Skocz do zawartości
IGNOROWANY

3,0 TDI Rozrząd, ku przestrodze. +Zdjęcia


melman_zyrafa

Rekomendowane odpowiedzi

I dlatego ja się ciągle wstrzymuję z wymianą, bo jak miałbym usłyszeć za 15 - 20 tys. znów grzechotkę to bym kurw...... dostał:kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety ale by tutaj rozrząd przetrwał silnik musi być w bardzo dobrej kondycji, już lekkie zawirowania przy odpalaniu chociażby z powodu zmęczonych wtrysków powoduje nadwyrężanie łańcuchów podczas rozruchu.

Ja mam kilka pomysłów eksploatacyjnych, moze się uda :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin a wiesz, jaki mam problem teraz  z zakupem nowego auta? Poprzednia B7 była na wypasie a teraz już nic nie cieszy mojego oka :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie... ja wolę coś starszego w dobrej opcji niż nowsze bieda wersja. B7 to stary klamot, który urodą nie zachwyca ale jeździ się przyjemnie, jak wszystko jest sprawne to jest naprawdę spoko.

Mam 3 inne auta, w tym 2010 i 2014 roczniki, czuć że to jest już coś innego. 2.0 jeździ bardzo przyzwoicie i pali bardzo mało ale zwykły zawias, niska klasa samochodu, zwykłe hamulce, układ kierowniczy itd... to się też czuje.  Audi daje jakiś taki "relaks" podczas jazdy... i wqrw gdy usłyszysz kolejny wahacz :P stuk, puk czy cokolwiek innego ;]

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdyby moje 3.0 nie walilo bardzo po kieszeni to bym dalej nim jeździł. Czas na coś nowego ale już mocy nie znajdę:)

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czemu nie ? 1,6 tdi bez problemu robisz na 200ps a przy lekkiej budzie idzie to całkiem sympatycznie.

Silnik dla mnie jest ok, choć 2,7 to nie 3.0 (niestety) problemem to napęd (głównie wał) i zawieszenie.

Co do rozrządu to do jakiś ~40L ropy w baku dolałem ~25 litrów vervy i rozrządu prawie nie słychać, z musu ostatnie baki były z lokalnej małe stacyjki.  Zobaczymy co dalej.

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż się boję wymieniać rozrzad u siebie po tym co wy tu piszecie. Marcin mozesz mi wyjaśnić co verva ma do rozrzad u? Może u siebie wytestuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w B8 jest inna konstrukcja i tutaj raczej pomożesz na zasadzie "placebo".

U mnie był efekt walenia łańcucha o obudowę czego wcześniej nie miałem, silnik palił na strzał ale na zimnym mial dość spore drgania. Miałem paliwo ze stacji na której się kiedyś przejechałem a na którym ogólnie auta jeżdżą słabo do tego za dużo oleju 2t. Masz 2 głowice i w przypadku problemów z zapłonem wszystko musi zbalansować łańcuch.. tak se to tłumacze :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim przypadku jak piszesz to raczej stawiałbym że wtryskiwacze mają między soba na tyle duże odchyłki w dawkowaniu że słabe paliwo potrafi to nasilić.  Zalej Spulunga ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dawkowanie skoryguje ECU, jeśli sobie nie poradzi  to naprawdę uważasz że ten szajs cokolwiek pomoże ?

wtryski świeżo odebrane z Boscha a przyczynę problemu już opisałem więc postawić możesz co najwyżej kolejkę :)

 

 

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to teraz namieszam...jak już pisałem jeździłem na syn power 5w40, olej miał koło 5 tyś km przebiegu i około 6 miesięcy. Kupiony nowy u autoryzowanego sprzedawcy.  Od dłuższego czasu sporadycznie a od kilku tygodni przy każdym pierwszym uruchomieniu słychać rozrząd. Poziom oleju idealny, on sam czarny i lekko śmierdzący spalenizną. Wkurzyłem się i kupiłem dwa baniaki motula x-cess, znajomy zrobił dobrą cenę i jeszcze przywiózł na chatę. Przed wymianą 2x płukanka LM i 30 minut pracy na jałowym, podczas spuszczania lał się jak woda, nigdy nie widziałem tak żadnego oleju (kwestia płukanki?).

Od wymiany oleju minęły jakieś 2 tygodnie, temperatury są niższe a przy każdym odpaleniu auta totalna cisza, kultura pracy silnika zmieniła się lekko na plus, bardziej warczy i chodzi ciszej. 

robimy zakłady ile wytrzyma ? :P

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, marcin4x4 napisał:

Przed wymianą 2x płukanka LM

Po co 2x? 

