Lukasz_N Opublikowano 17 Maja 2012 Opublikowano 17 Maja 2012 Witam Kolegow Czy ktos z Was bawil się moze kiedys sruba do regulacji luzow w maglownicy? Mam u siebie maly luz na maglu i chce sprobowac go skasowac za pomoca tej sruby. Pytanie tylko jak mocno ja dokrecic, zeby nie zaszkodzic maglownicy ?
Standby Opublikowano 17 Maja 2012 Opublikowano 17 Maja 2012 A nie masz przez przypadek luzów na drążkach?? Sprawdz same połączenie drążka z przekładnią kierowniczą. 1
Lukasz_N Opublikowano 17 Maja 2012 Autor Opublikowano 17 Maja 2012 Kolego napisalem, ze luz jest na listwie magla a nie na drazkach. czy koncowkach. Robil ktos z Was taki zebieg z ta sruba?
mlodyy Opublikowano 18 Maja 2012 Opublikowano 18 Maja 2012 w maglu masz taka duża nakrętkę widać ja od spodu nia sie reguluje luz
Lukasz_N Opublikowano 18 Maja 2012 Autor Opublikowano 18 Maja 2012 Nie oczekuje odpowiedzi typu: "sprawdz koncowki, drazki, albo ze jest sruba do regulacji". To ze jest sruba do regulacji to dobrze wiem Moje pytanie brzmi: Jak mocno mozna dokrecic ta srube, zeby usunąc luz na listwie i jednocześnie nie zaszkodzic maglownicy? Jak duzy luz mozna w ten sposob skasowac? Niech wypowiedza sie Ci, co faktycznie kiedys to robili w ten sposob.
mlodyy Opublikowano 18 Maja 2012 Opublikowano 18 Maja 2012 Człowieku a jakiej odpowiedzi oczekujesz ? jak ktoś może Ci określić jaki miał luz , dla mnie mały to to pół obrotu kierownicą a dla Ciebie może byc mały cały obrót.Jeśli dokręcisz za mocno śrubę to kiera przestanie odbijać .
Lukasz_N Opublikowano 18 Maja 2012 Autor Opublikowano 18 Maja 2012 Robiles to kiedys? Czy tylko wiesz ze jest do tego sruba? ( jak napsiales nakrętka, wiec chyba jednak za bardzo sie nie orientujesz ). Poza tym odbijanie kierownicy nie ma nic wspolnego z regulacja luz na maglu. Prosze o odpowiedz forumowiczow ktorzy kiedykolwiek krecili ta sruba a nie teoretykow jak wyzej.
marjon Opublikowano 18 Maja 2012 Opublikowano 18 Maja 2012 mam ten sam problem ale jakos nie moge sie za to zabrac. na poczatek sprubuje 1/4 obrotu i zobacze co sie bedzie dzialo:naughty:
sajmon8526 Opublikowano 18 Maja 2012 Opublikowano 18 Maja 2012 Robiles to kiedys? Czy tylko wiesz ze jest do tego sruba? ( jak napsiales nakrętka, wiec chyba jednak za bardzo sie nie orientujesz ). Poza tym odbijanie kierownicy nie ma nic wspolnego z regulacja luz na maglu. Prosze o odpowiedz forumowiczow ktorzy kiedykolwiek krecili ta sruba a nie teoretykow jak wyzej. kolego nie moge sie z toba zgodzic.Luz na maglu niweluje sie poprzez dokrecenie sroby centralnej ktora słuzy do zmiejszenia takowego luzu ktory wystepuje badź ewentualnie wyeliminowanie go całkowicie:D natomiast jezeli przedobrzymy czyli zabardzo srobe skrecimy to moze i luzu nie bedzie ale jak bedziesz skrecał to wtedy kierownica zostaje w takim połozeniu w jakim ja zostawisz.kolega ktory to napisał wyzej miał racje niepotrzebnie go zrypałes bo dobrze Tobie poradził:DZeby umiejetnie poprawic luzy na maglu zaznacz sobie markerem znaki na obudowie aby wiedziec ile dokreciłes srobe.Rob to kawałkami najpierw o 1/4 obrotu .Potem powal reka w drazki zeby zobaczyc czy miej stukaja lub ewentualnie sie przejedz i zpobacz jak kiera sie zachowuje.Jak bedzie dobrze chodziła ale bedzie luz to podkrec o kolejne 1/4 obrotu i zobacz przejedz sie i zobacz jak bedzie.Jezeli uda ci sie całkowicie usunac luz ale bedzie kiera ciezko chodzic to musisz cofnac o pewna odległosc aby kiera swobodnie wracała na miejsce.Ale jezeli luzu nie bedzie a i kiera bedzie dobrze chodzic to bedziesz miał szczescie ze sie udało:D i ze nie masz jeszcze magla tak rozkalibrowanego:Dheh:DPozdro:wink:
mlodyy Opublikowano 22 Maja 2012 Opublikowano 22 Maja 2012 jeśli bym tego nie robił to bym sie nie wypowiadał, chcesz sam cos naprawić choć nie można cie nazwać nawet domorosłym mechanikiem, trzeba Ci tłumaczyć jak chłopkowi na miedzy ale i tak nie bardzo wiesz jak to zrobić, dokręć śrubę na maksa i nie będziesz miał luzu i zobaczymy czy kierownica ci odbije .
