kazuyaet Opublikowano 8 Maja 2008 Opublikowano 8 Maja 2008 Witam Napinacz paska alternatora: Przyczyna wymiany: -tarcie amortyzatora o rolke, a co za tym idzie stawianie oporu układowi napedzajocego alternator i niszczenie paska. Przyczyną tarcia było wyrobienie uchwytu amortyzatora spowodowane prawdopodobnie zanikiem pracy tłoka(zero ruchu) A co za tym idzie zniszczenie rolki: Napinacz składa sie z trzech elementów: -podstawa mocująca -amortyzator -rolka Ja wymieniłem tylko amortyzator i rolke ponieważ można to zrobić bezproblemowo bez demontarzu przodu. Chciałem wymienić podstawe mocujacą ale przeszkadzały wentylatory. Do wymiany całego amortyzatora raczej wymagany demontarz przodu. Warto go sprawdzić przy wymianie rozrządu, wtedy mamy rozebrany przodek i wykorzystajmy tą szanse do sprawdzenia go lub ewentualnej wymiany Pozdrawiam
Hugo Opublikowano 21 Maja 2008 Opublikowano 21 Maja 2008 Ja wymieniłem tylko amortyzator i rolke ponieważ można to zrobić bezproblemowo bez demontarzu przodu. Chciałem wymienić podstawe mocujacą ale przeszkadzały wentylatory. Do wymiany całego amortyzatora raczej wymagany demontarz przodu. Warto go sprawdzić przy wymianie rozrządu, wtedy mamy rozebrany przodek i wykorzystajmy tą szanse do sprawdzenia go lub ewentualnej wymiany Pozdrawiam Wymienia się cały napinacz w 20 minut bez rozbierania przodu.Trzeba tylko wisko odkręcić i jest dostęp :th:
kazuyaet Opublikowano 21 Maja 2008 Autor Opublikowano 21 Maja 2008 Mi sie akurat nie udalo. co musialeś rozkręcić.
Musashi Opublikowano 21 Maja 2008 Opublikowano 21 Maja 2008 odkrecasz srube od tylu rolki napedzajacej wentylator. trzeba zablokowac wisko
kazuyaet Opublikowano 21 Maja 2008 Autor Opublikowano 21 Maja 2008 Każdy sposób jest dobry, ja akurat zrobiłem tak. Im wiecej sposobów tym lepiej.
babcuk Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Opublikowano 28 Sierpnia 2008 a jaki klucz jest potrzebny aby odkręcić samą rolkę?bo po fokach widzę że gwiazdka sześciokątna ale nie jestem pewien?
mcm Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Opublikowano 28 Sierpnia 2008 U mnie też dziś walnął napinacz nie chce nawet mówic co tam narobił zerwany pasek, wszystkie kabelki w zasięgu poszły sie je..ać, cały przód trzeba zrucać, na szczęście cała wiązka dostępna na szrocie za niewielkie pieniądze ale napinacz już nie
Klawik Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Ja u siebie wymieniałem napinacz przy okazji rozrządu... fakt faktem cholernie drogi bo kosztował 450 zł... ale wiedząc ile rzeczy może pochlastać pęknięty pasek zalecał bym tak jak kolega obserwacje napinacza przy każdej wymianie rozrządu
baskecior Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Przyczyna wymiany: -tarcie amortyzatora o rolke, a co za tym idzie stawianie oporu układowi napedzajocego alternator i niszczenie paska. Obawiam sie ze jesteś w błędzie. Przyczyną uszkodzenia tego elementu jest zazwyczaj uszkodzenie sprzęgiełka w rolce na alternatorze. Zanim wydasz (być może niepotrzebnie kasę) sprawdź, czy prawidłowo działa sprzęgiełko na alternatorze. Tak poległ ostatnio mój napinacz w AFN`ie ... (konstrukcja inna , ale zniszczenia analogiczne). Regeneracja alternatora razem ze sprzęgiełkiem 270 PLN. Sprawdzasz je następująco: krecisz alternatorem w stronę obrotów silnika , po czym gwałtownie hamujesz, wirnik alternatora musi wykonać jeszcze obrót. Jesli wirnik alternatora hamuje razem z rolką - sprzęgiełko jest uszkodzone i rozwali kazdy napinasz. [br]Dopisany: 29 Sierpień 2008, 09:54 _________________________________________________ Ja u siebie wymieniałem napinacz przy okazji rozrządu... fakt faktem cholernie drogi bo kosztował 450 zł... ale wiedząc ile rzeczy może pochlastać pęknięty pasek zalecał bym tak jak kolega obserwacje napinacza przy każdej wymianie rozrządu 170 PLN. Febi.
