Love-AUDI Opublikowano 15 Listopada 2014 Opublikowano 15 Listopada 2014 (edytowane) jeżeli aktualnie mam takie lusterko to muszę go zmieniać ? czy wystarczy dokupić tylko to ale w kolorze mojego lusterka oczywiście wiadomo że szyba też do wymiany , jeśli kupie szybę w której nie będzie czujnika deszczu (będzie tylko samo okienko puste ) i będę chciał przełożyć czujnik z mojej szyby to muszę dokupywać tą podkładkę żelową ? Edytowane 15 Listopada 2014 przez Love-AUDI
Oskar722 Opublikowano 16 Listopada 2014 Opublikowano 16 Listopada 2014 Czy istnieje możliwość rozbudowania tego systemu do takiego jak np w nowym a3, chodzi mi o active lane assist jeśli tak to co jest do wymiany?
MarcinOslo Opublikowano 16 Listopada 2014 Opublikowano 16 Listopada 2014 jeżeli aktualnie mam takie lusterko to muszę go zmieniać ? czy wystarczy dokupić tylko to ale w kolorze mojego lusterka oczywiście wiadomo że szyba też do wymiany , jeśli kupie szybę w której nie będzie czujnika deszczu (będzie tylko samo okienko puste ) i będę chciał przełożyć czujnik z mojej szyby to muszę dokupywać tą podkładkę żelową ? Nie musisz zmieniać lusterka ,tylko oprócz tej osłony ze zdjęcia potrzebujesz jeszcze jeden element ,który jest miedzy lusterkiem a ta właśnie osłona.
Love-AUDI Opublikowano 16 Listopada 2014 Opublikowano 16 Listopada 2014 Nie musisz zmieniać lusterka ,tylko oprócz tej osłony ze zdjęcia potrzebujesz jeszcze jeden element ,który jest miedzy lusterkiem a ta właśnie osłona. jaki to element , widać go gdzieś na jakimś zdjęciu może z aukcji albo jakimś innym , ewentualnie da sie dokupić ten element ?
MarcinOslo Opublikowano 16 Listopada 2014 Opublikowano 16 Listopada 2014 http://allegro.pl/audi-a4-a5-a6-a7-lusterko-wewnetrzne-8k0857511e-i4740900308.html Np. na tej aukcji widac ten element. Nr kat : 4L0 907 299 A Kosztuje ok. 22zl
Love-AUDI Opublikowano 16 Listopada 2014 Opublikowano 16 Listopada 2014 ok już wiem o co chodzi , dzięki
wrclaguna Opublikowano 2 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2015 ciekawe czy w POLIFCIE da sie to uruchomić http://forums.ross-tech.com/showthread.php?4461-DIY-Audi-A6-A7-Active-Lane-Assist-Retrofit-DONE
paudib8 Opublikowano 2 Grudnia 2015 Opublikowano 2 Grudnia 2015 (edytowane) gość uruchomił najpierw Active Line Assist na poliftowej Q5 z tego co widzę dodatkowe kodowanie to tylko: 16-Steering Wheel>07 Coding>Long Coding Helper>Byte 2 Bit 6 change to 1 (brak podpowiedzi, trzeba zmienic recznie/binarnie L2 kodowanie. To podobno dodatkowe kodowanie dla Active Line assisst „This tells the system active lane assist with heading control” Pomyślnie doposażyłem i wykalibrowałem u siebie Line Assist, przy okazji zmieniałem manetki na Poliftowe (4G8953502AH + 8K0953568M) Niestety poliftowej taśmy 8K0953568M niemożna było wykalibrować (G85). Wsadziłem orginala taśmę (Lift) 8K0953568G i manetki poliftowe, teraz wszystko działa prawidłowo. Za tydzień bedę miał inną poliftową taśme z tym samym indeksem 16: Steering wheel (J527) 8K0953568M (czekam na wyminę reklamacyjną) więc przetestuję ponownie, czy taśma uszkodzna czy poliftowa taśma oczekuje na inne dodatkowe dane i np komunikację z 44: Steering Assist J500 (jako że ten system chyba idzie seryjnie w polifcie) i wprowadzono może dodatkowe dane do komunikacjii obsługi Active Line Assist. Dwa tygodnie temu testowałem 16: Steering wheel (J527) 8K0953568G (Lift) i Byte 2 Bit 6 wywala znany bląd „Code Rejected; Error 31: Request out of range" wiec wygląda że Liftowa taśma jest za słaba i nie obsługuje tego bitu. czakam na wymianę reklamacyjną i bedę testował czy Poliftowa taśma „M” przyjmie zmianę Byte 2 Bit 6. pytane czy jakaś nowa wersja 16: Steering wheel (J527) 8K0 953 568 ? nie jest konieczna (dla Lift'ów) no i