Ile wytrzyma? Jak już słyszałeś rozrząd, więc pewnie słyszałeś górne napinacze. Pamiętaj, że górne słychać, a dolnego nie usłyszysz, tylko pier d olnie raz i będzie po kłopocie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie do lata, temperatury skocza to i olej będzie rzadszy i będzie się odzywał. U mnie się uspokoilo syn power xl III 5w30. Ale obawiam się że na wiosnę będzie wymiana rozrzadu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co 2x? 
Ile wytrzyma? Jak już słyszałeś rozrząd, więc pewnie słyszałeś górne napinacze. Pamiętaj, że górne słychać, a dolnego nie usłyszysz, tylko pier d olnie raz i będzie po kłopocie :wink:
A czy tego dolnego nie słychać przypadkiem jak silnik schodzi z obrotów przy przegazowkach na postoju?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja właśnie zamówiłem Valvo MCE C3 5W40 i przechodzę z LM TOP TEC 4100 jako pełen nadziei na lepsze ?

Co do rozrządu to faktycznie niskie temperatury i cichszy rozrząd ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, pksmlody napisał:

Po co 2x? 

bo 1 flaszka jest max na 6 litrów a w silniku masz ponad 8 ?

3 godziny temu, pksmlody napisał:

Ile wytrzyma? Jak już słyszałeś rozrząd, więc pewnie słyszałeś górne napinacze. Pamiętaj, że górne słychać, a dolnego nie usłyszysz, tylko pier d olnie raz i będzie po kłopocie :wink:

ile wytrzyma olej... nie uważasz że niby dobry olej powinien wytrzymać trochę więcej niż 5 tyś km ?

3 godziny temu, klucha11 napisał:

Pewnie do lata, temperatury skocza to i olej będzie rzadszy i będzie się odzywał.

 

2 godziny temu, beny2303 napisał:

Co do rozrządu to faktycznie niskie temperatury i cichszy rozrząd ?

ciekawe, czyli gęsty olej szybciej dociera do hydrauliki i szybciej napina łańcuch ? to jakieś nowe prawa fizyki ? Po mojemu to go po prostu nie słyszcie, niższe temperatury większe walniecie wtrysków a ono nawet latem potrafi skutecznie zagłuszyć lekkie zmęczenie napinaczy. Nie znam przypadku by komuś hałasowało latem a zimą nie, ok zgodzę się że może być różnica przy ponownym rozruchu, intensywności i częstotliwości ale nie jego 100% eliminacji na zimnym.  Takich bajek nie łykam, sory

Po za tym oba oleje jeździły w takiej samej temperaturze z rożnym skutkiem więc nie rozumiem tego irracjonalnego filozofowania.

BTW: chyba MST ?

 

 

 

 

 

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin zgadza się MST - poprostu literówka:rolleyes:

A do rozrządu to nie chodzi o prawa fizyki tylko u mnie słyszę go faktycznie rzadziej i nie szukam rozwiązania dlaczego. Fakt może to zależy od intensywności, częstotliwości, temperatury oleju, itp.

Oleje to też loteria. Jednemu pasuje, drugi szuka dziury w całym, a trzeci poprostu leje jak idzie i nie widzi radnych problemów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MST jeden sezon jeździł u mnie w TSI, generalnie było ok choć kultura pracy silnika była gorsza , dolewki w normie. Teraz jest castrol i jest ciszej a dolewki na tym samym poziomie.

Silnik odpala i pracuje głośniej, może po prostu zagłuszać. Przerabiam ten temat u kumpla i u siebie. Dopiero po nagraniu i dokładnym przesłuchaniu na słuchawkach wychodziło że dalej hałasuje.

Od wymiany totalna cisza była tylko przez pierwsze kilka miesięcy, potem było różnie. Teraz mam pierwszy olej na którym od początku jest cisza, ciekawi mnie jak długo... różne oleje testowane, wszystko wymienione i trudno mi wyciągnąć jakieś konkretne winsoki. Albo oliwy są totalnie do d*py albo miałem pecha i trafiłem na podróby. Kiedyś kupowałem tylko u kumpla i nigdy nie było problemów, teraz internet i autoryzowani sprzedawcy... czyli kolejna fanaberia i jedyna osoba która może bezproblemowo robić wałki. Z drugiej strony może jakieś czary mary zrobiła płukanka..

Oleje powinny być takie same, po to są normy i specyfikacje...w teorii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem pełen optymizmu do MST i ciekawi mnie jak będzie się spisywał. Nie dywaguję na te tematy, bo dzisiaj wszystko jest podrabiane i to co kupujemy w sklepach firmowych też nie jest na 100% pewne. Oni sami są niepewni siebie, a co dopiero produktów, które sprzedają!!!

Nastepna wymiana... i oliwę kupię w DE, bo tam jest większe prawdopodobieństwo jakości do oryginału i dopiero wtedy będę miał " BZIKA " do nasłuchiwania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam też kupujesz kota w worku :P olać i jeździć. Bez sensu sobie tym głowę zawracać, choć nie mówię jak się czyta bajki że rozrząd przeskoczył o kilka zębów i jeszcze ktoś na tym jeździł... każdy jest pod wrażeniem że koleś w ogóle auto odpalił.

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...