babcuk Opublikowano 29 Sierpnia 2008 Opublikowano 29 Sierpnia 2008 no to dzięki baskecior za podpowiedź z tą rolką w alternatorze bo też myślałem że to napinacz paska a jednak rolka za sprzęgiełkim alltrnatora koszt rolki 113zł wymiana (było ciasno ale nic nie wyjmowałem z pod maski)
Klawik Opublikowano 30 Sierpnia 2008 Opublikowano 30 Sierpnia 2008 uh to nieźle dałem się wydymać w sklepie ;/
baskecior Opublikowano 30 Sierpnia 2008 Opublikowano 30 Sierpnia 2008 uh to nieźle dałem się wydymać w sklepie ;/ Cytat z "Dextera" - by James Doakes: "Uważaj kogo dymasz a komu dajesz " Na drugi raz najpierw zapytaj na forum
kazuyaet Opublikowano 2 Września 2008 Autor Opublikowano 2 Września 2008 To sprzegiełko wpływa jakoś na prace silnika np. stawia opór?
mcm Opublikowano 2 Września 2008 Opublikowano 2 Września 2008 moja usterka do tej pory kosztowała 800 zł, a jeszcze nie koniec dzis wyglądało to tak poszła jedna wiązka od klimatronica no i żeby się do niej dostać i wymienić trzeba kokpit zrucać
babcuk Opublikowano 2 Września 2008 Opublikowano 2 Września 2008 według mnie jeżeli jest padnięte sprzęgiełko to to chyba sprawia opór. w moim przypadku to pasek dostawał drgań (podskakiwał) a napinacz razem z nim. wymieniłem sprzęgiełko i jest ok _________________________________________________stare sprzęgiełko alternatora pudełko od nowego
PAWEL69 Opublikowano 2 Września 2008 Opublikowano 2 Września 2008 uh to nieźle dałem się wydymać w sklepie ;/ Cytat z "Dextera" - by James Doakes: "Uważaj kogo dymasz a komu dajesz " Na drugi raz najpierw zapytaj na forum to fakt moja usterka do tej pory kosztowała 800 zł, a jeszcze nie koniec dzis wyglądało to tak poszła jedna wiązka od klimatronica no i żeby się do niej dostać i wymienić trzeba kokpit zrucać chłopie ,takie straty współczuje następnym razem przylataj do olsztyna ..... my nie zdzieramy ps. u mnie nie miałbyś takiego roz.......aju no bo po co?
mcm Opublikowano 2 Września 2008 Opublikowano 2 Września 2008 uh to nieźle dałem się wydymać w sklepie ;/ Cytat z "Dextera" - by James Doakes: "Uważaj kogo dymasz a komu dajesz " Na drugi raz najpierw zapytaj na forum to fakt moja usterka do tej pory kosztowała 800 zł, a jeszcze nie koniec dzis wyglądało to tak poszła jedna wiązka od klimatronica no i żeby się do niej dostać i wymienić trzeba kokpit zrucać chłopie ,takie straty współczuje następnym razem przylataj do olsztyna ..... my nie zdzieramy ps. u mnie nie miałbyś takiego roz.......aju no bo po co? dzięki ale z rozwalonym paskiem do Olsztyna ?? a poza tym to nie zdzierstwo 2 paski 2 napinacze, wentylator klimy, wiązka przewodów do kompresora i czujnika w chłodnicy + robota (rozbiórka przodu) no i łożysko tylnego koła przy okazji, a teraz jeszcze ta spalona wiązka i nie da się inaczej jej wyjąć, żeby później strat nie narobiła większych, a poz tym nie chcę nic na krótko robić bo autko mam nadzieję jeszcze trochę u mnie pobędzie mój magik powiedział że jutro odbiorę autko :>
furmand Opublikowano 24 Stycznia 2009 Opublikowano 24 Stycznia 2009 Mam podobny problem z wiązką... muszę ją wymienić bo się zjarała czy u Ciebie oprócz wiązki poszło coś jeszcze jak np. panel klimatronic czy tylko wiązka?. Pasek wieloklinowy pozamiatał, że szkoda gadać a 1200 km na nim zrobiłem i się skończył...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się