oczywiście J500 (elektromechaniczne kierowanie) modul 44: Steering Assist Potrzebny ktoś z A4/B8 lub A5 PoLift z system Line Assist aby sprawdzić zminę kodowania jak powyżej plus kodowanie w MMI dla Active Line Assist. Trochę wybiegam do przodu z testowanie na Lifcie (to mam dostępne) bo najpierw trzeba by sprawdzić czy można odpalić Active Line Assist na A4 Polift – jak widzę w necie brak oficjalnych informacji o takim systemie dla A4/A5/Q5 PoLift. Informacje o Active Line Assist dotyczą tylko A6/A7 Ale jak działa w PoLiftowym A5 i Q5 to myśle, że to kwestia czasu kiedy wrclaguna odpali system dla Polifta i może Lifta Edytowane 3 Grudnia 2015 przez paudib8
wrclaguna Opublikowano 2 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2015 Ja znam tylko te - 8K0 953 568 M : FIS , obsługuje tempomat , obsługuje Multifunkcje , obsługuje ACC ( aktywny tempomat RADAR)- 8R0 953 568 M : FIS , obsługuje tempomat , obsługuje Multifunkcje , obsługuje ACC ( aktywny tempomat RADAR) 44: Steering Assist J500 (jako że ten system chyba idzie seryjnie w polifcie) i wprowadzono może dodatkowe dane do komunikacjii obsługi Active Line Assist. Tak tylko w POLIFCIE jest 44 - elektryczne wspomaganie Sprawdze u siebie 16: Steering wheel (J527) 8K0953568G (Lift) i Byte 2 Bit 6 wywala znany bląd „Code Rejected; Error 31: Request out of range" Mam to samo
paudib8 Opublikowano 3 Grudnia 2015 Opublikowano 3 Grudnia 2015 (edytowane) 16: Steering wheel (J527) 8K0953568G (Lift) i Byte 2 Bit 6 wywala znany bląd „Code Rejected; Error 31: Request out of range" Mam to samo rownież masz wersje z indeksem "G" 16: Steering wheel (J527) 8K0 953 568 G ? widzę że w S5 systemy sa dostepne jak poniżej: 7Y4 - Active Line Assist 7Y5 - Active Line Assist + Side Assist i dla A4 też dostępne (dla MMI i Concerta/Symphony): są jakieś różnice pomiedzy wersjami sterownikami dla modeli A / S / RS, oprócz oczywiście sterowników silnika/skrzyni? Edytowane 3 Grudnia 2015 przez paudib8
wrclaguna Opublikowano 3 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2015 Tak sie składa ze mam taka wersje G 8K0953568M jest w S/RS 8K0907217A jest ten sam dla wszystkich modeli kody PR 7Y4 - Active Line Assist 7Y5 - Active Line Assist + Side Assist
paudib8 Opublikowano 3 Grudnia 2015 Opublikowano 3 Grudnia 2015 (edytowane) tu mamy kodowanie z Q5 z Active Line Assist http://forums.ross-tech.com/showthread.php?3329-2015-Audi-Q5-Enable-Rest-Recommendation-(MKE)&p=34006&viewfull=1#post34006 odpalone ta tasmie 8K0 953 568 M podstawa dla "Active Line Assist" to 44: Steering Assist (J500) i kodowanie a w 16: Steering wheel (J527) trzeba chyba "powiedzieć" że nie ma "silniczka" Vibrating Steering Wheel - V331 bo został zastapiony przez "drgania" generowane przez J500 Edytowane 3 Grudnia 2015 przez paudib8
wrclaguna Opublikowano 3 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2015 W POLIFCIE nie ma tego silniczka fajnie ze jest w kierze trojramiennej
paudib8 Opublikowano 7 Grudnia 2015 Opublikowano 7 Grudnia 2015 (edytowane) J500 będzie konieczne równiez do aktywacji Pause Recommendation juz chyba rozumiem dlaczego nie mogłem i nie bedę mógł wykalibrowac taśmy z polifta 8K0 953 568 M - bo ona oczekuje na komunikację z 44: Steering Assist J500 gdzie pobierane są bardziej dokładne dane na temet kąta skretu itp. potrzebne do Kalibracj. Tak na marginesie w blokach pomiarowych wszystko wygladało OK status "Ready for calibration" (1111) a proces wywalał błąd. (inne kodawie bez zazneczenego silnika od vibry V331) z tego co tu piszą to A4/S4 B8 (Polift) 2013 są wyposażone w Active Line Assist https://www.audiusa.com/newsroom/news/press-releases/2012/01/new-audi-a4-s4-2013-model-year "Audi offers several advanced technology features for the A4 family, including