imr_pl Opublikowano 9 Maja 2012 Opublikowano 9 Maja 2012 witam , od miesiąca jestem posiadaczem A4 B5 2.6 V6 i z auta jestem bardzo zadowolony. Około 1,5 tygodnia wstecz oddałem auto do przeglądu + naprawa układu wydechowego. Po naprawie samochód zatankowałem ( LPG + PB ) i po przejechaniu ok 100 km ubyło 20 l lpg przed naprawą średnio 13-14 , przełączyłem się na PB i efekt taki sam - ok 20l Pb 95/100km . W międzyczasie pojechałem do gazownika ( przed wykonaniem testu spalania na Pb ) wymiana filtrów , mapsensora PS-CC2 ( uszkodzona czujka temperatury ) stwierdził że to moze być przyczyną dużego spalania LPG - mały test : 10l LPG zrobiłem ok 35 km poźniej test na benzynie - 19-20l/100 km . Czy przyczyną może być uszkodzona sonda lambda lub zmiana ciśnienia w układzie wydechowym ? pozdrawiam Norbert
Dev Opublikowano 9 Maja 2012 Opublikowano 9 Maja 2012 sprawdz najpierw jak pracuje sonda lambda oraz czujnik wody wazna jest te z szczelnosc układu wydechowego
Magicbattle Opublikowano 9 Maja 2012 Opublikowano 9 Maja 2012 podlacz kompa i zobacz co ci powie. czy czasem mechaniory gdy ci robili uklad wydechowy i przy spawaniu o ile takie bylo odlaczyli akumulator. moze mapa beny sie wysrala ale powinien sam sobie ustawic w trakcie jazdy mape. co miales robione z wydechem??
imr_pl Opublikowano 9 Maja 2012 Autor Opublikowano 9 Maja 2012 dzięki za szybką odpowiedź czekam na przesyłkę z USB Vagiem , czy przy pomocy diagnostyki komputerowej mogę zdiagnozować czujnik wody , ewentualnie gdzie go szukać ? pozdrawiam ---------- Post dopisany at 22:44 ---------- Poprzedni post napisany at 22:44 ---------- dzięki za szybką odpowiedź czekam na przesyłkę z USB Vagiem , czy przy pomocy diagnostyki komputerowej mogę zdiagnozować czujnik wody , ewentualnie gdzie go szukać ? pozdrawiam do Magicbattle : wydech był dziurawy - spawanie
Dev Opublikowano 9 Maja 2012 Opublikowano 9 Maja 2012 spokojnie wszystko sprawdzisz choc podejrzewam że to nie wina czujnika a sondy (sond)
imr_pl Opublikowano 16 Maja 2012 Autor Opublikowano 16 Maja 2012 witam , dostałem dziś przesyłkę z Vag'iem , podłączyłem i wygląda to następująco : 525 Lambda Sonda-G39 nieprawidłowy sygnał - BŁĄD SPORADYCZNY 537 Regulacja Lambda poza specyfikacją - wartość dolna - BŁĄD SPORADYCZNY 554 Regulacja Lambda 2 poza specyfikacją - wartość dolna - BŁĄD SPORADYCZNY 17978 Moduł sterujący zablokowany brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY proszę o sugestie ostatni pomiar - 23,5l lpg/100 pozdrawiam ---------- Post dopisany at 20:34 ---------- Poprzedni post napisany at 20:34 ---------- witam , dostałem dziś przesyłkę z Vag'iem , podłączyłem i wygląda to następująco : 525 Lambda Sonda-G39 nieprawidłowy sygnał - BŁĄD SPORADYCZNY 537 Regulacja Lambda poza specyfikacją - wartość dolna - BŁĄD SPORADYCZNY 554 Regulacja Lambda 2 poza specyfikacją - wartość dolna - BŁĄD SPORADYCZNY 17978 Moduł sterujący zablokowany brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY proszę o sugestie ostatni pomiar - 23,5l lpg/100 pozdrawiam
Dev Opublikowano 17 Maja 2012 Opublikowano 17 Maja 2012 sonda zdechła, jedna i druga albo cos z kablami
imr_pl Opublikowano 17 Maja 2012 Autor Opublikowano 17 Maja 2012 Witam wczoraj skasowalem błędy , do dzis nie powróciły , za to byłem u mechanika stwierdził , ze prawdopodobnie panowie od spalania wycięli mi kata i wg niego to może być przyczyna wzrostu zużycia paliwa :/
szymus_k Opublikowano 18 Maja 2012 Opublikowano 18 Maja 2012 No raczej nie bardzo.... jak wywalisz kata to spalanie odrobine powinno spaść bo jest lepszy przelot i nic nie zapycha... jak na moje to albo te błędy miały wpływ na spalanie albo sondy sie wysrały-pojeździj teraz bez tych błędów i obserwuj.
imr_pl Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Witam , od założenia tego tematu upływa 3 msce , prze ten czas oswoiłem się z charakterystyką silnika ABC W trasie - spalanie LPG 10 - 11L Miasto bez korków światła - do 15L LPG Miasto korek - do 23L LPG / Pb Silnik idealnie nadaje się do jazdy w długie trasy przy 120-130 km/h , do jazdy w mieście poza szczytem , fajna dynamika , przyspieszanie , co do jazdy w szczycie przesiadłem się na tramwaj. Pozdrawiam
zabijaka Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Jeśli wytnie się katalizator, emisja spalin pójdzie w górę a sondy mogą zacząć wariować lub poprostu padną, osobiście proponuje byś przyglądnął się na obie sondy czy są sprawne. Jest to czułe urządzenie, powinno być wymieniane po 100k km czy może ciut później, rzadko kto to robi, wydaje mi się, że w twoim przypadku nadeszła pora na zmianę ich. Rezultat może być taki że autko zacznie Ci spalać o 1/3 mniej
Dev Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Opublikowano 4 Sierpnia 2012 Jeśli wytnie się katalizator, emisja spalin pójdzie w górę a sondy mogą zacząć wariować lub poprostu padną, nie pisz głupot, w ABC jest OBD2 a nie EOBD wiec temat katalizatora nie istnieje
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się