczyną i zazdrość jeżeli ktoś jest lepszy od ciebie...
przemik Opublikowano 7 Maja 2012 Opublikowano 7 Maja 2012 krótki czas nauki potwierdza tylko że ja mam do tego talent, zdobyłem szybko wiedzę i doświadczenie takie że nikt mi nie podskoczy ale tylko w zakresie tdi na vp37, to mój konik i pasja, o cziptuningu tych starych klekotów mógł bym podyskutować z tymi dwoma lub trzema fachowcami, co nieco odkryłem dotąd nie odkrytych kruczków w tych starych kiblach Heh... skromnością nie grzeszysz.... ja czy ktoś inny by w ogóle z tobą nie wchodził w dyskusje jak by nie był pewny racji, doradzasz często od niechcenia, dogryzasz mi prawie zawsze bez podania konkretnego powodu, nie wiem jakim urazem pałasz do mnie, może namiastka władzy jest przyczyną i zazdrość jeżeli ktoś jest lepszy od ciebie Przewrazliwiony jestes..... ...znam wielu lepszych ode mnie.... nie tylko na tym ale i na innych forach....ale nie przeszkadza mi to...
danielom Opublikowano 7 Maja 2012 Autor Opublikowano 7 Maja 2012 nie napinac mi sie tu, zrobie pozostale grupy i zobaczymy. Wydaje mi sie, ze wspomaganie hamowania mam jakies kiepskie, moze to byc od Vacuum, jak i reszta zaleznych od tego rzeczy?
ciahciah Opublikowano 7 Maja 2012 Opublikowano 7 Maja 2012 ile razy mam się powtarzać.. sterowanie turbo za słabo podciąga sztangę, przez co turbo słabo wstaje przy niskich obr, przy 3500obr powinno być 65-70% i przy 4000obr 69-75%, jeżeli układ podciśnienia szczelny, N75 i pompa vacum ok trzeba skrócić sztangę o 2 obroty, możesz nic nie ruszać ale na dole zawsze będzie muł tak to zamiast robić logi czytaj i działaj, sam teraz zaobserwowałeś że układ podciśnienia szwankuje, no wiec zgodnie z moją wypowiedzią masz sprawdzić układ podciśnienia czy szczelny, wymienić wszystkie podejrzane wężyki, potem robisz loga 011, my oceniamy i jeżeli jest ciągle źle podmieniasz N75 i znowu 011, na zapalony silniku obadaj vacum pompę, poruszaj króciec wychodzącym z niej i nasłuc**j czy coś nie syczy, podobnie z plastikową rurką miedzy servo a grodz poruszaj i nasłuc**j czy nic nie syczy, sztangi nie ruszaj bo to ostateczność jak już wszystko inne zostanie sprawdzone, statyczny kat ustawiony jak należy? do czipowania kąt musi być ustawiony ok bo nastawiacz w pompie nie będzie wyrabiał na wysokich obr a co za tym idzie moc będzie słabsza
przemik Opublikowano 7 Maja 2012 Opublikowano 7 Maja 2012 Daniel W tym wątku jest sporo dyskusji nie w Twoim temacie - ale to nie Twoja wina. Wykonaj pozostale logi tak jak bylo sugerowane i wstaw juz w nowym wątku... ten zamykam. Pozdrawiam i powodzenia
danielom Opublikowano 7 Maja 2012 Autor Opublikowano 7 Maja 2012 szczelny a mało wydajny to chyba róznica? Nie oburzaj sie tak, przecież kulturalnie pytam. Zajme sie tym na tygodniu.
Rekomendowane odpowiedzi