adaptive front lighting and Audi side assist, which monitors the space behind and beside the A4 by radar and detects any vehicles in the neighboring lanes. Driving in the A4 is also enhanced by the optional Driver Assistance package, which features adaptive cruise control that keeps the A4 at a constant distance from the preceding vehicle, active lane assist, and dynamic steering. Dynamic steering varies the effort as well as the steering ratio. Active lane assist allows the steering to help maintain lane discipline should the driver begin to sway outside of the lane markings without setting the turn signal." również tu: http://auta.moto.pl/samochody/AUDI/97240/A4+1.8+TFSI+Quattro+Line/p od 01 wrzesień 2012 do 31 grudzień 2012: Audi side assist i Audi active lane assist, Fotele Czyli na pewno można doposażyć Polifta. Ale czy Lifta też? Edytowane 7 Grudnia 2015 przez paudib8
Winger Opublikowano 8 Marca 2016 Opublikowano 8 Marca 2016 (edytowane) Bry, Tworzę listę sprzętu do wzbogacenia przedlifta o ACC, Lane Assist. Wiem, że mam do wymiany (poza kilkoma innymi rzeczami jak szyba itp) manetki / taśmę i kierownicę. Na Allegro jest kilka kierownic opisanych jako 8K0419091D - ale podejrzanie tanie są, nie widzę gdzie tam silnik by się miał znajdować, a i wszystkie są bez airbagów. 1) Da się bezproblemowo przełożyć obecną poduszkę i podmienić tylko kierownicę? Zakładając że te z Allegro mają wbudowane silniczki?Odpowiedź: Da się 2) Które taśmy obsłużą w przedliftowym Avancie multifunkcję, ACC, LANE ASSIST i FIS? Z lektury wątków wnioskuję tylko tyle, że: - 8K0953568M nie daje się zakodować przez brak 44 - Steering Assist - 8K0953568G teoretycznie powinna obsługiwać, ale w poście #28 paudib8 pisze że nie przyjęło mu kodowania 3) Nie ma technicznie problemu z kupieniem zestawu (złe manetki + pasująca taśma), osobno samych manetek (bez taśmy) i podmiany? Odpowiedź: Nie ma problemu (byle pasowały) EDIT (08.03.2016): Nikt nie odpisuje, na dwa pytania mogę już chyba po głębszej lekturze odpowiedzieć (wyedytowałem powyżej). Pozostaje pytanie nr 2, jaką taśmę do przedlifta kupić, żeby była obsługa multifunkcji, Lane Assist i ACC? Edytowane 8 Marca 2016 przez Winger
MarcinOslo Opublikowano 8 Marca 2016 Opublikowano 8 Marca 2016 U mnie siedzi : 8K0 953 568 G Zakodowane : multifunkcja ,ACC ,Lane Assist
Winger Opublikowano 8 Marca 2016 Opublikowano 8 Marca 2016 Dzięki - i to jest odpowiedź na którą czekałem. Szukam więc manetek z taką taśmą.
Winger Opublikowano 8 Marca 2016 Opublikowano 8 Marca 2016 (edytowane) W przedlifcie pójdzie? Bo z wątku zrozumiałem, że to taśma poliftowa i rzuca błędami, bo chce komunikacji z systemem 44: Steering Assist J500 którego w przedlifcie nie ma. EDIT: jeśli podejdzie, i masz taką dostępną (albo G) to bym w zestawie z manetkami od razu wziął. Edytowane 8 Marca 2016 przez Winger
wrclaguna Opublikowano 8 Marca 2016 Autor Opublikowano 8 Marca 2016 W przedlifcie pójdzie? Bo z wątku zrozumiałem, że to taśma poliftowa i rzuca błędami, bo chce komunikacji z systemem 44: Steering Assist J500 którego w przedlifcie nie ma. EDIT: jeśli podejdzie, i masz taką dostępną (albo G) to bym w zestawie z manetkami od razu wziął. tak pojdzie bez problemu
paudib8 Opublikowano 8 Marca 2016 Opublikowano 8 Marca 2016 niestety nie dostałem nowej taśmy z indeksem M 8K0953568M więc nie mam jak przetestować innej z tym indeksem ale na "G" (mam taką) wszystko na pewno śmiga (Multikiera, ACC, Line Assist) jak pisałem - wnioskuję że do 44: Steering Assist J500 potrzebna jest taśma "M" taśma ta nie przejmuje kodowania dla kiery z wibrą bo firmware opisuje prace dla dragań kierownicy generowanch przez J500 zamiast silniczka V331
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się