Skocz do zawartości
IGNOROWANY

ODMA czy się wymienia i jak działa ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej wszyscy wytlumaczcie mi na jakiej zasadzie dziala odma na pokrywie zaworow od gory ida dwie gumowe rury jedna na trojnik z turbo ale jak zdejmowalem pokrywe zaworow to od wewnatrz nie ma przeswitu do odmy ? wiec po co ona jest ?

Opublikowano

Gawey - w 1.9 to to jest w zasadzie trójnik z lekkim labiryntem żeby nie chapało olejem (lub jego parami) od razu do dolotu.

Ten plastikowy trójnik ma przelot na wszystkie wyjścia tylko nie bezpośrednio (jest to trochę po przekładane ściankami) - po to żeby pary oleju się skraplały i "wracały" do pokrywy zaworów.

---------- Post dopisany at 15:42 ---------- Poprzedni post napisany at 15:42 ----------

Gawey - w 1.9 to to jest w zasadzie trójnik z lekkim labiryntem żeby nie chapało olejem (lub jego parami) od razu do dolotu.

Ten plastikowy trójnik ma przelot na wszystkie wyjścia tylko nie bezpośrednio (jest to trochę po przekładane ściankami) - po to żeby pary oleju się skraplały i "wracały" do pokrywy zaworów.

Opublikowano

Zgodnie z ETKĄ to jest zawór regulacji ciśnienia.

Opublikowano

"zawór regulacji ciśnienia." jak turbo zaczyna zasysać to ten zawór zamyka się aby turbo nie ssało oleju z odmy, jak jest nie sprawny to się nie zamyka i turbo pije olej z odmy.

Opublikowano

Możecie podać nr z etki odmy do AVG?

Opublikowano
jak turbo zaczyna zasysać to ten zawór zamyka się aby turbo nie ssało oleju z odmy

niestety tak on nie działa. Zawór jest cały czas zamknięty aż do momentu kiedy ciśnienie gazów w skrzyni korbowej zwiększy się do tego stopnia by pokonać od dołu siłę nacisku sprężyny dociskającej membranę w zaworze. Membrana wtedy uchyla się do góry (w czym również pomaga podciśnienie działające od góry na membranę wytwarzane przez turbosprężarkę) i gazy uchodzą do dolotu przed turbo (również z rozpylonymi drobinami oleju). Po tym ciśnienie gazów w skrzyni korbowej znowu spada i membrana opadając pod naciskiem sprężyny zamyka przelot w tym zaworze aż do kolejnego nadmiernego wzrostu ciśnienia. Poniżej foto z bebechami tego zaworu (od starszego typu silnika ale środek w każdym TDI VP jest taki sam. Czy się wymienia - zapewne przy b.dużym przebiegu silnika gumowa membrana może niestety pod długotrwałym działaniem oleju się zniszczyć, z pęknięciem sprężyny się nie spotkałem więc jeśli nadmiernie wali olejem w dolot to warto ten zawór wymienić gdyż jest nierozbieralny.

ffd6a92b5d193c4am.jpg

Nr tego zaworu wg ETKI dla silnika AFN i AVG - 028 129 101 D

Opublikowano

jaki jest koszt takiego zaworu?

Opublikowano
jaki jest koszt takiego zaworu?

172.14 zł

---------- Post dopisany at 20:56 ---------- Poprzedni post napisany at 20:56 ----------

jaki jest koszt takiego zaworu?

172.14 zł

Opublikowano

A jak przedstawia się zasada działania pokrywy w TDI PD AJM ? Czy w tej pokrywie też jest jakiś zawór?

Opublikowano

No to u mnie TDI nie PD żadnego zaworu nie ma - przelot na 100% zawsze w każdym kierunku. Albo membrana zniknęła albo sprężyna padła.

Opublikowano

No to sobie kup:)))

Opublikowano

Nie dmucha na tyle żeby problem był, ale się zacznę rozglądać. Byłem pewien że jak w "normalnych" silnikach tam jest tylko labirynt a nie zaworek.

