Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wymiana lamp


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Pozwolę się podłączyć do tematu.Rozważam przeróbkę na bixa w swoim A4 i znalazłem na alledrogo kolesia co oferuje przerobione lampy bixenon led.Wystarczy tylko wpiąć do starych gniazd i ponoć wszystko hula bez kodowania ?! . Jest to możliwe ?! koszt ok 3tys.

KTos z Szanownych Kolegów ma jakies zdanie na ten temat?

Opublikowano

Daj link do tej aukcji popytamy co i jak to poprzerabiał :wink:

Opublikowano

Link jest do innej aukcji ale użytkownik ten sam . Aukcja z A4 b8 juz sie chyba skonczyła ale po zapytaniu u sprzedawcy ciągle aktualne :)

Prosze o zbadanie dokładne tematu i inf. co i jak . Bo to dosc atrakcyjna oferta sie wydaje , jesli by sie okazala prawda :)

Audi A4 B7 8E0 Bi Xenon MONTAŻ USŁUGA A6 LED A4 (2457530337) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Opublikowano

No cóż trzeba popytać sprzedającego o szczegóły a zwłaszcza jak wygląda sprawa z przesłoną bixa (długie ) :wink:

Przy zwykłych lampach Moduł obsługujący (MCE 09) nie posiada tych pinów . Chyba że jest naprawdę niezła rzezba z opornikami itd.

Zacytuje tutaj jak to ktoś zrobił , ja nie jest żadnym elektronikiem ale dla mnie to jest czarna magia :grin: .

*******************************************************************************************************

- Postojówki przez diode 3A do LED w lampie

- Dzienne przez diode 3A do LED w lampie - czyli w te samo miejsce

- Za tym kondensator 4700uF/16volt - zero błędów

Przewód od krótkich do przetwornicy xenon , no i po drodze kondensator 4700uF do masy - zero błędów

długie dawne na przewód do przesłony bixenon - i rowniez kondensator do masy , przyczym z długich przez diode 5A do zasilania przetwornicy.

zostają kierunki, ktore idą po staremu.

Można to zrobić w lampie wszystko i wymienic w niej gniazdo (na ciepło sie wyjmuje - opalarką ) - na takie 10 stykowe . Wówczas nie potrzeba ciąć instalacji w pojeździe.

po takiej przeróbce zero defektow i zero kodowania i zero wymiany modułu.

********************************************************************************************************************

Opublikowano

Czyli wniosek sie nasuwa , że jest to możliwe?! Bo dość poważnie rozważam zakup takich gotowych -przerobionych lamp - w bo wsumie tylko je trzeba wpiąć w gniazdo w aucie i po robocie :)

Opublikowano

moim zdaniem najlepiej zrobić jak oryginał niż kombinować :)

Opublikowano

Jak oryginał - ? czyli ? ?

Lampy wg sprzedawcy oryginalne , tylko przerobiona elektryka - i wtyki na 14 pin że nie trzeba ciąć kabli itd no i bez programowania , zero błędów .

Zamieszcze cytat "

"lampy kompletne od A do Z do a4 b8 (nowy model) z diodami led, beda sciemniały sie przy kierunkowskazie, nie wyswietla zadnych błedów przerobione do auta które teraz ma zwykłe lampy, wystarczy wyjac stare i załozyc te, bez zadnego ciecia kabli, lutowania czy kodowania"

Opublikowano

dzwoniłem to navitechnik i dzisiaj mi powiedzieli ,że jeszcze potrzebuje moduł od czujników poziomowania ? może się ktoś wypowiedzieć na ten temat ? nawet mówili ,że nie trzeba będzie jechać do serwisu po ściągnięcie komponentów...hmm

---------- Post dopisany 20-07-2012 at 11:36 ---------- Poprzedni post napisany 16-07-2012 at 11:07 ----------

Koledzy lampy założone i świecą :D bezproblemowo :) POLECAM firmę NAVITECHNIK z Myślenic profesjonaliści.

Opublikowano

Witam,

Robię moda w A4 kumpla( kombi, czerwiec 2008r.)

narazie bez sprysków i poziomowania

Zmieniliśmy sterownik na 8k0 907 063D

Reszta wykonana zgodnie z opisem...

Efekt, działa....ale jest problem z przesłoną od Bi-xenona, tzn jak

odepchnę manetkę to przesłona się podnosi i "długie"

świecą ale musze przytrzymywać cały czas manetkę, jak puszcze to

przesłona opada... Czyli nie zaskakuje na stałe....

Kolejny problem to przy załaczaniu kierunkowskazów nie przyciemnia się

dany LED, tzn pomimo włączonego kierunkowskazu LEDy świecą z pełną

mocą.

Najgorsze jednak to fakt że klimatyzacja przestała działać na

postoju.... Jak auto jedzie to chłodzi...a jak się zatrzymam, np. W korku

to leci ciepłe powietrze.

Kolejny problem to przestała działać tylna wycieraczka (kombi) i tylny

spryskiwacz.

Podkreślam że do "nowego" sterownika przepisałem kodowanie ze

starego - 690040B1003400000001000000005F5F001C060800000001000000 - zmieniając wpisy zgodnie z instrukcją:

BYTE 0 -26

BYTE 2 - 90

BYTE 14 - 1D

BYTE 15 - 0D

Pojawił się oczywiście problem z ochroną komponentu, zatem serwis

Bełtowski w krakowie i 149zł nie moje...ale zrobione.

Niestety powyższe problemy zostały... ;(

Co do błędów to oryginalny vcds pokazuje:

1. ?????? - Błąd sterownika zasięgu świateł mijania - jutro podam

dokładnie bo niewiem gdzie loga posiałem...