Lukasz_N Opublikowano 22 Maja 2012 Autor Opublikowano 22 Maja 2012 Kolego, poziom kultury twojej wypowiedzi nie nalezy do najwyzszych. Jak widac, mozna bylo inaczej, bo kolega sajmon8526 napisal posta bez zadnych nerwow i kulturalnie wyjasnil co i jak z ta sruba. Jesli uwazasz, ze wszystko wiesz to ok. Ja tego nie kwestionuje. Byc moze potrzebowalem, zeby mi to dokladnie wytlumaczyc, ale to nie znaczy ze musisz sie od razu unosic i traktowac kogos z gory. Jesli uwazsz ze moje pytanie bylo banalne i nie chciales pomoc ,to nie musiales na nie opowiadac. Widze jednak ze wiele osob na tym forum zachowje sie w ten sposob, ze jesli ktos wie mniej , ma mniejsze doswiadczenie i zada pytanie, od razu traktowany jest jak idiota i zjechany z gory. Oczywisce nie mam tu na mysli tematow, ktore mozna znalez za pomoca szukajki, bo to inna sprawa. Idea tego forum jest raczej odwrotna, czyl dzielenie sie w swoimi doswadczeniami i wiedza z innym forumowiczami, po to zeby pomagac rozwiazywac problemy i rozwiewac watpliwosci, poprzez wypowiedzi na odpowiednim poziomie kultury. Nie wszsycy jednak to rozumieja.
Hipo Opublikowano 22 Maja 2012 Opublikowano 22 Maja 2012 nie ruszaj tej śruby! ona faktycznie jest od regulacji, ale złe obchodzenie się z nią może doprowadzić do uszkodzenia listwy i wtedy nawet regenereacja będzie niemożliwa.. jak za mocno ją dokręcisz to kierownica nie będzie wracała na miejsce..
marzec39 Opublikowano 2 Czerwca 2012 Opublikowano 2 Czerwca 2012 Panowie mam ten sam problem w audi a4 b6 mam duzy luz luz jak sie jedzie 50 90 jest ok przy wiekszych predkośćiach trudno prowadzi sie auto ruszajac kierownica na prawo lewo auto nic nie reaguje przy mocniejszych ruchach dopiero zawieszenie koncuwki mam w porzadku byłem na warsztacie w polsce w tej chwili jestem w szwajcarji i staram sie uporać z tym.
wesz82 Opublikowano 7 Czerwca 2012 Opublikowano 7 Czerwca 2012 Próbowąłem wyregulować ta śrubę,dokreciłem o 1/4 obrotu i nic sie nie działo tzn kiera normalnie pracowała,dokeciłem o kolejne 1/8 obrotu i kiera już nie odbijała,ponownie wruciłem do poprzedniej pozycji i niestety poprzedni właściciel doprowadził do takiego stanu że teraz zostaje jedynie wymiana:( Panowie podczas kręcenia na podnośniki przy wyłączonym silniku poleciało trochę płynu od wspomogania przez zbiorniczek,czy to normalne?????
marzec39 Opublikowano 9 Czerwca 2012 Opublikowano 9 Czerwca 2012 Kolego którą sruba kręciłeś tą od spodu? ja jej ruszyć nie mogę za to nie dokręcona miałem tą z boku na klucz 22
wesz82 Opublikowano 9 Czerwca 2012 Opublikowano 9 Czerwca 2012 Tak tą od spodu na klucz 18. Ciężko było ale jakoś ruszyła sie w ogóle jak ja odkręcałem to też ciężko było. Jakie miałeś objawy ze zaglądałeś do magla??? Powiedz jeszcze co zmieniło dokręcenie tej bocznej śruby???
marzec39 Opublikowano 10 Czerwca 2012 Opublikowano 10 Czerwca 2012 był duzy luz na kole na autostradzie ciezko było jechać po dokreceniu bocznej jest o wiele lepiej
wesz82 Opublikowano 10 Czerwca 2012 Opublikowano 10 Czerwca 2012 Napisz prosze dokładnie gdzie znajduje się ta śruba i jak się do niej dostać. dzieki
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się