U mnie największe dmuchy z głowicy a nie skrzyni korbowej więc pewnie prowadnice i uszczelniacze zaworów by się klanialy.

Wysłane z mojego MB525

Opublikowano

odma czyli separator oleju jego zadaniem jest oddzielenie oleju z par olejowych pary olejowe wedruja to separatora tam nastepuje rozbijanie pary para płynie dalej przewodem z separatora do przewodu dolotowego powietrza z filtra do turbiny natomiast olej odzielony spada w doł do pokrywy po zdjeciu pokrywy nie widzisz tego poniewaz jest na niej w srodku osłona przeciw rozrzucaniu oleju.

a to ze odkrecisz korek i ci bucha cisnieniem to normalne. nie swiadczy to wcale o przedmuchach i nie potrzebnie zdejmiesz głowice i wymienisz prowadnice z uszczelniaczami bo i tak po zrobieniu bedzie to samo... :)

Opublikowano
odma czyli separator oleju

Odma to nie separator oleju. Separator oleju jest tylko częścią składową odmy czyli odpowietrzenia skrzyni korbowej i nie wszystkie silniki posiadają separator oleju.

Opublikowano

ale zes sie rozpedził.... nie mowimy tu o róznych silnikach tylko konkretnie o AFN który ma każdy odme w którego w skład wchodzi separator oleju...

Opublikowano
AFN który ma każdy odme w którego w skład wchodzi separator oleju...

i znowu muszę sprostować - każdy silnik musi mieć odmę ale nie wszystkie AFN mają separatory oleju.

Wewnętrznego czyli montowanego pod pokrywą zaworów zapewne nie mają wcale, takowy mają silniki VP nowszej konstrukcji czyli AGR, ALH, AHF, ASV i widać go jak się odkręci korek wlewu oleju na poniższym foto (czarny element przesłaniający widok zaworów) :

3af200fb2e55fab8m.jpg

tak on wygląda w całości :

0e6280d9f8f34c6am.jpg

a tak wygląda separator zewnętrzny (jak wcześniej napisałem - nie wszystkie AFN'y go mają) :

ba737436de35c823m.jpg

Opublikowano

jak by ktoś chciał montować to mam zewnętrzny separator oleju z przewodami do 1.9tdi jak na zdjęciu załączonym przez Sztomel.

Opublikowano

SotoM.

Nie chodzi mi ze jak korek wlewu odkręcę to dmucha - każdy silnik (szczególnie 4 cylindrowe) na wolnych obrotach trochę dmuchać tam będzie - tak samo ze skrzyni korbowej.

U mnie (po zdjęciu tego zaworu-trójnika, bardziej dmucha z samej głowicy niż ze skrzyni korbowej - dlatego podejrzewam uszczelniacze zaworów (i prowadnice). jako że w tym typie uszczelniacze się da bez zrzucania głowicy zmienić to ew. to rozważam. Prowadnic na razie nie zamierzam ruszać - za dużo zachodu.

W takim przypadku separator par olejów na odmie ze skrzyni korbowej nie jest taki niezbędny - z głowice wałek i szklanki wywalą więcej oleju do dolotu niż skrzynia korbowa.

---------- Post dopisany at 22:23 ---------- Poprzedni post napisany at 22:23 ----------

SotoM.

Nie chodzi mi ze jak korek wlewu odkręcę to dmucha - każdy silnik (szczególnie 4 cylindrowe) na wolnych obrotach trochę dmuchać tam będzie - tak samo ze skrzyni korbowej.

U mnie (po zdjęciu tego zaworu-trójnika, bardziej dmucha z samej głowicy niż ze skrzyni korbowej - dlatego podejrzewam uszczelniacze zaworów (i prowadnice). jako że w tym typie uszczelniacze się da bez zrzucania głowicy zmienić to ew. to rozważam. Prowadnic na razie nie zamierzam ruszać - za dużo zachodu.

W takim przypadku separator par olejów na odmie ze skrzyni korbowej nie jest taki niezbędny - z głowice wałek i szklanki wywalą więcej oleju do dolotu niż skrzynia korbowa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...