2. 03220 - zawór blokowania płynu chłodzącego układu Climatronic/ 009

- przerwa luz zwarcie z masą

3. 00898 - sterowanie sprężarką klimatyzacji/ 008 - sygnał

niezrozumiały

Spotkał się ktoś z takimi złośliwościami....?

Opublikowano

Kodowanie lamp jest OK ......ale czy przepisaliście resztę Long Coding ze starego sterownika do nowego ?

Nowy oczywiscie byl w innym autku i miał pewnie inne wyposazenie :wink:

Co do błędow pasuje zrobić scany oraz wkleić kodowanie jakie masz jeszcze w kolumnie kierowniczej 16 .

Opublikowano

witaj,

tak zrobiłem zczytałem long coding ze starego i wpisałem do "nowego" zmieniając tylko bajty 00,02,14,15 na takie jak w opisie

dodam tylko że to A4 2008r. wersja kombi a sterownik pochodził z A5 - to wiem na pewno, ale kodowanie zostało przepisane ze starego.

Najciekawsze że stary sterownik nie ma pinów pod xenona a ma oznaczenie:

Adres 09: Centr.zesp.elektr. (J519) Plik etykiet: AKP\8K0-907-063.clb

Oznaczenie elementu SW: 8K0 907 063 HW: 8K0 907 063

Komponent: BCM1 1.0 H22 0253

Weryfikacja: 01022001 Numer seryjny: 00000000061697

Kodowanie: 690040B1003400000001000000005F5F001C060800000001000000

Kod serwisu: WSC 06335 000 00000

VCID: ECDD71AF0F90569

Podsystem 1 - Oznaczenie elementu SW: 8K1 955 119 HW: 8T1 955 119 Plik etykiet: 1KX-955-119.CLB

Komponent: WWS 090608 H06 0060

Kodowanie: 00FD11

Podsystem 2 - Oznaczenie elementu SW: 8K0 941 531 B HW: 8K0 941 531 B

Komponent: E1 - LDS H07 0070

a kodowanie z kolumny kierowniczej to:

Adres 16: Koło kierownicy (J527) Plik etykiet: 8K0-953-568.clb

Oznaczenie elementu SW: 8K0 953 568 E HW: 8K0 953 568 E

Komponent: Lenks.Modul H12 0013

Weryfikacja: -------- Numer seryjny: 90304HFA000FQ

Kodowanie: 000007

Kod serwisu: WSC 06335 000 00000

resztę błędów dodam wieczorem bo narazie nie mam jak zrobić...

Opublikowano

mce091.jpg

mce092.jpg

82329944.jpg

98675957.jpg

64042356.jpg

11916791.jpg

15278347.jpg

88223341.jpg

mce093.jpg

53065506.jpg

59553837.jpg

43204385.jpg

101fuj.jpg

111iu.jpg

121xm.jpg

97411768.jpg

60657438.jpg

80958660.jpg

68039330j.jpg

Tu masz screny z VCDSa do pomocy :wink: zastanawia mnie jeszcze nie działająca przesłona bixa:eusathink: mozesz zrobic foto manetki od przełacznika swiateł ?

Opublikowano

Koledzy mam pytanko. Zdobyłem pasek LED z reflektora biksenonowego A4 B8. Patrząc na niego, wtyczka jest na 4 piny, ale dwie ścieżki są wolne. Miernikiem sprawdzałem to podanie zasilania/masy na druga parę ścieżek uruchamia ledy na biało. Zmieniam polaryzacje na tych samych pinach i diody świecą na czerwono :o

Ktoś może działał coś z tymi ledami? Najbardziej mnie interesują ich parametry, bo pewnie podanie na nie 'żywego' +12V je spali. Nie znam żadnych parametrów na nie i może byście jakimiś danymi poratowali?:)

Jutro wrzucę fotkę, bo się sam zdziwiłem że te diody maja dwa kolory świecenia.

Opublikowano

Musisz mieć przetwornice do pasków LED :wink:

Opublikowano

Wiesz, gdybym dorwał jakies parametry tych led to i bez przetwornicy by sie obylo;) Nie pamietam dokladnie modelu, ale w A6 jest poziomy led w calej lampie i tam zamiast ori sterownika wystarczylo puscic 250Hz na ledy i dzialaja pieknie do tej pory. Tu nie chce kombinowac za bardzo bo nic o tych diodach nie wiem, ale bede szukal.

A moze i dorwe w nieglupich pieniadzach ten sterownik ori, pozyjemy, zobaczymy:)

Opublikowano

Przed chwilą sprawdziłem pobór prądu jednej led z lampy biksenon B8.

Przy 3V (boję się więcej dać, żeby ich nie uszkodzić) czerwony kolor pobiera 700mA, a biały 30mA. Co mnie mocno dziwi.....

Każda montowana w szereg, czyli nawet jakby te 3V były napięciem ich pracy, to ori sterownik musi dawać co najmniej 40V (dokładnie 3V x 14diod=42V)

Ehhh inwerter napięcia teraz robić to mi się nie uśmiecha:( Wolał bym każdą osobno/równolegle podpiąć, ale ciężki dostęp do nich, a i co najgorsze nie znam parametrów tych led i nie mogę obliczyć jaki by rezystorek na każda zastosować.

Dziękuję koledze wrclaguna za link. Pisałem i czekam na odpowiedz od niego.

Opublikowano

Trzeba zapytac sprzedajcego o co kaman :wink:

Cena jak najbardziej OK .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...